Alleen op vakantie!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 

Set_Elkol
Berichten: 14831
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 08:04

Ik zit er over te denken om dit jaar voor het eerst alleen op variantie te gaan, nu ik na vijf jaar relatie weer alleen ben. Leuk om hier heerlijk gestemden te vinden en een beetje mee te lezen.
Ik zat zelf te denken aan een weekje Dublin of misschien als ik warmer wil Porto.


F_Orumster
Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 08:29

germie schreef:
Amerika alleen lijkt me best spannend. Zeker omdat ik met flink wat overbagage zal reizen en er best wel wat horrorverhalen gaan om het land binnen te komen. Ik ga daar overnachten bij een facebookvriend die ik nog nooit in real life gezien heb. Ik heb 2 keer telefonisch contact gehad. Dus best spannend.

Overbagage is teveel gewicht? En wat voor horrorverhalen om het land in te komen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 08:33

Set_Elkol schreef:
Ik zit er over te denken om dit jaar voor het eerst alleen op variantie te gaan, nu ik na vijf jaar relatie weer alleen ben. Leuk om hier heerlijk gestemden te vinden en een beetje mee te lezen.
Ik zat zelf te denken aan een weekje Dublin of misschien als ik warmer wil Porto.

Porto stad... Wauw! Daar ben ik een paar jaar geleden een paar dagen alleen geweest. Compleet verliefd op die stad en de mensen. Ik had het perfecte hotel voor uitstapjes en vervoer midden in het centrum.
Je kunt daar prima alleen vertoeven en struinen door de wijken, de terrasjes en restaurants waren geweldig en bijna belachelijk goedkoop.

LiesM
Berichten: 444
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Midden Drenthe

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 08:39

Stoer van je Dreamy.

Ik was een paar jaar geleden met een vriendin naar Egypte geweest, en vond het zo leuk dat ik een maand later nog een keer in mijn eentje geweest ben.
Heb me toen ook prima vermaakt.

Geniet ervan, veel plezier!

Set_Elkol
Berichten: 14831
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 08:50

Anoniem schreef:
Set_Elkol schreef:
Ik zit er over te denken om dit jaar voor het eerst alleen op variantie te gaan, nu ik na vijf jaar relatie weer alleen ben. Leuk om hier heerlijk gestemden te vinden en een beetje mee te lezen.
Ik zat zelf te denken aan een weekje Dublin of misschien als ik warmer wil Porto.

Porto stad... Wauw! Daar ben ik een paar jaar geleden een paar dagen alleen geweest. Compleet verliefd op die stad en de mensen. Ik had het perfecte hotel voor uitstapjes en vervoer midden in het centrum.
Je kunt daar prima alleen vertoeven en struinen door de wijken, de terrasjes en restaurants waren geweldig en bijna belachelijk goedkoop.


Ooh wat leuk om te horen! Mijn zus was er vorig jaar met een vriendin en het klonk zo leuk. Weet je nog welk hotel je had?

kimberlyve
Berichten: 599
Geregistreerd: 15-03-14

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 09:19

ik zou heel graag nog op vakantie gaan in juli of augustus..
mijn vriend kan helaas niet mee en vriendinnen ook niet,

maar ik durf niet alleen...
mocht iemand ook willen en het zelfde probleem hebben..
kunnen we misschien samen..
wil wel maar max 1 week

Orchid's Alian <3

Monster_tos
Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 09:43

Ik ga in 22 juli alleen naar Montpellier voor 2.5 week. Ik heb al alleen in Zweden en op St.Maarten gewoond maar echt vakantie vorm is nieuw. Ik heb via Airbnb een huisje gehuurd, contact is dan vaak veel persoonlijker. Zo hebben ze al voorgesteld mij van het vliegveld te halen. Dat vind ik wel fijn:)

Kimberly, misschien kun je een weekje met mij mee? Moet je alleen wel zelf terug reizen.

10/30

[FK] [FOTO] Naakt detail (18+) [ITP] Forsyte Saga (v. Ferrango) van krielkip tot trotse pauw!
Always be yourself unless you can be a unicorn then always be a unicorn <3

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 09:48

Bij D reizen, kun je op een rustige dag gaan zitten, kijken ze samen voor je naar reizen die voordelig zijn voor 1 persoon, hotel en 14 daagse reis naar Curacao voor 815 euro geboekt.
Superservice, week of 6 van te voren.

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw

Rennie89
Berichten: 37212
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 09:57

Ik ben een pro met alleen op vakantie gaan :')

Maar ik ga meestal wel naar iemand toe. Maar ook wel eens echt alleen gereisd. Toen ik in NYC zat in mijn eentje in een hostel heb ik ook een tinderdate gedaan :)) verder veel rondgelopen en heb daar meerdere mensen ontmoet waar ik het erg gezellig mee had!

Paar weken terug in m'n eentje naar Caïro gegaan, wel naar iemand toe die daar woont, maar ook dan krijg je veel verbaasde blikken en vragen mensen of je een doodswens hebt :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 09:58

A3a1 schreef:
Bij D reizen, kun je op een rustige dag gaan zitten, kijken ze samen voor je naar reizen die voordelig zijn voor 1 persoon, hotel en 14 daagse reis naar Curacao voor 815 euro geboekt.
Superservice, week of 6 van te voren.


Dat kan bij elk willekeurig (nog bestaand) reisbureau, op elk willekeurig moment, daar zijn ze voor.
En zij hebben zoveel makkelijker en handiger systemen om te zoeken dan we zelf via internet hebben.
Ik heb zes jaar op een reisbureau gewerkt, heerlijk was dat!

kimberlyve
Berichten: 599
Geregistreerd: 15-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 10:17

Monster_tos schreef:
Ik ga in 22 juli alleen naar Montpellier voor 2.5 week. Ik heb al alleen in Zweden en op St.Maarten gewoond maar echt vakantie vorm is nieuw. Ik heb via Airbnb een huisje gehuurd, contact is dan vaak veel persoonlijker. Zo hebben ze al voorgesteld mij van het vliegveld te halen. Dat vind ik wel fijn:)

Kimberly, misschien kun je een weekje met mij mee? Moet je alleen wel zelf terug reizen.



frankrijk trekt mij niet zo...

Orchid's Alian <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 10:19

lifaya schreef:
Ik ben een pro met alleen op vakantie gaan :')

Maar ik ga meestal wel naar iemand toe. Maar ook wel eens echt alleen gereisd. Toen ik in NYC zat in mijn eentje in een hostel heb ik ook een tinderdate gedaan :)) verder veel rondgelopen en heb daar meerdere mensen ontmoet waar ik het erg gezellig mee had!

Paar weken terug in m'n eentje naar Caïro gegaan, wel naar iemand toe die daar woont, maar ook dan krijg je veel verbaasde blikken en vragen mensen of je een doodswens hebt :Y)

Wow in je eentje als vrouw naar Caïro vind ik wel gedurfd hoor :))

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 12:43

Veel plezier Dreamy!!

Ik ben in 2014 alleen naar Egypte geweest, en 2015 naar Amerika (Los Angeles en New York). Egypte zou ik niet snel weer doen, achteraf bezien ben ik in een aantal situaties gekomen die heel anders hadden af kunnen lopen maar waar ik op dat moment geen probleem in zag. Amerika doe ik zo weer over.

Wat ik het voordeel vind: Niemand waar ik me aan hoef aan te passen, niemand die ik afrem of belemmer (fysieke beperking en hersenletsel dus ik kan lang niet alles), rust, gewoon lekker zelf alles bepalen, veel nieuwe mensen ontmoeten. Ik ben nogal op mezelf en hou er niet van 24/7 mensen om me heen te hebben dus dit is gewoon heerlijk voor mij
Nadelen: Niemand om je rug in te smeren, dat moet je anderen vragen :') en mocht je je portomonnee kwijt raken oid en je hebt maar 1 pasje, dan heb je toch wel een probleem. Vandaar dat ik altijd 2 passen mee heb waarvan ik 1 niet mee op pad neem. Ook neem ik enkel een dagbudget aan contant geld mee op pad zodat ik me een aantal dagen kan redden met wat ik 'thuis' heb liggen.

Duurder hoeft het niet eens te zijn, hangt er vanaf hoe je het doet. Ik huur hooguit 1 dag een auto in Amerika, rest doe ik met OV. Vind ik leuker, relaxter, en voor een week OV kan je nog geen dag een auto huren. Kamers op zon zee strand vakantie zijn inderdaad duurder, dat is een afweging. Maar op een stedenvakantie hoeft dat zeker niet. Ik ga niet naar hostels maar kleine onbekende hotelletjes waarbij je daar niet meer voor betaald. Kost alleen wat meer zoeken, maar is het waard want vaak zijn ze onwijs goed

Ik ga dit jaar met 2 vrienden naar Turkije, ben erg benieuwd hoe dat gaat. Delen een kamer maar zijn gelukkig allemaal hetzelfde, tijd voor jezelf nodig :P Experiment voor ons alle 3 hihi

Rennie89
Berichten: 37212
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 13:51

Leuk Knabbelgirl, ook zo'n reiziger :P

Ik ben alleen naar : 2x Amerika, Aruba, Tunesië, Zwitserland, Oostenrijk, Egypte geweest. Wel altijd naar iemand toe (behalve dus NYC, daar in Manhattan in hostel gezeten) Dus ik had altijd wel iemand om mee te reizen, maar deze mensen kenden ik dus allemaal nog niet persoonlijk :P Alleen die in Zwitserland, was de eigenaar van mijn oude verzorgpony.

Dreamy, vind het echt cool van je hoor! Ben benieuwd hoe het is :D
Ik ga eind dit jaar voor het eerst in 10 jaar weer met mensen reizen, namelijk met mijn familie naar Israel :=

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-16 14:02

Ik was echt vroeg wakker vanochtend, nog voor het ontbijt. :') Dus eerst even naar het dak gegaan, daar hebben de een jacuzzi en prachtig uitzicht!
Daarna even ontbeten, viel me reuze mee om dat alleen te doen! En daarna ben ik naar het strand gelopen om te gaan hardlopen, wat was dat zwaar :oo maar toch gedaan!
Daarna door de zandvlakte (heel gaaf, maar ook zwaar) teruggelopen en toen was ik om lunchtijd weer terug bij het hotel :')
Net even een soepje genomen en gezwommen, nu heerlijk zonnen!
Ik vind het serieus echt heel fijn!

Anoniem

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 14:57

Oh heerlijk! Dag 1 begint al super. Lekker genieten

Grapjasjes12
Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 15:15

Valentijn5 schreef:
Ik ga nooit meer alleen op vakantie. Ze kijken mij dan toch raar aan. Dus ik zie er vanaf. Maar voor jullie die het nog wel doen. Jullie veel plezier.


Wat jammer dat je je door blikken laat tegenhouden in je leven :)

Heerlijk Dreamy! Veel plezier!

JewEmm
Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 15:23

Over 2 weken is het voor mij zo ver, dan ga ik alleen naar IJsland. Héérlijk! Helemaal doen wat ik zelf wil. Contacten leg ik toch wel wanneer ik daar zin in heb. Eerst een deel met een auto, dan een deel op de bonnefooi. Ik doe sowieso al veel alleen. Festivals, weekendjes weg. En nu m'n eerste vakantie. Niet helemaal waar, heb ook eens een fietsvakantie in NL alleen gedaan. Maar nu wat verder weg. Ik kan niet wachten...!

Te koop Shire merrie - PB voor info
[FK] [FOTO] Another year in photos

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-16 15:26


Vero
Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 15:27

Dreamy schreef:
[ [url=m/CjpB4O.jpg]Afbeelding[/url] ]

:D
En ja, dit is Spanje!

wow gaaf! :oo

Be enough for yourself first, the rest of the world can wait

Valentijn5
Berichten: 1661
Geregistreerd: 11-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 15:30

phormicola schreef:
Valentijn5 schreef:
Ik ga nooit meer alleen op vakantie. Ze kijken mij dan toch raar aan. Dus ik zie er vanaf. Maar voor jullie die het nog wel doen. Jullie veel plezier.


Wat jammer dat je je door blikken laat tegenhouden in je leven :)

Heerlijk Dreamy! Veel plezier!

Voor mij kleven er teveel nadelen aan. Vandaar dat ik het niet meer doe.

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 15:45

Een 'vriend' van me gaat 3 weken alleen naar mexico, zodat ie lekker kan duiken en het land verkennen zonder gezeik en lekker op zijn eigen tempo.

Ik geef m groot gelijk, helaas heb ik geen €3000 om het zelfde grapje uit te halen. TS, veel plezier. Ik denk dat menig mens jaloers is op het feit dat je er het leef voor hebt.

Vind je mijn post hatelijk of gemeen? Lees hem opnieuw en bedenk hoe je hem positief kan lezen. Lukt dat niet? Negeer het maar, want dan heb je me duidelijk niet begrepen.

Be free and be happy.

germie
Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 16:03

F_Orumster schreef:
germie schreef:
Amerika alleen lijkt me best spannend. Zeker omdat ik met flink wat overbagage zal reizen en er best wel wat horrorverhalen gaan om het land binnen te komen. Ik ga daar overnachten bij een facebookvriend die ik nog nooit in real life gezien heb. Ik heb 2 keer telefonisch contact gehad. Dus best spannend.

Overbagage is teveel gewicht? En wat voor horrorverhalen om het land in te komen?

Ik ga 2 of 3 koffers inchecken, dus 2 of 3 keer 23kg. Verder gaat mijn rebreather electronica in de handbagage. Dat mag, maar dat is iets wat er bijzonder uitziet. Allerlei kabels, zuurstofcellen, computer er aan. Het mag gewoon in de handbagage en mij is geadviseerd om de handleiding mee te nemen waarin staat dat het een live supporting system is.
Het schijnt dus dat als je in Amerika binnen komt dat ze allerlei rare vragen stellen en dat jij serieus moet antwoorden. We gaan het zien. Ik heb gewoon zin om er naartoe te gaan en vakantie te vieren.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Rennie89
Berichten: 37212
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 16:10

Germie, waarom zou je zoveel bagage meenemen? Het kost ontieglijk veel om extra bagage mee te nemen... Daarbij zou het inderdaad vraagtekens kunnen oproepen. Ik ben altijd met weinig het land in gegaan, zelfs vorige x NY alleen maar handbagage. Nog nooit zo snel door de douane gekomen.

Betreft de rebreather, zal wel loslopen. Misschien dat ze het swappen ofzo, en je wat extra tijd moet wachten, maar je mag het gewoon meenemen.

germie
Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 16:24

lifaya schreef:
Germie, waarom zou je zoveel bagage meenemen? Het kost ontieglijk veel om extra bagage mee te nemen... Daarbij zou het inderdaad vraagtekens kunnen oproepen. Ik ben altijd met weinig het land in gegaan, zelfs vorige x NY alleen maar handbagage. Nog nooit zo snel door de douane gekomen.

Betreft de rebreather, zal wel loslopen. Misschien dat ze het swappen ofzo, en je wat extra tijd moet wachten, maar je mag het gewoon meenemen.

Ik heb geen keus :+ Ik ga daar namelijk duiken. Grotduiken. Dus gaat alles mee, droogpak, vinnen, rebreather, automaten, onderpak (alleen een onderpak is al een halve koffer, droogpak ook. Vinnen wegen al 5 kg samen, enz. Het kost 100 dollar enkele reis per extra koffer. Dus het kost 200 of 400 dollar extra. Het is niet anders. Ik heb dit dus meegerekend in de kosten van mijn vakantie. Ik neem alleen geen flessen mee en geen kabellamp. Wel een aantal backuplampen met voldoende vermogen om daar ook als hoofdlamp te kunnen fungeren (en natuurlijk de bijbehorende oplaadbare batterijen, maar dat zijn C-cellen en die mogen mee, ook al neem ik er 20 mee). Mijn kabellamp heeft een te zware accu en mag niet mee. Dus ik heb geen zin om het risico te lopen. In principe leen ik daar een kabellamp.
Ik reis dus altijd met extra koffers, ook al naar Malta gedaan.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mitch_Beauty, Room_Soesje, Sizzle, Suliko en 71 bezoekers