Alleen op vakantie!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
BelleTessa
Berichten: 2254
Geregistreerd: 17-11-13
Woonplaats: Wat je wil

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:17

En wat is dan hetgeen wat jullie er nou echt aan bevalt?
En wat is er minder aan?


Esmee_RS
Berichten: 4871
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:23

Ik lees even mee, zou heel graag een keer alleen naar bijvoorbeeld Parijs gaan. Ben benieuwd naar jullie verhalen :j

Anoniem

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:27

Ik heb een gezin , maar ga zo af en toe er alleen op uit.
Weekje Rome dit jaar , heerlijk even rust.
Ook al eens met de trein naar Istanboel en Griekenland geweest, was ook geweldig om te doen.

Ook vroeger ging ik wel eens alleen.

Voor m'n werk reis ik ook zo af en toe ( alleen )

Nadeel : als je tegen iemand aan wil praten moet je de telefoon pakken :D
Voordeel : even tot rust komen, geen verantwoordelijkheden

Thats_Me
Berichten: 10926
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:28

purny schreef:
Ik ga al jaren alleen op vakantie. Edinburgh, Berlijn, new york, san Francisco


Heb je tips voor alleen naar New York? Ik zit er over na te denken om daar dit jaar nog een dag of 10 heen te gaan.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen


Lagonda
Berichten: 1734
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:42

BelleTessa schreef:
En wat is dan hetgeen wat jullie er nou echt aan bevalt?
En wat is er minder aan?


Ik vind het heel fijn dat je nergens rekening mee hoeft te houden, eigen plan, niks bespreken, doen en laten wat je wilt. Zo snel of langzaam gaan als je wilt, zo actief of rustig. Als ik met vrienden reis ga ik mij op gegeven moment ook aan van alles irriteren.
Ik zie weinig nadelen :+
Af en toe eenzaam, je zou bepaalde momenten willen delen. Eten is wat anders, en zo was ik eens alleen in Orlando. Is toch saai zo alleen in de rijen staan voor de achtbanen.

''You never quit on your music. No matter what happens. Because anytime something bad happens to you, it's the one place you can escape to and let it go.''

Grapjasjes12
Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:46

Alleen op vakantie klinkt mij fantastisch in de oren! Ik ben zo iemand die alleen uit eten en op reis gaat. Het maakt mij niets uit of men raar naar mij kijkt, ik vind het heerlijk. Geen gesprekken, doen wat ik wil en geen concessies hoeven maken, helemaal geweldig!

Voorlopig zit het er niet in omdat ik een kind heb, maar samen met haar bevalt me ook prima.

Heel veel plezier, geniet ervan!

_Zoe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:49

Ik vind het juist heerlijk alleen, je maakt zo makkelijk nieuwe vrienden!

https://www.instagram.com/zomora.horses/
They don't judge, gossip or lie. Horses, our true friends. He might only be here for a part of your life, but for him you are his whole life :+:

purny
Berichten: 27386
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:51

Thats_Me schreef:
purny schreef:
Ik ga al jaren alleen op vakantie. Edinburgh, Berlijn, new york, san Francisco


Heb je tips voor alleen naar New York? Ik zit er over na te denken om daar dit jaar nog een dag of 10 heen te gaan.

Het Vanderbilt YMCA boeken. Is een jeugdherberg en daar betaal je minder. Je bent tenslotte de hele dag in de stad. Verder gewoon kijken wat je allemaal wil zien. Bijvoorbeeld american museum of Natural history. Daar moet je gewoon minimaal een halve dag voor uit trekken. Als je nog wat anders wil weten stuur maar een pb

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 16:08

Ik ben vorig jaar alleen weg geweest. Had een huisje gehuurd op de Veluwe en had de hond mee genomen. Ik had nog een hoop werk te doen, maar wilde er tegelijkertijd even tussenuit, dus dit was een perfecte oplossing. Laptop mee en werken en tussendoor lekker op pad en het bos in met de hond.
Heb ervan genoten.

Moet wel zeggen dat ik een 'echte' vakantie in het buitenland liever niet alleen doe. Niet omdat het eng is of ik niet zelfstandig genoeg ben, maar omdat ik mijn ervaringen en plezier graag met een ander beleef en deel.

Luxorvalkje
Berichten: 1927
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 16:19

@TS:

Gran canaria is prima te doen. Er rijden ook bussen, dus je kunt gemakkelijk een ander stadje / strandje bezoeken. Eventueel een shuttle.

Ik heb daar gedoken. Ik weet niet of dat iets is dat je interessant vind? (Snorkelen kan ook)
Je zou een Discover scuba Diving kunnen doen om te kijken of het wat voor je is. (De hele cursus past ook binnen je vakantie). Ontmoet je meteen leuke mensen.

Via internet kun je ook makkelijk een kookworkshop of lessen Spaans regelen

Puerto Mogan vind ik erg mooi, een havenstadje.

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

MiReRe
Berichten: 1237
Geregistreerd: 23-12-11

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 16:41

Ook ik reis wel eens alleen.
Meerdere keren naar Spanje geweest.
Granada en Madrid bevielen enorm goed, was er op m'n gemak.
Barcelona 's avonds iets minder fijn om alleen te struinen, meer gespuis.
Fuerteventura was genieten in m'n eentje.
Helaas kreeg ik wel voedselvergiftiging en ben twee dagen totaal van de kaart geweest. Toen voelde ik me echt wel eenzaam en zielig in m'n uppie.

Deze zomer ga ik een weekje naar Kreta alleen. Er woont wel een vriendin dus ben voorzien van een paar contactmomenten. Dat is wel fijn.

Als ik alleen ga bouw ik altijd wel een paar contactmomenten in. Ergens gaan tango dansen, een zang masterclass volgen, ergens gaan paardrijden, naar een opera voorstelling of met een kennis afspreken die er toevallig woont.

M'n eigen plan trekken en niks overleggen vind ik heerlijk.
'S avonds alleen eten vind ik minder leuk.
Rekening houden met wat ik, als vrouw alleen, 's avonds wel en niet kan of durf te doen is jammer.

Maar ja, als ik wacht met reizen tot ik weer een relatie heb dan kom ik nergens meer denk ik.

Zangles in Utrecht/ Utrechtse Heuvelrug.
Pb voor info

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 16:57

Goof schreef:
Moet wel zeggen dat ik een 'echte' vakantie in het buitenland liever niet alleen doe. Niet omdat het eng is of ik niet zelfstandig genoeg ben, maar omdat ik mijn ervaringen en plezier graag met een ander beleef en deel.


Dat laatste is voor mij ook een belangrijk deel :j Om mooie momenten te kunnen delen en later nog eens gezamenlijk herinneringen op te halen vind ik wel echt bijdragen aan het plezier. Ik ga dus meestal wel met een klein groepje vrienden. (allemaal 28 en single)
Maar ik ben heel benieuwd hoe het in m'n eentje gaan bevallen, eerst maar eens een dag Parijs en dan een keer ergens een paar nachtjes :) Ik vind het namelijk in tegenstelling tot Goof toch ook wel spannend, dus ik bouw liever een beetje op :o

jorika1986
Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 17:02

Ik ga al jaren alleen op vakantie! Heerlijk doen waar ik zelf zin in heb.
Ga gerust 3 weken in mijn uppie naar Scandinavië ofzo. Je komt altijd iemand tegen waarmee je even kunt kletsen. En als je geen zin meer hebt in diegene neem je afscheid!

Op mijn gemakkie in het hotel op de wifi violen en dan relaxt wat eten in een restaurant van jouw keuze.
En heb je geen zin in een restaurant duik je een cafe'tje in en snaai je daar wat met een drankje erbij.

In het donker alleen op pad vind ik toch ook niet tof hoor! zeker in een land waar je de weg niet kent en de taal niet spreekt.

Horsesandme
Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Op de rug van mijn Pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 17:35

MiReRe schreef:
Ook ik reis wel eens alleen.
Meerdere keren naar Spanje geweest.
Granada en Madrid bevielen enorm goed, was er op m'n gemak.
Barcelona 's avonds iets minder fijn om alleen te struinen, meer gespuis.
Fuerteventura was genieten in m'n eentje.
Helaas kreeg ik wel voedselvergiftiging en ben twee dagen totaal van de kaart geweest. Toen voelde ik me echt wel eenzaam en zielig in m'n uppie.

Deze zomer ga ik een weekje naar Kreta alleen. Er woont wel een vriendin dus ben voorzien van een paar contactmomenten. Dat is wel fijn.

Als ik alleen ga bouw ik altijd wel een paar contactmomenten in. Ergens gaan tango dansen, een zang masterclass volgen, ergens gaan paardrijden, naar een opera voorstelling of met een kennis afspreken die er toevallig woont.

M'n eigen plan trekken en niks overleggen vind ik heerlijk.
'S avonds alleen eten vind ik minder leuk.
Rekening houden met wat ik, als vrouw alleen, 's avonds wel en niet kan of durf te doen is jammer.

Maar ja, als ik wacht met reizen tot ik weer een relatie heb dan kom ik nergens meer denk ik.



Mag ik vragen waar je zat in fuerteventura? Welk hotel enzo? Hier wilde ik ook graag heen waarschijnlijk in mijn eentje. 5 daagjes ofzo.
Heerlijk van het strand genieten

Rákni 15-5-1999 -- 23-2-2012
Allerliefste, knapste, grappigste en schattigste paard ik zal je nooit vergeten! Je zal nu nooit meer pijn hebben daarboven op die prachtige weilanden!! Rust zacht....

Björn mijn nieuwe aanwinst! :)

MiReRe
Berichten: 1237
Geregistreerd: 23-12-11

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 19:21

Ja tuurlijk! Ik was in Corralejo via Tui in hotel Bristol Playa. Ik had een appartementje. Prima accommodatie met vriendelijk personeel, mooi uitzicht over zee op loopafstand van het centrum. Je kan er ook een fiets huren en het is vlakbij de bushalte. Met de bus kan je in een kwartiertje naar het echte mooie strand. Er zijn ook prachtige hotels aan dat strand, maar dat is dan weer vrij ver van de bewoonde wereld.
Ik ging paardrijden bij Finca Julie, Ierse mensen dus spreken prima Engels. Ze komen je tegen meerprijs ook ophalen van je hotel.
In Fuerteventura kan je je sowieso heel goed redden zonder Spaans. Al vind ik het zelf juist leuk om wel m'n Spaans te oefenen.
je moet in Corralejo alleen niet gaan eten bij de Banabar, want daar ben ik dus ziek van geworden.

Zangles in Utrecht/ Utrechtse Heuvelrug.
Pb voor info

Luxorvalkje
Berichten: 1927
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 19:30

Fuerteventura is leuk om een lesje te surfen.



.......en er zit een geweldige ijssalon met kinderbueno-ijs etc... :Y)

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

Ineke2
Berichten: 33033
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 19:46

Ik ben onverwachts dit jaar een weekje alleen op vakantie geweest ( wel in Nederland). Is zeker bevallen, heerlijk gedaan wat ik wilde enzo maar af en toe toch ook wel eenzaam.

Ik weet niet of ik echt naar het buitenland zou gaan in mijn eentje. Misschien wel in een groepsreis.

Heb geen relatie en ga er toch eens over denken voor volgend jaar, maar toch hoop ik dat ik met iemand samen kan gaan. Is ook wat veiliger naar mijn gevoel.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Twilight
Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 19:55

ik ga dit jaar voor de zoveelste keer alleen naar london, ken de stad langzaam op mijn duimpje :P maar goed. vind het heerlijk, kan me eigen ding doen, zo vroeg opstaan als ik wil, de winkels in die ik wil etc. vind alleen het alleen uit eten gaan nog lastig :P

purny
Berichten: 27386
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 19:59

Over 4 weken een dag Berlijn in m'n uppie. September New york alleen.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Aroha
Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 20:31

BelleTessa schreef:
En wat is dan hetgeen wat jullie er nou echt aan bevalt?
En wat is er minder aan?

De zelfstandigheid denk ik. Ik boek altijd alles zelf, vluchten zoek ik zelf uit en ik boek de hotels of hostels via websites als booking.com. Eenmaal ter plaatse kan ik dan alles zelf indelen. Wanneer ga ik winkelen? Hoe lang ga ik winkelen? Waar ga ik winkelen? Waar ga ik eten? Welke museums en bezienswaardigheden ga ik bezoeken? Hoe laat sta ik op en hoe laat ga ik naar bed? Alles bepaal ik zelf, en dat vind ik echt super fijn. Geen gedoetjes met iemand die andere interesses heeft. Je hoeft niet op elkaar af te stemmen.
Ook is het erg leuk om nieuwe mensen te ontmoeten, vooral in een hostel ontmoet je snel nieuwe mensen :).

Minder is voor mij toch echt het eten.. Ik ben snel geneigd om in foodcourts te gaan eten omdat het daar wat normaler is om alleen te eten. De echt lekkere restaurantjes vermeid ik dan vaak omdat het toch ongemakkelijk voelt om in mijn eentje uit eten te gaan :+. Toen ik echt een half jaar van huis was zat ik veel in hostels waar je gewoon voor jezelf kunt koken. Ook uitgaan zit er niet echt in, ik houd wel van een terrasje pakken of een barretje bezoeken, maar als ik alleen ben doe ik dat dus niet. Tenzij ik in een hostel verblijf, dan ontmoet je vaak wel mensen die likeminded zijn :).

Deze zomer ga ik waarschijnlijk in mijn eentje door Europa backpacken! :D

Edit: Nog een nadeel aan alleen reizen is inderdaad de avond. In Bangkok zorgde ik er bijvoorbeeld wel voor dat ik niet te laat terug was in het hotel.

Relaxed
Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 20:36

Ik zit er voor het najaar ook aan te denken, gewoon 5 dagen/lang weekend richting de zon! E-reader vol boeken mee en ik vermaak me wel!

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 20:45

Heerlijk, alleen op vacantie, mij maakt het niet uit waar ik heen ga.
Met coachsurfing kun je contact met locals leggen, erg leuk.
Maar vaak vind ik het ook prima om niemand te zien.

Citytrip, Parijs, Rome, Montpelier Rio en Salvador.
Camping het zinkviooltje in Limburg ( erg favoriet )
Kleine natuurcampings of camperen bij de boer Frankrijk
Rijvacantie Tsjechie.
Buitenkunst weekje

Ik vind het heerlijk dat ik zelfstandig ben en echt mijn hoofd leeg kan maken doordat ik geen rekening met anderen hoef te houden.

Vuurwerk helemaal zat?
Teken de petitie,!!!!
https://petities.nl/petitions/vuurwerkv ... htqSlfkUUw

EvalynnS
Berichten: 112
Geregistreerd: 05-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 22:38

Ik vind het wel stoer dat je alleen op vakantie gaat :) Staat bij mij nog op mijn bucketlist, in mijn uppie op vakantie.
Heel veel plezier en vooral genieten!

Horsesandme
Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Op de rug van mijn Pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 00:18

MiReRe schreef:
Ja tuurlijk! Ik was in Corralejo via Tui in hotel Bristol Playa. Ik had een appartementje. Prima accommodatie met vriendelijk personeel, mooi uitzicht over zee op loopafstand van het centrum. Je kan er ook een fiets huren en het is vlakbij de bushalte. Met de bus kan je in een kwartiertje naar het echte mooie strand. Er zijn ook prachtige hotels aan dat strand, maar dat is dan weer vrij ver van de bewoonde wereld.
Ik ging paardrijden bij Finca Julie, Ierse mensen dus spreken prima Engels. Ze komen je tegen meerprijs ook ophalen van je hotel.
In Fuerteventura kan je je sowieso heel goed redden zonder Spaans. Al vind ik het zelf juist leuk om wel m'n Spaans te oefenen.
je moet in Corralejo alleen niet gaan eten bij de Banabar, want daar ben ik dus ziek van geworden.


Dat klinkt allemaal wel heel leuk!! Lijkt mij ook zeker leuk een dagje te gaan paardrijden.
Ik kan geen woord Spaans haha dus zal mij in het engels moeten redden maar in de meeste landen lukt het mij ook wel!
ik denk wel dat ik een hotel wil en dan all in. Want koken in een vreemde land met vreemde ingrediënten lukt mij niet en ik zie het ook niet zitten alleen in een restaurant te zitten. Dus dan eet ik liever in het hotel haha.
Maar als de bussen daar goed zijn kan ik zo met een bus naar het stadje natuurlijk.
Word door dit topic wel steeds gemotiveerder het door te zetten om in mijn eentje een paar daagjes naar de zon te vertrekken :)

Rákni 15-5-1999 -- 23-2-2012
Allerliefste, knapste, grappigste en schattigste paard ik zal je nooit vergeten! Je zal nu nooit meer pijn hebben daarboven op die prachtige weilanden!! Rust zacht....

Björn mijn nieuwe aanwinst! :)

Thesserd
Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 00:46

Oeh vet dat je dat aandurft. Ik zou het namelijk niet durven, maar ik denk dat het best leuk kan zijn. Écht je eigen ding doen en nieuwe mensen ontmoeten. Wie weet wat daar allemaal uit gaat komen! :D

"We are going to die, and that makes us the lucky ones. Most people are never going to die because they are never going to be born."


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, Bytespider, cinniz123, germie, Googlebot, lukka63, marga1, mvdende, Relaxed, scrabbel, Shetje14, Stybba, tumtummie en 74 bezoekers