Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Cabelona
Berichten: 1695
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 08:43

Je ligt er in elk geval niet meer pal naast :')

Wij zijn ook bezig met de laatste voorbereidingen voor de vakantie. We hebben in principe alles alleen nog een opvouwbare jerrycan en een nieuw lantaarntje (eentje die je op tafel kan zetten waar je makkelijk bij kan lezen).


Geld verdienen met het schrijven van artikelen: Klik hier



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 11:55

lenaa_tje schreef:
Gaat prima zo n opgooi tent op Corsica. Staat er daar ook vol mee (zelfs een declathon op het eiland!) maar in de hitte is een katoenen tent wel prettiger. Je zal s ochtends waarschijnlijk niet al te lang in de tent willen liggen.

Ik sta sowieso graag vroeg op als ik op vakantie ben, op tijd ontbijten en op tijd een lekker stuk zwemmen :)

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 15:31

Pfff wij zijn de spullen aan het verzamelen die straks mee moeten in ons nieuwe camperbusje. Ik ben echt wel van het "travel light" , maar als ik zie wat er allemaal staat := . Ik hoop dat het er in past.

Heeft iemand nog een tip voor een goedkoop zomer dekbed ? Ik zag op marktplaats hele leuke met een print, die kunnen in de wasmachine en dan heb je geen hoes nodig, maar helaas waren die niet voor de zomer. Twijfel nog aan een slaapzak, dat zou natuurlijk ook nog kunnen... wat denken jullie ?

Het moet vooral gemakkelijk en (vrij) klein op te bergen zijn.

~Turbohoof Solutions ~

Iris82
Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 15:50

Ikea. Kun je echt hele dunnetjes kopen.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 16:24

Ik heb een tweepersoons zomerslaapzak gekocht bij xenos vorig jaar. Die kun je oprollen tot een rolletje ter grootte van een drinkfles. Van lekker dun katoen.

Edit, ze noemen het reislakens of lakenzakken: [ img ]

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 16:36

Jammer genoeg een mummie model, daar kunnen wij allebei niet in slapen (met je benen zo netjes naast elkaar )

~Turbohoof Solutions ~

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 16:39

En die twee persoons dan?
Wij doen meestal een slaapzak open als dekbed gebruiken :)

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 16:50

Maar als je zo'n mummie model open doet (als dat al kan ) heb je toch nog steeds weinig stof bij je voeten ? Als ik dan mijn voeten links leg en mijn vriend rechts heeft er eentje blote voeten denk ik?

~Turbohoof Solutions ~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 17:07

ClauH schreef:
Maar als je zo'n mummie model open doet (als dat al kan ) heb je toch nog steeds weinig stof bij je voeten ? Als ik dan mijn voeten links leg en mijn vriend rechts heeft er eentje blote voeten denk ik?


Ja ik bedoel ook geen mummiemodel, maar een ouderwetse rechthoekige :P

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 17:11

Oke, dan begrijp ik je :-)
Ik denk toch ook dat een slaapzak handiger is dan een dekbed.

~Turbohoof Solutions ~

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 18:54

Die van de xenos kun je niet open ritsen, maar dat vind ik wel fijn eigenlijk. Geen vervelende rits in de weg, geen koude voeten en minder last van beestjes in je slaapzak, en toch lekker ruim met zn tweetjes :D

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Guinevere
Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 19:22

Even spammen met een paar foto's van mijn bijna weekelijkse kampeer uitstapjes: [ITP]Kamperen met de wilde ponies van Assateague Island(VS)

Helaas is bijna alles al volgeboekt voor de rest van de zomer, maar dankzij een annulering mag ik volgend weekend weer 2 dagen met ze doorbrengen. *\%/*

Wij hebben 2 hele fijne slaapzakken van Idaho, die kan je aan elkaar ritsen en er een hele grote van maken als je lekker samen wil slapen. Als je voeten te warm worden kan je ook ervoor kiezen om alleen de voeten los te ritsen. Bij warm weer gebruik ik hem als dekbed, maar als het koud is is het juist fijn om een extra laagje onder je te hebben, omdat de grond veel koud afgeeft.

Kerstmuts

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 20:04

Dat klinkt goed Guinevere, ik ga googlen ! Veel plezier volgend weekend !

~Turbohoof Solutions ~

Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 06:42

8nnemiek schreef:
Edit, ze noemen het reislakens of lakenzakken: [ Afbeelding ]

Wij noemden die altijd lijkzakken :')

Wij kmperen hier gewoon met dekbed en een overtrek. Als het heel warmis, slapen we alleen met de overtrek.

Bij Hema hebben ze ook vaak fijne dekbedden. En ik heb er laatst ook vierkante slaapzakken gezien, niet zo dik. Die kun je ook nog openleggen en gebruiken als dekbed.

Wij hebben vannacht flinke regen op ons (tent)dak gehad!

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 06:46

Lijkzakken :')

Ik hou van dat tikken op de tent <3 Zo lang het maar niet binnen komt lopen!

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Wendy_Komen
Berichten: 6281
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 06:52

Ik lees al een tijdje mee, maar zal toch even onder de steen vandaan komen :o
Wij hebben 2/3 weken geleden onze eerste tent gekocht! Niet de meest geweldige / dure tent, maar 1 om te kijken of het wat voor ons en de dames is. We hadden echter nog niets in huis om te kamperen, dus flink wat aan moeten schaffen -O- Wil niet weten wat het bedrag is als we alles optellen O:)

Volgende week gaan de dames en ik een weekje proef kamperen bij Mariska, en halverwege augustus gaan we met zijn vieren naar Luxemburg.
Vind het onwijs leuk hier mee te lezen, en zag al goede tips voorbij komen!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 07:40

Mummy slaapzak heb ik zelf jarenlang gebruikt toen ik nog scout was, ik vind het ideale slaapzakken vooral in de winter :j

Dit vind ik trouwens pas een lijkzak: http://www.dumpcompany.com/index.php?it ... 14&lang=nl wel heel handig als je licht gewicht op pad wilt gaan. Ik hou het toch maar bij de caravan :D

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 08:19

:D dat is echt een lijkzak ja :') .
Ik ga voor de slaapzakken. Heb bij pluto sport redelijk betaalbare gezien van 90 cm breed die je ook nog eens aan elkaar of open kunt ritsen.

Moet vanmiddag ook naar de Action, dus daar ga ik eerst nog even neuzen....

~Turbohoof Solutions ~

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 08:27

Hhaha lijkzak, ik snap m wel _O-

Omg ik kan nu al niet wachten om te gaan kamperen, zo heerlijk he! :D En dan ook nog op charme, dat is ook helemaal fantastisch!

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 09:16

Morgenmiddag caravan uit de stalling halen. Ding even goed onderhanden nemen (heeft er ruim een jaar gestaan) en dan mag ie vrijdag als kantine dienen op de stal-bbq :D voor de koelkast en de satesaus en zo.

Ga ik nog even nadenken of ie terug gaat of dat ik 'm laat staan tot de kampeervakantie, later dit jaar.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Iris82
Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 09:20

Ik heb qua slaapzakken nu twee nieuwe Nomad Bronco's gekocht.

Heb nog een Nomad slaapzak van 25 jaar oud boven liggen. Die is nog helemaal perfect. Wat een goede kwaliteit hebben die dingen toch. Die is wel helemaal katoen. Heb er nu 1 met een katoenen binnenkant maar wel met een poly buitenkant zodat ze niet klam worden bij vochtig weer.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:07

renskep schreef:
8nnemiek schreef:
Edit, ze noemen het reislakens of lakenzakken: [ Afbeelding ]

Wij noemden die altijd lijkzakken :')

Wij kmperen hier gewoon met dekbed en een overtrek. Als het heel warmis, slapen we alleen met de overtrek.

Bij Hema hebben ze ook vaak fijne dekbedden. En ik heb er laatst ook vierkante slaapzakken gezien, niet zo dik. Die kun je ook nog openleggen en gebruiken als dekbed.

Wij hebben vannacht flinke regen op ons (tent)dak gehad!


Haha wij noemen het ook lijkenzakken :')
(En ook trouwens die bizar kleine 1 persoonstentjes die laag zijn)

En caravan waarvan bed hoek zonder ramen en zeer schuin dak ligt noemen wij een grafkist :=

Over eh actieve mensen, trauma's overgehouden aan de krakende caravan van mijn ouders naast mijn tent := de horror :=
Nee afstand maakt geen reet uit als alles dun is haha

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:21

ikke schreef:
Morgenmiddag caravan uit de stalling halen.

Ga ik nog even nadenken of ie terug gaat of dat ik 'm laat staan tot de kampeervakantie, later dit jaar.


Wat doe jij met je banden na een jaar stalling?

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:38

Imre schreef:
ikke schreef:
Morgenmiddag caravan uit de stalling halen.

Ga ik nog even nadenken of ie terug gaat of dat ik 'm laat staan tot de kampeervakantie, later dit jaar.


Wat doe jij met je banden na een jaar stalling?

Daar ga ik naar kijken. Hij staat binnen, dus ik verwacht niet zoveel problemen. Wel even controleren op scheurtjes en zo maar goed is goed.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Iris82
Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:50

8nnemiek schreef:
Ik heb een tweepersoons zomerslaapzak gekocht bij xenos vorig jaar. Die kun je oprollen tot een rolletje ter grootte van een drinkfles. Van lekker dun katoen.

Edit, ze noemen het reislakens of lakenzakken: [ Afbeelding ]


Benieuwd of deze standaard in het assortiment zitten.
Vanaf morgen ook een Xenos bij ons in de buurt en het lijkt me wel een goede optie voor mijn kleuter die om het minste of geringste oververhit raakt en niet meer wil slapen (heeft ie niet van mij).

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amparo, Anoukjuuuhh, Miiej, Relaxed, YandexBot en 69 bezoekers