Alleen op vakantie!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
xxxmh
Berichten: 3482
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 18:35

Haha iknow. Heb al vaker gevlogen alleen dan met mn ouders erbij, ik vlieg alleen naar Frankrijk en toch met al die nare dingen die gebeuren heb ik er toch een ander gevoel bij zeg maar.. en ik spreek geen Frans en slecht Engels dus hopelijk gaat alles gewoon zoals het gaat haha

♡ Summer ♡
B+11 L1+3


Selena
Berichten: 5001
Geregistreerd: 02-08-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 19:13

En heb je het leuk gehad Cherry? :D

laraxXxemma
Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 22:28

Ik wil volgend jaar graag zelf (zonder ouders iig) op vakantie, en het zal om het even zijn of ik alleen ga of met vrienden. We hebben het er wel telkens over maar ondertussen worden er geen echte plannen gemaakt, maar ik wil wel erg graag :Y) Ik volgend jaar als het goed is ook op buitenland stage, maar de keuze is grotendeels duitsland en dat vind ik niet buitenland genoeg :+

What sort of weirdo doesn't laugh at it's own jokes?

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 12:40

Ooh, handig topic! Ik ga binnenkort voor het eerst helemaal alleen. Heb wel vaker stukjes alleen gereisd maar nooit een volledige reis.

Ik heb eind augustus voor 8 dagen een auto gehuurd in Ierland, ik vlieg naar Belfast en rijd alleen het hele eiland rond. Heb er ontzettend veel zin in, heb enkele leuke B&B's en hostels geboekt :D

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”


rapunzelx
Berichten: 2021
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 12:43

Ben alleen naar Kenia geweest vorig zomer & twee jaar terug daar de winter overleefd, heb plannen om deze winter weer te gaan. En volgend jaar het idee om voor een halfjaar te gaan en daar te gaan werken. :D

"Learn to travel, travel to learn."

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 13:48

Waar in Kenia?

rapunzelx
Berichten: 2021
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 14:02

Sakura789 schreef:
Waar in Kenia?


Nairobi, Kisumu en twee weken in Mombasa geweest.

"Learn to travel, travel to learn."

Elmira
Berichten: 4896
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: ergens

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 12:18

Wat een leuk topic! En wat leuk om te zien dat je je zo goed vermaakt hebt, TS. :)

Ik ben vorig jaar voor het eerst een maandje alleen naar Hongarije geweest, alleen daar ging ik wel naar mensen toe en verbleef ik bij een gezin, dus niet helemaal alleen. Daarna ben ik nog een tijdje in Zuid Afrika geweest (zie onderschrift) en dat is me ook goed bevallen. Hele mooie vriendschappen opgedaan :j

Volgende maand ga ik een weekje alleen naar Cyprus, lekker een week aan het zwembad-vakantie. Ik ben herstellende van een burn-out en krijg langzaamaan weer wat zin om dingen te ondernemen, dus dat is positief. Vind het, ondanks dat ik wel vaker alleen heb gereisd, deze keer wel spannend :j.


The_Cat
Berichten: 7285
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 13:00

Heb ook wel zin om eens alleen op vakantie te gaan. De laatste vakantie met wat vrienden draaide steeds op discussies uit omdat iedereen wat anders wil gaan doen/bekijken. Veel zin om nu gewoon maar alleen te gaan


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

Monster_tos
Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 13:08

Ik ben net weer terug van 3 weken Zuid Frankrijk in m'n eentje. Wat was het heerlijk zeg!!! Helemaal geen druk van we moeten dingen zien, of juist ik wil hele dag op het strand liggen. Kon nu precies doen waar ik zin in had, 3 dagen luieren en dan had vaak zin in wat actief, en dan weer paar dagen niks doen. Heb 3 keer met de buren een bbq gedaan en uit eten geweest, was gezellig maar vond het daarna ook wel fijn als ik m'n eigen gang kon gaan.

Kan het echt iedereen aanraden!

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

Eilandmeisje
Berichten: 827
Geregistreerd: 18-03-11
Woonplaats: Nederland

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 14:33

Ik meld mij hier ook! Net vakantie geboekt voor eind september. 8 dagen alleen naar Lanzarote. Heb er erg zin in! Wel al eerder alleen op vakantie geweest maar dan in Nederland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 15:27

Yasmine schreef:
Ooh, handig topic! Ik ga binnenkort voor het eerst helemaal alleen. Heb wel vaker stukjes alleen gereisd maar nooit een volledige reis.

Ik heb eind augustus voor 8 dagen een auto gehuurd in Ierland, ik vlieg naar Belfast en rijd alleen het hele eiland rond. Heb er ontzettend veel zin in, heb enkele leuke B&B's en hostels geboekt :D


Ohhh daar ben ik heel benieuwd naar!
Wat is je route en wat wil je gaan bekijken?
Heel veel plezier alvast!

Suikerspinda
Correspondent
Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 01:13

miinynke schreef:
Ik meld mij hier ook! Net vakantie geboekt voor eind september. 8 dagen alleen naar Lanzarote. Heb er erg zin in! Wel al eerder alleen op vakantie geweest maar dan in Nederland.

Wat leuk! Waar in Lanzarote ga je precies heen? Ben je hier wel eens eerder geweest?

Eilandmeisje
Berichten: 827
Geregistreerd: 18-03-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 06:24

Nissima schreef:
miinynke schreef:
Ik meld mij hier ook! Net vakantie geboekt voor eind september. 8 dagen alleen naar Lanzarote. Heb er erg zin in! Wel al eerder alleen op vakantie geweest maar dan in Nederland.

Wat leuk! Waar in Lanzarote ga je precies heen? Ben je hier wel eens eerder geweest?


Nee nog nooit eerder naar Lanzarote geweest. Maar ga naar puerto del carmen.

Fearn
Berichten: 4764
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 15:58

Ik meld mij hier ook. :) Ik ben net terug van een weekje hostels en rondreizen in Ierland, dat was echter nog wel samen met 2 anderen. Alleen we hebben daar ook een dagje opgesplitst en toen vond ik het heerlijk om alleen te zijn!

Het lijkt mij dan ook best tof om een keer echt alleen op reis te gaan. Ook weer in hostels dan, beviel erg goed.

De enige vragen die steeds door mijn hoofd schieten zijn 'wat als er iets ergs gebeurt?' of 'wat als je de weg kwijt raakt?'. Maar logisch gezien zou je met Maps en de weg vragen al heel ver komen, en verder inderdaad niet te laat 's avonds over straat lopen.

MiReRe
Berichten: 1237
Geregistreerd: 23-12-11

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 21:28

Hoihoi, op dit moment ben ik alleen op vakantie. Ik ben op Kreta in Crissi Akti, vlakbij Chania.
Niet voor het eerst alleen op vakantie hoor. En er woont hier wel een Nederlandse vriendin met haar Griekse vriend, dus we hebben een paar keer afgesproken. De verzekering van een paar keer sociaal contact en dat er iemand in de buurt is voor als ik toch in de problemen kom vind ik een fijn idee.

Gisteren aangekomen. We moesten heel vroeg vliegen dus om 3:00 stond m'n schipholtaxi voor de deur. Gisteren dus veel geluierd. Slaapje doen, bij het zwembad liggen, zwemmen, slaapje doen, boodschappen halen, naar het strand, in zee zwemmen, slaapje doen. Hahaha.
's avonds kwamen m'n vrienden me halen en zijn we in het centrum gaan eten en naar een live bandje gaan kijken. Normaal lúíster je naar muziek maar het was een Griekse rockband en verstond er niks van. Dus ik keek m'n ogen uit naar alle verschillende mensen.
Om 1:30 ging ik naar m'n mandje.

Vandaag was het bewolkt en het waaide best wel. Daarom ben ik lekker gaan wandelen van het hotel naar het centrum. Langs de kustlijn. Ik kan niet echt zeggen hoe lang het lopen is, want ik heb er gewoon expres lang over gedaan. Stilstaan bij bijzondere planten, op een bankje zitten, in m'n dagboek schrijven, boek lezen, verder lopen, rondkijken, wat eten etc. En op de terugweg ook weer.

Ik voel me hier tot zo ver wel op m'n gemak!

Als het goed is gaan we in elk geval met m'n vrienden nog naar andere vrienden van hun toe en waarschijnlijk wel een keer paardrijden. Verder nog even zien hoe ik m'n tijd ga besteden. Er zijn wel georganiseerde excursies maar die duren allemaal een volle dag. Mijn reiservaring leert me dat ik daar halverwege de dag ongelukkig van word, dus even kijken wat er te doen is dat een halve dag duurt.

Nou, toch leuk dit topic, dan kan ik even van me af schrijven terwijl ik van m'n strawberry daquiry nip.

Groetjes!

Zangles in Utrecht/ Utrechtse Heuvelrug.
Pb voor info

Aroha
Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 21:52

Ik ben net terug van 3,5 week in mijn eentje door Europa reizen, kan het iedereen aanraden +:)+. Enige moment dat ik mij echt alleen voelde en naar huis wilde was toen mijn moeder belde omdat mijn hond was ingeslapen ;(.

Heb 2 nieuwe landen kunnen toevoegen aan mijn lijstje, volgend jaar weer, en dan heel Oost Europa :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 19:18

Is er nog animo voor dit topic! :D :D

DideH
Berichten: 6995
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 20:34

Vandaag een weekje all in Gran Canaria in mn uppie geboekt, dus ik klep/lees graag mee over ervaringen en tips e.d.!

Mensen zeggen altijd dat ik eigenwijs ben. Daar ben ik het niet mee eens.

Milo 05-08-2022 +
Voor altijd in mijn hart maatje…

liizaJarig
Berichten: 1574
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 21:01

Ik zit te twijfelen of ik een last minute boek in m'n eentje dus ik lees graag mee :)

Kerstmuts

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 21:01

Doen jullie ook veel via vakantieveilingen?

Faelynn
Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 21:23

Ik vertrek over 3 weken voor het eerst in mijn eentje richting Frankrijk, 10 dagen. Helemaal alleen ben ik niet, ga met een busreis, maar je weet natuurlijk nooit wie je tegen komt en of het daar mee klikt of niet.
Gebruik nooit vakantieveilingen, voor last minute vakanties wel vaak vakantie discounter, daar heb ik afgelopen jaren geboekt, en zit je meestal +-8 dagen op een mooi appartement inclusief vlucht en transfer voor 250-300 euro.
Helaas niet meer mogelijk om last minut te boeken ivm 2 banen waarbij ik moeilijk op korte termijn bij beide vrij kan krijgen. Scheelde wel een hoop geld :') Maar voor wie nog iets zoekt is dat zeker een aanrader

Eilandmeisje
Berichten: 827
Geregistreerd: 18-03-11
Woonplaats: Nederland

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 21:36

Ik ga in juli 11 dagen alleen naar Rhodos stad. Nu al zin in! Gewoon hotel geboekt, en lekker de stad verkennen en relaxen op het strand en bij het zwembad :D

Thats_Me
Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 21:46

miinynke schreef:
Ik ga in juli 11 dagen alleen naar Rhodos stad. Nu al zin in! Gewoon hotel geboekt, en lekker de stad verkennen en relaxen op het strand en bij het zwembad :D


Ben ook alleen naar Rhodos geweest en vond het helemaal geweldig. Veel plezier!

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

Eilandmeisje
Berichten: 827
Geregistreerd: 18-03-11
Woonplaats: Nederland

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 21:52

Dankje! Ga al een aantal jaar alleen op vakantie. Vind het heerlijk. Lekker je eigen plan trekken en doen waar je die dag zin in hebt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Articuno, Blue_flower, ComscoreBot, evita2, Hannanasjuh, Marleen_L, mvdende, Rinkex en 181 bezoekers