Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 09:37

Hahaha herkenbaar. En je nieuwe camping-buren zitten dan heel vermaakt naar jouw bende te kijken.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]


Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 09:39

Daarom leggen wij de tent tegenwoordig op de achterbank, dan kunnen we er tenminste bij zonder dat de hele auto eerst leeg moet. Handig als het regent. :)) Hoewel, we hebben net een andere auto, een station, hopelijk past alles daar gewoon in de kofferbak.

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 10:21

ikke schreef:
8nnemiek schreef:
Ik heb afgelopen week bij de Aldi een paar plunjetassen gekocht, die zijn zo fijn :D Onderin doe je je schoenen, zo worden je kleren niet vies.
http://www.aldi.nl/images/plunjetas_big_65000.jpg

Die zien er degelijk uit, zijn ze dat ook?

Het materiaal is echt sterk inderdaad :j Voelt een beetje aan als de sterke canvas regendeken die mijn paard had, dus ik gok dat ze ook nog redelijk waterdicht zijn en makkelijk schoon te maken zijn. Alleen is het onderste vak alleen met een netje gescheiden van het bovenste deel, maar dat maakt eigenlijk niet uit als er geen scherpe spullen in komen.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 20:03

Wij zijn inmiddels in Frankrijk. Eerst een week in een huisje in Vaals doorgebracht. Nu aan het kamperen.
Wij doen overigens onze spullen in boodschappentassen en de kleren in koffers of een weekendtas.
De keukenspullen staan nu netjes in een kastje die we sinds kort hebben gekocht bij de vrijbuiter.


[ img ]


Eelmo
Berichten: 2900
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 20:41

Bedankt voor de tips! Zo van google ziet Echternach er idd schitterend uit!

Wij namen vroeger altijd alles mee in boodschappentassen. Passen perfect naast elkaar in de auto en er gaat veel zooi in! :D

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:24

Bij ons gaat alles in zakken eb tassen. Vind die ladekastjes echt héél handig, maar mijn man weigert ze echt....

...

Steppe
Berichten: 2793
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:39

Ik verbaas me over wat er allemaal meegaat met kamperen en hoe het wordt meegenomen. Wij kamperen al jaren met een tent. 1 krat voor alle keukenspullen aangevuld met eten voor de 1e avond. Kleding in een weekendtas 1 tas met luchtbedden beddengoed handdoeken. En waterdichte zak voor dekbed en kussens. Dan past de hond ook nog in de auto en een kleine koelbox. En sinds 2 jaar vanwege de leeftijd 2 stoelen en tafeltje. Verder niet te moeilijk doen het is kamperen en geen luxe chalet ofzo.

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 22:22

Zo doen wij het ook rumay. Is meer dan genoeg.

Lielle
Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 07:22

Idem hier. Plus bbq en heel veel electronica

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 07:25

Geen jong(e) kind(eren) mee zeker? Dan gaat er aanzienlijk meer mee := al moet ik zeggen, met mooi weer wordt het speelgoed amper gebruikt maar is ze hele dagen buiten bezig.

Lielle
Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 07:26

Klopt. En alleen een tentje. Ik denk dat de electronica naar verhouding nog de meeste ruimte inneemt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 07:28

Dat is ook niet handig in te pakken. Als ik zie hoeveel ruimte die snoeren bij ons innemen. Maar wel handig als je een lang snoer hebt want afgelopen weekend stonden we heel ver van het stroompunt, onze buurman zei al "nou, dat redt je niet" en wij hadden nog snoer over zelfs.

ikke
Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 08:02

SusanH schreef:
Dat is ook niet handig in te pakken. Als ik zie hoeveel ruimte die snoeren bij ons innemen. Maar wel handig als je een lang snoer hebt want afgelopen weekend stonden we heel ver van het stroompunt, onze buurman zei al "nou, dat redt je niet" en wij hadden nog snoer over zelfs.

Ehm, je weet dat er een wettelijke grens is aan de lengte van dat snoer, hè.....


}:) }:)

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 08:05

Nee. Maar ons snoer is gekocht bij een kampeergroothandel, dus ik ga er vanuit dat dit wel goed zit. Het is uit 1 stuk. Dus niet allemaal losse eindjes aan elkaar.

ikke
Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 08:09

SusanH schreef:
Nee. Maar ons snoer is gekocht bij een kampeergroothandel, dus ik ga er vanuit dat dit wel goed zit. Het is uit 1 stuk. Dus niet allemaal losse eindjes aan elkaar.

Nee, daar ga ik niet vanuit. Die kampeertoko's hebben zelden weet van die regel. Het is namelijk niet zoveel. Ik dacht iets van 20mtr, maar dat zou ik even op moeten zoeken.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 08:11

Waar is die info te vinden dan? Want ik heb net even snel een rondje gedaan op google, maar ook op oa caravanfora is er niks over te vinden.

ikke
Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 08:17

SusanH schreef:
Waar is die info te vinden dan? Want ik heb net even snel een rondje gedaan op google, maar ook op oa caravanfora is er niks over te vinden.

NEN 1010. Ik kan het maandag wel even opzoeken voor je; ik heb 'm op het werk staan.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 08:19

Geen wonder dat ik het niet kon vinden. Ik ben wel benieuwd.

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 08:31

ikke schreef:
SusanH schreef:
Dat is ook niet handig in te pakken. Als ik zie hoeveel ruimte die snoeren bij ons innemen. Maar wel handig als je een lang snoer hebt want afgelopen weekend stonden we heel ver van het stroompunt, onze buurman zei al "nou, dat redt je niet" en wij hadden nog snoer over zelfs.

Ehm, je weet dat er een wettelijke grens is aan de lengte van dat snoer, hè.....


}:) }:)


Serieus? Nooit van gehoord, wij hebben ook gewoon het langste snoer wat we konden vinden om overal stroom te hebben. (In onze tent :+)

[o]

ikke
Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 08:33

SusanH schreef:
Geen wonder dat ik het niet kon vinden. Ik ben wel benieuwd.

Beetje raar is dat inderdaad wel; de norm heeft de status van wet maar als de gemiddelde Nederlander, die niet in het vak zit, die info probeert op te zoeken heeft die eigenlijk geen schijn van kans.

Op de site https://www.nen.nl kun je wel die info alleen vinden als je ervoor betaald, maar als huiseigenaar ben je wel verantwoordelijk voor de installatie achter de meter, dat ie voldoet aan deze eisen!

verootjoo schreef:
ikke schreef:
Ehm, je weet dat er een wettelijke grens is aan de lengte van dat snoer, hè.....


}:) }:)


Serieus? Nooit van gehoord, wij hebben ook gewoon het langste snoer wat we konden vinden om overal stroom te hebben. (In onze tent :+)

Yep, het is echt geen grap.

Wat mij daarover opviel wat dat die lengte echt nergens op sloeg ten opzichte van de algemene eisen die gelden voor kabellengtes (voor de insiders: de tabellen 51, 52 en 53)

Technisch zou ik me er dus ook niet druk over maken, dat zit wel goed, ook al zou je draadje (veel) te lang zijn maar volgens de regel klopt het dan niet.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 11:51

De info is voor een leek ook niet te snappen. Mijn man komt er ws wel uit, die is afgestudeerd elektrotechnicus.

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 20:45

Wij nemen gewoon een kabelhaspel mee. Heb je altijd genoeg snoer. Plus direct veel stopcontacten.
Over het meenemen van spullen: wij nemen veel mee, wil wel lekker kunnen kamperen en heb de ruimte voor met een grote auto.
Dat een ander met weinig spullen kampeert prima, maar wij doen het anders.
Dit jaar zelfs de fietsen mee op vakantie. Ideaal! :)

Blinnii
Berichten: 4153
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: Wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 06:17

Wij kamperen inderdaad ook 'luxe' :).

Ik heb geen zin om 2,5/3 wk op een dun matje te slapen bijvoorbeeld, dat kunnen mijn rug en bekken ook niet aan. Daarom nemen wij een airobed mee (+ dekbed en goede kussens), zodat we op hoogte slapen en ik gemakkelijk uit bed kan. Ik heb steevast (te) veel kleding bij me, maar liever mee verlegen als om verlegen.. zeker aangezien wij al een aantal keer echt slecht weer getroffen hebben en we kamperen met een tent. Eenmaal nat, krijg je spullen dan niet heel vlot meer droog.

Verder gaat er met ons mee: kookstel 3 pits, 2 campingkastjes, (2x) koelbox, grote gasfles, bbq (klein!), 2 campingstoeltjes, tafeltje, genoeg leesvoer en elektronica.

Tot nu toe past alles, inclusief tent en luifel, altijd in een Renault Clio 3 deurs (achterbank plat), waarbij we nog zicht hebben door de achterruit.

Dit jaar nemen we de hond dus voor het eerst mee :), voor hem gaan er ook spullen mee natuurlijk. Oa een hondenzwembad, speelgoed, reisbench, grondpin, zijn voer en een kleedje.

Aangezien Ferro nu ook een stuk ruimte zal innemen tijdens de reis, hebben we een dakkoffer aangeschaft. Ga er vanuit dat alles mee kan :)

Over precies een week gaan we al weg! <3

Over de snoerlengte(s): mijn vader is elektrotechnicus, die wist wel van alle regelgeving af. Dus hij zorgde altijd wel dat wat we meenamen goed was en ik heb dat enigszins dus meegekregen.

Coming together is a beginning, keeping together is progress, working together is success. [Henry Ford]
Gradon of Miracle Colors 'Ferro' || Australian Shepherd

    ♥ mama van : I. & M. & T.

Lielle
Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 08:04

Ik slaap ook op een luchtbed anders kan ik niet meer lopen. Wij hebben mn veel minder aan kookspullen bij ons, alles past in de vouwkrat plus koelkastje. We hebben ook geen voortent. Voordeel is iig wel dat we snel kunnen verkassen. Leesvoer op de e-reader scheelt ook veel. Maar ook een brandertje dat in mijn binnnzak past bv.

Aan de andere kant, een espresso apparaat dat op de accu van de auo werkt, twee laptops, een cobb bbq; andere keuzes dus.

Blinnii
Berichten: 4153
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: Wassenaar

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 08:41

Wij hebben inderdaad ook allebei een e-reader. Dan gaan er alleen nog wat tijdschriften mee, maar verder niks :) Ideaal! Scheelt zoveel ruimte

Coming together is a beginning, keeping together is progress, working together is success. [Henry Ford]
Gradon of Miracle Colors 'Ferro' || Australian Shepherd

    ♥ mama van : I. & M. & T.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, Babsiej, Blijgeestig, Desireeeee, Ekeif96, Elitedeux, Hanneke137, K_nolan, Larissa123, moOby, Muggebeet, purny, Xhiske en 83 bezoekers