Curacao!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 21:16

Just_Natural schreef:
Fijn om te horen. Kun je dan ook te voet naar Willemstad in het donker of is dat toch te gevaarlijk?

Vroeger kon je rondom avila echt niet buiten lopen. Maar het is de laatste jaren inderdaad flink verbeterd. Ik blijf altijd wel op mijn hoede en ga d avonds liever met de auto op pad.


manzano
Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 21:16

Dat is op Papagayo waarsch voor eigen gasten..... dat is niet Jan Thiel zelf. Idd wat Josien zegt.... Jan Thiel is (op heel klein stukje na) gewoon betonnen plaat met wat zand erover.

Blijft dat ik de locatie het grootste minpunt vindt.....
Ieder zn ding hoor. Zijn genoeg mensen die het heerlijk vinden en ook alleen daar blijven.

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 21:18

manzano schreef:
Dat is op Papagayo waarsch voor eigen gasten..... dat is niet Jan Thiel zelf. Idd wat Josien zegt.... Jan Thiel is (op heel klein stukje na) gewoon betonnen plaat met wat zand erover.

Blijft dat ik de locatie het grootste minpunt vindt.....
Ieder zn ding hoor. Zijn genoeg mensen die het heerlijk vinden en ook alleen daar blijven.

Klopt inderdaad. Maar het ziet er wel mooi uit en het is sowieso al mooi als je niet eerder op zulke eilanden bent geweest.

manzano
Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 21:27

Ach ja het is populair zat, dus het is een persoonlijk iets. Is natuurlijk altijd. We wisten iig de 2e x waar we wilden zitten.

Djilna
Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 10:12

Ik zit straks ook op Jan Thiel (logeer bij iemand), maar ga zeker het hele eiland af. Althans, ga poging doen :D
Wordt vooral speuren naar leuke hardlooprondjes..

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Prairy
Berichten: 8982
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 11:13

Dat wordt dan héél vroeg opstaan Djilan, 7u gaan lopen is al te laat, dan is het al te warm. Al is dat voor jou ws wel een goede training voor als je wedstrijden in warme landen hebt...

Djilna
Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 11:21

Ja ik hoorde al rond half 6/6uur wel vertrekken. Ga ik proberen :') Kan ik daarna zo het zwembad (of de zee) induiken om af te koelen.

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

manzano
Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 14:04

Rond een uur of 8 s avonds struikel je bij Jan Thiel over de hardlopers.... dus moet goedkomen met routes haha

xkimmx
Berichten: 3406
Geregistreerd: 07-05-08
Woonplaats: Westland

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:34

Nog 35 dagen en dan zit ik heerlijk voor 5 maanden in Curacao! Kan niet wachten :D Ik denk dat ik hardlopen oversla en veel ga zwemmen in om in shape te blijven. :o

~ Rust zacht lieve Joytje, bedankt voor de 8 mooie jaren! Y;(
[IM] Rust zacht kanjer...

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:48

Haha dat zwemmen hadden mijn huisgenootjes ook voorgenomen, was ze een week of 5 gelukt om bij te houden, daarna was t gestopt xD Vond t al knap als ze het 5 maanden vol zouden houden haha.

Wel lekker dat jij nog een vooruitzicht van 5 maanden Curaçao hebt :D zou zo terug willen!

xkimmx
Berichten: 3406
Geregistreerd: 07-05-08
Woonplaats: Westland

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 23:01

Haha kijken hoelang ik het volhoud :=

Moest je echt terug voor je studie? Of had je ook kunnen blijven? Als je kon blijven had je dat dan ook gedaan?

~ Rust zacht lieve Joytje, bedankt voor de 8 mooie jaren! Y;(
[IM] Rust zacht kanjer...

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 10:46

Nouja theoretisch gezien had k kunnen blijven, heb nu toch nog vakantie. Hoef niet naar school. Dacht soms ook van, waarom had ik niet nog een paar weekjes erachteraan geplakt? haha.
Maarja 5 maanden is ook wel voldoende, vond het ook wel weer even lekker om thuis te zijn, maar ook om weer terug te gaan :') Kon k mezelf maar in tweeën splitsen.... xD
Als k zonder extra kosten langer kon blijven had k het misschien gedaan xD Ookal was mn geld ook aardig geslonken in die 5 maanden....
Stel ik krijg er een leuke baan aangeboden voor na mn studie, dan zou k dat wel aannemen O:)

xkimmx
Berichten: 3406
Geregistreerd: 07-05-08
Woonplaats: Westland

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 11:38

Aha oke! Ja kon dat maar he haha of goedkoop even heen en weer vliegen..

Heb je nog tips wat ik echt beter vanuit Nederland moet meenemen? Kreeg al de tip veel kleren hier te kopen aangezien je daar slecht kan shoppen. Die was good to know :D

~ Rust zacht lieve Joytje, bedankt voor de 8 mooie jaren! Y;(
[IM] Rust zacht kanjer...

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 12:17

Nou er zijn leuke winkeltjes daar hoor!! In Punda heb je Shana, en in Sambil Shoppingcentre heb je ook leuke winkels. Ik heb nog best wat kleren gekocht. Was uitgekeken op mn kleren haha. Bij Saliña (bij Livera Enzo) heb je ook wel paar leuke winkeltjes, sommigen te duur, maar soms leuke aanbiedingen.

Ehhh verder gewoon wat je thuis hebt en mee wil nemen, meenemen. Zonnebrand en muggenspray kun je overal kopen.

Weet niet waar je gaat zitten, maar klamboe kan handig zijn om mee te nemen vanuit Nederland. Bij mijn huisje waren bijna geen muggen, heb em mee terug laten nemen door mn ouders toen ze er waren.

Djilna
Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 12:35

Denk dat strandspul beter hier al gekocht kan worden (zonnebrand dus oa)? En mijn vader zei een duikbril ed ook van hier meenemen en niet op C kopen.
Ik heb zo'n zin! Nog een paar weekjes :)

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

xkimmx
Berichten: 3406
Geregistreerd: 07-05-08
Woonplaats: Westland

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 13:09

Ah zit Shana op Curacao! Was er ook in Mallorca en vond het een soort Bershka met super leuke kleding. Gelukkig! Klamboe hoorde ik inderdaad, weegt denk niet zoveel. Heb nu 30 kilo maar ga denk verhogen maar 40..

~ Rust zacht lieve Joytje, bedankt voor de 8 mooie jaren! Y;(
[IM] Rust zacht kanjer...

manzano
Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 13:16

Ik gebruik Australian Gold zonnebrand en dat was op Curacao goedkoper dan hier.... (even de aanbiedingen uitgezonderd).
Voor zoveel maanden zonnebrand ed meenemen lijkt me sowieso niet echt een optie.


Djilna
Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 13:19

Haha nee maar ik ga maar 2,5 week en geen maanden ;)
Australian Gold is ook mijn favoriet. Was hier nu in de aanbieding voor 10 euro.

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 13:50

30/40 kilo voor 5 maanden?!!! Das echt mega veel joh.
Ik had 21 kilo in mn koffer en een handbagagekoffertje en rugzak.

In Curaçao was de meeste zonnebrand 25-30 NAF, dus 12-15 euro. Vond het super fijne zonnebrand, die spuitbussen. En je hebt best wat zonnebrand nodig, ik heb meerdere spuitbussen versleten daar, haha. Zelf ook steeds weer een andere zonnebrand genomen xD hahah. Werkten allemaal goed. Was nooit verbrand als ik goed had ingesmeerd.

manzano
Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 14:11

Djilna schreef:
Haha nee maar ik ga maar 2,5 week en geen maanden ;)
Australian Gold is ook mijn favoriet. Was hier nu in de aanbieding voor 10 euro.


Haha ik dacht dat je doorging op de vraag van Kimm ;)
Nee voor 2 weken kan je het idd makkelijk meenemen. Duikbril en flippers heb ik idd hier gekocht. Je kan het op Curacao veel kopen hoor, maar bij de duikscholen zijn ze best aan de prijs (zal ook kwalitatief ander spul zijn dan dat je hier bij een sportzaak koopt, maar voor 2 weken vakantie vind ik het wel best).

V_eraa
Berichten: 1102
Geregistreerd: 26-02-08
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 11:01

1234 schreef:
30/40 kilo voor 5 maanden?!!! Das echt mega veel joh.
Ik had 21 kilo in mn koffer en een handbagagekoffertje en rugzak.



Hoe heb je dat gedaaan ???

Ik had 46 kilo ruimbagage (2 koffers) + handbagage koffertje + rugzak hahah & de heenweg had ik nog kilo's teveel dus heb ik er nog wat uit moeten halen.

manzano
Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 11:24

Wow hoe krijg je zo veel mee joh!! Zeker naar zo'n warm (ei)land....
Ik zou met mijn vakantiekoffer er ook rustig een half jaar kunnen blijven....

xkimmx
Berichten: 3406
Geregistreerd: 07-05-08
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 12:04

Tja heb echt wel veel kilo's nodig, moet beddengoed meenemen, nette kleren voor stage (lange broek en nette shirts), slippers, sneakers, korte broekjes, topjes, jurkjes, ondergoed, sokken, toilettas etc. :+ Had met mijn vakantie naar Mallorca al 27 kilo. :+

Maakt het nou uit hoeveel handbagage je meeneemt?

~ Rust zacht lieve Joytje, bedankt voor de 8 mooie jaren! Y;(
[IM] Rust zacht kanjer...

manzano
Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 12:06

Dat verschilt per maatschappij.
Kan je niet beter gewoon daar wat beddengoed kopen? Net als handdoek/strandlaken etc.

V_eraa
Berichten: 1102
Geregistreerd: 26-02-08
Woonplaats: Zeeland

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 10:40

Ik moest op stage gewoon een lange broek aan + nette kleding zoals een blazer enzo dus dan zit je koffer snel vol!

Ik had handdoeken & beddengoed ook mee. Toch wel fijn als je aankomt dat je niet eerst opzoek moet naar een winkel waar ze dat verkopen.

Bij de KLM mag je 12 kilo handbagage meenemen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Deeks93, Kmbrly, Lugea, Selina, Stybba, Supervixen, thequeensmum, xChanelx en 81 bezoekers