Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:36

finnens schreef:
Maandag naar obelink, leuk uitstapje :D

Kom allee met allemaal fo gen terug die niet op het lijstje stonden..

Ik vindt dat toch een beetje een veel-van-weinig-toko; soort Divoza onder de kampeerwinkels.

Als ik dan toch een eind moet rijden, rijd ik liever even door naar de Wit in Schijndel.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


finnens
Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:41

Nooit van gehoord, zal is de site bekijken!

ver rijden moeten we sowieso dus dat maakt niet uit

When was the last time you did something for the first time?


Eelmo
Berichten: 2897
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 16:26

Hai, ik zou me hier ook graag willen melden :)
Dit jaar gaan mijn vriend en ik voor het eerst samen camperen. Dit weekend gaan we een rondje vrijbuiter doen :D

Wij weten nog niet helemaal waar we heen willen. Nu staat Luxemburg hoog op het lijstje, weet iemand een fijne camping daar? We hebben niet echt wensen, als het maar schoon is :+ We gaan simpel; met auto en een tentje.

Andere aanraders zijn ook welkom!

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

Lielle
Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 16:42

ikke schreef:
finnens schreef:
Maandag naar obelink, leuk uitstapje :D

Kom allee met allemaal fo gen terug die niet op het lijstje stonden..

Ik vindt dat toch een beetje een veel-van-weinig-toko; soort Divoza onder de kampeerwinkels.

Als ik dan toch een eind moet rijden, rijd ik liever even door naar de Wit in Schijndel.

Dan zou ik eerder kiezen voor spacsport (Nijmegen) terwijl voor mij de wit aardig om de hoek ligt.

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 19:33

Ik vind De Wit in Schijndel ook geweldig ! Echt een dagje uit :-)

~Turbohoof Solutions ~

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-16 20:06

Al een aardig eind opweg met spullen verzamelen en inpakken. :))

[ img ]


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Melia
Berichten: 9842
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 20:21

Snap eigenlijk niet waarom jullie alles in dozen doen, dat neemt heel veel ruimte in beslag. Of hebben jullie allemaal een caravan ofzo :Y).

Hier btw ook het kamperen van huis uit mee gekregen. Ook dit jaar weer van de partij! Bevalt veel beter dan in een hotel of wat dan ook.

Middagje Obelink hebben wij ook gedaan, vind het altijd leuk even door zo'n winkel lopen :D.

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-16 20:26

Gewoon met de tent, daar blijft alles droog en vochtvrij in. Mocht je veel regen of vochtig weer hebben is kleding tenminste nog droog. (En de rest)

Edit: Neemt overigens niet meer ruimte in beslag.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 20:55

Dozen kun je natuurlijk makkelijk stapelen in een tent, en je vind je spullen makkelijk terug, dus dat snap ik wel hoor :j
Kleding heb ik altijd in vaccuümzakken zitten, dat is vooral op een boot toch wel ideaal. Blijft droog inderdaad, en de pakketjes zijn zo klein dat je het gemakkelijk in een luikje kan opbergen :D

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-16 21:10

Wij hebben ook veel verschillende dozen, een doos voor de honden bijvoorbeeld, waar ook hun jassen inzitten, het is wel fijn als die ook droog blijven want anders verliezen ze hun werking natuurlijk. Maar ook bijvoorbeeld alle electronica en kabels. Camera, GoPro, laptop, GameBoy. Het is fijn dat je daar niet mee hoeft te slepen als het een keer regent. Het blijft mooi droog en vochtvrij.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

xJustMe6
Berichten: 1735
Geregistreerd: 08-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 21:35

Eelmo schreef:
Hai, ik zou me hier ook graag willen melden :)
Dit jaar gaan mijn vriend en ik voor het eerst samen camperen. Dit weekend gaan we een rondje vrijbuiter doen :D

Wij weten nog niet helemaal waar we heen willen. Nu staat Luxemburg hoog op het lijstje, weet iemand een fijne camping daar? We hebben niet echt wensen, als het maar schoon is :+ We gaan simpel; met auto en een tentje.

Andere aanraders zijn ook welkom!


Luxemburg is prachtig!

Wij gaan dit jaar voor de 3e keer naar camping du moulin in bourscheid. Aanrader! Prachtige camping en super schoon.

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 21:37

Het nadeel aan kratten is dat ze niet voegen. De zijn hard en niet te vervormen, zodat je toch veel beperkter bent

...

Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 23:30

Wij gebruiken ook kratten hoor. Maar hebben ook geen ruimtegebrek. We zijn maar met z'n 2en dus alle spullen passen makkelijk in de auto.

Hoe doen de niet-kratgebruikers het dan?

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 06:58

Geen idee. Wij zijn ook van de kratten, ideaal in een caravan :j bestek, pannen, servies ed zit allemaal in bakken. Kleding leggen we thuis al in de kastjes. Wij hebben bijna niks in de auto.

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 07:21

Dee_Es schreef:
Wij gebruiken ook kratten hoor. Maar hebben ook geen ruimtegebrek. We zijn maar met z'n 2en dus alle spullen passen makkelijk in de auto.

Hoe doen de niet-kratgebruikers het dan?

Gewoon los, op z'n vaste plek in de caravan.
Toen we nog met de tent gingen, hadden we een "keukenkist", de rest ging los of in een tas/zak in de auto.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 07:28

Hier ook een keukenkratje en een voedselkratje. Lege ruimtes in de kofferbak vullen we op met slaapzakken, kussens en andere zachte dingen.

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 07:39

Is het met een caravan niet veiliger om wat meer gewicht in de auto te hebben liggen?

Ik heb afgelopen week bij de Aldi een paar plunjetassen gekocht, die zijn zo fijn :D Onderin doe je je schoenen, zo worden je kleren niet vies.
http://www.aldi.nl/images/plunjetas_big_65000.jpg

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 07:50

Dee_Es schreef:
Wij gebruiken ook kratten hoor. Maar hebben ook geen ruimtegebrek. We zijn maar met z'n 2en dus alle spullen passen makkelijk in de auto.

Hoe doen de niet-kratgebruikers het dan?


Wij pleuren gewoon alles los in de auto :')

[o]

Emori
Berichten: 13115
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 07:52

Eelmo schreef:
Hai, ik zou me hier ook graag willen melden :)
Dit jaar gaan mijn vriend en ik voor het eerst samen camperen. Dit weekend gaan we een rondje vrijbuiter doen :D

Wij weten nog niet helemaal waar we heen willen. Nu staat Luxemburg hoog op het lijstje, weet iemand een fijne camping daar? We hebben niet echt wensen, als het maar schoon is :+ We gaan simpel; met auto en een tentje.

Andere aanraders zijn ook welkom!

Camping du rivage. Super schoon, nieuw sanitair. Super camping

[IM] Ons gouden paardje is er niet meer..
Follow the bliss just like a summer song
Please stay there forever, I'll try to remember


ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 08:02

8nnemiek schreef:
Is het met een caravan niet veiliger om wat meer gewicht in de auto te hebben liggen?

Ik heb afgelopen week bij de Aldi een paar plunjetassen gekocht, die zijn zo fijn :D Onderin doe je je schoenen, zo worden je kleren niet vies.
http://www.aldi.nl/images/plunjetas_big_65000.jpg

Die zien er degelijk uit, zijn ze dat ook?

Als de caravan 750kg mag wegen en je hebt er 1600kg auto voor staan, dan is het allemaal niet zo relevant :D
Toen we dat caravannetje kochten, was de dealer al wat verbaast dat ik geen vragen had over het gewicht. Toen we 'm op kwamen halen met de Range Rover, snapte hij dat :D

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 08:55

Wij leggen idd ook gewicht in de auto, in kratten. Wel zo handig :) hebben wel van die vouwkratten, die klappen wij in als alles is ingeruimd.

Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 08:57

verootjoo schreef:
Dee_Es schreef:
Wij gebruiken ook kratten hoor. Maar hebben ook geen ruimtegebrek. We zijn maar met z'n 2en dus alle spullen passen makkelijk in de auto.

Hoe doen de niet-kratgebruikers het dan?


Wij pleuren gewoon alles los in de auto :')


Dat kan ook natuurlijk :D
Hebben wij ook wel gedaan maar dat was een hels karwei met in en uitpakken. Op de camping kan je meestal je auto wel redelijk dicht bij je tent kwijt maar we wonen in een flat zonder lift....Zo min mogelijk heen en weer lopen is dus wel zo prettig ;)

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 08:59

Ken geen campings in Luxemburg, want wij kampeerden altijd in het bos (scouting) maar de omgeving Echternach is echt prachtig :j

Wij hebben wel iets in de auto, maar niet veel. Behalve onszelf, wat handbagage en een koelkast met bederfelijke waar. Vaak ook nog een kratje andere boodschappen, oa pakken drinken. Dan hoeven we dat soort dingen de eerste dagen niet te kopen. Wij hebben een caravan met verzwaarde as, waardoor het laadvermogen veel groter is dan normaal bij een vergelijkbare caravan. En een zware trekauto, dat scheelt ook :j

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-16 09:21

benangelique schreef:
Het nadeel aan kratten is dat ze niet voegen. De zijn hard en niet te vervormen, zodat je toch veel beperkter bent


Ik vind mensen die alles los pleiten juist beperkt, hoevaak je mensen dan de achterklep ziet opentrekken en hoppakeee daar gaan de blikken soep. :')

Ze zijn inderdaad niet om te vouwen, maar alles zit in de doos zodat er geen plekje onbenut blijft in de krat. Alle plek wat we nog over hebben duwen we kussens, slaapzakken, hondendekens, zakken voer enzo tussen. :D

Voordeel is wel dat bij ons niks in de auto gaat maar alles in de aanhanger, anders wordt het wel heel krap met vier honden in de auto. _O-


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 09:25

Op zich denken wij elk jaar als we onze ongeorganiseerde auto uitpakken op de camping ook dat kratten handig zouden zijn :') de tent ligt nl onderop voor het gewicht en het kastje voor in de tent en de tafel ook dus we moeten eerst alle losse zooi uitpakken voor we de tent kunnen opzetten :+

[o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cathalijne, AhrefsBot, Ashleytjuhh, Blue_flower, Dammie, Eliana, Eskimo, larapurdy, luxx, mvdende, Steppe, Supertje en 73 bezoekers