Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Cabelona
Berichten: 1695
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:06

In omgeving van Praag spreken ze redelijk Engels. Daarbuiten is Duits vooral de tweede taal.


Geld verdienen met het schrijven van artikelen: Klik hier


Bagheera_206
Berichten: 25863
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:42

Varekaj schreef:
Wij zijn gisteren de spullen gaan inkopen bij Decathlon. Het was aan het hozen en fiks waaien, en de tent die we wilden stond buiten ook opgesteld. Ideaal moment om ze te bekijken!
Luchtmatras voor 2 gekocht, een pomp, klaptafeltje en een lampje dat je opdraait om op te laden. Oh en bekers, al had ik die anders wel in de action gescoord ofzo. Wandelschoentjes ook geslaagd.

Nu nog een lamp halen die je kan opladen op zonlicht en we hebben alles.


Wat voor lamp ben je precies naar op zoek?

It's not how good you are, but how good you want to be!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:49

Mijn vriend heeft er een gezien bij AS Adventure, weet niet juist welke.

Shadow0
Berichten: 43452
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 11:03

Imre, ik zou ook een wat-en-hoe-boekje Tsjechisch meenemen. Maar wij hebben ons destijds redelijk kunnen redden, in mengelmoesjes van losse woorden, Duits, Engels, en aanwijzen en handgebaren. We zijn er twee keer geweest, en beide keren bovendien zonder eigen vervoer. De toeristische attracties hadden eigenlijk altijd wel info in Duits of Engels of allebei, de toeristische restaurants hebben kaarten in diverse talen etc.
Echt een gesprek op het platteland voeren, dat zit er waarschijnlijk niet in. Maar voldoende communiceren voor de boodschappen, eten, kamperen, simpele aanwijzingen om ergens te komen lukt in elk geval prima.

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 11:08

Ja dat is misschien nog wel een idee!

fique
Berichten: 2499
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 12:11

Vroeger altijd al met m'n ouders mee op de boot in Nederland. Meestal omgeving Friesland, Drenthe en Overijssel.
Dit jaar gaan we ook weer een week mee varen. Ik vind dat heerlijk.
Ook gingen we wel eens met de tent een weekend weg naar een wedstrijd van paardrijden of flyball. We hebben een 5 persoons tunneltent.
Ook dit jaar weer naar de camping geweest met pinksteren voor een wedstrijd. Wat een lekker weertje hadden we zeg! Dus niet! Met opzetten stond er al zoveel wind dat we gewoon stonden te vliegeren met onze tent. Op de laatste dag weer lekkere regen dus de tent zeiknat. Dat was het punt dat we besloten hebben om voor een caravan te gaan kijken.
Een aantal caravans bekeken en we hebben er een gekocht. Echt super blij.
Aankomend weekend hebben we een flyball wedstrijd bij ons op de club en gaan we de dag daarvoor alvast onze caravan daar neer zetten samen met een kennis die ook net een andere caravan heeft gekocht. Ben echt benieuwd :)

♥ MAGNIFIQUE, OKIES BH CHARLIE ❤️
Dakota for always on my mind 02-06-2007 / 07-07-2011
Leootje 1995/2023
Love you for ever

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 12:42

Wat voor caravan heb je gekocht fique ?
Jammer, ik kan dit weekend niet, anders was ik ook op de flyball wedstrijd geweest :-)
Wij doen het sinds kort en doen dus nog niet mee aan de wedstrijd zelf, maar we komen wel al graag de club aanmoedigen (OASE) !

~Turbohoof Solutions ~

fique
Berichten: 2499
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 12:48

Haha de oase is altijd goed vertegenwoordigd :) grappig dat jij daar zit.
We hebben een Beyerland sprinter 350 dd gekocht.

♥ MAGNIFIQUE, OKIES BH CHARLIE ❤️
Dakota for always on my mind 02-06-2007 / 07-07-2011
Leootje 1995/2023
Love you for ever

xJustMe6
Berichten: 1735
Geregistreerd: 08-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 12:56

Leuk een kampeer topic! :D.

Na jaren met de vouwwagen weggeweest te zijn hebben we twee jaar geleden een caravan gekocht. Een knaus schwalbenest uit 1970, lekker retro! :D .

[ img ]

Wij gaan deze zomer naar Luxemburg en volgend jaar willen we naar duitsland, zuiden zwarte woud ergens. Iemand tips voor een mooie familie camping daar in de omgeving? Niet te groot en als het even kan aan een meer of riviertje of eventueel buiten zwembad.

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 13:02

Leuk die retro caravan !!! Wij hebben ook een Beyerland Sprinter gehad, altijd erg blij mee geweest :-)

~Turbohoof Solutions ~

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 13:17

Goh, ik ben dus niet de enige caravanner :D
[ img ]
Niet onze, maar een soortgelijke Eriba Familia. Deze is wat ouder, uit '85, wij hebben een '94-er.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 13:37

Wij hebben ook een caravan, alleen wel een stukje groter als de caravans die ik hier voorbij zie komen := op dit moment wordt er een mover onder gezet omdat we hem anders niet op zijn plek krijgen op de camping. Kan alleen nu even niet bij de foto's, zal er binnenkort eens een opsnorren.

fique
Berichten: 2499
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 13:39

ff inspectie dak voor de aankoop [ img ]

Daarna thuis meteen m helemaal gesopt aan de binnen en buitenkant.
[ img ]

♥ MAGNIFIQUE, OKIES BH CHARLIE ❤️
Dakota for always on my mind 02-06-2007 / 07-07-2011
Leootje 1995/2023
Love you for ever

fique
Berichten: 2499
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 13:42

Zouden eigenlijk ook voor een iets grotere versie gaan, maar na goede controle toch een lekkagepunt gevonden. Deze was net binnen en nog niet schoongemaakt etc. Echt toevallig. Gingen er voor 8 heen om te kijken en die waren het allemaal niet geworden.

♥ MAGNIFIQUE, OKIES BH CHARLIE ❤️
Dakota for always on my mind 02-06-2007 / 07-07-2011
Leootje 1995/2023
Love you for ever

Siers83
Berichten: 7261
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 14:28

[ img ]

[ img ]
Dit is onze caravan. Een Adria van ongeveer 4.25m. 2 weken terug weer op de camping gezet zodat we veel weekenden heen kunnen, heerlijk.

Mocht het dit jaar nog steeds bevallen willen we deze verkopen en dan een nog iets grotere. Nu hebben we al een vast bed en een apart zitje en een badkamertje. Volgende willen we dan hetzelfde maar met een rondzit zodat je savonds wat lekkerder zit.

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

xJustMe6
Berichten: 1735
Geregistreerd: 08-10-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 16:54

Leuke caravans :j.

Die van ons is inderdaad wel klein maar hebben er een redelijke voortent + luifel bij dus dat scheelt :). Caravan word alleen gebruikt om in te koken en slapen.
Die van ons is zo verbouwd dat er nu ook een vast bed in zit. Slaapt een stuk beter.

Siers83
Berichten: 7261
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 17:05

Toen wij onze caravan kochten was het al zo gemaakt dat er een vast bed in zat. We hebben er eengewoon Ikea matras opgelegd en slapen heerlijk.

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:08

O wij hebben echt een mega grote caravan als ik dat zo zie :') deze is heel erg vergelijkbaar met degene die wij hebben:

http://www.ricorecreatie.nl/caravans/ca ... ezin..html

Alleen hebben wij nog een groot serviceluik bij de stapelbedden, kan het onderste bed opgeklapt zodat we daar heel veel spullen kwijt kunnen. Wij hebben geen bankje naast de keuken maar een extra lang keukenblad. En het bed wat voor in zit is bij ons precies gespiegeld. Wij hebben gewoon 3 vaste bedden in de caravan. Stapelbed kan ook met gemak een volwassene in slapen, bedden zijn 90 bij 210. En ons eigen bed slaapt heerlijk :j :D

Siers83
Berichten: 7261
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:22

Gelukkig ben ik niet de enige die dus iets van luxe wil tijdens het kamperen hihi.

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:34

Ik heb jarenlang in een piepklein tentje (of alleen met een zeiltje) gekampeerd op zo'n heel dun matje. Heel leuk en had het niet willen missen, maar geniet ook wel erg van mijn warme en vooral zachte bedje in de caravan.

Siers83
Berichten: 7261
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:38

Wij hebben een weekend gekampeerd met tent, vorig jaar met die zomer storm. Gelijk toen besloten om een caravan te kopen want kamperen vonden we leuk. Maar we waren wel heel jaloers op de buren op de camping die met tv en kachel in de caravan zaten terwijl wij van ellende om 21.00 maar in bed gaan liggen omdat het regende en tyfuskoud was.

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:55

Dat was ook wel heel extreem weer. Wij waren die dag vrijwilliger bij een internationale eventing wedstrijd. Deel van die dag werd afgelast omdat er a) geen zicht was ivm de regen die verticaal voorbij kwam en b) halve bomen die omwaaiden om ons heen := gek genoeg was het de dag erna echt stralend mooi zomerweer.

Siers83
Berichten: 7261
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:58

Wij zijn wel wat gewend dus toen de voorspelling kwam dachten we, valt vast wel mee. Nou we hebben aan de tent gehangen. Was een nieuwe tent van de Decathlon, kan m iedereen aanraden. Goed stevig en droog. Masr ging echt behoorlijk hard.

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!


Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 14:38

Wij hebben ook wel eens flinke stormen gehad maar eigenlijk allemaal stormen die ook heel snel weer gingen liggen. Paar flinke klappen onweer, genoeg regen voor de komende drie weken en dan was het weer klaar. Dan was het juist altijd wel knus, in de grote De Waard tent :))

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 15:06

[ img ]

Wij moeten het vanaf nu met deze bus doen ! Wel een stap terug van een caravan met vast bed, rondzit en toilet, maar hopelijk gemakkelijker (sneller) reizen naar onze vakantie bestemming. En als het lekker weer is heb je niet meer nodig toch ?
Hij is nog niet af maar er wordt hard aan gewerkt. Als het klaar is zal ik van de binnenkant ook posten.

Edit: foto doet het niet ??? Ik zie hem wel in mijn scherm staan, vreemd ! Ik ga er ff op vogelen. (GELUKT)

~Turbohoof Solutions ~


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 en 78 bezoekers