Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 09:20

Ik heb zelfs al het internet besteld voor de tijd dat wij op de camping zijn :') nijntje op YouTube kan een redding zijn namelijk haha


Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 11:18

Haha ideaal vn.

Ik vind dat we aardig luxe kamperen maar als ik het met jullie vergelijk valt dat nog flink tegen :')

We nemen eigenlijk ook altijd maar weinig kleren mee. Neem dan wel wasmiddel mee zodat ik tussendoor kan wassen. Dat is dus idd wel een keer mis gegaan. Het was zo vochtig dat niks meer droog werd. Toen dus maar naar huis gereden. We reizen altijd op de bonnefooi dus kunnen doen en laten wat we willen.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 11:43

E reader is echt een uitkomst. Ik lees vooral fantasy en dat zijn vaak dikke boeken. Dat scheelt nu enorm in ruimte en gewicht.

KimD
Berichten: 20359
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-16 12:49

Ik lees niet genoeg voor een e reader, vind ik zelf. Dus ik sleep ouderwets alle delen van de serie mee. :')

Wij zijn aan het denken om een engelse SIM kaart te kopen met beltegoed, waarmee je uiteraard ook kunt internetter. Alhoewel het via mijn abbo ook niet duur is.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 13:45

KimD schreef:
Ik lees niet genoeg voor een e reader, vind ik zelf. Dus ik sleep ouderwets alle delen van de serie mee. :')


Gewoon eens op marktplaats kijken, daar koop je voor bijna geen geld een prima ereader voor vakanties. Ik ben groot fan van echt boeken lezen, maar heb een simpel ding via marktplaats gehaald voor vakanties.
Dit jaar ga ik met de auto en met een camper, dus dan neem ik gewoon lekker echt boeken mee, leest stiekem toch fijner :D

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 10:07

Ik zou voor zo'n korte periode gewoon op mijn abonnement internetten KimD, je kan meestal van die pakketten kopen van je provider waardoor je een week kan internetten.

eReader vind ik ook echt een uitkomst. Ik ben nogal een frusto als het op boeken aankomt dus wil ze het liefst gewoon paperback, maar dat werd een erg dure hobby met mijn leestempo en ik merk dat ik mijn eReader er toch sneller even bij pak.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 08:39

Wij hebben geluk! Ruimte tussen de twee bedden in de caravan is 63 cm, campingbedje is 60 cm breed dus als het goed is, is ons probleem opgelost en slaapt hij tussen ons in, in zijn eigen bedje :)
Bedje moet nog gekocht worden, dus als mensen nog tips hebben voor een merk dat goed is en vooral makkelijk weer in te klappen is? Graag :) (budget, 100 euro)

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 08:58

Van campingbedjes heb ik weinig verstand helaas. Ik zie ze wel regelmatig tweedehands in het regiokrantje voorbij komen.

Ik lees maar heel weinig op vakantie, maar we zijn dan ook meestal onderweg dus ik geniet gewoon de hele dag van het uitzicht en hou me bezig met foto's en de camcorder :D En ik wil mijn internetbundel wat vergroten voor de vakantie. Laptop sluit ik dan aan op de mobiel, en dan kan ik nog wat aan mijn blog werken enzo :D

Zijn er toevallig mensen die zonnepanelen hebben op hun caravan/camper?
Ik denk dat wij voor de vakantie een panneel willen aanschaffen, of misschien twee, maar heb geen idee hoeveel we ongeveer nodig hebben.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Siers83
Berichten: 7261
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 09:39

Op onze caravan zit een zonnepanneel, zat er al op. Het enig wat je er mee kon was een ledlampje laten branden en een sigarettenaansteker gebruiken. Het stonk ook vreselijk chemisch in de caravan, de accu dus. Het ding bleef laden en dus werd de accu warm en ging stinken. Echt heel naar. We hebben de accu eruit gehaals en gebruiken het ding dus niet meer. We staan toch alleen op campings waar we stroom hebben dus voor ons heeft het ook geen meerwaarde.

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 09:49

Zat er wel een laadregelaar tussen? Ze zouden eigenlijk niet moeten stinken :=
Onze accu wordt nu alleen geladen via de motor, maar die draait niet de hele vakantie en omdat we toch graag het koelkastje willen gebruiken en hij ook nog de waterpomp, de binnenverlichting, de navigatielichten en nog wat metertjes en opladers van stroom moet voorzien lijkt een zonnepaneel ons wel handig.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Marie111
Berichten: 4647
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 09:50

vuurneon schreef:
Wij hebben geluk! Ruimte tussen de twee bedden in de caravan is 63 cm, campingbedje is 60 cm breed dus als het goed is, is ons probleem opgelost en slaapt hij tussen ons in, in zijn eigen bedje :)
Bedje moet nog gekocht worden, dus als mensen nog tips hebben voor een merk dat goed is en vooral makkelijk weer in te klappen is? Graag :) (budget, 100 euro)


Tip - koop een Deryan bedje.
Helemaal afsluitbaar en kun je OP een hed of bank zetten.

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 10:42


Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 10:45

Marie111 schreef:
vuurneon schreef:
Wij hebben geluk! Ruimte tussen de twee bedden in de caravan is 63 cm, campingbedje is 60 cm breed dus als het goed is, is ons probleem opgelost en slaapt hij tussen ons in, in zijn eigen bedje :)
Bedje moet nog gekocht worden, dus als mensen nog tips hebben voor een merk dat goed is en vooral makkelijk weer in te klappen is? Graag :) (budget, 100 euro)


Tip - koop een Deryan bedje.
Helemaal afsluitbaar en kun je OP een hed of bank zetten.


Heb ik al, maar hij slaapt er dus niet in :') zelfs niet als ik erbij kom liggen (ja echt, ik kan mijzelf erin vouwen, eruit komen is lastiger hahaha).


Haha sheran :D

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 11:00

vuurneon schreef:
Wij hebben geluk! Ruimte tussen de twee bedden in de caravan is 63 cm, campingbedje is 60 cm breed dus als het goed is, is ons probleem opgelost en slaapt hij tussen ons in, in zijn eigen bedje :)
Bedje moet nog gekocht worden, dus als mensen nog tips hebben voor een merk dat goed is en vooral makkelijk weer in te klappen is? Graag :) (budget, 100 euro)


bedjes werken allemaal volgens hetzelfde principe en maken dus weinig verschil. ik zou wel een extra matrasje erbij kopen, anders ligt je kindje op een soort plaat met een laagje stof...

...

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 13:09

@sheran: _O- _O-

Accu's horen niet te gaan stinken, dan gaat er serieus wat fout!

Ik heb een set liggen, die wil ik deze zomer installeren voor de vakantie in September.
Als iemand nog tips heeft graag en anders krijgen jullie later wel de ervaringen :)

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 13:33

Ik ben benieuwd Ikke, zoiets moeten ze ook ontwikkelen voor tenten. Gewoon aan de tent vast ofzo. Is vast een markt voor :P

Wij gaan over een maandje kamperen, kan er echt al naar uitkijken! We slapen in de tent van iemand anders, dat is echt een knettergroot ding, maar heerlijk die ruimte!
We gaan waarschijnlijk ook nog naar de F1 gp van Spa, en dan gaan we ook kamperen, maar dat is maar 2 nachten.

Nog wel een grap trouwens, vorig jaar gingen we naar de Zwarte cross maar mijn vriend ging een dag eerder. Appt ie me dat het luchtbed lek is, dus of ik nog een tweepersoons luchtbed wilde halen. Dus ik op naar de Action, zie daar een grote doos met 2 persoons op staan, verder niet meer gekeken en meteen mee genomen. Kom ik op de camping van de zc aan en pak dat ding uit, is het zo'n dubbel dikke die op stroom opgepompt moest worden :') Nergens rond de tent stroom te vinden, dus moest mn vriend naar de catering om dat ding op te pompen :') Paste dat kreng ook nog eens niet door de ingang van de tent _O- uiteindelijk wat lucht eruit, met 4 man dat ding dubbel gevouwen en de tent in geperst :') Maar wat een feest was dat zeg _O- Gelukkig lag het wel lekker, maar dat mag ook wel, kreng is 40 cm hoog _O- Alleen lagen we toen weer tegen de bovenkant van het tentzeil aan _O-

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 13:41

Joolien schreef:
Ik ben benieuwd Ikke, zoiets moeten ze ook ontwikkelen voor tenten. Gewoon aan de tent vast ofzo. Is vast een markt voor :P

Wij gaan over een maandje kamperen, kan er echt al naar uitkijken! We slapen in de tent van iemand anders, dat is echt een knettergroot ding, maar heerlijk die ruimte!
We gaan waarschijnlijk ook nog naar de F1 gp van Spa, en dan gaan we ook kamperen, maar dat is maar 2 nachten.

Nog wel een grap trouwens, vorig jaar gingen we naar de Zwarte cross maar mijn vriend ging een dag eerder. Appt ie me dat het luchtbed lek is, dus of ik nog een tweepersoons luchtbed wilde halen. Dus ik op naar de Action, zie daar een grote doos met 2 persoons op staan, verder niet meer gekeken en meteen mee genomen. Kom ik op de camping van de zc aan en pak dat ding uit, is het zo'n dubbel dikke die op stroom opgepompt moest worden :') Nergens rond de tent stroom te vinden, dus moest mn vriend naar de catering om dat ding op te pompen :') Paste dat kreng ook nog eens niet door de ingang van de tent _O- uiteindelijk wat lucht eruit, met 4 man dat ding dubbel gevouwen en de tent in geperst :') Maar wat een feest was dat zeg _O- Gelukkig lag het wel lekker, maar dat mag ook wel, kreng is 40 cm hoog _O- Alleen lagen we toen weer tegen de bovenkant van het tentzeil aan _O-

Het is ook niet goed of het deugt niet :D :D

Nou, zo'n setje heb ik dus en dat waren de laatste der Mohikanen. De fabriek is ermee gestopt dus blijkbaar is die markt er niet of ze hebben 'm niet bereikt.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 13:42

En toen hebben jullie op een half opgepompt luchtbed geslapen? :') Dan lig je toch in een enorme kuil, niet? :+

Benieuwd naar jouw ervaringen, ikke!
Wat moet jij er zoal op aansluiten, en hoeveel Wp heb je daarvoor aangeschaft?

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 13:47

8nnemiek schreef:
En toen hebben jullie op een half opgepompt luchtbed geslapen? :') Dan lig je toch in een enorme kuil, niet? :+

Benieuwd naar jouw ervaringen, ikke!
Wat moet jij er zoal op aansluiten, en hoeveel Wp heb je daarvoor aangeschaft?


Haha jaa hij was wel een beetje zacht ja _O- Maar goed, op de zc slaap je soweiso al slecht, dus dit was geen probleem _O-

@Ikke, valt me tegen dus. Ik zou daar denk ik wel gebruik van maken, mocht ik geen stroom op de camping hebben.


8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 13:51


Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

fique
Berichten: 2499
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 14:00

Wij hebben verleden week voor het eerst in onze caravan geslapen. En wel 5 minuten bij ons huis vandaan :D
We hadden de caravan op t veld staan bij onze hondenvereniging zodat we de spullen voor de wedstrijd al neer konden zetten voor de volgende dag. Heb echt heerlijk geslapen. En t mooie was dat Chuck ook meteen een mooie plek had tussen de wedstrijden door in de voortent.


Deze zomer gaan we lekker een week varen met m'n ouders.. kijk er al naar uit..

[ img ]

[ img ]

♥ MAGNIFIQUE, OKIES BH CHARLIE ❤️
Dakota for always on my mind 02-06-2007 / 07-07-2011
Leootje 1995/2023
Love you for ever

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 14:03

Kamperen is kamperen, maakt niet uit hoe ver van huis, toch? Hoe vaak ik vroeger niet in de achtertuin in de tent heb geslapen :')

En heerlijk dat jullie met je ouders mee kunnen varen! Waar gaan jullie heen?

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 14:05

Ik ben vorige week nog bij Spa Francorchamps geweest. Rondleiding gehad over het circuit. Echt super gaaf! Als je daar bent echt een aanrader.

Ondertussen genieten wij van de zon in Frankrijk. Temperatuur rond de 23-25 graden. Echt ideaal. Volgende week Luxemburg. :)

fique
Berichten: 2499
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 14:06

We gaan iig naar Overijssel en dan naar boven richting Friesland.

♥ MAGNIFIQUE, OKIES BH CHARLIE ❤️
Dakota for always on my mind 02-06-2007 / 07-07-2011
Leootje 1995/2023
Love you for ever

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 14:08

SdaphneS schreef:
Ik ben vorige week nog bij Spa Francorchamps geweest. Rondleiding gehad over het circuit. Echt super gaaf! Als je daar bent echt een aanrader.

Ondertussen genieten wij van de zon in Frankrijk. Temperatuur rond de 23-25 graden. Echt ideaal. Volgende week Luxemburg. :)


Leuk, ik zal eens kijken of dat dan kan, maar dat zal wel niet :P

Ik heb ook zo zin in Charme, die sfeer daar is altijd zo bijzonder. :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ashleytjuhh, Ies_, JoT, noviceh, roosjenat en 63 bezoekers