Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:53

Leuk, die foto's! Zo'n caravan met voortent lijkt me heerlijk, dan heb je lekker veel ruimte.
Ik was laatst bij vrijbuiter, en daar stonden toch een aantal giga voortenten :wow: Die waren groter dan mij woonkamer :+

Wij moeten het hiermee doen:
[ img ]
[ img ]
We zijn nog bezig met opknappen.. De tafel kan omlaag, en dat is dan ons bed :+ Best wat gedoe elke avond, maar ik ben er toch blij mee :D

Het duurt 4 dagen voordat we aan de andere kant van Nederland zijn.. Maar 'the journey is the destination', right? :D
En elke dag op een andere plek slapen.. de ene keer in een tentje, de andere keer op de boot, ik vind het heerlijk :D
[ img ]

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


Laurahh
Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:56

Oh wauw die boot <3

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-16 22:11

Ik ben echt stikjaloers op jullie boot! <3 Echt fantastisch.

Hoe ziet die bus van binnen uit? Daar ben ik nou altijd nieuwsgierig na. :D


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 22:41

Wat komen er leuke kampeercombinaties voorbij!
Krijg er al helemaal zin in!
Leuk om te zien hoeveel er wel niet mogelijk is.

vandaag de laatste werkdag gehad dus de vakantie kan gaan beginnen.
Vandaag nog een nieuwe, kleinere gasfles opgehaald. De oude was al heel oud. Ooit eens gekregen van mijn schoonouders en onpraktisch.

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 06:03

Ik kan het iedereen aanraden die van kamperen houdt, een boot :D Ze zijn niet altijd even goedkoop in aanschafwaarde, maar het is heerlijk op het water, en je kan haast overal een plekje vinden om gratis te overnachten. Vorig jaar waren we niet meer dan 50 euro kwijt voor anderhalve week vakantie, inclusief diesel :D

Leuk dat je vakantie begonnen is, daphne!
Ik moet nog een paar maanden geduld hebben.. We gaan dit jaar na het hoogseizoen, in september pas.
Ligt het aan mij of begint het hoogseizoen dit jaar een stuk later?

Welke gasflessen gebruiken jullie? Wij hebben nu campingaz, maar we zitten er over te denken om over te stappen naar het huismerk van vrijbuiter. Stuk goedkoper, maar dat is butaan ipv propaan, of andersom? In ieder geval werd het minder warm volgens vriendlief, dus ik ben benieuwd of het ook anders is met koken.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 07:07

KimD schreef:
Ik ben echt stikjaloers op jullie boot! <3 Echt fantastisch.

Hoe ziet die bus van binnen uit? Daar ben ik nou altijd nieuwsgierig na. :D


Hij is nog under construction en staat niet thuis, maar ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat het heel gaaf wordt. Ik hoop dat hij over een maand klaar is, dan volgen de foto's. :j

~Turbohoof Solutions ~

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 08:01

Mijn moeder en stiefvader doen hetzelfde met zo'n bus, een knalrode fiat :D
Het bed (vast bed) zit er al in, dat hangt stukje hoger zodat er flink bergruimte onder zit. Klaptafeltje is denk ik ook al af. Nu is hij de raampjes erin aan het zetten, mama zorgt voor gordijntjes. Het kookstel en 2 kastjes nog en het is klaar.

Mijn tante weet dat we eraan komen en ging een plekje vrijhouden waar de tent in de schaduw kan staan ivm temperatuur. Heerlijk toch! Kijk er alvast naar uit.

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 08:34

Varekaj schreef:
Mijn moeder en stiefvader doen hetzelfde met zo'n bus, een knalrode fiat :D
Het bed (vast bed) zit er al in, dat hangt stukje hoger zodat er flink bergruimte onder zit. Klaptafeltje is denk ik ook al af. Nu is hij de raampjes erin aan het zetten, mama zorgt voor gordijntjes. Het kookstel en 2 kastjes nog en het is klaar.

Mijn tante weet dat we eraan komen en ging een plekje vrijhouden waar de tent in de schaduw kan staan ivm temperatuur. Heerlijk toch! Kijk er alvast naar uit.

Kijk, dat zijn de afspraken :j

Ik heb nog altijd het plan om ook een camper te bouwen maar het valt nog niet mee om een geschikte auto te vinden. Het liefst zou ik een Mercedes Vario ombouwen maar een fatsoenlijke 7- of 8-serie met 140+pk is nog niet zo simpel te vinden.......

Het mooiste is een een 4x4: http://www.expedition-trucks.com/broker ... camper-van
:D

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 10:39

Ik vind het zonde dat die bus geen trekhaak of 4x4 heeft. Ideaal om op wedstrijd én vakantie te gaan dan!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 10:40

Ik denk bij 4x4 eerder aan een defender met zo'n daktent erop. Daar wil ik nou nog wel eens een weekje mee de wildernis in trekken :))

Maar die Mercedes is ook gaaf! Idd trekhaak moet er wel op :j

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 10:44

SusanH schreef:
Ik denk bij 4x4 eerder aan een defender met zo'n daktent erop. Daar wil ik nou nog wel eens een weekje mee de wildernis in trekken :))

Maar die Mercedes is ook gaaf! Idd trekhaak moet er wel op :j

Die Defender heb ik al. Ik vind dat niet zo'n comfortabele auto dat ik er uitgebreid mee op vakantie wil.
Neem dan een classic Range Rover, zelfde onderstel, comfortabelere opbouw.....

Blijft over: oeverloos gebrek aan ruimte. daarom die Mercedes.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 11:05

Ik weet het, maar op de een of andere manier heb ik echt een zwak voor de defender. Zou er dolgraag zelf 1 willen terwijl ik weet dat het absoluut niet praktisch is. Want weinig comfort, geen verstand van sleutelen etc. Maarre, met een defender gebrek aan ruimte....wat gaat er allemaal mee dan? Mijn ervaring is wel dat hoe groter je onderkomen hoe meer je ook weer mee gaat nemen.

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 12:15

SusanH schreef:
Ik weet het, maar op de een of andere manier heb ik echt een zwak voor de defender. Zou er dolgraag zelf 1 willen terwijl ik weet dat het absoluut niet praktisch is. Want weinig comfort, geen verstand van sleutelen etc. Maarre, met een defender gebrek aan ruimte....wat gaat er allemaal mee dan? Mijn ervaring is wel dat hoe groter je onderkomen hoe meer je ook weer mee gaat nemen.

Als auto is ie prima maar als camper is het toch echt behelpen en alleen geschikt als je feitelijk buiten kunt leven of met een hele uitgebreide tent er omheen. Dat is dan weer zo omslachtig opbouwen dat ik dan liever die stap groter ga en een flinke camper bouw.
Ik weet wel dat dat ook op een Defender chassis past maar voor het prijskaartje wat daar aanhangt, bouw ik fluitend twee Vario's........

De praktijk is dat ik weer gewoon met de Familia op stap ga :j

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Isabel
Berichten: 2265
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:22

Hoi! Ik meld me ook even. Wij gaan over een week weg met de tent. We gaan naar Lauwersoog en blijven twee weken. We hebben een tent gekocht en voornamelijk tweedehands enorm veel kampeerspullen aangeschaft! Heeft iemand nog tips? :)

Sepp (Rudsmo Rune x Lyckangs Tempo)

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 13:51

isabel_94 schreef:
Hoi! Ik meld me ook even. Wij gaan over een week weg met de tent. We gaan naar Lauwersoog en blijven twee weken. We hebben een tent gekocht en voornamelijk tweedehands enorm veel kampeerspullen aangeschaft! Heeft iemand nog tips? :)

Vooral gaan ontdekken welke mallotige gedachtenkronkels je had om die spullen aan te schaffen :D
Je schaft niet zelden spullen aan die je heel handig lijken aan de voorkant maar die in de praktijk best wel tegen vallen. Geeft niks, overkomt ons allemaal, leer ervan. Een gezonde dosis humor maakt het gemakkelijker.

Geef je ogen goed de kost en leer van andere kampeerders.

Let goed op wat je gebruikt en of dat handig is. In den beginne sjouw je een hoop onnodige zooi mee. Gaandeweg leer je wat je prettig en gemakkelijk vindt en neemt de berg behoorlijk af.

Geniet er vooral van en hopelijk heb je fatsoenlijk weer.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 14:36

Leuk Isabel! Tip: niet te veel voorbereiden. Het is echt bewonderenswaardig hoe goed we ons kunnen redden zonder de luxe van thuis. Blijk je toch iets te missen dan is er waarschijnlijk binnen een straal van 5 tot 30min rijden wel een winkel te vinden ;). Wij worden altijd erg creatief van kamperen (blik soep open maken met een schroevendraaier lukt ook gewoon en scheerlijnen zijn prima waslijnen etc.) en dat maakt het juist leuk.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

hoefijzers
Berichten: 194
Geregistreerd: 17-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 18:29

Hoi

Zijn er hier ook kampeerders die met de scooter gaan? Met een tentje mee. Ik overweeg om dit alleen te gaan doen. Ik heb alleen geen scooter.


verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 18:30

Ik zou nooit alle spullen mee kunnen krijgen op een scooter :=

[o]

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 10:53

Op zich moet dat wel kunnen, ik kreeg toen ik nog rugzak kampeerder was ook alles inclusief tent mee in 1 rugzak van 70 liter. Maar als je met de scooter wil gaan en nog geen scooter hebt wordt het wel een uitdaging. Verder vond ik met die rugzak fietsen al niet fijn, lijkt me op een scooter ook geen pretje. Ze zijn echt gemaakt om mee te lopen. Als je gaat kamperen met de fiets kun je nog een fietskar meenemen als je alles niet mee krijgt in fietstassen.

Wij gaan dit weekend even onverwachts weg, kamperen aan de Maas. Nieuwe mover die onder de caravan zit moet wel uit geprobeerd natuurlijk.

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 10:57

Wat is eigenlijk de reden dat je wilt kamperen met een scooter, als je die nog niet hebt?

qua spullen zou ik mij er niet echt zorgen om maken, het comfort op de scooter is misschien wel een ding.

Show a little faith, there's magic in the night

Cabelona
Berichten: 1695
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 12:24

Om alles mee te kunnen nemen op de scooter zou je kunnen kijken naar tassen die ze voor motoren ook gebruiken. Mijn vriend heeft 2 grote waterdichte rollen die hij achter op de motor kan knopen. Misschien is dat een idee.


Geld verdienen met het schrijven van artikelen: Klik hier

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 13:41

Die mercedes vario weegt volgens de advertentie wel ruim 7000kg. Daar kan je met een gewoon B rijbewijsje al niet mee op pad, dan heb je al je C nodig. En voor trailer er achteraan zelfs CE? Zou wel eens kunnen dat het daarom hier in België ook onder de wetgeving van wegentaks valt voor vrachtwagens. Mag je voor zo'n voertuig even 22 cent/km gaan aftikken.

Wij hebben beslist om zondagmiddag al te vertrekken. In Orléans heeft vriendlief een hotelletje geboekt via bij elkaar gespaarde kortingspunten (veel reizen voor werk heeft z'n voordelen :D ) waar we gaan overnachten. Dan zijn we op zondag Parijs al voorbij, geen gedoe meer om daar de spits te omzeilen en de reis is dan ongeveer halfweg. Tante verwacht ons op maandag, dan komen we daar ergens rond de namiddag toe. Lekker tijd om de tent op te zetten en 's avonds lekker uit eten.

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 16:23

Veel plezier Varekaj ! Orleans is ook leuk, gezellig centrum met terrasjes. Ik vermoed een studentenstad ...

~Turbohoof Solutions ~

hoefijzers
Berichten: 194
Geregistreerd: 17-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 17:49

Bedankt voor jullie reacties. Zelf denk ik dat het wel te doen moet zijn om de kampeerspullen mee te krijgen op een scooter. Als ik ga is het toch maar voor hooguit 4 nachten. En ik ben van plan een scooter te kopen dus dat is het probleem niet.

Het alternatief is om met tent te gaan kamperen en reizen met OV.

Maar ik was benieuwd of er iemand is die dit al eens gedaan had.

hoefijzers
Berichten: 194
Geregistreerd: 17-12-14

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 17:56

Oja nog een vraagje. Heeft iemand al een mummy slaapzak van de action van €13,95. De leverancier zegt dat hij geschikt is voor de nederlandse nachten in deze maanden. Alleen weet ik niet of ik dit moet geloven. Het zou wel mooi zijn als hij daadwerkelijk lekker warm is want hij weegt niet veel.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berriepi, Floortje_NL, JudithGigi, mvdende, petraaken, Ubermetrics en 72 bezoekers