Curacao!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
manzano
Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 19:41

Heeeerlijk Djilan.

Ik hou stiekem de prijzen ook in de gaten O:)


verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 20:24

Zahlina"
[quote="verstijnen schreef:
Zahlina schreef:
Ik zit zo'n 5 km verder dan jullie Woestein, ondertussen 2 heerlijke buien gehad.
Maar dat zie je hier wel meer, buien die maar over een klein deel van het eiland heen gaan.

Het bevalt mij wel goed, je moet wel zorgen dat je iets te doen hebt hier anders wordt je GEK!!!
Toen ik nog bij het Sea Aquarium werkte heb ik verschillende vrijwilligers gehad waarvan de partner hier voor een periode aan het werkt waren.
We hebben 600 paarden op het eiland dus er valt best wel wat te doen met paarden.
Je zou naar Harmonia kunnen gaan, dat is niet zo ver bij piscadera vandaan en ze organiseren ritten.
Mocht je willen, laat het me dan weten, misschien ga ik wel mee, heb al zo'n anderhalf jaar niet meer op een paard gezeten.

Mag ik vragen waarom jij naar Curacao bent gegaan? En wat doe je zoal om de kost te verdienen? :)


Ik ben voor de liefde naar Curacao gegaan, mijn oude jeugdliefde woont hier nu al zo'n 8/9 jaar en heeft hier zijn eigen goed lopende bedrijf.
Ik heb zelf een jaar de educatieafdekling van het Sea Aquarium gerunt maar sinds maart werkzaam in het bedrijf van mijn vriend en bezig met het opzetten van 2 verschillende bedrijven, 1 is vastgoedmanagement (alleen eigen vastgoed van mijn vriend) en de tweede kan ik nog niets overzeggen, tis een (al zeg ik het zelf) briljant idee wat dit eiland echt nodig heeft maar wil niet dat iemand anders er mee van tussen gaat.
Maar om eerlijk te zeggen ik speel nu een beetje de desperate housewife.[/quote]


Hi Zahlina, hoe is het met je 'briljante idee' heb je het van de grond kunnen krijgen?

Nadine
Berichten: 1527
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: NL/BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:26

Nu we op het punt staan om te boeken voor half september, lees ik overal dat dit de warmste periode is van het jaar, en dus bijna niet te doen. Zijn er mensen die in september zijn geweest? Vorige keer was ik er tijdens de winterperiode, dit is natuurlijk een heel ander weertype.

Ik begrijp dat weer niet te voorspellen is, maar enorme hitte/of juist stormachtig weer is misschien geen ideale situatie.

Excuses voor alle vragen trouwens!

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:48

Ja September is warm, maar het is hier altijd warm. Als je op vakantie bent is het wel te doen, en je loopt risico op een bui op je hoofd (een tropische bui kan echt behoorlijk veel water geven!)
Ik vind het zelf bloedje heet nu al, maar ik heb een fysieke job en ben veel buiten. Dat is denk ik niet hetzelfde als op vakantie zijn...

manzano
Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:50

Ik was er vorig jaar eind september en vond het niet anders dan datzelfde jaar in februari/maart..... sterker nog, ik vond het wel lekker dat er wat minder harde wind was. In maart (is geloof ik de vliegermaand, dus dat zegt genoeg) zijn we soms gewoon van ons terras "gewaaid".

manzano
Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:51

Volgens mij verschilt de gemiddelde maandtemperatuur hooguit een graad of 2 van elkaar onderling. Dus om nou te spreken van "heel ander weertype". Het is juist relatief heel erg constant daar.

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:58

Het is zeker heel constant, maar er zit (in elk geval voor mij) best een groot verschil tussen dec-maart en juli-oktober. In het voorjaar is de wind lekker verfrissend, in het najaar kan het drukkend zijn omdat de wind weg valt.
Maar van mij persoonlijk mag de hete zomer altijd snel voorbij zijn ;)

manzano
Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 10:05

Kan ik me voorstellen als je zo'n fysieke baan hebt inderdaad. Wat doe je?? (staat vast ergens in het topic, maar weet niet meer)


verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 10:35

manzano schreef:
Kan ik me voorstellen als je zo'n fysieke baan hebt inderdaad. Wat doe je?? (staat vast ergens in het topic, maar weet niet meer)

Iets met katten? :D aan het onderschrift te lezen iig.

verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 10:38

Hoe lang woon je al op Curacao, Picobello?

Ik zou er ook graag willen wonen. Ik heb altijd gezegd, mocht het zo zijn dat om welke reden dan ook mijn relatie stuk zou lopen en we het huis moeten verkopen etc. Ik mijn koffers pak en verhuis naar Curacao. Voor als nog gaat dit pas gebeuren als we met pensioen gaan :D

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 18:03

Ik woon nu 5 jaar op Cur. Ik werk in het asiel, dus veel met dieren bezig en ook onderweg naar de mensen thuis. In een busje zonder airco {:}

Mijn man en ik wilden altijd al weg uit NL, dus op een gegeven moment de stoute schoenen aangetrokken en alles in NL achter gelaten. Ik zou ook niet meer terug willen, en ik denk me ook erg moeilijk weer aan kunnen passen aan de europese way of life.

Nadine
Berichten: 1527
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: NL/BE

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 09:43

Bedankt voor alle tips! We hebben 13 dagen (11 dagen op het eiland) geboekt, over 3 weken komen wij dus ook naar het eiland. Heb er zin in!
Het is uiteindelijk het kunuku aqua resort geworden, vanwege de goede ligging bij alle mooie strandjes. Ben erg benieuwd.
Heb al een hele lijst met dingen die ik wil bezoeken en standjes waar ik op wil liggen. We komen nog tijd te kort denk ik, haha.

xkimmx
Berichten: 3406
Geregistreerd: 07-05-08
Woonplaats: Westland

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 13:59

Ik vlieg dinsdag naar Curacao voor half jaar! Ben zo benieuwd!

~ Rust zacht lieve Joytje, bedankt voor de 8 mooie jaren! Y;(
[IM] Rust zacht kanjer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 19:37

Nadine schreef:
Bedankt voor alle tips! We hebben 13 dagen (11 dagen op het eiland) geboekt, over 3 weken komen wij dus ook naar het eiland. Heb er zin in!
Het is uiteindelijk het kunuku aqua resort geworden, vanwege de goede ligging bij alle mooie strandjes. Ben erg benieuwd.
Heb al een hele lijst met dingen die ik wil bezoeken en standjes waar ik op wil liggen. We komen nog tijd te kort denk ik, haha.



Heee daar gaan wij over een weekje heen !!!

Mandyy
Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 15:31

Minder dan een maand nog voor mij! :):)

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 15:32

Zie nu dit topic weer. Ik ga er over een weekje naar toe {:}

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

xkimmx
Berichten: 3406
Geregistreerd: 07-05-08
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 18:46

Gelukkig pas over een week en een maand, aankomende week is niet ideaal om op Curacao te zitten. Er is voor morgen een tropische storm voorspeld. En voor de rest van de week veel regen.. Waarschijnlijk gaat het dus hard stormen en regenen, zullen alle straten blank staan incl. alle huizen.. Helaas zit mijn studentenhuis tussen het Waaigat (meer wat vorige keer overstroomd was) en zit ik vlakbij de kust op de begane grond. Vanavond maar al mijn spullen naar een huisgenootje op de bovenste verdieping verhuizen en hopen op het beste..

Zit hier alweer meer dan een maand en wat een leven hier! Curacao is echt top! <3 <3

~ Rust zacht lieve Joytje, bedankt voor de 8 mooie jaren! Y;(
[IM] Rust zacht kanjer...

manzano
Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 20:34

Succes met de storm. Hoop dat het meevalt!

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 22:18

Ik zag het inderdaad dat er een storm voorspelt was dit weekend :( .
Stonden schrikbarend hoge mm voorspellingen bij, hoop dat het meevalt.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 22:58

Wij zitten hier nu! In Kunuku!

Hebben al een week heerlijk weer! Storm blijkt mee te allen zeggen ze hier!

Alleen heel veel wind en regen! Gelukkig all in op het resort :D

picobello
Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 00:49

Wij hebben wel de nodige voorzorgsmaatregelen genomen, met de vorige storm in gedachten. Veel regen kan gewoon heel erg vervelend zijn op dit eiland.... Hopelijk valt het dit keer mee....

Puppetje
Berichten: 1006
Geregistreerd: 24-11-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 02:08

Wij hebben de storm nu op Sint Maarten en het valt hier echt reuze mee. Beetje regen en onweer maar niks spannends verder.

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 08:47

Ik hoop voor iedereen die daar zit dat het inderdaad meevalt! :)
En voor ons dat wij volgende week een beetje van het stralende weer mee mogen pakken.
Benieuwd of er nog veel te merken zal zijn van de nasleep.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:20

Dat was een heftige onweersbui vannacht!

Brr vond het maar eng

manzano
Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 14:06

Hoop dat de stranden het overleven.... dat was toen paar jaar geleden zo'n grote ellende.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: brennie85, Forcalquier en 63 bezoekers