Turkije

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
TamaraFloor
Berichten: 822
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 21:59

Ja we hebben een boottocht gedaan vanuit Kemer.
De eerste week was 45 graden dus beetje te warm dingen te ondernemen.
Er waren erg weinig die excursies aanboden en wat ze aanboden was met bezoek aan markten en bazaars...
Wij hebben zulke mooie tripjes gemaakt met iemand die we ontmoet hebben toen dat we dat niet zien zitten! Verder lagen de bergen wel erg ver om een leuke jeepsafari te kunnen doen helaas!
Wist wel dat het toeristisch was maar niet zo erg haha!
Iemand tips voor een plaatsje waar ze mooie natuur hebben en niet te toeristisch maar wel een dorpje?


Lous
Berichten: 24237
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 23:52

Alanya is wel toeristisch maar je zit aardig snel in de bergen. Ik vind het niet megadruk.
Dorpjes genoeg in de buurt.

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 11:20

Dat wordt lastig. Kemer en Kiris zijn bijv een stuk kleiner dan Lara, maar zeker wel toeristisch. De mensen leven ervan. Zelfde geldt voor Bodrum.
Fethiye schijnt prachtig te zijn, mijn nichtje woont daar.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 14:21

TamaraFloor: Ik mag over 25 dagen weer, en ben echt helemaal niet bang om te gaan! :D

Nadir: Gelukkig heb je een fijne vakantie gehad, hoorde inderdaad dat het super warm is!

TamaraFloor: Is Oludeniz niks voor je? Moet je maar eens googlen <3 Ik wil daar dit jaar, of anders in het voorjaar volgend jaar heen!

Drico
Berichten: 4489
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 09:11

Wij zijn nu opweg naar Schiphol, vanmiddag vliegen :D

Instagram: icehorse_drifandi | sebbiethecorgi
Drífandi frá Ponjée & Sebbie <3

Espoir_
Berichten: 1650
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 14:06

Aaah jaloers! Fijne vakantie! Ik ben inmiddels alweer twee weken thuis helaas! Het was heel warm, 45 graden en de laatste dag was het 52 graden haha. Dat was vrij extreem en heb ik nog nooit gehad in Juni.

Ik zou zo weer terug gaan, ondanks de aanslag in Instanbul. Het voelde zo veilig in het resort en op de luchthaven, dat ik mezelf niet ga pesten in een ander land :P.

TamaraFloor
Berichten: 822
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 18:16

Vlakbij Alanya, Kemer, Gumbet en Oludeniz ben ik al geweest!
Maar wil toch ook nog andere mooie plaatsen zien.
Ik ben ook stiekem naar andere landen aan het kijken maar dat voelt bijna als verraad haha!

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 09:25

Haha ik ben echt aan het aftellen.. Nog 23 dagen en ik zie mijn vriend weer <3

TamaraFloor: is Oludeniz echt zo mooi als op de plaatjes?

Hommage
Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 14:02

Hier een onbewerkte foto van oludeniz in januari, terwijl het zelfs regende en bewolkt was. Zeker een aanrader.[ img ]

TamaraFloor
Berichten: 822
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 14:20


Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 15:09

Waaauw super gaaf! Alleen zou ik dat toch even overslaan :+ Moet je daarvoor uit een vliegtuig springen?

Ook wel apart dat hij een helm op heeft, en de toerist niet :=

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 15:37

Gaaf TamaraFloor!! Maar mij niet gezien :D

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

TamaraFloor
Berichten: 822
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 18:17

Hihi die helm was alleen af voor de foto's en film!
Nee vanaf een berg! Dan moet je rennen en gaat de parachute omhoog en dan vlieg je! Je gaat dan ook nog een stuk omhoog ook.
Het was vanaf 1800 meter.
Super gaaf!

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 12:49

Ik ga deze maand ook, weer naar Side, het Dream World Aqua met vrienden.

Vorige keer (2012) naar het Royal Alhambra geweest, fántastisch! Als het financieel haalbaar was geweest was ik daar weer heen gegaan want zo'n hotel heb ik nooit eerder of erna meegemaakt.

Ben erg benieuwd hoe dit hotel gaat bevallen :) Reisadviezen kijk ik niet heel erg naar, luister meer naar mijn gevoel.

Wat een gave foto's hierboven zeg! Wauw


Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 16:38

Leuk knabbelgirl, heel veel plezier alvast!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

TamaraFloor
Berichten: 822
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 19:10

Ja het is jammer dat ze in Oludeniz weinig leuke hotels hebben anders was ik meteen weer heen gegaan!

Billy1970
Berichten: 408
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 12:40

knabbelgirl schreef:
Ik ga deze maand ook, weer naar Side, het Dream World Aqua met vrienden.

Vorige keer (2012) naar het Royal Alhambra geweest, fántastisch! Als het financieel haalbaar was geweest was ik daar weer heen gegaan want zo'n hotel heb ik nooit eerder of erna meegemaakt.

Ben erg benieuwd hoe dit hotel gaat bevallen :) Reisadviezen kijk ik niet heel erg naar, luister meer naar mijn gevoel.

Wat een gave foto's hierboven zeg! Wauw


Wij komen daar net vandaan! Was echt super netjes en lekker veel zwembaden. Busje naar het strand is echt een aanrader, mooi zandstrand en lekker zeewater met mooie golven. In de strandtent gewoon eten en drinken genoeg en altijd een heerlijk windje. De omgeving is wel super toeristisch en de verkopers bij de kleinere bazaars dichtbij het hotel zijn nogal opdringerig. Als je in de avond als de temperatuur wat beter te harden is richting het strand wandelt, is er tegenover het Royal Dragon hotel een shopping centre, waar de verkopers veel beleefder en rustiger zijn en waar er nog een paar aparte winkeltjes zijn die niet overal zitten. Wij hebben leuke glazen hangers gekocht die een man daar ter plekke aan het maken was, erg leuk.

Het hotel is wel erg op Duitsers gericht, ze spreken daar weinig Engels maar alles is goed schoon, personeel is vriendelijk en het buffet is zo groot dat je elke dag prima eten kan. Turkse avond is leuk, dan is het buffet extra lekker!

Met de Dolmus voor een euro per persoon naar Side is wel leuk, veel oude ruïnes daar. Wij zijn een dagje gaan raften, dat was echt heel erg leuk om te doen, super dag gehad.

Houden van is soms ook loslaten.......
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=151&t=1375384

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 18:01

Oh top dank je wel! Dat van de Duitsers hadden we inderdaad gelezen, pech, wij spreken alleen Engels haha.
Ik zal de wandelingen even doorgeven en het raften, ik ben helaas gebonden aan krukken en rolstoel (die ik eigenwijs niet mee wil) dus ver lopen is niets voor mij, Dolmus naar Side wilde we inderdaad doen.
Zit die halte een beetje dichtbij en wijst het zich vanzelf? Is het net als in Nederland iets met buslijnen?
Fijn om te horen dat het netjes was, dat is toch wel heel belangrijk en dat het eten goed was :)

Dank je wel! Hoop dat je nog een beetje aan het nagenieten bent haha

Billy1970
Berichten: 408
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 22:13

Vanuit het hotel is de halte van de dolmus maar een klein stukje lopen, daar is het eindstation van de lijn Kumkoy -Side. Zit aan de zelfde kant van de weg als het hotel zelf, een stukje rechtsaf. Maar in Side is het busstation wel een eindje van het strand vandaan, dus zorg voor een opvouwbare rolstoel anders krijg je hem misschien niet zo makkelijk mee in dat busje...

Het openbaar vervoer lijkt helemaal niet op Nederland, geen echte haltes en ook geen vaste tijden. Je kunt zo langs de weg gaan staan en je hand opsteken. Op de info bijeenkomst die de touroperator meestal wel even geeft in het hotel, wordt dat soort info en ook die over excursies gegeven. Er wordt afgeraden plaatselijk uitstapjes te boeken omdat je niet altijd krijgt wat er wordt beloofd, zoals met het raften, dan moet je ineens nog gaan betalen voor een zwemvest bijvoorbeeld. Wij hebben wel van thuis waterschoentjes meegenomen, die kwamen goed van pas!

Als enige minpunt zou ik kunnen zeggen dat de liften wel traag zijn en je soms lang moet wachten :D
Maar verder hebben we erg genoten, ook van het mooie weer.
Ik wil zo weer terug!

Houden van is soms ook loslaten.......
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=151&t=1375384

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 11:24

Top dank je wel Billy! Toevallig, wonen ook nog in dezelfde stad :P
Lijn Kumkoy - Side dat kan ik onthouden.
Kon me niet zo goed meer herinneren hoe die DOlmussen gingen vorige keer, alleen dat het heel erg proppen was haha.
Rolstoel zal, als hij al mee gaat, niet mee gaan de Dolmus in, hij is nogal lomp log groot lang en zwaar.
Schrijf al je tips even op, heel erg bedankt!

Billy1970
Berichten: 408
Geregistreerd: 06-05-07
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 11:34

Grappig, zelfde woonplaats :)
Geen dank hoor, wij hebben echt een fijne vakantie gehad daar en ik hoop dat jullie het net zo leuk zullen vinden! Aan het hotel zal het vast niet liggen, het ligt dan misschien wat buitenaf en er omheen is het niet heel mooi, maar binnen ziet het er super mooi uit en eten is prima. Neem wel oordopjes mee want er staat een Moskee vlakbij dus als je net aan die kant zit hoor je die wel heel vroeg in de morgen. Met dopjes heb ik er prima doorheen geslapen :D

Houden van is soms ook loslaten.......
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=151&t=1375384

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 10:33

Hebben jullie al vakantieplannen voor 2017 richting Turkije? Wij weten al wel ongeveer waar we heen gaan, ik wacht nog even op de juiste prijs.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 12:32

Waar wil je heen? :D

Wij willen sowieso naar Oludeniz, denk rond mei/juni..

Over 3 weken naar Van en Istanbul. Van voor mijn trouwfeest :D

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 16:35

Leuk, beide reisjes!

Wij willen weer misschien wel weer naar hetzelfde hotel als afgelopen jaar. Dat is ons erg goed bevallen. Als mijn ouders weer in dezelfde periode op vakantie gaan als wij dan doen we dat, zij zaten nu op 5 autominuten bij ons vandaan. Als zij andere plannen hebben dan gaan we denk ik naar een ander hotel, bijv in Kemer of Lara. Ook even zien wat qua prijs een beetje binnen ons budget valt.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

MightyJoe
Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 13:27

Vannacht terug gekomen van 10 dagen Alanya!
Heerlijk weer gehad. Elke dag zo rond de 28 graden.

Ons hotel was nog lekker vol. Veel hotels gezien die normaal nog wel open waren maar die nu al gesloten waren. Toch jammer..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: F_inley, IzAw, moonsparkle, noor14, Roosch en 71 bezoekers