Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Marie111
Berichten: 4647
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 13:27

Marije_jiplover schreef:
Wij slapen op zelfopblazende matjes.
4 jaar terug in Denemarken nieuwe gekocht, waren daar toen in de aanbieding. Slaapt echt heerlijk en wij kamperen ook zonder stroom met de tent. Vind ze echt ideaal.


Hoe dik zijn die? Ik krijg zo'n last van mijn heupen van die matjes. Zijn blijkbaar niet geschikt om op de zij te slapen. Mij krijg je echt nooit meer op zo'n matje


benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 16:29

Marie111 schreef:
Marije_jiplover schreef:
Wij slapen op zelfopblazende matjes.
4 jaar terug in Denemarken nieuwe gekocht, waren daar toen in de aanbieding. Slaapt echt heerlijk en wij kamperen ook zonder stroom met de tent. Vind ze echt ideaal.


Hoe dik zijn die? Ik krijg zo'n last van mijn heupen van die matjes. Zijn blijkbaar niet geschikt om op de zij te slapen. Mij krijg je echt nooit meer op zo'n matje


Ik normaal ook, maar heb nu 10 cm dikke van De Waard en heb evt zalig geslapen

...

mirriezz
Berichten: 2009
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 16:57

benangelique schreef:
Marie111 schreef:

Hoe dik zijn die? Ik krijg zo'n last van mijn heupen van die matjes. Zijn blijkbaar niet geschikt om op de zij te slapen. Mij krijg je echt nooit meer op zo'n matje


Ik normaal ook, maar heb nu 10 cm dikke van De Waard en heb evt zalig geslapen


Ik ben ook een zijslaper. Als je een dikker matje koopt, is die druk op je heup veel minder. Ik kan die super lichtgewicht matjes ook niet hebben. Vanaf een cm of 7 denk ik dat ik fijn vind.

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-16 17:44

Voordeel van een huis kopen, ik laat alles in de kist als we terug komen en pak alles pas uit in het nieuwe huis! _O-

Jaloers op jou aanhanger Wilawander! Als je wilt mag je me eens foto's sturen, vind het altijd fantastisch om te zien.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Marije_jiplover
Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 19:01

Marije_jiplover schreef:
Wij slapen op zelfopblazende matjes.
4 jaar terug in Denemarken nieuwe gekocht, waren daar toen in de aanbieding. Slaapt echt heerlijk en wij kamperen ook zonder stroom met de tent. Vind ze echt ideaal.


benangelique schreef:
Marie111 schreef:
Hoe dik zijn die? Ik krijg zo'n last van mijn heupen van die matjes. Zijn blijkbaar niet geschikt om op de zij te slapen. Mij krijg je echt nooit meer op zo'n matje


Ik normaal ook, maar heb nu 10 cm dikke van De Waard en heb evt zalig geslapen

Ik kreeg dat met onze oude idd ook.
Maar deze die we in Denemarken hebben gekocht zijn opgeblazen geloof ik 5 cm. Ik ben ook een zijslaper en dat gaat met deze prima.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 06:39

*\o/* wij hebben gisteren onze eigen tent opgehaald :):) een Bax- tent... 4 persoons. Zag er netjes uit voor die leeftijd en prijs :$ dus nu kunnen we echt nog een weekje weg gaan plannen!
Van de week gaan we bij mijn ouders de tent nog een keer opzetten (want dat is wel ff anders dan bij een iglo'tje) en dan zal ik ns foto's knippen voor jullie van onze nieuwe aanwinst!

Over kamperen gesproken... ik ben niet zo van het kramperen. En ik vind een schoon sanitairgebouw altijd wel heel heel fijn. Maar verder... door ruimte gebrek in onze (kleine) auto, kunnen we vaak alleen het hoognodige meenemen. Dus dat wordt nog ff passen en meten als er nu een grotere tent en een hond in bench mee moet :oo

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 07:41

renskep schreef:
*\o/* wij hebben gisteren onze eigen tent opgehaald :):) een Bax- tent... 4 persoons. Zag er netjes uit voor die leeftijd en prijs :$ dus nu kunnen we echt nog een weekje weg gaan plannen!
Van de week gaan we bij mijn ouders de tent nog een keer opzetten (want dat is wel ff anders dan bij een iglo'tje) en dan zal ik ns foto's knippen voor jullie van onze nieuwe aanwinst!

Over kamperen gesproken... ik ben niet zo van het kramperen. En ik vind een schoon sanitairgebouw altijd wel heel heel fijn. Maar verder... door ruimte gebrek in onze (kleine) auto, kunnen we vaak alleen het hoognodige meenemen. Dus dat wordt nog ff passen en meten als er nu een grotere tent en een hond in bench mee moet :oo

Achterbank plat.......
Oh en wat ik ook altijd deed: het kleine gereedschap voorin de auto, onder de motorkap. Ik had daar een apart vakje (de inlaat van de kachel) en daar kon je prima klein spul in kwijt. wel opletten dat het hittebestendig is vanwege de motorwarmte :D

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 09:09

Renske, aanhangertje mee? :P

Wij gaan bijna kamperen, maar wij zitten met 1 probleem: onze luifel heeft alleen twee zijstukken en voorkant is dus open. Hoe houd ik kind binnenboord? :+ iemand een creatief idee daarvoor?
(Man opperde al een halsband met stroom _O- )

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 09:17

kind was nog heel klein toch?
een hekje ervoor zetten/schapennet(die oranje), waar je zelf gewoon overheen stappen.

edit: Ik bedoel die rekjes die je ook voor de honden kunt gebruiken
Laatst bijgewerkt door Bonna op 10-08-16 09:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Show a little faith, there's magic in the night

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 09:26

Ja baby nog, ha hondenhek, geniaal idee! Waar kan ik die vinden? :D zijn niet die dunne knaagdieren hekjes toch?


Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 09:54

Ze hebben ze wel eens bij de action voor een schijntje, anders een dierenwinkel/tuincentrum of via witjesverzendhuis.nl, daar zijn ze ook wel betaalbaar. Wel even de lengte van je voortent opmeten, zodat het hek lang genoeg is :)

Show a little faith, there's magic in the night

Ils_K
Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 11:34

Voor diegene die met de auto gaat, wij halen altijd de reserve band eruit en zetten die achter de voorstoelen. Die van ons zit dan ook onder de kofferbak. Die ruimte kun je dan weer opvullen. En als je een lekke band hebt hoef je niet je hele auto uit te pakken :D

Mars (v. Haarlem) Dressuur Z * Springen L * Sgw M * Viertal M * (RIP 2012)
Zonanta (v.Corland) Dressuur L1 * Springen B * Sgw B * (verkocht)
Zagal (v. Patijn) Dressuur L1 * Springen B * Sgw B *

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 12:43

Ils_K schreef:
Voor diegene die met de auto gaat, wij halen altijd de reserve band eruit en zetten die achter de voorstoelen. Die van ons zit dan ook onder de kofferbak. Die ruimte kun je dan weer opvullen. En als je een lekke band hebt hoef je niet je hele auto uit te pakken :D

Als je niet te grote banden of een thuisbrenger hebt, is dat helemaal niet zo gek.
Slofjes van de Volvo zijn helaas te groot voor die truc.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 13:22

Ipv een reserveband kan je ook zo'n reparatiesetje meenemen voor als je een lekke band hebt. Ik kom even niet op de naam. Heeft ons al een keer prima geholpen en scheelt veel ruimte.

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 13:46

Imre schreef:
Ipv een reserveband kan je ook zo'n reparatiesetje meenemen voor als je een lekke band hebt. Ik kom even niet op de naam. Heeft ons al een keer prima geholpen en scheelt veel ruimte.

Er zitten twee nadelen aan dat systeem:
1) het repareert alleen kleine gaatjes. scheuren of een aan flarden gereden band is exit reis.
2) heb je die band dan wel gerepareerd, dan kun je er daarna niks meer mee, ook niet als je 'm weer lek rijdt.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

kwita
Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:33

Heeft er nog iemand tips voor als je hoog zwanger in de caravan nog even weg gaat?
ik neem keurig de matras beschermers mee, maar dan...nog handige tips?

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Melia
Berichten: 9842
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:37

Ik ben zelf ook zwanger (hoog wil ik het niet noemen, zo voelt het namelijk niet, 30 wkn), maar bij mij ging het prima. Ik heb zelf verder geen aanpassing gedaan tov 'normaal'. Kon prima slapen op een luchtbed. Weet niet of je zelf veel last hebt ergens van?

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:51

ikke schreef:
Er zitten twee nadelen aan dat systeem:
1) het repareert alleen kleine gaatjes. scheuren of een aan flarden gereden band is exit reis.
2) heb je die band dan wel gerepareerd, dan kun je er daarna niks meer mee, ook niet als je 'm weer lek rijdt.


Ja, dat had ik even moeten toevoegen aan mijn post. :j Inderdaad alleen voor gaatjes en dan zou ik ook meteen doorrijden naar een garage voor een nieuwe band.

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-16 15:52

vuurneon schreef:
Renske, aanhangertje mee? :P

Wij gaan bijna kamperen, maar wij zitten met 1 probleem: onze luifel heeft alleen twee zijstukken en voorkant is dus open. Hoe houd ik kind binnenboord? :+ iemand een creatief idee daarvoor?
(Man opperde al een halsband met stroom _O- )


Stroom is overdreven, maar ik zou inderdaad wel de honden-optie overwegen. Daar heb je best sterke 'hekwerken' voor. Bijvoorbeeld een stuk schapendraad of een ren uitgeklapt.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Beckie
Berichten: 144
Geregistreerd: 21-08-07
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 17:17

Hier een stille kamperende meelezer, die een tip heeft voor meer ruimte in de auto.

Als wij gaan kamperen dan halen we de achterbank uit de auto en dan hebben we opeens een zee aan ruimte. Ik denk niet dat dat bij alle auto's makkelijk gaat, maar bij onze auto zijn dat 4 bouten ofzo (doet mijn vent -O- ). Wellicht gaat het bij jullie ook vrij eenvoudig.

Fijne vakantie!

Q, je bent de beste!!!!!

Beckie
Berichten: 144
Geregistreerd: 21-08-07
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 17:20

Oh en nog een tip voor het oppompen van een luchtbed. Als wij geen stroom bij de plek hebben, dan blazen we de luchtbedden met een elektrische pomp een bij het sanitairgebouw op. :7

Q, je bent de beste!!!!!

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 17:33

Op de achterbank moet het kind :+ die mag niet tussen de bagage :P

[o]

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 18:07

Hoogzwanger heb ik niet gekampeerd, wel kreupel en 26 week zwanger. Ging prima. Enige tip die ik wil meegeven, schrijf adressen op van verloskundige, arts en ziekenhuis daar. Ik moest met spoed naar de dokter en de jongedames van de receptie gaven nummers van artsen die of niet meer werken of verhuisd waren :+ de apotheek maar bezocht voor een telefoonnummer. Goed, de arts sprak alleen Frans maar t was een arts en een hele goede. (en wij hadden bewust een wifi loze vakantie, ook rete handig op zo'n moment 'zucht')

Ik ben ondertussen aan het kijken naar honden dingen, bedankt voor de tip!

Beckie
Berichten: 144
Geregistreerd: 21-08-07
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 18:09

verootjoo schreef:
Op de achterbank moet het kind :+ die mag niet tussen de bagage :P


Aai da's wel een kleinigheidje :7

Q, je bent de beste!!!!!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 18:14

Kind op de trekhaak zou mijn man zeggen :P


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Boheme, Eleeke, F_inley, Letsdunit, nikia, Plus_en_Min, Travel_me en 70 bezoekers