Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 18:59

Wij hebben een boxspring luchtbed, Superhandig, Als je een grote tent hebt :')
Daarom hebben we de binnentent eruit gehaald :P heeeeeerlijk!!! Super-de-luxe zo :D


[ img ]

[ img ]


ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 19:31

Zo dar ziet er superdeluxe uit :-)

~Turbohoof Solutions ~

Marie111
Berichten: 4647
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 19:46

SdaphneS schreef:
Waar slapen jullie allemaal op?
Wij hebben luchtbedden, maar ik vind dat altijd zon gedoe met stroom aangezien we een tent hebben.


Stroom voor je luchtbed? Euh, het oppompen met voetpomp of dubbelslagpomp is toch een van de charmes van kamperen?

Jaren met mijn man op tweepersoons luchtbed in aanelkaar geritste slaapzakken.

Nu al aantal jaren een caravan trouwens.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 19:49

mirriezz schreef:
SdaphneS schreef:
Waar slapen jullie allemaal op?
Wij hebben luchtbedden, maar ik vind dat altijd zon gedoe met stroom aangezien we een tent hebben.

Je kunt luchtbedden ook met de hand oppompen he ;)
Ik vind zelf opblazende matjes het fijnst. Maar het nadeel is dat als je een goede wilt, je daar best wat geld aan kwijt bent. Dus ik slaap atm op een 15e luchtbed van de decathlon.

Nee, wij hebben luchtbedden met ingebouwde pompen. Extra breed en hoog. Super fijne dingen. We hebben alleen de afgelopen vakanties steeds pech gehad dat één van de twee lek ging. Ook al konden wij geen lek vinden, heel vreemd.
Dus ben een beetje aan het kijken wat allemaal nog meer lekker slaapt.

@Joolien:dat ziet er super goed uit! Als je de binnentent eruit haalt heb je dan geen last van vliegjes of valt dit mee?

mirriezz
Berichten: 2009
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 21:02

Dan heb je inderdaad stroom nodig Daphne. Je hebt ook dat idee luchtbedden waar je pomp los is, maar ik denk niet dat dat erg grappig is met een voetpompje. Dus of dat een goed stroomloos alternatief is betwijfel ik.

Iets snel/makkelijk op te blazen zoals je eigen bed is moeilijk te vinden voor op de camping.
Je kunt wel gaan kijken voor een wat dikker zelfopblazend matje. Je hebt ze tot 15 of 20 cm dik, geloof ik. Opgerold dan nog steeds kleiner dan een slaapzak, maar door het materiaal ligt het bijna even goed als een echt bed.

Voordeel: bij aankomst op de camping leg je je matje neer, dopje open en je gaat lekker andere dingen doen, terwijl het ding zichzelf vult met lucht.


Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 21:03

Gelukkig valt t mee met de beestjes in de tent. Alleen wel heel veel muggen buiten de tent. Mijn vriend wordt helemaal lek geprikt.

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-16 22:21

Zonder honden ga ik sowieso niet op vakantie, dan maar extra hard zoeken naar een camping waar we met vier honden terecht kunnen. :))

Leuke tent! Volgens mij hebben we daar ook nog aan gestaan.

Vandaag heb ik de kleren al ingepakt, nog niet alles, maar wel voor 90%. Ik kreeg echt nèt niet alles in een kist. Dan maar de berekende tweede kist mee. _O-


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Eelmo
Berichten: 2897
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 09:43

Wij gaan morgen ook eindelijk :D Naar een van de campings die ons in dit topic werd aangeraden. Ben heel benieuwd!

De inpak stress is hier ook toegeslagen, ben zo bang dat ik van alles vergeet! Zelfs de luchtbedden was ik bijna vergeten :+
Maar ik vind het sowieso wel spannend, het is de eerste keer dat we met de auto op vakantie gaan en voor mij de eerste keer dat ik zo lang/in het buitenland ga rijden.. Gaat goed komen :D

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

Marije_jiplover
Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 10:00

Wij slapen op zelfopblazende matjes.
4 jaar terug in Denemarken nieuwe gekocht, waren daar toen in de aanbieding. Slaapt echt heerlijk en wij kamperen ook zonder stroom met de tent. Vind ze echt ideaal.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 10:12

Wij hebben dit jaar geïnvesteerd in zelfopblaasbare matjes van De Waard. Wat lagen die zalig zeg!

...

Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 10:16

Wij hebben een tweepersoonsluchtbed van Vrijbuiter eigen merk.

Met een voetpomp erbij, maar eentje die supersnel gaat. Dit type:

http://nederlandsezwembaden.zwem-shop.c ... 00x600.jpg

Die pompt lucht in het luchtbed bij zowel het omhoog trekken áls het omlaag duwen, gaat dus 2x zo snel. Echte aanrader als je geen elektriciteit hebt maar wel iets wil oppompen.

kwita
Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 12:23

Joolien schreef:
Gelukkig valt t mee met de beestjes in de tent. Alleen wel heel veel muggen buiten de tent. Mijn vriend wordt helemaal lek geprikt.


dat zegt mijn man ook altijd....ook die gene die de minste prikken ontvangt!! :D :+

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Wilawander
Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 13:21

Wij zijn weer terug met 6 honden. was veel te kort. Nu het grote nadeel van camperen..... de rommel opruimen.

Lielle
Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 13:26

ik ben rugpatient en slap alleen fatsoenlijk op een stevig luchtbed (30 cm zeg maar), alle andere opties zorgen voor doffe ellende.

Psydoxy
Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 13:38

Ik pis bijna in mn broek na het lezen van sommige reacties :') Gewelidig topic. Zo zie je maar weer dat iedereen een eigen idee heeft over 'kamperen'.

Als backpack/kampeerder neem ik het liefst zo min mogelijk mee. Je overleefd het wel 3 weken zonder luxe. Moet er niet aan denken om zwaar luchtbed, pomp, en dit en dat mee te nemen. M'n arme rug, dan is die tas niet meer te tillen :Y)

Endurance 2024: http://endurancesomeren.com
MONGOL DERBY FINISHER 2019 - GAUCHO DERBY FINISHER 2022

Lielle
Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 18:17

Helemaal mee eens, daarom zijn we met de auto :-)

mirriezz
Berichten: 2009
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 19:59

Mijn doel is altijd om zo min mogelijk mee te nemen, maar dit wel binnen comfortabele grenzen.
Ik neem bijvoorbeeld wel graag een 2 pits gasstelletje mee, omdat we meestal niet trekken en dat toch fijner kookt dan alles op 1 pitje. Die dingen bespaar ik niet extreem op.

Ik vind dat ik op die manier best licht bepakt op pad kan. De conclusie is helaas elke keer dat de auto op magische wijze bomvol is geraakt als we vertrekken. Ik snap nooit hoe dat kan :P

Altijd dus toch overdreven veel spullen mee. Moet er wel aan toevoegen dat we de laatste 3 vakanties elke keer erg wisselvallig weer hebben gehad. Dat heeft wel invloed op de hoeveelheid kleding en extra droge spullen die mee moeten.

Wilawander
Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 20:40


ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 20:51

Ik krijg echt ontzettend veel zin om op vakantie te gaan door al die foto's :-). Ik moet nog even geduld hebben helaas ;-)

~Turbohoof Solutions ~

Goof
Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 08:30

Psydoxy schreef:
Ik pis bijna in mn broek na het lezen van sommige reacties :') Gewelidig topic. Zo zie je maar weer dat iedereen een eigen idee heeft over 'kamperen'.


Gelukkig is het geen competitie wie het beste of het meest primitief kan kamperen ;)

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 09:34

Inderdaad.
Net als dat jij (psydoxy) uitlacht omdat 'wij' zoveel meeslepen lag ik de wandelende kampeerder uit.
Mijn god. Vind het een beetje over komen alsof het ene beter is dan het andere.
Iedereen moet toch doen waar hij zich goed bij voelt. De een neemt een auto vol spullen mee, de ander niet. Prima toch.

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 09:57

Okeeee volgens mij was die reactie helemaal niet zo bedoeld. Maar goed.

Ik heb beide gedaan. Ik vond het vroeger superleuk om te liften en basic te kamperen (écht basic). Maar nu ik het heel erg druk heb en weinig vakantie heb, merk ik dat ik in de vakantie ook echt fysiek en mentaal wil kunnen ontspannen en zo min mogelijk gedoe wil. Dus nu vind ik het heerlijk om zoveel mogelijk luxe te hebben.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Psydoxy
Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 10:00

SdaphneS schreef:
Inderdaad.
Net als dat jij (psydoxy) uitlacht omdat 'wij' zoveel meeslepen lag ik de wandelende kampeerder uit.
Mijn god. Vind het een beetje over komen alsof het ene beter is dan het andere.
Iedereen moet toch doen waar hij zich goed bij voelt. De een neemt een auto vol spullen mee, de ander niet. Prima toch.


Als eerste lach ik niemand uit, het is vermakelijk om alle ideeen te lezen. Heb het al helemaal niet over beter of slechter geen idee waar je dat vandaan haald.

Endurance 2024: http://endurancesomeren.com
MONGOL DERBY FINISHER 2019 - GAUCHO DERBY FINISHER 2022

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 12:32

Zo had ik het ook niet opgevat (Psydoxy), dat je iemand aan het uitlachen was.

Ik moest bijvoorbeeld ook erg lachen om het boxspring luchtbed. Niet uitlachen, ik vond het gewoon geweldig om te zien. En zo zijn er meer dingen.

~Turbohoof Solutions ~

ikke
Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 12:42

Goof schreef:
Psydoxy schreef:
Ik pis bijna in mn broek na het lezen van sommige reacties :') Gewelidig topic. Zo zie je maar weer dat iedereen een eigen idee heeft over 'kamperen'.


Gelukkig is het geen competitie wie het beste of het meest primitief kan kamperen ;)

Het beste heeft niemand hier want die is onbetaalbaar maar ik heb dus eens een groepje gehandicapte mensen ontmoet die een vrachtwagen (serieus ding, 20 ton of zo) met dito grote aanhanger als camper hadden ingericht. Compleet met rolstoellift, overdekte brug tussen beide wagens en alle andere noodzakelijke voorzieningen.
Edit: http://www.stichtingtanika.nl/foundatio ... el-camper/
Zoiets als dit idee dus.

Het meest primitieve kamperen: een citytrip plannen, trein boeken en het hotel vergeten. Dan maar slapen op een bank in het station.
(Dat was ik ook niet overigens)

En daarmee zijn de uitersten wel beschreven waarbinnen we volgens mij allemaal wel een plekje hebben.

:D :D :D

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: nuscaniels, Snorlex en 66 bezoekers