Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 07:03

8nnemiek schreef:
Wij hebben sinds kort een ventilatie op zonne-energie en dat lijkt toch wel te schelen!
Ik heb nooit gehoord dat vochtvreters slecht zijn eigenlijk. De vorige eigenaar kocht ze met de dozijnen volgens mij, overal stonden die dingen in ons bootje, maar het metaal is nog prima in orde. Ik heb er zelf meestal een van de action staan. Die zijn volgens mij nog goedkoper dan kattengrit.

Verder nog leuke kampeerverhalen hier? Ik denk dat de meeste mensen de vakantie inmiddels weer achter de rug hebben?
Hier begint hij pas :D Maandag vertrekken we, ik kan niet wachten!
Even spammen O:) [BEU] [VOLG]Zeilvakantie van Limburg naar de Waddeneilanden

Behouden vaart dan! Als je net zulk weer hebt als wij afgelopen week, dan komt het helemaal goed.

Leermomentje: en caravan van 20 jaar oud mag best eens nieuwe kussens krijgen......
Het is een heel net caravannetje maar na een week kamperen kreeg ik last van mijn rug omdat het matras toch niet meer zo stevig is. Opdekmatras wat erop ligt compenseert dat te weinig dus ik denk zomaar dat ik deze winter de kussens opnieuw ga laten maken.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 07:04

Wij gaan ook nog een week voor de eerste keer :D

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Ils_K
Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 07:22

Wij hebben ook een oude caravan(87/88), maar heb gelukkig geen last van ingezakte kussens. Is deze caravan altijd maar 1 a 2 keer per jaar gebruikt.

Is een martrastopper geen idee?

Mars (v. Haarlem) Dressuur Z * Springen L * Sgw M * Viertal M * (RIP 2012)
Zonanta (v.Corland) Dressuur L1 * Springen B * Sgw B * (verkocht)
Zagal (v. Patijn) Dressuur L1 * Springen B * Sgw B *

TrIjNiE__
Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: België

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 08:17


I hope your day is as nice as your butt! ;)

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 08:41

Zo wat gaaf, die huifkar!

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34477
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 09:44

Echt leuk idd :j

Jouw zeilboot is ook heel leuk 8nnemiek :) :j

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 10:03

Wat een toffe kampeervakantie met huifkar! Leuk :)

Kamperen met uk beviel zo goed, dat wij een eigen caravan willen! Hebben eerst maar een andere auto aangeschaft :D die mag 1000 kilo trekken. Wanneer is aanbod oudere caravans het grootst? Na september als de jeugd van vroeger het kamperen aan de wilgen hangt?

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-16 10:15

Wat fijn dat het zo goed bevallen is met de Ukkepuk! :D Heeft hij of zij (sorry, vergeten wat jullie hadden) het ook naar zijn of haar zin gehad?

Wij zijn ook terug uit Engeland, super fijne weken gehad. Naar mijn persoonlijke mening wel iets te lang, maar dat is puur omdat ik echt een huismus ben. De camping waar we de tweede week stonden was echt super mooi en leuk. Geen poespas maar super nette sanitaire voorzieningen, grote ruime pitches (zonder stroom kon je neergooien waar je het zelf leuk vond) en met stroom was het ook mooi ruim. Wij zaten op een veld speciaal voor honden, aantal geen probleem. Het veld achter ons was speciaal voor kinderen met speelveld, we hebben de hele week alleen maar spelende en blije kinderen gezien. Leuke bijkomstigheid, er is geen WiFi op het hele terrein, heeeeerlijk! Mocht iemand naar Engeland willen naar een mooie camping, dan is dit echt een aanrader. In de buurt hele mooie stranden en een Pier waar veel te doen is, en het is nog geen 15 minuten wandelen vanaf het strand waar honden het hele jaar los mogen. Voor ons wel een flinke reis omdat wij vanaf Dover terug gingen, maar zeker meer dan waard.

De eerste week was ook een prachtig terrein, 900 campingplekken, bijna 750 caravans en nog was er ruimte teveel aan alle kanten. Maar daar zal ik jullie verder niet mee lastigvallen aangezien dat allemaal bij de Agility wedstrijd hoorde.

Ik zal straks wat foto's plaatsen wat ik gemaakt heb. :)


Ik was overigens aan het denken om een lijstje te maken van de campings die iedereen bezocht heeft hier, binnen en buitenland. Dat zijn er nogal wat, en iets uit eigen ervaring spreekt vaak toch veel meer aan dan wat je zomaar via Google vind.

Is dat een idee?


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34477
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 10:17

Geen idee wanneer het aanbod het grootst is, maar als ik een gok zou mogen doen zou ik zeggen net na het kampeerseizoen :j

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-16 10:21

SusanH schreef:
Geen idee wanneer het aanbod het grootst is, maar als ik een gok zou mogen doen zou ik zeggen net na het kampeerseizoen :j


Inderdaad, meestal nét voordat de meeste caravans weer op stalling moeten.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 10:23

Wat klinkt dat als een heerlijke camping kimD! Ook goed kampeerweer gehad?

Ja hij vond het zo leuk, dat hij niet zelf in slaap wou vallen :') elk dutje is begonnen in ons bed en zodra hij sliep overgeplaatst naar campingbedje. Hij is een charmeur, dus de buurvrouw naast ons bracht hem regelmatig kusjes haha (zijn wij makkelijk in) en hij lachte naar iedereen. Wel wat mindere nachten gehad, maar goed s avonds heel laat en zelfs in het holst van de nacht over de camping lopen met kind op de buik heeft ook wel charme. Mijn man heeft de zon zien opkomen bij het doodstille strand met hem. Het is geen huilerd (anders was ik zo weer thuis!), alle buren vonden hem een aanwinst voor de camping :D

Dan nog even wachten tot na september dus, zag nu ook weinig idd.

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-16 10:34

De eerste week hadden we vooral hele koude nachten. Dikke trui, fleecevest, fleecebroek, slaapzak dichtgeritst etc, zelfs onze Border Collie heeft met zijn BOT jasje moeten slapen vanwege de kou. Overdag was het dan weer bloedheet, echt NL weer dus. :') Omdat we zo dicht op de kust waren wel een paar keer flink wind gehad, dan had onze grote zeshoek en wel zwaar en is toch een paar keer goed dubbel geklapt.

De tweede week was het ook echt heerlijk weer, rond de 23 graden met een briesje. Twee dagen 26 graden gehad, die hebben we heel lui op het strand doorgebracht. En alsof de weergoden het wisten hadden we de zondag 17 graden, voor de honden die 13 uur in de auto moesten echt ideaal dus.

In ieder geval waren wij héél blij dat we daar waren en niet in NL, aangezien hier de mussen van het dak vielen. :')

Was bij thuiskomst wel grappig, we kwamen om 21.20u thuis en het was 26 graden in huis en op de slaapkamer 28. We deden dus de deur open en kregen een muur van hitte tegen ons, voordat we naar bed konden hebben we eerst alles tegen elkaar open gezet. _O-


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

TrIjNiE__
Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 11:00

Het was inderdaad supergaaf, ik ga volgend zeker terug! :D Lijst met bezochte campings vind ik een goed idee. Hieronder het lijstje met campings die wij met de huifkar bezocht hebben. Je kan er ook met enkel een paard terecht en natuurlijk ook zonder en stuk voor stuk nette, gezellige campings en heel vriendelijke mensen :j

- De Blauwe Lantaarn in Wateren
- Torentjeshoek in Dwingeloo
- 't Boerenland in Wapse
- De Olde Boererije in Diever

I hope your day is as nice as your butt! ;)

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 17:53

Klinkt Als een goede trip naar GB, KimD. Waar zat je in GB?

Lijstje is op zich een leuk idee, al weet ik niet meer alle campings waar ik ooit neergestreken ben.
Maar afgelopen week zaten we achtereenvolgens op:
Ant knaal in de Rips: http://www.antknaal.nl Kleinschalig SVR, mooie plek en positief geïmproviseerd voor de paarden.

De volgende nacht hebben we in een hoekje van een pensionstal geslapen en de nacht daarop zijn we zeer gastvrij ontvangen op de Breidablik door Carla van Nunen, waarvoor vanaf deze plek nog hartelijk dank http://www.breidablik.com

De laatste nacht hebben we op camping de Breehees gestaan; dat was ook zeker niet de laatste keer dat we daar geweest zijn http://www.breehees.nl

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 18:15

Nou, caravan gekocht hoor! Even spontaan ergens kijken omdat wij er langs reden, werd verliefd worden op een caravan daar en kopen :')

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-16 18:16

vuurneon schreef:
Nou, caravan gekocht hoor! Even spontaan ergens kijken omdat wij er langs reden, werd verliefd worden op een caravan daar en kopen :')


Dat meen je niet? _O- _O- :+
Over impulsaankoop gesproken, hahaha! Wat voor iets?


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-16 18:18

ikke schreef:
Klinkt Als een goede trip naar GB, KimD. Waar zat je in GB?

Lijstje is op zich een leuk idee, al weet ik niet meer alle campings waar ik ooit neergestreken ben.
Maar afgelopen week zaten we achtereenvolgens op:
Ant knaal in de Rips: http://www.antknaal.nl Kleinschalig SVR, mooie plek en positief geïmproviseerd voor de paarden.

De volgende nacht hebben we in een hoekje van een pensionstal geslapen en de nacht daarop zijn we zeer gastvrij ontvangen op de Breidablik door Carla van Nunen, waarvoor vanaf deze plek nog hartelijk dank http://www.breidablik.com

De laatste nacht hebben we op camping de Breehees gestaan; dat was ook zeker niet de laatste keer dat we daar geweest zijn http://www.breehees.nl


De eerste week in Ipswich, nog geen 30 minuten van Harwich. Voor de mensen die van HvH varen lekker dichtbij. :+ En de tweede week in East Runton, dichtbij Cromer, dat is nog eens zo'n twee uur van Ipswich door allemaal dorpjes en dergelijke.

We hebben ons daar wel vreselijk verbaasd over het verkeer, wat die Engelsen allemaal wel niet goed vinden joh. :Y)


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 18:20

vuurneon schreef:
Nou, caravan gekocht hoor! Even spontaan ergens kijken omdat wij er langs reden, werd verliefd worden op een caravan daar en kopen :')

Haha, klinkt bekend :j

Zo gingen wij "voor de grap" naar de lokale caravandealer. Ik had een prijs in gedachten maar verwachtte daar niet veel van. Caravannetje bleek echter veel leuker en beter dan verdacht en hij ging zonder veel moeite onder de prijs zitten die we in gedachten hadden, dus ja, dan heb je een caravan :D :D

KimD schreef:
ikke schreef:
Klinkt Als een goede trip naar GB, KimD. Waar zat je in GB?


De eerste week in Ipswich, nog geen 30 minuten van Harwich. Voor de mensen die van HvH varen lekker dichtbij. :+ En de tweede week in East Runton, dichtbij Cromer, dat is nog eens zo'n twee uur van Ipswich door allemaal dorpjes en dergelijke.

We hebben ons daar wel vreselijk verbaasd over het verkeer, wat die Engelsen allemaal wel niet goed vinden joh. :Y)

Joh, die Britten zitten nergens mee, is mijn ervaring.

Leuke omgeving :j
Laatst bijgewerkt door ikke op 03-09-16 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 18:31

Leuk gezinsding, bijna 4 meter lang (caravan zelf, dus ex dissel), opklapbaar stapelbed erin en cassette wc. Stond er nog geen week die caravan. 20 jaar oud, maar in geweldige staat en rook ook heel fris. En wij mogen max 1000 kilo trekken, deze mag je ook max 1000 kilo wegen. Voortent is jonger dan caravan. De perfecte caravan en paar honderd eu van de prijs af gekregen. Al had ik hem ook gekocht voor de oude prijs :) wij waren echt gelijk om!

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-16 18:36

Nu ben ik uiteraard benieuwd naar de foto's als jullie hem voor de deur hebben staan! :D

Gefeliciteerd uiteraard, hartstikke leuk! Wij moeten eerst een grotere auto hebben voordat er een caravan komt. Met de Renault Scenic voel ik me niet veilig genoeg.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 18:38

De andere auto hebben wij net gister opgehaald :')
Heeft meer powerrrrr :) en nog steeds licht genoeg zodat wegenbelasting niet duur is

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 09:26

Wat leuk, even tussendoor een caravan kopen :D Herkenbaar ook haha, zo ging dat met onze boot ook.. 'We gaan alleen even kijken wat er te halen valt', en voor je het weet wordt je verliefd :+

Leuk dat jullie een mooie vakantie hebben gehad, Kim! Klinkt hartstikke leuk :D
En ja, als je snel heimwee krijgt dan is zo'n caravan eigenlijk ideaal, dan heb je gewoon je eigen tweede huisje bij je :D

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Ils_K
Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 10:36

Vuurneon: wat leuk! Ga je vast veel plezier van hebben.

Wij hebben gister de caravan weer in de stalling gezet. Kunnen we weer wachten tot Pinksteren :D

Mars (v. Haarlem) Dressuur Z * Springen L * Sgw M * Viertal M * (RIP 2012)
Zonanta (v.Corland) Dressuur L1 * Springen B * Sgw B * (verkocht)
Zagal (v. Patijn) Dressuur L1 * Springen B * Sgw B *

ikkeniet
Berichten: 1257
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 13:47

Zo 44 pagina's door gelezen.

Ook wij zijn op zoek naar een caravan. Maar het liefste een dubbelasser, dus maatje groot.
Maar we willen hem dan ook in het voorseizoen en naseizoen op een camping neerzetten.
Want we willen er niet mee trekken.
In het hoogseizoen kunnen we zeker niet weg, omdat dat met ons werk niet gaat vanwege de drukte.
En onze kinderen gaan dan al naar mijn ouders in frankrijk op vakantie.
Wel al diverse caravans gezien, maar helaas nog niet de juiste. Maar we willen er ook niet al teveel voor betalen.
Manlief heeft nog nooit gekampeerd en moet het nog leren.
Denkt dat je de hele dag alleen maar in je caravan blijft zitten. Waar heb je dan nog een voortent voor? Hihi.
Zelfs een caravan die we in eerste instantie wel zagen zitten, maar toen we daarna echt de tijd hadden om
deze goed te bekijken, bleek deze heel vochtig van binnen te zijn en de voortent sloeg door.
Wat was ik blij dat het toen vreselijk regende.
Vanmiddag gaan we opnieuw ergens kijken.

info@raswas.com voor het reinigen van je paardendekens.

Oordeel niet over mijn leven.
Want je hebt mijn rugzak niet gedragen.
-Rita Nievelstein-

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-16 14:17

Voor de mensen die suggesties hebben voor de kampeerlijst, stuur me die aub in een PB'tje! :)

En graag erbij vermelden of ze geschikt zijn voor kinderen of honden of andere nuttige informatie die je wilt delen. :):)


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _kimm, aman2002, annikavolder, DotBot, eva1969, Kabayo, Knuffeldier, lillylover, MyWishMax, NadjaNadja, Reusje0504, Sannens, secricible, Travel_me en 64 bezoekers