Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 12:43

8nnemiek schreef:
Is dan in de vulkaaneifel, bij die slapende vulkaan? Heel gaaf, dat staat ook nog altijd op mijn verlanglijstje!


Ja volgens mij wel. Je kunt daar dus ook zwemmen, superchill. :D


Wilawander
Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 13:22

Wij waren eens op de camping Kirnbergsee. Hele mooie omgeving. Groot meer en leuke camping maar is al wel wat jaren geleden.

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 07:19

[ img ]
Ik ben weer terug 2 mooie weken in Normandië gehad.

Esther_
Berichten: 3990
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 19:45

Een vraagje voor de tent en vouwwagen kampeerders. Hoe koken jullie? Hebben jullie losse pitjes op gas, of een 3 pits kookplaat, skottelbraai?

Magrathea
Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 19:58

Wat een leuk topic! :)

Ik ga dit jaar voor het eerst in een tijd niet kamperen maar naar Rome. Gewoon omdat we geen zin hadden om de kampeerspullen in het vliegtuig mee te nemen en we hebben niet zoveel vakantietijd dus erheen rijden wordt hem ook niet :(
Van huis uit noooit gekampeerd, wel altijd met de scouting, dat vond ik erg leuk. Daarna met mijn ene ex in dit schattige voertuig Frankrijk doorgetuft: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/t3 ... 0979_o.jpg

Heerlijk was dat! <3 Ik zou er zo weer een willen. Vorig jaar met mijn andere ex met de tent weg geweest, dat was ook leuk. Wel prettig dat ie een grotere tent mee had. Het is toch wel heel anders kamperen, ik hou wel van campinghoppen maar met een tent is dat niet helemaal handig, minder dan met die camper in elk geval, daarme was je binnen een halfuur weg.

Dit jaar dus niet kamperen, mijn huidige vriend is helaas geen fan van bovenstaande camper :'( Dus of ik er ooit zo eentje ga kopen weet ik niet. Ik hoop heel erg dat ik hem toch kan overhalen. Hij is meer van het spartaanse kamperen waarbij je ook nog eens een uur bezig bent met de tent in de stromende regen omdat je op een berg slaapt en de grond keihard is. Niet helemaal mijn ding vrees ik :o Maar goed, hopelijk kunnen we ooit een middenweg vinden. Dit jaar maar even iets heel anders dus.

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

nientje78
Berichten: 3432
Geregistreerd: 29-09-07
Woonplaats: Hanzestad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 20:53

Esther_ schreef:
Een vraagje voor de tent en vouwwagen kampeerders. Hoe koken jullie? Hebben jullie losse pitjes op gas, of een 3 pits kookplaat, skottelbraai?

Wij hebben een 2 pits kook plaat. en eten ook gewoon iedere avond aard. Vlees en groente.
Je word er handig en creatief in :D

Quote Stedman Graham ; "Freedom is always coming from The inside ,It's in your Passion!"

Melia
Berichten: 9842
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 21:09

Wij hebben een 3 pits plaat, deze is afkomstig uit een oude vouwwagen van schoonouders. Dit jaar nemen we ook een skottelbraai mee, kijken of dit bevalt.
Zo'n 1 pits is ook ideaal, bijv. om iets op te warmen of bijv. als je een eitje bakt o.i.d. Zelf hebben wij dit niet, want niet alles past natuurlijk in de auto.

Cabelona
Berichten: 1695
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 21:20

Wij hebben een klein 1 pittertje en een kleine scottelbraai (cadac safari chef) bevalt al jaren prima zo


Geld verdienen met het schrijven van artikelen: Klik hier

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 21:21

Geweldig busje Margrathea !!!

Wij hebben 1 pit en een cadac. Genoeg om een eitje te bakken of te bbq-en. Of soep :-)

~Turbohoof Solutions ~

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 21:25

Hier 2 losse gasjes. 1 kleine primus en 1 op benzine (optimus prime). Die tweede brand eigenlijk altijd en waait ook niet uit. En natuurlijk een bbq mee. Vroeger (met ouders) hadden we altijd zo een coleman 2 pits brander mee. Hier ook wel is op zo een 2 pits brander op een grote gas fles gekookt maar dat vond ik te langzaam gaan .. Duurt zolang voordat het klaar is dan.

Edit.

Skottelbraai lijkt mij ook handig! Die zag ik dit jaar ook terug op de camping

xJustMe6
Berichten: 1735
Geregistreerd: 08-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 22:05

Esther_ schreef:
Een vraagje voor de tent en vouwwagen kampeerders. Hoe koken jullie? Hebben jullie losse pitjes op gas, of een 3 pits kookplaat, skottelbraai?


Wij hebben een 2 pits gasfornuis in de caravan. 1 pit voor het vlees en 1 voor de aardappels. De groenten in een stoompannetje boven de aardappels. Gaat prima :j.

In de vouwwagen hadden we een 3 pits fornuis maar echt handig was dat ding niet. Te klein om fatsoenlijk 3 pannen op te zetten.

kwita
Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 02:49

thuis werd er gekookt op een veld keuken met 3 pitten.
wat tof Frankrijk rond met die bus :):)

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-16 09:36

Wij hebben ook twee gaspitjes, en bij de ANWB heb ik het camping kookboek gekocht. Daar staan super lekkere dingen in. :j

Nog maar twee weken!! *\%/* Ik heb zó vreselijk veel zin om op vakantie te gaan, alhoewel ik het ook spannend vind om de paarden en katten achter te laten. En de boot, god, wat 'n spanning! :') _O-

Oh en of we natuurlijk overal aan gedacht hebben. :+ 12 Augustus hebben we de afspraak bij de DA, dus voor de dieren zou eigenlijk alles geregeld moeten zijn.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

ikke
Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 09:44

tessa_brian schreef:
Esther_ schreef:
Een vraagje voor de tent en vouwwagen kampeerders. Hoe koken jullie? Hebben jullie losse pitjes op gas, of een 3 pits kookplaat, skottelbraai?


Wij hebben een 2 pits gasfornuis in de caravan. 1 pit voor het vlees en 1 voor de aardappels. De groenten in een stoompannetje boven de aardappels. Gaat prima :j.

In de vouwwagen hadden we een 3 pits fornuis maar echt handig was dat ding niet. Te klein om fatsoenlijk 3 pannen op te zetten.

Dan was dat geen Alpenkreuzer :D De super-GT die wij hadden, had een prima keuken met drie pitten, vast in de wagen.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 09:52

Ik denk dat ik het met 1 pit ga proberen. Moet voor 2 weken toch wel te doen zijn? Echter in Nederland kan ik best wat 1 pans gerechten bedenken, maar in het buitenland heb je weer andere producten. Heb je eigenlijk vaak stroom op je camping voorbij je tent? Moet je dat dan aansluiten met een haspel? Wij hebben hier ook namelijk nog wel een koekenpan die op stroom werkt.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Nassie
Berichten: 4420
Geregistreerd: 11-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 10:04

8nnemiek schreef:
Wat leuk, met zo veel honden op vakantie!
Pfoe, huisje aan een meer.. ik ken wel een paar leuke kampeerplekjes hier in Limburg, maar geen huisjes, en dus ook niets in duitsland of friesland.

Hier is vandaag het zonnepaneel aangekomen *\o/* Ik ben benieuwd of die het voor elkaar krijgt om de accu genoeg bij te vullen tijdens de reis!
En verder nog een echoapparaat en nog wat spul voor motoronderhoud binnen.. En een hoop eten in voorraad gehaald.. Dus de komende weekenden zijn wij nog volop aan het klussen en inruimen, en over een maand vertrekken we :D


Wat leuk!
Hier van de week ook de zonnepaneel binnengekregen en vriendlief heeft hem al op zijn dak bevestigd.
Als het goed is moet het genoeg stroom afgeven om de koelkast draaiende te houden als de auto stil staat :j

Ben zeer benieuwd of het werk.

Selectief beschikbaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 11:07

moonsparkle schreef:
Ik denk dat ik het met 1 pit ga proberen. Moet voor 2 weken toch wel te doen zijn? Echter in Nederland kan ik best wat 1 pans gerechten bedenken, maar in het buitenland heb je weer andere producten. Heb je eigenlijk vaak stroom op je camping voorbij je tent? Moet je dat dan aansluiten met een haspel? Wij hebben hier ook namelijk nog wel een koekenpan die op stroom werkt.

Dat verschilt per camping.

Ik zou toch 2-pits doen, maakt t net ff makkelijker. Wij nemen 2 1-pits mee, met zo'n klein gasflesje erin, ideaal.

Lielle
Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 11:27

Ik zou voor een pits gaan, doe al twintig jaar niet anders. Stroom hebben we ook altijd.

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 11:31

Ik heb ook 1 pits. Als ik kort kampeer (minder dan een week) doe ik het vaak zonder stroom, omdat het best prijzig is. Langer toch vaak wel met stroom.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

xJustMe6
Berichten: 1735
Geregistreerd: 08-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 12:42

Wij hebben een 2 pits gasfornuis in de caravan. 1 pit voor het vlees en 1 voor de aardappels. De groenten in een stoompannetje boven de aardappels. Gaat prima :j.

In de vouwwagen hadden we een 3 pits fornuis maar echt handig was dat ding niet. Te klein om fatsoenlijk 3 pannen op te zetten.[/quote]
Dan was dat geen Alpenkreuzer :D De super-GT die wij hadden, had een prima keuken met drie pitten, vast in de wagen.[/quote]

Klopt! :D.

Was een oud ding haha veel plezier mee gehad hoor maar er miste toch wel wat handigheidjes in dat ding.

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 12:50

Haha, gewoon typisch hollandse pot op de camping dus :P

Ik maak er altijd gewoon eenpansgerechten. Het kookt toch een stuk langzamer door de kou en ik heb dan geen zin om een uur te koken. Ook vanwege het gas of de benzine.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 13:39

Eenpansgerechten kan prima, eigenlijk kan je alles wat je wil prima met 1 pit maken, mits je iets hebt om een pan warm te houden. Je moet gewoon even plannen. Met macaroni bijv eerst de macaroni koken, afgieten en warm houden en dan de saus klaar maken. Maar als je de keus hebt maak je het jezelf wel makkelijker met 2 pitten. Op scoutingkamp hadden wij meerdere kleine gaspitjes, daarop konden we prima koken voor een groep van 20 man. Ik vond dat altijd 1 van de leukste uitdagingen, shoppen voor zoveel man, meenemen in de rugzak en dan ergens in het veld of langs de weg je maaltje koken.

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 20:15

:wave: Hi medekampeerders! Mijn weekje Tsjechië zit er alweer op, helaas. Gisteravond teruggekomen na een vakantie in West- en Zuid-Bohemen. We hebben een totaal andere vakantie gedaan dan andere jaren. Normaal trekken we rond in Noorwegen en/of Zweden en mijden we campings met veel Nederlanders, nu hadden we de hele week 1 camping, van Hollandse eigenaren en met voornamelijk Hollandse gasten. :)) Dat was wel even omschakelen, maar ik vond het heerlijk rustig om een keertje niet rond te trekken.

We hebben veel kastelen bezocht, zijn de natuur in geweest, wat steden bekeken en lekker gegeten. Als mijn foto's op de laptop staan plaats ik ze hier! :)


ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 20:17

Leuk Imre, ik ben benieuwd naar de foto's !

~Turbohoof Solutions ~

Esther_
Berichten: 3990
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 20:59

Imre, ik hoor graag welke camping dit was. Ik denk namelijk ook dat we richting Tsjechië gaan.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: abbij, Angie91, Celiien, janneke584, janneke_S, Jorex, judith_irene, mvdende, purny, roosjenat, Shivaya, Spaansepony, Temeraire, TinusB, Unicorn79, xPabloBokt en 76 bezoekers