Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Melia
Berichten: 9842
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 05:58

Ja klopt die teflon folie zit erbij, we zullen het zien!

Veel plezier benangelique, daarna maar een duik in het zwembad ;-)


Bagheera_206
Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 07:07

Ik ben ook gewoon van de mummie slaapzaken, omdat ze veel lichter en kleiner zijn en lekker warm. In het verleden heel veel gewandeld dus wilde ik wil lichtgewicht. :)

Geloof dat ik bij Scouting ben begonnen met simpele mummie slaapzak van een Nederlands merk. Ik ben helaas de naam even kwijt. Daarna zelf een Cat's Meow van The North Face gekocht. Deze heb ik nog steeds, maar heeft echt zijn beste tijd gehad en ligt ergens in de kast voor als er meer mensen komen logeren dan ik bedden/dekens voor heb. Haha.

Inmiddels ben ik over gestapt op dons, omdat het toch net iets lichter en kleiner op te vouwen is en minder snel warm/benauwd aan voelt. Dons gaat ook veel langer mee. Kunststof vezel ging bij mij maar een jaar of 5 mee met intensief gebruik. Dan wordt de slaapzak kouder door de mindere isolatie. Ik heb nu twee slaapzakken van Western Moutaineering. <3 Uiteraard heb ik ook een lakenzak. Die van dat zijdeachtige spul zijn kleiner/lichter dan de katoenen versies.

It's not how good you are, but how good you want to be!

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 09:48

Ik heb idd ook een donsen slaapzak, lijkt heel dik maar is heerlijk!

Ik snap nog steeds niet dat niemand op bokt naar Charme gaat. ER moeten toch een paar creatievelingen tussen zitten hier? _O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 09:56

Wij kamperen altijd met ons paard, dan is Frankrijk echt te ver. Ook dit jaar gaat ons paard gewoon weer mee. Ontzettend handig ivm oa de wedstrijdplanning, en door kunnen blijven trainen. Maar ook heel erg leuk :j lekker buiten rijden.

Nassie
Berichten: 4420
Geregistreerd: 11-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 12:02

benangelique schreef:
Zwaai! Wij zijn in ons hotel in limoges. Morgen laatste stukje naar le bez en dan in ruim 30 graden voor het eerst de tent opzetten :+


En is het gelukt in de hitte? {:}

Wij hebben vorige week onze daktent verkocht, die heeft plaats gemaakt voor een nieuwe. Ik kan niet wachten om op vakantie te gaan, zeker nu het zulk lekker weer is. Moet alleen nog 5 weken wachten.

[ img ]

Selectief beschikbaar

finnens
Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:20

Joolien schreef:
Mirriez, bij de Aldi hebben ze mooie ruime tenten voor €100.- Wij hebben een tent gehad van dit merk, en daar is echt niks op aan te merken hoor!
[ Afbeelding ]

Staat 119 euro bij, maar ze zijn nu in de uitverkoop!

Ik had dat ding ook en hij was vreselijk!! Hij lekte en de rits lag er na een week uit. Zie nu dat er garantie op zit, balen want heb hem meteen in de prullenbak gedaan :')

When was the last time you did something for the first time?

Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 15:16

Wat een gaaf ding Nassie!

Onze nieuwe tent is goed bevallen. 9 dagen rondgetrokken met de tent in de rugzak, 1x ontzettend veel regen gehad maar hij heeft het prima gehouden. Wel last van condens maar daar ontkom je niet aan met z'n 2en in een klein tentje op een nat grasveld.

Hij zal vast minder duurzaam zijn dan bv een Hubba lichtgewicht tent maar ben er tot nu toe heel tevreden over.

[ img ]

Komend weekend mag onze andere tent weer mee aangezien we dan met de auto weg gaan. Ben nog steeds helemaal weg van die tent, gaat inmiddels al 4 jaar mee en dat voor het indrukwekkende bedrag van €74,-

[ img ]

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 15:23

finnens schreef:
Joolien schreef:
Mirriez, bij de Aldi hebben ze mooie ruime tenten voor €100.- Wij hebben een tent gehad van dit merk, en daar is echt niks op aan te merken hoor!
[ Afbeelding ]

Staat 119 euro bij, maar ze zijn nu in de uitverkoop!

Ik had dat ding ook en hij was vreselijk!! Hij lekte en de rits lag er na een week uit. Zie nu dat er garantie op zit, balen want heb hem meteen in de prullenbak gedaan :')


Oh echt? Die van ons ging toch echt wel een paar jaar mee. Mankeerde niks aan.

TrIjNiE__
Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 15:52

Hoi, ik kom even binnenvallen in het topic met een paar vragen :D Ik zou heel graag met mijn hond (Mechelse herder) een paar dagen gaan kamperen. Dit ofwel door met de auto ergens heen te rijden en daar op 1 camping te blijven ofwel door ergens afgezet te worden en vanuit daar rond te trekken met de rugzak. Dit hangt af van het feit of ik mijn rijbewijs haal voordat ik vertrek. De hond is nog nooit mee wezen kamperen en wij doen het als gezin ook amper. Ten eerste vraag ik mij af of je de hond moet leren om in een tent te slapen? Anders moet ik nog even een nachtje in de tuin slapen :D Of kan hij bijvoorbeeld ook aan een pin buiten de tent? Hij is gewoon van 's zomers buiten te slapen en ik weet niet of ik hem zomaar in een klein tentje krijg. Verder ben ik op zoek naar een camping(s) in Nederland die jullie me aanraden om naartoe te gaan met de hond. Speciale hondencampings waar veel honden komen heb ik juist liever niet aangezien die van ons niet met elke andere hond zo goed overeenkomt. Alvast bedankt! :)

I hope your day is as nice as your butt! ;)

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 11:57

Ik weet niet of het slim is om de hond buiten aan de pin te laten slapen ... wat doet hij als er midden in de nacht iemand langs loopt die naar het toilet moet o.i.d. ? Schrikt hij dan niet/blaft hij de hele camping wakker ? Misschien toch maar oefenen in de tuin ;-)
Ik weet dat bij camping Boszicht in Laag Soeren honden welkom zijn. Het kan zijn dat er meer honden zijn maar er zijn meerdere veldjes. De eigenaar denkt graag mee, ik denk als je om een rustig plekje vraagt dat wel geregeld kan worden. Maar misschien is dat te ver voor jou ?
Ik heb ook met veel plezier op camping Le Parage in Noordwijk gestaan. Ook erg leuk, en honden ook welkom.

~Turbohoof Solutions ~

TrIjNiE__
Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 12:02

ClauH schreef:
Ik weet niet of het slim is om de hond buiten aan de pin te laten slapen ... wat doet hij als er midden in de nacht iemand langs loopt die naar het toilet moet o.i.d. ? Schrikt hij dan niet/blaft hij de hele camping wakker ? Misschien toch maar oefenen in de tuin ;-)
Ik weet dat bij camping Boszicht in Laag Soeren honden welkom zijn. Het kan zijn dat er meer honden zijn maar er zijn meerdere veldjes. De eigenaar denkt graag mee, ik denk als je om een rustig plekje vraagt dat wel geregeld kan worden. Maar misschien is dat te ver voor jou ?
Ik heb ook met veel plezier op camping Le Parage in Noordwijk gestaan. Ook erg leuk, en honden ook welkom.

Ik weet niet of hij 's nachts ook zou blaffen, maar dan zou hij ook blaffen als hij in de tent ligt want daar hoor je alles ook doorheen. Bedankt voor de tips en de campings! :)
Edit; camping Boszicht zit er echt ideaal uit! :D Helaas wel wat ver maar dat is geen ramp :)

I hope your day is as nice as your butt! ;)


Esther_
Berichten: 3990
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 18:01

Dit jaar gaan wij ook weer echt kamper, want we hebben een vouwwagen gekocht. Kan niet wachten om te vertrekken.

Als iemand nog intresse heeft in een katoenen, 4 pers. Tunneltent, graag een pb.

Weet er iemand nog een mooie camping in Tsjechië?

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 18:08

Wij hebben van de week het tentje eens opgegooid en blijkt dat er toch wel een ingebouwde binnentent in zit! Helemaal fijn :) Het opvouwen was nog even enorm veel gedoe dus dat wordt nog spannend, maar verder is het opzetten echt mega makkelijk dus erg fijn.

LoveBodin
Berichten: 4340
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 20:46

Camping boszicht is echt geweldig! Hele vriendelijke man, leuke camping, en de omgeving is echt prachtig.

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 09:50

Boszicht is zeker een mooi plekje, ook fijn voor de hond. Enige nadeel vonden wij dat het heel lastig is om goede afspraken met de eigenaar te maken. Als je voor 1 of 2 weken komt is dat niet zo'n probleem maar als je als seizoensgast er staat gaat dat na een tijd irriteren, bij ons iig wel. Het is niet grappig als keer op keer er ineens een ander paard in "jouw" wei staat, of er toch ineens geen stal vrij blijkt te zijn terwijl je wel besproken hebt dat weekend met paard te komen. Kun je je paard gelijk weer naar huis brengen :+ . Maar grootste reden voor ons om nu ergens anders heen te gaan is dat er vrij weinig kinderen van de leeftijd van onze dochter kwamen. Nu toch maar camping met meer entertainment gezocht. Volgende week mogen we, heb er zin in!

Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 10:25

Mijn vriend en ik staan momenteel op camping de Nollen in Callantsoog. Onze hond is ook mee, die mag ook overdag mee het strand op.

We hebben een quechua base seconds 4.2. Wij doen wedstrijden met de hond, vandaar dat we deze tent al daarvoor hadden, maar ook met kamperen bevalt hij erg goed! Middenin genoeg plek om te zitten als het regent en twee cabines, een voor ons en een voor de hond!

Dit is ons plekje:
[ img ]

[ img ]

En de hond heeft ook een eigen tentje :P
[ img ]

Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 10:43

gezellig plekje hebben jullie zo Siepie!
En heerlijk weer om bij te kamperen.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Wilawander
Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 07:29

Leuk topic!! Ben nog niet helemaal bijgelezen. Morgen vertrekken we met 6 honden voor 9 dagen. Een hele onderneming. Ook lekker simpel. :) :)

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-16 10:56

Leuk! Waar ga je naartoe?


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Wilawander
Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 11:05

Naar het sauerland. We trainen daar met een groep mensen (hondensport). Al eerder gedaan maar niet met alle honden en zo lang. Maar vinden camperen helemaal te gek. Lekker simpel.

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 11:50

Ziet er leuk uit Siepie!

Leuke Engelien, veel plezier! Wel een onderneming met zoveel honden.

[BEU] Huisje aan een meer in Noord/oost-Fr/ Zuid-Duitsland
Misschien kan hier iemand ons helpen? Op een camping met huisjes/stacaravan mag ook. Ik zoek me rot, wat ik overigens heel leuk vind, maar ik heb het perfecte plekje nog niet gevonden.

mirriezz
Berichten: 2009
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 12:07

Jolien, misschien kun je zoeken naar lange weekenden? Hoewel die schaars zijn in deze periode denk ik... Maar geeft je dan wel za-ma.
Ik zal eens kijken of ik iets voor je kan verzinnen, maar ben nog nooit op die manier weg geweest.

Ik heb viavia een de waard tent aangeboden gekregen :) de omstandigheden zijn een beetje lastig, dus ik weet nog niet welk model en voor welke vriendenprijs hij weg mag. Maar aangezien we toch geen haast hebben (nog 1 vakantie in een kleine tent is geen probleem), wacht ik het even af. De tent moet weg en vriendenprijsjes zijn natuurlijk fijn :)

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 12:26

Wat leuk, met zo veel honden op vakantie!
Pfoe, huisje aan een meer.. ik ken wel een paar leuke kampeerplekjes hier in Limburg, maar geen huisjes, en dus ook niets in duitsland of friesland.

Hier is vandaag het zonnepaneel aangekomen *\o/* Ik ben benieuwd of die het voor elkaar krijgt om de accu genoeg bij te vullen tijdens de reis!
En verder nog een echoapparaat en nog wat spul voor motoronderhoud binnen.. En een hoop eten in voorraad gehaald.. Dus de komende weekenden zijn wij nog volop aan het klussen en inruimen, en over een maand vertrekken we :D

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 12:28

mirriezz schreef:
Jolien, misschien kun je zoeken naar lange weekenden? Hoewel die schaars zijn in deze periode denk ik... Maar geeft je dan wel za-ma.
Ik zal eens kijken of ik iets voor je kan verzinnen, maar ben nog nooit op die manier weg geweest.

Ik heb viavia een de waard tent aangeboden gekregen :) de omstandigheden zijn een beetje lastig, dus ik weet nog niet welk model en voor welke vriendenprijs hij weg mag. Maar aangezien we toch geen haast hebben (nog 1 vakantie in een kleine tent is geen probleem), wacht ik het even af. De tent moet weg en vriendenprijsjes zijn natuurlijk fijn :)


Thanks. Lange weekenden zijn meestal van vrijdag tot maandag had ik al gezien. Maar ik heb nu gewoon een camping gemaild in de Eifel, en gevraagd naar beschikbaarheid. Dat is trouwens wel een onwijs gave natuurplek, want dat is aan de rand van een oude vulkaan!
[ img ]

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 12:41

Is dan in de vulkaaneifel, bij die slapende vulkaan? Heel gaaf, dat staat ook nog altijd op mijn verlanglijstje!

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, mvdende, nuscaniels, petje86, Snorlex en 66 bezoekers