Curacao!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 10:52

Dat is inderdaad wel zo, als je meteen de eerste dag op zoek moet naar winkels is ook niet heel handig, haha.
Bij mijn huisvesting waren daar al handdoeken en beddengoed aanwezig :P Scheelt een hoop.


_Patriciaa
Berichten: 4415
Geregistreerd: 25-05-08

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:48

Ah net een weekje terug, ik wil zo graag weer terug naar de zon! :)

Remy

Just_Natural
Berichten: 355
Geregistreerd: 17-08-11
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:50

Wij hebben van de week lions dive geboekt voor volgende jaar februari. Kan nu al niet meer wachten tot het zo ver is :)

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 17:01

Mijn ouders willen volgend jaar juli weer terug gaan, ik mag dan mee :)) :D Wil zo graag weer terug!
Vader zei gisteren, nou het is 32 graden in Willemstad. Dus ik grapte: Ja ik zou daar nog graag willen zitten hoor :D
Zegt ie: nou, duw je spullen in een container en gaan! :D
hahah nou zo makkelijk gaat dat niet, met een studie O:)

manzano
Berichten: 23851
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:18

Ik snap je.... maar geloof me...... tijdens je studie is het het makkelijkste moment van je hele leven. Daarna wordt het alleen maar moeilijker.

Ik zit stiekem te kijken of er echt geen goedkope aanbiedingen zijn voor oktober haha..... maar het is dan herfstvakantie, dus helaas.

Mandyy
Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:22

Met een vaste baan/huis doe ik het nu idd niet meer zo snel helaas.

manzano
Berichten: 23851
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 14:25

Ja precies!! Ik dacht tijdens m'n studie ook dat het niet kon etc. En nu achteraf gezien was dat echt makkelijk te regelen en heb ik ook wel spijt dat ik het niet gedaan heb (niet perse Curacao, maar buitenland).

Mandyy
Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 15:34

Heb precies hetzelfde of dat ik in die tijd niet meer (voor langere periodes) ben gaan reizen.
Nu kan ik niet langer dan 3 weken aaneengesloten vrij krijgen.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 18:48

Ik kan na mn studie altijd nog :D Hopelijk ben ik in juli afgestudeerd... Dan kan k altijd nog beslissen om mn spullen te pakken en te gaan voor een bepaalde periode. haha

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 18:09

Ik wil mij graag melden hier. Mijn eerste idee NYC is nu Curacao geworden. Ik vertrek 20 november en kom de 30ste weer aan in Düsseldorf. Ik vlieg met airberlin en heb nu al de kriebels.

Overnachten doe ik daar bij een bekende.

Zahlina
Berichten: 2640
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bandabou Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 16:58

1234 schreef:
Mijn ouders willen volgend jaar juli weer terug gaan, ik mag dan mee :)) :D Wil zo graag weer terug!
Vader zei gisteren, nou het is 32 graden in Willemstad. Dus ik grapte: Ja ik zou daar nog graag willen zitten hoor :D
Zegt ie: nou, duw je spullen in een container en gaan! :D
hahah nou zo makkelijk gaat dat niet, met een studie O:)

Je ben niet de eerste of de laatste die na een stage periode besluit naar Curacao te vertrekken. Mijn man is hier zo gekomen, na stage en studie door zijn stage bedrijf gevraagd hier te komen werken, nu bijna 13 jaar geleden. Oud stagaire van mij zelfde verhaal en zo ken ik er nog veel meer.
Als het trekt gewoon doen, je kan altijd terug als je het niet meer leuk vindt.

Quest Arabians performance breeding based on the crabbet bloodlines.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 20:56

Hahah nou ik ga mn studie niet daarvoor afkappen hoor xD
Als ik het doe, doe ik het na mn studie, maar heb nu nog een jaar een afstudeerstage xD

Nadine
Berichten: 1527
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: NL/BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 16:53

Hallo allemaal! Ik ben me aan het oriënteren voor 10 dagen curaçao. Ben er een 4 jaar geleden ook al geweest, en wil graag nog eens terug. Toen zaten we in het livingstone bij de jan thiel baai.

Ik heb een aantal complexen gevonden:
- Chogogo beach resort (zou dan weer aan de Jan thiel baai zijn)
- Floris suites hotel aan de piscadero baai (dit is een stuk goedkoper dan de rest, is iemand hier al een keer geweest? Heeft deze mindere prijs een reden?)
- Kunuku aqua resort in st willibrord: dit lijkt redelijk de andere kant op dan de normale 'cliche' hotels. Ik vroeg me af of dit een goede plek is voor vakantie (er gaan dagelijks busjes vanaf de accommodatie naar 3 verschillende stranden + willemstad.. het lijkt er aantrekkelijk! Deze staat denk ik op nummer 1 op mijn interesse lijstje.
- bluebay resort, vond ik er ook heel mooi uit zien!

Ik begrijp dat dit een hele waslijst is, maar ik hoor graag ervaringen vanuit de meer ervaren curaçao reizigers :D Tips voor andere hotels (rond 1000 euro) zijn ook altijd welkom. We zijn sowieso van plan de tour naar klein curaçao te doen, dit heb ik de vorige keer niet gedaan. En verder zien we het wel.

De reisperiode is overigens rond 13 september. Is het dan wel leefbaar met de warmte? Ik lees overal dat september de warmste maand van het jaar is!

Djilna
Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 21:06

Weinig wind en af en toe pittige regenbuien van wat ik begreep. Ik vertrek volgende week zondag voor 19dgn die kant op. Ben benieuwd!

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 05:46

Nadine schreef:
Hallo allemaal! Ik ben me aan het oriënteren voor 10 dagen curaçao. Ben er een 4 jaar geleden ook al geweest, en wil graag nog eens terug. Toen zaten we in het livingstone bij de jan thiel baai.

Ik heb een aantal complexen gevonden:
- Chogogo beach resort (zou dan weer aan de Jan thiel baai zijn)
- Floris suites hotel aan de piscadero baai (dit is een stuk goedkoper dan de rest, is iemand hier al een keer geweest? Heeft deze mindere prijs een reden?)
- Kunuku aqua resort in st willibrord: dit lijkt redelijk de andere kant op dan de normale 'cliche' hotels. Ik vroeg me af of dit een goede plek is voor vakantie (er gaan dagelijks busjes vanaf de accommodatie naar 3 verschillende stranden + willemstad.. het lijkt er aantrekkelijk! Deze staat denk ik op nummer 1 op mijn interesse lijstje.
- bluebay resort, vond ik er ook heel mooi uit zien!

Ik begrijp dat dit een hele waslijst is, maar ik hoor graag ervaringen vanuit de meer ervaren curaçao reizigers :D Tips voor andere hotels (rond 1000 euro) zijn ook altijd welkom. We zijn sowieso van plan de tour naar klein curaçao te doen, dit heb ik de vorige keer niet gedaan. En verder zien we het wel.

De reisperiode is overigens rond 13 september. Is het dan wel leefbaar met de warmte? Ik lees overal dat september de warmste maand van het jaar is!



Om op je laatste vraag terug te komen: september is goed te doen, de temperatuur is heel het jaar redelijk constant. Het enige risico dat je loopt is dat er slechtere stroming kan zijn, omdat er orkanen in het Caribisch gebied voor kunnnen komen. Die komen niet over Curaçao.

Je lijstje met hotels:
-chogogo: ik ben geen fan van jan thiel. Het resort is echt niet onaardig, maar ik vind het net Rockanje.
-Floris suite: beetje vergane glorie, maar niet slecht. Wij zijn er twee jaar geleden nog geweest. Ik zou er niet nogmaals heen gaan, omdat ik het typische Curaçaose sfeertje miste, maar de kamers waren mega groot en a la jan de Bouvrie ingericht. Het leuke is dat je dichtbij Pirate Bay zit, dat is leuk eten.
-kunuku: het resort ken ik niet, maar het ligt wel een eind van de bewone wereld af. Persoonlijk vind ik wel dat het op het mooiste stukje eiland litt, wij zitten bijna heel se vakantie in de buurt van st. Willibrord. Maar je gaat er minder makkelijk s avonds nog Willemstad in omdat je toch nog een soort van terug moet.
-blue bay: dat is mijn favoriet op jouw lijstje. Leuk hotel, of appartementen, park is ruim opgezet en er zit een fantastisch strand bij waar je heerlijk kan snorkelen. Het ligt wel wat verder van Willemstad vandaan, maar het is wel goed aan te rijden. Huurauto is wel een must hoor. Geldt overigens voor alle hotels.

Mijn favoriet is Lions dive, maar daar ga je voor dat bedrag geen 10 dagen kunnen vertoeven.

_Patriciaa
Berichten: 4415
Geregistreerd: 25-05-08

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 08:31

Wij zijn net terug uit Chogogo, heerlijk resort. Alles prima verzorgd en een mooi appartement met veel faciliteiten. Handdoeken service, busjes naar supermarkt, Willemstad, mambo en savonds naar verschillende restaurants. Jan Thiel vind ik heerlijk, de sfeer is erg gezellig.

We hebben een stel ontmoet dat op Kunuku zat, ze waren erg tevreden. Het is een All-In resort, dat is maar net wat je zelf wil. Je ligt wel mooi gelegen tussen de mooie stranden aan de westkust.

Remy

Mandyy
Berichten: 30453
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 08:33

Klinkt goed! Ga zelf dit jaar naar Chogogo.

Josien_
Berichten: 8962
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 09:52

Wij zijn zelf ook naar Chogogo geweest. Alles zag er prima en netjes uit, niet het nieuwste van het nieuwste. Jan Thiel is niet het mooiste strand maar er zitten heerlijke restaurants. Erg fijn om 's avonds af en toe lopend naar een restaurantje te kunnen. En sowieso nog ff snel een duik in de zee kunnen nemen ipv eerst met de auto te moeten is soms wel fijn.
Mocht je zelf iets willen maken zit er ook een supermarkt op loopafstand.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

manzano
Berichten: 23851
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 10:50

Nadine schreef:
Hallo allemaal! Ik ben me aan het oriënteren voor 10 dagen curaçao. Ben er een 4 jaar geleden ook al geweest, en wil graag nog eens terug. Toen zaten we in het livingstone bij de jan thiel baai.

Ik heb een aantal complexen gevonden:
- Chogogo beach resort (zou dan weer aan de Jan thiel baai zijn)
- Floris suites hotel aan de piscadero baai (dit is een stuk goedkoper dan de rest, is iemand hier al een keer geweest? Heeft deze mindere prijs een reden?)
- Kunuku aqua resort in st willibrord: dit lijkt redelijk de andere kant op dan de normale 'cliche' hotels. Ik vroeg me af of dit een goede plek is voor vakantie (er gaan dagelijks busjes vanaf de accommodatie naar 3 verschillende stranden + willemstad.. het lijkt er aantrekkelijk! Deze staat denk ik op nummer 1 op mijn interesse lijstje.
- bluebay resort, vond ik er ook heel mooi uit zien!

Ik begrijp dat dit een hele waslijst is, maar ik hoor graag ervaringen vanuit de meer ervaren curaçao reizigers :D Tips voor andere hotels (rond 1000 euro) zijn ook altijd welkom. We zijn sowieso van plan de tour naar klein curaçao te doen, dit heb ik de vorige keer niet gedaan. En verder zien we het wel.

De reisperiode is overigens rond 13 september. Is het dan wel leefbaar met de warmte? Ik lees overal dat september de warmste maand van het jaar is!


- Chogogo hoor ik eigenlijk altijd wel goede dingen over. Jan Thiel ken je al, dus of dat iets voor je is kan je zelf inschatten. Dat is heel persoonlijk. Ik heb zelf 2x op Morena gezeten, Chogogo zelf ben ik nooit geweest.
- Floris ken ik niet.
- Kunuku; ben er zelf niet geweest omdat ik niet van all-in hou. St. Willebrord heb ik wel gezeten en ik vond het een top locatie. Huur een auto en je bent zo bij de mooiste stranden van het eiland. Willemstad is wel wat verder, dus je moet voor jezelf inschatten of je daar vaak heen wil. Op zich hoef je als je all-in zit natuurlijk niet elke avond uit eten en als je dat wel een keer wil zit er daar in de omgeving genoeg leuks (Karakter <3, De buurvrouw, landhuis Daniel, allemaal om de hoek).
- Bluebay is een van mijn favoriete stranden dichterbij Willemstad. Mooi aangelegd park en super verzorgd allemaal. Ondanks dat je op een resort zit is het een heerlijk relaxed strand. Je zit daar al aan de west-kant van Willemstad, dus je bent ook sneller bij de andere mooie stranden (je zit ook zo bij bijv. Kokomo... heel relaxed en leuk snorkelen).

Ik zat vorig jaar o.a. eind september/begin okt op het eiland en het is doorgaans de heetste periode, maar ik vond het heerlijk toen (en ik ben geen hitte-aanbidder). De temperatuur is doorgaans heel constant, alleen in de andere maanden is er wat meer wind volgens mij.

Nadine
Berichten: 1527
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: NL/BE

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 14:30

Heel erg bedankt voor alle reacties! Hier kan ik echt iets mee!
De bluebay staat zo te horen hoog op het lijstje, dan ga ik die toch nog even verder bestuderen. Ik hoorde wel dat dit hotel vaak last heeft van geuroverlast van nabijgelegen olie(?)bedrijven. Daarom had ik dit hotel wel wat lager op mijn lijstje staan. Kunuku resort heeft als nadeel dat er geen strand direct aan het hotel zit, dit vind ik toch wel prettig. Het all inclusive concept spreekt me normaal nooit aan, maar aangezien dit in dezelfde prijsklasse als de andere hotels zit, haal je het geld er wel zo uit (ontbijt, drankjes) vergeleken met een hotel met alleen logies, voor dezelfde prijs. Vandaar dat ik het wel overweeg.

Jan Thiel baai vind ik op zich prima, alleen was het daar vijf jaar geleden nog niet zo'n hollands dorp als nu. Ik twijfel daarom of die plek daarom geschikt is.

Ik kwam er achter dat deze twee weken in september toch nog hoge prijzen kent, aangezien het een week later al meteen met 100 euro lager zit.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 14:57

@Nadine: Dat zal de Isla-lucht zijn. Is inderdaad een verschrikkelijke lucht. Zodra de wind verkeerd stond roken we dat super erg bij mijn stage. (Ligt niet ver van Blue Bay vandaan) Maar weet zelf niet tot hoever dat reikt, of dat indd heel erg is bij Bue Bay ook.

manzano
Berichten: 23851
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:45

Dat stinkt idd echt enorm!! Heb het nooit geroken daar... de wind staat 95% van de tijd altijd vanaf dezelfde kant, maar er zullen uitzonderingen zijn.

Zahlina
Berichten: 2640
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bandabou Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 18:32

Djilna schreef:
Weinig wind en af en toe pittige regenbuien van wat ik begreep. Ik vertrek volgende week zondag voor 19dgn die kant op. Ben benieuwd!


We gaan meeten!!!!!!! Best snel dat je komt.

Quest Arabians performance breeding based on the crabbet bloodlines.

Zahlina
Berichten: 2640
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bandabou Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 18:34

Over blue bay en de Isla je ruikt hem regelmatig. Ik zou dan zelf oook nooit op Blue bay willen wonen.

Quest Arabians performance breeding based on the crabbet bloodlines.

Djilna
Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 19:29

As zondag vlieg ik idd :D we hebben wel contact via Messenger ;)

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Stybba, Suliko, sunny16 en 62 bezoekers