Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 19:26

:')
Aanhangertje zou hier misschien wel een optie zijn! (Of zo'n sexy dakkoffer...)


Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 23:03

Oma op t dak :')

Hier is t afzien op de camping, t is maar 9 graden. Ik lig helemaal ingepakt in bed, met 2 truien, lange broek, 2 dekens, zomerdekbed en vesten daarop gelegd :=

Zo vind ik kamperen niet leuk!

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 23:12

Joolien schreef:
Oma op t dak :')

Hier is t afzien op de camping, t is maar 9 graden. Ik lig helemaal ingepakt in bed, met 2 truien, lange broek, 2 dekens, zomerdekbed en vesten daarop gelegd :=

Zo vind ik kamperen niet leuk!


Gadsie! Dikke sokken en muts/capuchon nog erbij? En heb je het luchtbed wel goed geïsoleerd met eerst dekens ipv alleen een matrashoes?

Niet banketstaaf maar poetsen.

Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 06:42

Ooh brrrr... dat is echt niet leuk :brr:

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 08:23

Joolien schreef:
Oma op t dak :')

Hier is t afzien op de camping, t is maar 9 graden. Ik lig helemaal ingepakt in bed, met 2 truien, lange broek, 2 dekens, zomerdekbed en vesten daarop gelegd :=

Zo vind ik kamperen niet leuk!


Ahhhhh :(:) ik was naar huis gegaan := zo'n diehard ben ik niet als ik het te koud heb, het regent en ik elke keer weer zoveel moed moet verzamelen om te gaan piesen :')

Marije_jiplover
Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 08:28

Vorig jaar had ik ook dagtemperaturen van 12 graden op de camping en de nacht temperatuur weet ik niet meer.
Was heel blij met onze nieuwe donzen slaapzakken.
Jaren daarvoor met Hemelvaart wel eens met vorst aan de grond in de nacht gekampeerd.
Toen had ik echt m'n thermo-ondergoed nodig en extra fleece dekens etc.
En dan legde ik met heet water gevulde frisdrankflessen een half uur voor ik naar bed ging in m'n slaapzak, dat hielp ook altijd wel fijn om de kou vast uit je bed te krijgen.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:22

Ja ik had al een deken op m'n luchtbed gelegd want die was de eerste nacht echt heel koud. toen kon ik echt niet slapen. Vannacht wel aardig.

Marije_jiplover
Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:24

Deken onder je luchtbed om de koude grond te isoleren kan misschien ook nog helpen, Joolien.
Wij hebben onder onze zelfopblaasbare matjes altijd een oude isolerende slaapzak met folie liggen.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:26

Joolien schreef:
Ja ik had al een deken op m'n luchtbed gelegd want die was de eerste nacht echt heel koud. toen kon ik echt niet slapen. Vannacht wel aardig.


Altijd je luchtbed isoleren!
Not done zonder.

Niet banketstaaf maar poetsen.

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:28

Marije_jiplover schreef:
Deken onder je luchtbed om de koude grond te isoleren kan misschien ook nog helpen, Joolien.
Wij hebben onder onze zelfopblaasbare matjes altijd een oude isolerende slaapzak met folie liggen.

Nee, het beste is d'r op. Zeker met zo'n mega hoog luchtbed. De lucht is gewoon 9 graden dan.

Wij nemen altijd een extra dik oude slaapzak mee (5 cm dik, echt zo'n ouderwetse) en een wollen deken. Beide gaan eerst over het luchtbed, daarna pas de matrashoes en daar boven slapen we.

Niet banketstaaf maar poetsen.

mirriezz
Berichten: 2009
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:29

Hebben jullie voor die isolatie nog goede tips? Mijn vriend heeft een opvouwbaar matje, super fijn isolatieding. maar kost geloof ik wel 60e ofzo. Mij iets teveel...

Ik zoek dus een goedkopere optie voor onder mijn luchtbed. Ik wil graag over een paar jaar investeren in een zelfopblazend matje, dus graag iets dat goed bij beide gaat of iets wat lekker goedkoop is

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:31

Xenos kocht ik ze altijd voor paar euro

Marije_jiplover
Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:31

Hannanas schreef:
Marije_jiplover schreef:
Deken onder je luchtbed om de koude grond te isoleren kan misschien ook nog helpen, Joolien.
Wij hebben onder onze zelfopblaasbare matjes altijd een oude isolerende slaapzak met folie liggen.

Nee, het beste is d'r op. Zeker met zo'n mega hoog luchtbed. De lucht is gewoon 9 graden dan.

Wij nemen altijd een extra dik oude slaapzak mee (5 cm dik, echt zo'n ouderwetse) en een wollen deken. Beide gaan eerst over het luchtbed, daarna pas de matrashoes en daar boven slapen we.

Ik bedoel niet in plaats van erop, maar en en.
Dus en eronder en erop.

En een van de redenen voor mij om geen luchtbed naar zelfopblazend matras te hebben is dat die gevuld is met schuim en daardoor stukken minder koud is dan alleen maar een laag van 10 cm koude lucht.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:34

Marije_jiplover schreef:
Marije_jiplover schreef:
Deken onder je luchtbed om de koude grond te isoleren kan misschien ook nog helpen, Joolien.
Wij hebben onder onze zelfopblaasbare matjes altijd een oude isolerende slaapzak met folie liggen.

Nee, het beste is d'r op. Zeker met zo'n mega hoog luchtbed. De lucht is gewoon 9 graden dan.

Wij nemen altijd een extra dik oude slaapzak mee (5 cm dik, echt zo'n ouderwetse) en een wollen deken. Beide gaan eerst over het luchtbed, daarna pas de matrashoes en daar boven slapen we.

Ik bedoel niet in plaats van erop, maar en en.
Dus en eronder en erop.

En een van de redenen voor mij om geen luchtbed naar zelfopblazend matras te hebben is dat die gevuld is met schuim en daardoor stukken minder koud is dan alleen maar een laag van 10 cm koude lucht.[/quote]


En en nog beter! *\o/*

Niet banketstaaf maar poetsen.

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:35

mirriezz schreef:
Hebben jullie voor die isolatie nog goede tips? Mijn vriend heeft een opvouwbaar matje, super fijn isolatieding. maar kost geloof ik wel 60e ofzo. Mij iets teveel...

Ik zoek dus een goedkopere optie voor onder mijn luchtbed. Ik wil graag over een paar jaar investeren in een zelfopblazend matje, dus graag iets dat goed bij beide gaat of iets wat lekker goedkoop is


Extra deken meenemen en een isolatiemat met nopjes halen bij de decathlon

Niet banketstaaf maar poetsen.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:38

Ik heb er ook wel eens een groot opgevouwen fleecekleed onder gelegd bij gebrek aan beter :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:44

Ik heb vols mij niks meer om te isoleren maar ik ga t zeker onthouden voor volgende keren. Ben er wel strontverkouden door geworden :=

Balen dat t vanavond okk zo koud wordt, we hadden graag sterren willen kijken maar t wordt niet veel warmer dan vannacht.

Edit: oliebol t wordt nog kouder :')
Ik moet nog naar de supermarkt, wat zou ik als isolatie kunnen kopen? Ik kan evt naar de grote auchan.


ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:48

Misschien zo'n ding voor op de voorruit van je auto ? Die hebben ze misschien wel bij zo'n grote supermarche. Of kartonnen dozen mee nemen ?

~Turbohoof Solutions ~

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:23

Joolien schreef:
Ik heb vols mij niks meer om te isoleren maar ik ga t zeker onthouden voor volgende keren. Ben er wel strontverkouden door geworden :=

Balen dat t vanavond okk zo koud wordt, we hadden graag sterren willen kijken maar t wordt niet veel warmer dan vannacht.

Edit: oliebol t wordt nog kouder :')
Ik moet nog naar de supermarkt, wat zou ik als isolatie kunnen kopen? Ik kan evt naar de grote auchan.


Aluminium matje, fleece dekens etc.
En legging onder je joggingsbroek in bed.
Bij zo'n auchan moet je kunnen scoren!

Ik ga echt plat op kou dus hier altijd een oliebol mee. 3 slaapzakken, 1 grote dikke fleecedeken, 1 ouwe slaapzak voor luchtbed, 1 zware wollen deken voor luchtbed en daarnaast extra voorbereiding kwa kleding door winter pyama, microvezel sokken, joggingsbroek en fleecevest.

Ernstig _O-

Niet banketstaaf maar poetsen.

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:42

En zorgen dat je iets op je hoofd hebt! Niet met bloot hoofd gaan slapen :)

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

mirriezz
Berichten: 2009
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:44

Hannanas schreef:
mirriezz schreef:
Hebben jullie voor die isolatie nog goede tips? Mijn vriend heeft een opvouwbaar matje, super fijn isolatieding. maar kost geloof ik wel 60e ofzo. Mij iets teveel...

Ik zoek dus een goedkopere optie voor onder mijn luchtbed. Ik wil graag over een paar jaar investeren in een zelfopblazend matje, dus graag iets dat goed bij beide gaat of iets wat lekker goedkoop is


Extra deken meenemen en een isolatiemat met nopjes halen bij de decathlon


Geniaal! Voor 5 euro, super dun zie ik op de website. Maar wel met zilveren reflectiedingest. Ik ga er 1 halen :)
Dat zal me echt schelen komende vakantie. Echt een groot nadeel van luchtbedden:de kou

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:57

Die isolatiematten voor de verwarming werken ook goed. Bij de gamma heb je een hele rol voor 5 euro :j

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:05

Brr zo is t toch echt kramperen. Ik zou echt mijn vakantie afbreken

...

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 18:35

Ik heb bij de auchan een dekbed gescoord voor 10 euro :P dat moet t maar doen denk ik haha.

Goof
Berichten: 28599
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 18:45

Ik heb vannacht ook liggen rillen van de kou terwijl ik ook onder mijn dekens in een trainingsbroek, shirt en dik vest lag.
Vriend blij, die mocht/ moest mij de hele nacht warm houden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 bezoekers