Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:16

Ons vakantieplan is omgegooid. Wegens een duur uitvallende reparatie aan de auto is het vakantiebudget wat gekrompen. We zitten te denken aan Tsjechië. Tips zijn zeer welkom! :)


Bagheera_206
Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:27

Oh bah! Wat vervelend. Ik heb dit jaar ook dure reparatie laten doen aan mijn auto dankzij mijn vakantiegeld. Dit jaar toch geen grote verre reizen... Alleen volgende maand een paar dagen naar IJsland. :D

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:41

bagheera_206: IJsland klinkt ook super! staat hier zeker ook nog op het wensenlijstje.

qua eisen voor een tent:
ruim genoeg voor 2 personen + hond in binnentent(dus waarschijnlijk een 3 persoons tent)
< 3 kilo, liever nog lichter
goed stormvast en waterdicht. we zijn geen echte winterkampeerders, maar 3 seizoenen, dus voor en najaar in bijvoorbeeld Schotland is zeker wel de bedoeling
fly first pitch

Ik ga naar de hillberg tenten kijken. Daar heb ik meer goede ervaringen over gehoord. het budget is rond de 500 euro.

Show a little faith, there's magic in the night

Cabelona
Berichten: 1695
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 12:05

Tsjechie zijn wij vorig jaar geweest. Eerst op een stadscamping in Praag. Later de week in het reuzengebergte.

Uiteten en campings zijn goedkoop. Vaak mag je op de campings kampvuren maken, vuurkorf konden we daar gewoon pakken. Sanitair is vaak basic (douchen achter een gordijn). Let wel het reuzengebergte was in verhouding duurder dan Praag. 7 euro om te parkeren bij een gondel. En gondels waren ook duur. Maar waar wij zaten is in de winter ski gebied.
Een echte aanrader vind ik de stad/concentratiekamp Terezin. kijk dan niet alleen in het kamp maar loop dan ook door de stad.

Mijn vriend is vorige maand met de motor naar tsjechie geweest. Hij vond de oostkant van het land ook erg mooi.


Geld verdienen met het schrijven van artikelen: Klik hier

Bagheera_206
Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 12:10

Bonna schreef:
bagheera_206: IJsland klinkt ook super! staat hier zeker ook nog op het wensenlijstje.

qua eisen voor een tent:
ruim genoeg voor 2 personen + hond in binnentent(dus waarschijnlijk een 3 persoons tent)
< 3 kilo, liever nog lichter
goed stormvast en waterdicht. we zijn geen echte winterkampeerders, maar 3 seizoenen, dus voor en najaar in bijvoorbeeld Schotland is zeker wel de bedoeling
fly first pitch

Ik ga naar de hillberg tenten kijken. Daar heb ik meer goede ervaringen over gehoord. het budget is rond de 500 euro.


Ik heb zelf de Nallo 2 GT gehad. Deze is 2.9 kg en heeft het rode label. Er is inmiddels een lichtgewicht versie van uitgebracht van de Nallo met het gele label en is 2.1kg. De Anjan 2 GT. Deze twee modellen bestaan ook in een 3-persoons versie. Nallo 3 GT van 3.1kg en Anjan 3 GT van 2.4kg.

Alleen vallen deze vier tenten buiten jouw budget. -O-

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 12:27

alsnog wel bedankt! ik ga er toch even naar kijken, een goede tent is ook wat waard! zeker als ze lang meegaan :)

Tsjechië is ook echt prachtig. Daar zijn wij vorig jaar ook geweest, inclusief stadscamping.

Show a little faith, there's magic in the night

Lielle
Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 12:32


SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 15:13

Ik moest toch gelijk aan een roze tent denken bij de naam hubba bubba :)) mooi tentje hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 14:49

Irene_S schreef:
Oooh Emmaa als ik dat zie wil ik ooook! Wij hebben de boot naar Corsica op 3 sept vanaf Livorno, kan niet wachten! Dit is ergens aan de Oost kust denk ik?

Yes! Dit is Pinarellu, vlakbij Porto Vecchio aan de oostkust. Wij hebben op 5 augustus de boot vanaf Livorno, kan echt niet wachten <3 Corsica is zo'n onwijs mooi eiland

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 14:52

Qua koken.. Wij hebben ooit geïnvesteerd in zo'n ding:
[ img ]

Nadeel is dat hij echt op een mega vlakke en stabiele ondergrond moet staan, en dat de boel niet werkt als er een zuchtje wind staat. Wij gaan sowieso vrij vaak uit eten op vakantie, als we zelf koken is het een gerechtje met 1 of 2 pannen en komen we niet heel veel verder dan pannenkoeken of een hele simpele pasta.

Cabelona
Berichten: 1695
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 15:01

Mijn vader kookt ook nog steeds op zo'n pitje die hierboven staat. Hij gebruikt ze eigenlijk alleen voor de pannenkoeken op de camping :') Ding is al zo'n 25 jaar oud als het niet ouder is.


Geld verdienen met het schrijven van artikelen: Klik hier

Marie111
Berichten: 4647
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 15:46

Heeft iemand een tip voor een klein tentje niet te duur maar wel waterdicht dus ook weer geen prut kwaliteit? Ga een weekje festival maar wil niet teveel aan een tent uitgeven omdat ik hang ben dat die kapot gaat..
[/quote]

Hier voor 10 euro

http://www.vrijbuiter.nl/assortiment/zo ... %20Outdoor[/quote]

dan moet het niet gaan regenen want dan loopt alles naar binnen. bovendien heeft deze tent geen binnentent. niet fijn qua ongedierte[/quote]

Ze wil niet teveel geld uitgeven i.vm. evt. schade aan de tent......

Bagheera_206
Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 16:12

Die old school benzine branders en lampen zijn gewoon heel degelijk gebouwd. :)

Ben zelf superhappy met mijn Libelle brander. <3

It's not how good you are, but how good you want to be!

Shadow0
Berichten: 43453
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 16:16

Ik vond in Tsjechie de Cesky Raj erg mooi: zandsteenrotsen, heel grillig.

ikke
Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 16:30

Emmaa_ schreef:
Qua koken.. Wij hebben ooit geïnvesteerd in zo'n ding:
[ Afbeelding ]

Nadeel is dat hij echt op een mega vlakke en stabiele ondergrond moet staan, en dat de boel niet werkt als er een zuchtje wind staat. Wij gaan sowieso vrij vaak uit eten op vakantie, als we zelf koken is het een gerechtje met 1 of 2 pannen en komen we niet heel veel verder dan pannenkoeken of een hele simpele pasta.

Als dat ding uit gaat bij een zuchtje wind, dan doe je iets niet goed.
Ik ken meerdere mensen met zo'n soort set (4x4 reiswereld) en die heb ik midden op de camping complete 4-gangen maaltijden zien koken, zonder enig probleem.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 12:59

Het heeft er ongetwijfeld ook mee te maken dat wij allemaal veel liever in een restaurant eten dan op de camping zelf, ikke ;)


finnens
Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 14:58

Heb een tent gevonden hoor jonges :D
Zal vanavond een linkje plaatsten

When was the last time you did something for the first time?

Bagheera_206
Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 07:16

Alleen weersvooruitzichten op dit moment suboptimaal... -O- Nu dikke twijfel of ik mijn Lowlandstentje meeneem of toch maar mijn degelijke Hillie. := Mijn Hillie kan ik tenminste in storm en regen snel opzetten en blijft staan zonder scheerlijnen.

It's not how good you are, but how good you want to be!

Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 09:34

Naar wat Bagheera?

Afgelopen weekend onze grote tent meegenomen naar een festival. Heb daar absoluut geen spijt van gehad. Lekker droog kunnen zitten tijdens de hoosbuien en geen last van lekkages. Lastige nu alleen is om zo'n grote tent binnen te drogen. :')

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Bagheera_206
Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 09:36

Naar Down the Rabbit Hole.

It's not how good you are, but how good you want to be!

ikke
Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 09:46

Emmaa_ schreef:
Het heeft er ongetwijfeld ook mee te maken dat wij allemaal veel liever in een restaurant eten dan op de camping zelf, ikke ;)

Wat moet dat setje kosten.........

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 10:01

Bagheera_206 schreef:
Naar Down the Rabbit Hole.


Helaas geen idee hoe het er aan toe gaat daar. Ik zou op het laatste moment beslissen afhankelijk van het weer denk ik.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Bagheera_206
Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 10:09

Ik zorg er dan idd maar voor dat beide tenten klaar liggen donderdag en ik op laatste moment keuze kan maken welke mee gaat. Haha!

It's not how good you are, but how good you want to be!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 06:59

Wij zijn gisteren de spullen gaan inkopen bij Decathlon. Het was aan het hozen en fiks waaien, en de tent die we wilden stond buiten ook opgesteld. Ideaal moment om ze te bekijken!
Luchtmatras voor 2 gekocht, een pomp, klaptafeltje en een lampje dat je opdraait om op te laden. Oh en bekers, al had ik die anders wel in de action gescoord ofzo. Wandelschoentjes ook geslaagd.

Nu nog een lamp halen die je kan opladen op zonlicht en we hebben alles.

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 07:27

Tsjechië lijkt toch steeds zekerder onze bestemming te worden komende zomer. :j Hoe zit het daar met de taal? Kan je je daar redden met Engels en Duits?

Handig dat die tent ook buiten stond, Varekaj!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Esplen, Jade91, JPitty, Larissa123, moonsparkle, Muronia, Schuur_, Tazzey, unofficial79, Varekaj, Varenka, veerledec, xxxmh, YaraNls en 73 bezoekers