Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 09:04

Zo'n setje hebben wij ook, maar dan van Vrijbuiter. Heel handig!


Bagheera_206
Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 09:04

Dat is geen geld. :) Ik heb geloof ik een setje MSR bestaande uit 2 pannetjes, 2 deksels en soort van hoog koekenpannetje.

It's not how good you are, but how good you want to be!

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 09:16

Mooie set!
Mijn pannetjes komen ook van de Action, maar toen hadden ze die set nog niet. Dat campingsetje ziet er eigenlijk veel degelijker uit haha, bij die van mij zijn de schroefjes al aan t roesten en zitten de handgrepen al los :+
Ik neem wel ook mijn stoompan mee. Zo ideaal dat ding! Kun je op een enkel pitje de aardappels/pasta/rijst koken én de groente stomen. Kan ik het andere pannetje gebruiken voor de saus of soep ofzo :D

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 09:34

Leuk pannensetje en niet duur :o! Ik heb een pannensetje passend bij de brander. Is inderdaad snel warm maar verder vind ik dat die pannetjes zo snel aanbakken .. Zeker het koekenpannetje wat erbij zet. Ik ben altijd blij met de braadpan die we meenemen maar goed beetje verwend denk ik haha

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-16 09:46

Hahaha dat bed in die schuur, fantastisch! _O_


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Magrathea
Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 15:44

lenaa_tje schreef:
renskep schreef:
Leuk!
Wij gaan van de week bij een Baco tent kijken als het goed is! We willen de laatste week van augustus toch nog gaan kamperen. Maar dat wordt de eerste keer met puppy. Dus een grotere tent dan onze 1 cabinr koepeltent is geen overbodige luxe. Plus als het regent kunnen we hopelijk binnen zitten.

Iemand nog tips qua campings in België/Ardennen/Noord-Frankrijk? Met hond en tent dus...


Wij stonden deze zomer op de camping moulin foulon vlak bij Bayeux (Normandië) Op de ANWB site staat dat er geen honden mogen maar dat is onzin. Heel veel mensen met honden en zelfs een Frans gezin met 2 katten. Mooie groene camping en veel ruimte.
In de vogezen hebben we op camping municipal du langenwassen gestaan. Ook erg mooi. Mega stil (midden in beschermt natuurgebied) leuk klein beekje en zeker ook geschikt voor honden.


Ik zou toch oppassen, voor je je helemaal instelt op één camping en er wordt weggestuurd...
Hoe doen jullie dat met honden? Ik heb er zelf geen maar het lijkt me toch wel erg knus, in een tweepersoonstentje en een hond erbij :D Bij mijn vorige vriend sliepen ze altijd onder de camper, dat werkte wel. Alleen oppassen wanneer je 's morgens uitstapt als zo'n hond merkt dat je wakker bent en ook even poolshoogte komt nemen :D Heb meermaals bijna mijn nek gebroken over een hondekop haha

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 16:02

Ons doel is nooit op om op 1 camping te blijven staan :). Reserveren ook niet (behalve misschien de eerste nacht). Ben met een hond ook nog nooit weg gestuurd haha. Ze mogen er vaak wel pf niet. Bij niet is het duidelijk. Deze campings komen beide uit het ANWB boekje. Dit jaar voor het eerst op 1 camping gebleven maar dat was niet het plan. Was gewoon zoveel te doen en prima weer dat we daarom niet zijn verkast. Ik bedoelde alleen met die eerste camping dat dit eerder een ANWB foutje is .. Hond stond op de camping zelf gewoon op de prijslijst namelijk.

Hier hond in de voortent of met een mandje naast de matjes. Maar alleen nog met kleine hondjes gekampeerd.
[ img ]

We wilde dit monster meenemen maar toch niet gedaan. Willen we nog wel proberen maar liever eerst in de buurt haha. Hij is nogal druk/speels
Ik zou dan denk ik wel de bench
meenemen.

Vroeger zijn we zelfs wel eens op de bonnefooi bij de Franse Middellandse zee geweest. Vaak kan je dan geen 3 week blijven maar wel een paar dagen. Werd telkens meer dus zo stonden we als nog een dikke week aan zee. Vervolgens gingen we verder. Frankrijk kent gewoon veel campings en we gingen als we verkasten wel op tijd een camping zoeken. Nog nooit in de problemen gekomen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 16:20

Hoe doen de mensen met honden dat dan als je bijv een stad wilt bezoeken, of een andere bezienswaardigheid? Uit eten? Wij nemen dit jaar voor het eerst de hond niet mee, hij wordt duidelijk oud en heeft het liefst rust. Op de kinderrijke camping waar we morgen heen gaan gaat hij die zeker niet krijgen. Hij ligt dus nu bij mijn schoonouders in de tuin te pitten. Geeft ons de mogelijkheid om ook vaker met onze dochter op pad te gaan, of langere ritten te paard te maken. Die gaat namelijk wel mee :j

Voorheen, toen de hond nog wel mee ging, hadden we een fietskar (bench op wielen) in die bench ging de hond dan als we langere tijd weg wilden. Maar langer dan 2 uur zijn we nooit van de camping geweest zonder hond.

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 16:26

Wij nemen de hond van kleins af aan echt overal mee naar toe. In de auto of de fietskar. Er zijn best veel stranden waar de hond aangelijnd mee mag. Stadje of dorpje bezoeken vanaf een uur of 3. Uit eten is meestal buiten en dan ligt hij rustig onder tafel. We laten hem in de ochtend en avond goed uit zodat hij toch zijn ei kwijt kan. Onze hond heeft al een hele lange lijst van plaatsen die hij bezocht heeft ;-).
Hij kan niet alleen thuis blijven dus weinig keus.... Sommige vakanties gaat hij in een pension, maar dan mis ik hem weer zo :-)

~Turbohoof Solutions ~

Magrathea
Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 16:30

Volgens mij doen de meeste restaurants niet moeilijk over honden, zeker niet als hij zich netjes gedraagt en je buiten zit. Mijn oom en tante gingen vroeger met hun kinderen en twee honden naar de camping, dan ging de vader bijv zwemmen met de kinderen terwijl mijn tante bij de tent bleef met de hond. Of ze zaten op een camping met een meertje, dan mag de hond gewoon mee :D Het is net wat ie gewend is. Je weet van je eigen hond wel of je hem/haar er een plezier mee doet of niet.

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 16:34

Die van ons gaat wel eens een weekendje mee op de boot, maar geen lange vakanties. Vaak heb je geen plek om aan te leggen en overnacht je midden op het water, en dan is het zo lastig om even aan land te gaan om te plassen :+
Verder is die van ons wel heel makkelijk gelukkig. Die kan ik gewoon op de boot laten zitten en slaapt gewoon tot we terug zijn.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 16:49

[ img ]
Kijk 8nnemiek, de oplossing ! Grapje hoor, ik heb dit ooit gezien in de USA, ze zijn er zelfs met een klein lantaarnpaaltje...

~Turbohoof Solutions ~

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 16:54

Haha :+
Daar heb ik ook wel eens aan gedacht :)) Gewoon op een stukje kunstgras laten plassen, en het stroomt vanzelf wel weg! Maar die van mij kennende trapt madam daar niet in en gaat het gewoon veel te lang ophouden :=

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 17:04

ClauH schreef:
Wij nemen de hond van kleins af aan echt overal mee naar toe. In de auto of de fietskar. Er zijn best veel stranden waar de hond aangelijnd mee mag. Stadje of dorpje bezoeken vanaf een uur of 3. Uit eten is meestal buiten en dan ligt hij rustig onder tafel. We laten hem in de ochtend en avond goed uit zodat hij toch zijn ei kwijt kan. Onze hond heeft al een hele lange lijst van plaatsen die hij bezocht heeft ;-).
Hij kan niet alleen thuis blijven dus weinig keus.... Sommige vakanties gaat hij in een pension, maar dan mis ik hem weer zo :-)


Hier ook en we hebben een grote rugzak waar ons kleintje in kan. We gingen bijvoorbeeld niet naar een zwembad (naast dat op campings zeg maar) maar naar rivieren, meren etc. Meeste kastelen etc mocht ze ook nog wel mee en anders omstebeurt. Een klein hondje lijkt mij wel veel makkelijker. Dus weet niet of de grote ooit meegaat. Hebben de hond nooit alleen op de camping gelaten. Ook niet als we bij wijze van bij de receptie zaten of bij de camping buren.

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 10:19

Zo wij hebben de eerste overnachting op de camping gehad. Vandaag faan we naar de camping waar we een week blijven. Daar kun je alleen maar op van zaterdag tot zatwrdag, maar we staan nu pp de camping aan de andere kant van t dorp.

Helaas slecht tot niet geslapen. Het schoot me gisteren in de rug en daar heb ik de hele nacht last van gehad. Kan niet normaal rechtop lopen of zitten, heel irritant dus. Hopen dat t minder wordt. Gelukkig is er een gast aanwezig die fysio/ manueel therapeut is.

Als je je nou afvraagt waarom we pas vandaag de camping op mogen, we gaan naar charme. Dat heeft een vast programma. www.charme.nl :P

Magrathea
Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 11:27

Een oude vriend van mij had een hond die het liefst de tent bewaakte :)* ook handig. Was een heel zachtaardig beest maar campingdieven gaan toch liever niet bij een caravan binnen waar een wolfshond voor de deur ligt :=

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 14:44

Zooo een wolfshond mee kamperen :wow: die heeft een eigen bijzettentje nodig!!


Magrathea
Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 14:23

renskep schreef:
Zooo een wolfshond mee kamperen :wow: die heeft een eigen bijzettentje nodig!!

Viel mee hoor, ze was opgevoed door katten dus lag altijd opgekruld te slapen. Lekker compact :=

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Esther_
Berichten: 3990
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 14:37

Vannacht thuis gekampeerd om het matras van de vouwwagen uit te proberen, kan niet wachten om op vakantie te gaan. Moet alleen nog een oplossing zoeken voor het harde matras.
[ img ]

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 14:45

Een opdekmatrasje van traagschuim Esther_ ? Wij hebben er 2 die opgerold net zo groot zijn als een slaapzak. Komen bij de Xenos vandaan maar ik weet niet of ze ze daar nog hebben. Mocht je een groot budget hebben dan is een matje en dekbed ineen van Duvalay geweldig ...,

~Turbohoof Solutions ~

Marie111
Berichten: 4647
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 14:45

Esther_ schreef:
Vannacht thuis gekampeerd om het matras van de vouwwagen uit te proberen, kan niet wachten om op vakantie te gaan. Moet alleen nog een oplossing zoeken voor het harde matras.
[ [url=m/nf1dNF.jpg]Afbeelding[/url] ]


Koop een topper

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 15:21

Waar slapen jullie allemaal op?
Wij hebben luchtbedden, maar ik vind dat altijd zon gedoe met stroom aangezien we een tent hebben.

mirriezz
Berichten: 2009
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 15:44

SdaphneS schreef:
Waar slapen jullie allemaal op?
Wij hebben luchtbedden, maar ik vind dat altijd zon gedoe met stroom aangezien we een tent hebben.

Je kunt luchtbedden ook met de hand oppompen he ;)
Ik vind zelf opblazende matjes het fijnst. Maar het nadeel is dat als je een goede wilt, je daar best wat geld aan kwijt bent. Dus ik slaap atm op een 15e luchtbed van de decathlon.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 16:04

Wij hebben een vast bed in de caravan :D

Een topper of oplegmatras kun je ook bij Jysk kopen. Daar zijn ze niet duur.

Goof
Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 16:20

Ik vind het juist heerlijk om zonder hond op vakantie te gaan, zodra ik weg ben mis ik haar ook niet zelfs. Te druk met vakantie vieren denk ik :D
Wij zijn op pad met een camper nu. Heerlijk ding. Iedere nacht een andere camping, lekker op de bonnefooi. Enige drama is dat harde dunne rotmatrasje. Pfff.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dollyspikkel, Emj_23, F_Orumster, Furst, Ineke2, janna, Jannie79, Patriesje, Roihi, SentiBot, sinnekinne en 69 bezoekers