Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 11:26

iris, dan zou ik niet gaan voor een slaapzak maar een dekbed. mijn oudste heeft dat ook en die wordt gek in een slaapzak. komt ze drijfnat uit. een dekbed (of in haar geval gewoon een opengeritste slaapzak), kan ze van zich af schoppen als ze het te warm heeft. Een lakentje vindt ze zelf niet lekker.

hier trouwens voor ons alle 4 nomad-slaapzakken van volledig katoen.

...


mirriezz
Berichten: 2009
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 12:29

Volgens mij zitten die standaard in het assortiment Iris. In elk geval hebben ze ze altijd als ik bij de xenos kom. Misschien met uitzondering van de winter, maar dat is niet gek.

Mijn vriend en ik gaan in september 2 weken naar Luxemburg :)
Van beide ouders hebben we alles wat we nodig hebben. We hebben alleen nog een dingetje met dat we alleen lage koepeltentjes hebben. Als het regent vind ik het zo rot dat je dan alleen op je luchtbed kunt liggen.
Ik zit te zinnen op een de waard tent. Super tenten, maar ook best prijzig. En mijn vriend wil liever niet zo'n zware tent.
Hebben jullie misschien nog goede ideeën voor een 2(tot max 4) persoons tent met sta hoogte, of iig zit-droog-in-een-stoel hoogte?

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 14:19

Wat is je budget Mirriezz? Er is best veel keuze in Tenten met sta-hoogte voor 2-4 personen, maar de prijzen lopen nogal uiteen.

Show a little faith, there's magic in the night

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 15:16

Iris82 schreef:
Ik heb qua slaapzakken nu twee nieuwe Nomad Bronco's gekocht.

Heb nog een Nomad slaapzak van 25 jaar oud boven liggen. Die is nog helemaal perfect. Wat een goede kwaliteit hebben die dingen toch. Die is wel helemaal katoen. Heb er nu 1 met een katoenen binnenkant maar wel met een poly buitenkant zodat ze niet klam worden bij vochtig weer.

Wij hebben ook Nomad slaapzakken, die dingen zijn ook al minstens 20 jaar oud haha. Blijven inderdaad ideaal!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 15:17

mirriezz schreef:
Volgens mij zitten die standaard in het assortiment Iris. In elk geval hebben ze ze altijd als ik bij de xenos kom. Misschien met uitzondering van de winter, maar dat is niet gek.

Mijn vriend en ik gaan in september 2 weken naar Luxemburg :)
Van beide ouders hebben we alles wat we nodig hebben. We hebben alleen nog een dingetje met dat we alleen lage koepeltentjes hebben. Als het regent vind ik het zo rot dat je dan alleen op je luchtbed kunt liggen.
Ik zit te zinnen op een de waard tent. Super tenten, maar ook best prijzig. En mijn vriend wil liever niet zo'n zware tent.
Hebben jullie misschien nog goede ideeën voor een 2(tot max 4) persoons tent met sta hoogte, of iig zit-droog-in-een-stoel hoogte?

Wij hebben een de Waard tent en ze zijn echt ideaal, maar het is wel een takkewerk om ze op te zetten en ze zijn inderdaad enorm zwaar. Ik zou gewoon eens langs Decathlon of een kampeerzaak rijden en kijken wat ze hebben, ik denk dat je met die eisen echt keuze genoeg hebt.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 16:06

Mirriezzzz: Mijn favo merk polyester tent is coleman. Al meerdere gehad, bevielen mij goed :j
De waard blijft natuurlijk de tent onder de tenten.

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 16:13

Ligt er wel aan welke je neemt. Hier een kleine de waard die prima tilbaar is (zou er niet mee op fietsvakantie willen..) en binnen 5 minuten staat. De echt grote gezinstenten wil je niet graag verplaatsen maar de kleintjes en tussen modellen zijn prima. Zou graag de grote bont specht willen hebben.

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 16:30

mirriezz schreef:
Volgens mij zitten die standaard in het assortiment Iris. In elk geval hebben ze ze altijd als ik bij de xenos kom. Misschien met uitzondering van de winter, maar dat is niet gek.

Mijn vriend en ik gaan in september 2 weken naar Luxemburg :)
Van beide ouders hebben we alles wat we nodig hebben. We hebben alleen nog een dingetje met dat we alleen lage koepeltentjes hebben. Als het regent vind ik het zo rot dat je dan alleen op je luchtbed kunt liggen.
Ik zit te zinnen op een de waard tent. Super tenten, maar ook best prijzig. En mijn vriend wil liever niet zo'n zware tent.
Hebben jullie misschien nog goede ideeën voor een 2(tot max 4) persoons tent met sta hoogte, of iig zit-droog-in-een-stoel hoogte?


De huismerk tenten van obelink!!
Bijv de "Atlantis 4" voor 180/200€
Ding heeft veel noodweer weerstaan.

Niet banketstaaf maar poetsen.

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-16 17:04

Ik heb een katoenen slaapzak van de HEMA, echt een top ding! +:)+


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

mirriezz
Berichten: 2009
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 18:30

lenaa_tje schreef:
Ligt er wel aan welke je neemt. Hier een kleine de waard die prima tilbaar is (zou er niet mee op fietsvakantie willen..) en binnen 5 minuten staat. De echt grote gezinstenten wil je niet graag verplaatsen maar de kleintjes en tussen modellen zijn prima. Zou graag de grote bont specht willen hebben.


Welke heb je? De specht is idd ook een op mijn lijstje ;)

Iedereen bedankt voor de vragen en adviezen! Hieronder wat antwoorden.

Er is nog niet echt een budget. Hangt ook van de kwaliteit af. Voor een de waard wil ik evt ook wel wat meer betalen, omdat het gewoon super goede tenten zijn.

Afgelopen twee keer hebben we gekampeerd met een Coleman, daarvoor met een wildebeast, beide tenten van onze ouders. De wildebeast beviel mij het beste, omdat ik die ook goed kan afspannen. Bij de Coleman lukt mij dat niet en mijn vriend is niet de tentbouwer van ons 2. De eerste keer stond de Coleman verschrikkelijk te klapperen in de wind, de 2de keer al wel beter hoor. Maar ik ben er daardoor wel een beetje sceptisch over.
Bij de waard vind ik van de punt-tenten ook zo fijn dat je ze heel makkelijk heel strak neer kunt zetten.

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 19:01

En vrijbuiter eigen merk? Goede ervaringen mee, zeker als t gaat om garantie (na 7 jaar begaf een rits het en zat er een scheur in de grondzeil. wilden t laten repareren. Kon niet meer, dus mochten kosteloos een nieuwe tent uitzoeken!

...

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 22:00

mirriezz schreef:
lenaa_tje schreef:
Ligt er wel aan welke je neemt. Hier een kleine de waard die prima tilbaar is (zou er niet mee op fietsvakantie willen..) en binnen 5 minuten staat. De echt grote gezinstenten wil je niet graag verplaatsen maar de kleintjes en tussen modellen zijn prima. Zou graag de grote bont specht willen hebben.


Welke heb je? De specht is idd ook een op mijn lijstje ;)

Iedereen bedankt voor de vragen en adviezen! Hieronder wat antwoorden.

Er is nog niet echt een budget. Hangt ook van de kwaliteit af. Voor een de waard wil ik evt ook wel wat meer betalen, omdat het gewoon super goede tenten zijn.

Afgelopen twee keer hebben we gekampeerd met een Coleman, daarvoor met een wildebeast, beide tenten van onze ouders. De wildebeast beviel mij het beste, omdat ik die ook goed kan afspannen. Bij de Coleman lukt mij dat niet en mijn vriend is niet de tentbouwer van ons 2. De eerste keer stond de Coleman verschrikkelijk te klapperen in de wind, de 2de keer al wel beter hoor. Maar ik ben er daardoor wel een beetje sceptisch over.
Bij de waard vind ik van de punt-tenten ook zo fijn dat je ze heel makkelijk heel strak neer kunt zetten.


De koningsstern met tarp! Ik vind de puntjes ook heel fijn. Jammer dat ze ook steeds meer overstappen op koepeltenten. Koningsstern is trouwens wel klein. Wil wel met 2 volwassenen en met tarp kan je er in de regen nog voorzitten. Heb je al je bagage in de tent en wil je er ook nog echt in zitten gaat dat niet.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 14:55

Wij zijn gisteren terug gekomen van een paar heerlijke weken kamperen!
Eerst een week in Limburg (niet in tent) en vanuit daar heel veel uitstapjes gemaakt naar Belgie en Duitsland. Vervolgens naar Frankrijk gereden, naar het natuurgebied Le lac orient. Hier echt op een fantastische camping gestaan die ik echt kan aanraden!
Alles was echt fantastisch onderhouden. Het gazon, de struiken, bomen. Het sanitair en de speeltoestellen, echt alles was super!
Zeer vriendelijke mensen ook, Nederlands stel die de camping beheert. Heerlijk eten in het restaurant en in de avonden het EK kijken.
We hebben zo onwijs genoten daar! We zijn haast niet van de camping af geweest, zo fijn!
Voor geïnteresseerden: http://www.camping-lacdorient.com/

Daarna nog een week in Luxemburg gestaan (camping Birkelt), waar de camping nog een tikkeltje luxer zou moeten zijn.
Nou dit was het absoluut niet. Verouderd sanitair, als je de wc doorspoelde werd je hele hand nat door het vreemde doorspoelsysteem.
De plaatsen waren slecht onderhouden, de stroomkast was helemaal overwoekerd. Brandnetelstruiken van anderhalve meter hoog en hoog gras op de plaats.
Ik was er echt niet over te spreken.
We zijn dan ook weinig op de camping geweest, omdat er in de omgeving zoveel te doen is! Niet normaal!
We hebben veel uitstapjes gemaakt naar steden: Luxemburg stad, Trier, Vianden. Maar zijn ook aan het kanoën geweest, wat echt super leuk was!
Heerlijk weer de gehele vakantie gehad en nu in een koud en kil Nederland weer. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 13:07

Mirriez, bij de Aldi hebben ze mooie ruime tenten voor €100.- Wij hebben een tent gehad van dit merk, en daar is echt niks op aan te merken hoor!
[ img ]

Staat 119 euro bij, maar ze zijn nu in de uitverkoop!

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 13:25

Voor de mensen die dicht bij de duitse grens wonen; ik was vandaag bij de duitse aldi en daar hebben ze een aantal verschillende soorten tenten, en allemaal best goedkoop. Volgens mij ook die hierboven :j
De kwaliteit is bij aldi meestal idd niet verkeerd.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 21:17

Ik heb ook een Aldi-tentje voor als we een nachtje op doorreis zijn of wildkamperen. Prima kwaliteit!

Eelmo
Berichten: 2897
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 16:12

mirriezz schreef:
Volgens mij zitten die standaard in het assortiment Iris. In elk geval hebben ze ze altijd als ik bij de xenos kom. Misschien met uitzondering van de winter, maar dat is niet gek.

Mijn vriend en ik gaan in september 2 weken naar Luxemburg :)
Van beide ouders hebben we alles wat we nodig hebben. We hebben alleen nog een dingetje met dat we alleen lage koepeltentjes hebben. Als het regent vind ik het zo rot dat je dan alleen op je luchtbed kunt liggen.
Ik zit te zinnen op een de waard tent. Super tenten, maar ook best prijzig. En mijn vriend wil liever niet zo'n zware tent.
Hebben jullie misschien nog goede ideeën voor een 2(tot max 4) persoons tent met sta hoogte, of iig zit-droog-in-een-stoel hoogte?


Wij hebben een tent van vrijbuiter eigen merk gekocht. Tent voor 3 personen, en iig hoog genoeg om in een stoel er in te kunnen zitten. Rechtop staan gaat dan weer niet.
Deze:
[ img ]

Wij zijn nu spullen bij elkaar aan het zoeken. Ben zo bang dat ik van alles vergeet :=
Wat is voor jullie écht onmisbaar op de camping? :D

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 16:16

Lucifers/ aansteker om de cadac aan te steken (vergeet ik nogal), waslijntje, zaklamp ? En een tasje of iets wat mee de douche in kan, nu plastic tasjes zeldzaam zijn, of een toilettas met een lusje er aan.

Edit: blikopener :-)
Laatst bijgewerkt door ClauH op 17-07-16 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

~Turbohoof Solutions ~

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 16:24

Ducttape voor als er iets uit elkaar valt dat je toch nog nodig hebt. :j

Hier eindelijk een locatie gekozen, een week voor vertrek. :+ Het wordt Tsjechië. Normaal reizen we 10-14 dagen rond in Scandinavië, nu wordt het een dag of 8 in totaal op 1 of 2 campings. Ben benieuwd hoe ons dat gaat bevallen.

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 16:27

O daar ben ik ook benieuwd naar Imre ! Vooral of er gezellige dorpjes zijn ?

~Turbohoof Solutions ~

Melia
Berichten: 9842
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 20:38

Wij gaan deze zomer de skottelbraai eens uittesten. Kijken of dat bevalt. Is altijd zo'n gedoe met schoonmaken op de camping.

Tja iets noemen wat nou echt onmisbaar is.... Lastige vraag haha. Zijn er best wat.

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 21:21

Henrieke schreef:
Wij gaan deze zomer de skottelbraai eens uittesten. Kijken of dat bevalt. Is altijd zo'n gedoe met schoonmaken op de camping.

Tja iets noemen wat nou echt onmisbaar is.... Lastige vraag haha. Zijn er best wat.


Moet je zo'n bakvelletje erbij kopen voor op de skottel, dat scheelt echt zo veel schoonmaakwerk! :j

[o]

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 21:22

Henrieke schreef:
Wij gaan deze zomer de skottelbraai eens uittesten. Kijken of dat bevalt. Is altijd zo'n gedoe met schoonmaken op de camping.

Tja iets noemen wat nou echt onmisbaar is.... Lastige vraag haha. Zijn er best wat.

Daar heb je een (teflon) folie voor om erop te leggen, koekt niks meer aan. Geen idee hoe of waar maar kennissen van me hebben dat en het werkt voortreffelijk.


verootjoo schreef:
Henrieke schreef:
Wij gaan deze zomer de skottelbraai eens uittesten. Kijken of dat bevalt. Is altijd zo'n gedoe met schoonmaken op de camping.

Tja iets noemen wat nou echt onmisbaar is.... Lastige vraag haha. Zijn er best wat.


Moet je zo'n bakvelletje erbij kopen voor op de skottel, dat scheelt echt zo veel schoonmaakwerk! :j

Edit: ik denk dat wij hetzelfde bedoelen.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 21:36

Zwaai! Wij zijn in ons hotel in limoges. Morgen laatste stukje naar le bez en dan in ruim 30 graden voor het eerst de tent opzetten :+

...

Eelmo
Berichten: 2897
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 22:34

Blikopener zou ik dus echt heel erg hard vergeten zijn :+

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Birgit__, C_estmoi, lotte_dl, Maera, Nicje87, Thrive en 61 bezoekers