Alleen op vakantie!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-16 05:23

Heb er zoveel zin in :D zo eerst nog even afscheid nemen van paardlief (ben nog nooit langer dan max 7 dagen zonder hem geweest sinds ik hem heb, volgens mij zelfs minder..) :')
En daarna lekker optijd naar Schiphol, kan daar nog even collega's pesten :)) (ik werk zelf daar bij de controle en nu moeten ze mij dus checken :)) altijd leuk. De vorige keer was ik zelf een flesje water vergeten in mijn tas, slim..)
En nog even shoppen van mijn Schiphol cadeaubon die ik vorig jaar eens ergens van werk heb gekregen :D
Ooooh ik lig half te stuiteren in m'n bed! Wil zo graag gaan!


BelleTessa
Berichten: 2254
Geregistreerd: 17-11-13
Woonplaats: Wat je wil

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 07:17

Heel veel plezier!!!

Amalarab
Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 07:32

ik zie een gat in de markt, een hotel met alleen maar eenpersoonskamers!

ik zou t zelf ook niet snel doen ivm ervaringen delen, een singlesreis lijkt me wél wat
binnenkort ga ik zoiets doen maar met kinderen dus is het een 'eenoudervakantie'

Lieve Baska 4-5-1993 - 27-9-2021

Eileen_
Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 07:36

Ik ben in mn eentje naar Canada gegaan en daar zit ik nu dus alweer langer dan een jaar. Al is dat wel een beetje anders aangezien ik hier ook werk en met andere reizigers zit. Dus dan is t wel heel makkelijk om vrienden te maken :D
Mijn ervaring is wel dat t veeel makkelijker is om contact te maken als je alleen bent dan als je met iemand anders is. Nu weet ik niet hoe t is met Gran Canaria, maar in Canada is iedereen zooo vriendelijk en gastrvij en je hebt zo een berg vrienden als je dat wilt :D Hier hoef je je echt niet alleen te voelen als je sociaal bent. Ik zou zeker weten in mn eentje op vakantie gaan en raad t ook aan als je sociaal bent en niet bang bent om alleen te reizen :j

Veel plezier! :D

purny
Berichten: 27386
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 07:48

Veel plezier Dreamy! Het nadeel van alleen op vakantie vind ik dus de prijzen van de kamers. En de toeslagen.
Eileen: Canada lijkt me ook heel gaaf

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Ineke2
Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 07:50

Ja het is helaas meestal wel duurder om alleen te gaan.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-16 14:07

Het is zeker wel een stuk duurder alleen, dat is wel een nadeel. :j

Net de koffer ingecheckt en ik ga nu maar alvast aan mijn avondeten :+ eer ik aankom zal er wel niks meer te eten zijn.
Heb er echt zin in! :):)
(En stiekem was het heel leuk om zo langs mijn vaste club collega's te gaan en ze te zien zwoegen terwijl ik lekker op vakantie ga :wave: :') )

Ineke2
Berichten: 33035
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 14:10

Veel plezier!!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 14:14

purny schreef:
Veel plezier Dreamy! Het nadeel van alleen op vakantie vind ik dus de prijzen van de kamers. En de toeslagen.
Eileen: Canada lijkt me ook heel gaaf

Je hoeft natuurlijk niet persee in een hotel te zitten.
Je kunt naar een hostel, of bed & breakfast of zelfs couch surfen of kamperen...

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37152
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 14:18

Heel veel plezier met je vakantie. Ik ga sinds een jaar alleen op stap met oa tent, hotel of mini camper en honden wel of niet mee. Bevalt me best en contact maken gaat opvallend gemakkelijk. Alleen uit eten is even raar in je eentje maar als je daar eenmaal doorheen bent is het eigenlijk wel ok. Bedienend personeel is eventueel altijd wel in voor een praatje.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Selena
Berichten: 5001
Geregistreerd: 02-08-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 14:19

Veeel plezier. Ik ga je volgen :D

Sandyislief
Berichten: 2492
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 14:26

Ik ben 2 jaar geleden alleen op vakantie naar Marokko (Marrakesh) geweest. Iedereen vond het heel gewaagd maar heb me prima vermaakt en me geen moment onveilig gevoeld ook. Ik had expres een goed hotel geboekt waar ze vanuit het hotel allerlei excursies organiseerden zodat ik op een veilige manier een hoop kon doen en zien. Heb onder andere een kameeltocht door de woestijn en een quadtocht door het Atlasgebergte gemaakt. Verder zelf de stad verkend en rond gelopen. Omdat je alleen bent word je snel aangesproken overal maar vond de mensen erg vriendelijk en behulpzaam dus kan er alleen maar positief over zijn! Een local die ik daar heb leren kennen, heeft me door de hele stad allerlei plekjes laten zien en dingen verteld. Was echt top! Zou het je zeker aanraden.

Conquesta
Berichten: 169
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 14:27

Have fun! Het gaat je zeker weten bevallen; ik ben sinds een paar weken terug van mijn reis naar Costa Rica. Ook voor mij was dat de eerste keer alleen; maar vond het super en raad het iedereen aan om dat een keertje te hebben meegemaakt! En eerlijk gezegd, ik was er bijna nooit alleen omdat je juist mensen aantrekt als je alleen bent :)

Today is going to be great

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37152
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 14:31

Ja he dat is eigenlijk best grappig. :j je spreekt veel meer mensen in je eentje op vakantie dan met zijn tween. Ook festivals alleen voelen niet alleen om die reden.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

BelleTessa
Berichten: 2254
Geregistreerd: 17-11-13
Woonplaats: Wat je wil

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 15:45

Jullie maken het wel steeds aantrekkelijker haha! Toch nog maar eens goed over nadenken.

Faelynn
Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 15:50

ik volg, wou bijna vorigeweek vertrekken voor 8 dagen griekenland, was een last minut voor 139 euro, zat zo te twijfelen, wil wel alleen maar toch ook weer niet. Uiteindelijk besloten niet te gaan, als ik alleen ga sluit ik me toch liever aan bij een singlereis idee.
Prijs was wel erg aantrekkelijk :+

Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-16 21:21

Nou, ik ben inmiddels geland en zit nu in de bus naar m'n hotel :):)

LeonieL
Berichten: 3549
Geregistreerd: 08-04-07
Woonplaats: Groningen

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 21:30

Heel veel plezier!

Stoer dat je alleen gaat, ik ben nu mijn vakantie aan het plannen voor volgende maand.
Ik ga 15 dagen alleen interrailen. Reacties zijn heel wisselend, meesten vinden het heel tof.


Dreamy
Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-16 21:34

LeonieL schreef:
Heel veel plezier!

Stoer dat je alleen gaat, ik ben nu mijn vakantie aan het plannen voor volgende maand.
Ik ga 15 dagen alleen interrailen. Reacties zijn heel wisselend, meesten vinden het heel tof.


Gaaf! Waar ga je dan allemaal naartoe?

LeonieL
Berichten: 3549
Geregistreerd: 08-04-07
Woonplaats: Groningen

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 21:55

Ik ben er nog niet helemaal uit. Er zijn een paar dingen waar ik per se naartoe wil en dat zijn: Berlijn, Praag en de plitvice meren (kroatie) en Zadar.
Mijn planning is nu Berlijn-Praag-Wenen-Boedapest - Zagreb -plitvice national park en dan weer terug via Frankfurt en Munchen.
Die laatste steden in Duitsland zal ik waarschijnlijk niet de stad verkennen.

Maar eerlijk is eerlijk: Het lijkt me best eng hoor!

F_Orumster
Berichten: 15306
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 22:01

Ik heb ook veel zin om alleen te gaan reizen.

Heb 1 week alleen in Keulen gezeten ivm werk. Op de avonden ging ik de hele stad in het rond en ben ook op kroeg geweest. Je hebt snel aanspraak, ook wel door mannen die iets teveel menen dat ze je hoognodig moeten vergezellen ;)

Mnon1994
Berichten: 1193
Geregistreerd: 18-06-11
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 22:18

Ik ben op dit moment op lanzarote, wel eens waar niet alleen maar heb hier een andere Nederlandse vrouw en man ontmoet die beide wel alleen reizen.
En als ik hun verhalen zo hoor wil ik ook best wel eens alleen op vakantie. Al lijkt het me ook wel heel spannend.
Even helemaal geen rekening hoeven te houden met vriend vriendin of vrienden. Moet dan alleen nog wel even een cursus engels gaan volgen haha. Ik kan het wel verstaan maar niet spreken.

Met de Nederlandse vrouw gaan we morgen een dagje samen op pad naar de markt in teguise.

Helaas vlieg ik morgen al weer neer het regenachtige nederland.

Wander van de bosjeshoeve B+12 L1+21 L2+8 eindstand goodbye my friend
RIP Romy Y;( 22-05-2009 05-10-2015

germie
Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 07:39

In 2003 voor het eerst alleen op vakantie geweest: 2 weken Thailand, rondreis.
Hierna volgden Indonesie, Vietnam en Laos-Cambodja. Ook allemaal alleen. Reisduur 2-3 weken, 1 keer zelfs 22 dagen.
Omdat alleen op wintersport gaan niet mogelijk lijkt te zijn ging mijn moeder vaak mee om wat te wandelen (prijs was namelijk alleen exact hetzelfde als met 2 man), en ik ging dan gewoon overdag alleen skien.
Verder ben ik 3 keer alleen naar Malta geweest. Ook geen probleem. Nu ga ik alleen naar Florida.
Ik maak of rondreizen, of ga om te duiken en dan leg je ook makkelijk contacten. Ik meld echter wel vooraf dat ik niet zomaar aan een willekeurige buddy gekoppeld wil worden en dat ik ook mijn eisen heb op het gebied van de soort duiken. Helaas maken sommige duikscholen ondanks afspraken er misbruik van als je er eenmaal bent. Maar ik ben klant, betaal en bepaal is mijn motto. Dat moet je wel sterk vasthouden, nog sterker dan als je met meerdere personen komt. Als een duikschool niet achter soloduiken staat, jammer dan, maar je bent een klant armer.
Amerika alleen lijkt me best spannend. Zeker omdat ik met flink wat overbagage zal reizen en er best wel wat horrorverhalen gaan om het land binnen te komen. Ik ga daar overnachten bij een facebookvriend die ik nog nooit in real life gezien heb. Ik heb 2 keer telefonisch contact gehad. Dus best spannend.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Anoniem

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 07:56

Heel veel plezier!
Hoezo alleen, bokt is mee ;)

Valentijn5
Berichten: 1661
Geregistreerd: 11-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 07:59

Ik ga nooit meer alleen op vakantie. Ze kijken mij dan toch raar aan. Dus ik zie er vanaf. Maar voor jullie die het nog wel doen. Jullie veel plezier.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ashleytjuhh, BarbaravdW, gaucho, kosseh, Lotje033, Miiej, Room_Soesje, Suliko, UnderIlse, VuurVleugels en 87 bezoekers