London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nagini
Berichten: 11277
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 09:04

Vandaar ook; in de loop der tijd.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz


mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 09:05

Had het toch niet verwacht een Brexit. Ik had een nipte overwinning voor het nee-kamp verwacht. Wat het voor gevolgen heeft, moeten we natuurlijk nog afwachten.

Leuk dat de pond daalt, maar ik begreep ook al weer dat die Euro meesleurt in z;n vrije val. Het is nu nog vers natuurlijk, vandaag maar even kijken hoe het gaat.

Crazy_boon
Berichten: 673
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: neverland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 11:18

Ben ook benieuwd wat het voor ons(De britten wonened en werkend in de EU) gaat betekenen.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 12:31

Inderdaad. Ik ken veel Britten en die maken zich best zorgen. Kwam net al wel een artikel tegen dat het waarschijnlijk voorlopig nog wel hetzelfde blijft. De UK blijft natuurlijk wel gewoon een Europees land.

Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 13:00

Andersom maak ik me niet teveel zorgen eerlijk gezegd... Verwacht niet dat de UK ineens bijna 3 miljoen mensen uit gaat zetten, dan ligt de economie natuurlijk pas echt op z'n gat.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 13:08

Voor de Britten die ik ken, veranderd er waarschijnlijk ook niets. Maar ik kan me wel voorstellen dat je daar enigszins ongerust over maak, maar het zal inderdaad wel los lopen ...


Foaly
Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 13:59

Hoi :wave: Ik zit te denken om in oktober een (lang) weekend Londen te boeken voor me, myself and I. Nu vroeg ik me af of jullie nog tips hebben voor (goedkope) hotels/hostels die niet ergens in Twickenham, Ilford of nog verder weg liggen? Ik hoef niet pal in het centrum te zitten, maar een half uur onderweg zijn voordat je ergens bent vind ik eigenlijk wel de max...

Alle andere tips zijn natuurlijk ook welkom!

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

Crazy_boon
Berichten: 673
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: neverland

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 14:20

YHA zijn meestal goedkoop (en centraal) als je de dorms niet erg vindt.

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 15:07

Foaly schreef:
Hoi :wave: Ik zit te denken om in oktober een (lang) weekend Londen te boeken voor me, myself and I. Nu vroeg ik me af of jullie nog tips hebben voor (goedkope) hotels/hostels die niet ergens in Twickenham, Ilford of nog verder weg liggen? Ik hoef niet pal in het centrum te zitten, maar een half uur onderweg zijn voordat je ergens bent vind ik eigenlijk wel de max...

Alle andere tips zijn natuurlijk ook welkom!

Qua hostels kan ik Safestay alleen maar aanraden :) Ben er nu 4x geweest en het is één van de mooiste hostels waar ik tot nu toe al geweest ben. Ontzettend netjes, kleine kamers (4 bedden), privé-badkamers ipv hokjes naast elkaar in één ruimte, gratis ontbijt, dichtbij de metrohalte Elephant & Castle, ieder bed heeft gordijntjes, een eigen lamp en power outlets om je telefoon op te laden. Ik ga nergens anders meer als ik in Londen in een hostel wil slapen. Het is groot en prachtig en gemakkelijk bereikbaar (5 minuutjes lopen vanaf Elephant & Castle). Ideaal als je alleen verblijft :j

http://www.safestay.com

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Celiien
Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 15:11

Ik heb nooit in Hostels gezeten dus kan je niks aanraden daarvan. Wel het Royal eagle hotel, qas erg prettig en nabij Paddington. Ik ga over 1,5 week naar Hotels Days Inn Waterloo, is ook niet duur(220 incl vlucht op London city AirPort :)) ), daar kan ik dan wat meer over vertellen.

Ik heb er zin in! Net de eerste metro uitgezocht vanaf t vliegveld. Verder een beetje uitzoeken wat we willen doen, ik ben vaker geweest maar m'n nichtje nog nooit. Iemand tips met betrekking tot aanbiedingen? Is zo'n London pass iets?

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

_kimm
Berichten: 1764
Geregistreerd: 27-02-11

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:04

Ik heb geen ervaring met hostels. Als ik in Londen ben boek ik altijd een appartement via airbnb maar ik weet niet of dit ook voor 1 persoon kan

Nagini
Berichten: 11277
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 03:38

St christophers inn is ook goed. :)

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

Sammie
Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 21:31

:wave: is er iemand die mij wat wijzer kan maken in het aanbid van travelpasses en London passen. Zijn dit echt twee aparte kaarten of kun je met een travelpass (zone 1-2) ook korting krijgen op toegang tot bepaalde 'attracties'. Ik kom er op de website van travelbrittian niet helemaal uit.

Wrs nemen we vanuit hull de trein naar kings cross. Dat ligt in zone 2 en ik heb een hostel gevonden ook in zone 2. De travel pas zou sowieso voor 7 dagen gelden, omdat we ongeveer 3 a 4 dagen willen blijven. Maar de London pas geeft maar 1 dag een hoho bus. Is dat praktisch om een keer te doen?

En is de rest ook lopend te doen?

Oh ja en dan is er ook nog een oyster card?

- Offline -

Gianti
Berichten: 10940
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 21:36

wij hadden een oyster card :) die is gewoon overal te gebruiken met bus en underground. hoefde alleen trein nog los te kopen

Gianti fotografie - http://Www.gianti-fotografie.nl - online basis fotografie cursus - PB voor info!
glamour&beauty: http://www.instagram.com/gianti_photography
Honden&paarden: http://Www.instagram.com/gianti_fotografie

Celiien
Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 21:57


A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Taartje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Boskoop

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 23:52

Ik had een oyster card en vond dat echt ideaal, werkt eigenlijk net als onze OV chipkaart!

a red sun rises, blood has been spilled tonight...

Sammie
Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 09:14

En zo'n oyster card werkt dus ook met langs een bliebertje halen als je instapt, er weer langs als je uitstapt? En hij onthoudt dan wat je de hele dag doet of betaal je per rit? Op de site staat nl. dat je ongelimiteerd kan reizen per dag in zone 1-2. Gezien de prijs denk ik nl. dat dat goedkoper gaat worden dan een travelcard. En je kan nog bijladen eventueel, mocht je toch niet uitkomen.

Je hebt zeker ook hier per persoon een card nodig?

- Offline -

MacavityL
Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 09:21

Oyster is per persoon een card, bij bussen is standaard tarief (dus 1x bliep, alleen inchecken, niet uitchecken), bij underground door de poortjes heen in- en uitchecken. De card onthoudt wat je op een dag reist, dus je Oyster bedrag zal nooit meer zijn dan een dagkaart (wel minder als je een dag minder gebruikt maakt van je card).

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Nagini
Berichten: 11277
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 01:07

Idd.. hij stopt op 12 pond zoiets.. alles daarna is ''gratis''.

Je kan door alle zones reizen met de oystercard in trein, bus, metro.. alleen hoe verder weg je gaat hoe meer je betaald.. 9dus van zone 1 naar 6 bijv.)

Die andere travelcard waar je van spreekt ken ik niet (voor OV).

OVerigens kun je ook 'n week kaart kopen dat voor zone 1-2 waarschijnlijk rond de 32 of 36 pond is.. (dacht dat ik dit destijds betaalde).. dan kun je 7 dagen onbeperkt reizen zonder je druk te maken wat er op staat + bussen zijn ''gratis'' in ELKE zone.

Ik dacht te lezen dat je 4 dagen gaat. 4x 12 = 48 ... dus dat is duurder uit dan een week kaart voor zone 1-2.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

Sammie
Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 08:07

40 euro p.p. is die 7 daagse (london travelcard), dus dan zou met 32/36 pond wel kloppen, maar op visitbrittain staat dat je die enkel vooraf kunt kopen en niet daar te plaatse?

https://www.visitbritainshop.com/nederl ... ravelcard/

Ik heb even uitgerekend in een staatje (en dat komt aardig overeen met die link van Cellien) langer dan 3 dagen is die travelcard goedkoper. Off peak is alleen maar per dag en met 15 euro dan nog niet erg interessant.

Hull vervalt ook, we gaan nu via Harwich (Parkeston) en dan vandaar uit met de trein.

Van het weekend boeken *\o/*

- Offline -

Nagini
Berichten: 11277
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 08:12

Die 7 daagse is ook gewoon oystercard. Alles kun je direct op t station kopen. 30 sec werk.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

_Nadia_
Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 09:04

Als je zone 1-2 niet uitgaat capt hij op £6.50, je betaald dus nooit meer. Bus valt daar ook onder, maar in elke zone.

Lidewijke
Berichten: 1533
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: Leuven / Brecht

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 19:42

Ik vertrek morgen voor 4 dagen naar London! Maar... Mijn moeder zou meegaan, maar zij is ziek en wil thuisblijven. Ik heb zaterdag en zondag een cursus in London voor het werk, dus moet sowieso gaan.

Dus mijn vraag: Wat is leuk om alleen te doen?

Natural History Museum staat al lang op het lijstje, dus die doe ik sowieso. Ik wilde ook graag Highgate Cemetery bezoeken, maar het oude deel kan alleen in een rondleiding die intussen natuurlijk uitverkocht is (te lang gewacht ivm twijfels of moeder zou meegaan). Ga een beetje googelen, misschien zijn er nog andere oude kerkhoven die wel vrij toegankelijk zijn..

Dit is de 6e keer dat ik naar London ga, dus de echte toeristische toppers heb ik al gezien en dat hoeft voor mij niet nog eens.
Ben ook al aan het kijken op couchsurfing om te zien of ik wat kan gaan drinken met een groepje mensen :)

LIFE ISN'T ABOUT WAITING FOR THE STORM TO PASS...
...IT'S LEARNING HOW TO DANCE IN THE RAIN!

Celiien
Berichten: 13252
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 19:59

Kensington Palace al geweest?

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

Sammie
Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 20:11

Je hebt Bunhill fields als oude begraafplaats. Verder had ik op het lijstje staan sir John Soan museum, er worden een aantal Jack the rippertours gegeven, bij the tower br heb je een tower bridge experience incl tombs, een ancient London wall walk, deze kun je zelf doen. Kaart is op internet te vinden. Je eindigt vlakbij st pauls. Notting Hill al bekeken? Wat mij ook leuk leek maar dat is meer voor minimaal twee personen is een high tea in een Engelse bus terwijl je door Londen toert.

Je kan vanuit Londen ook een dagreis doen naar Stonehenge, maar of daar nog plek is weet ik niet zeker op zo kort dag.

- Offline -


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BlackClaw, Century, Ellebel123, ingvdh, Kimmie235, Miiej, Natasja22, Pardoesje en 79 bezoekers