Turkije

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 11:00

Oeps foutje mijn ouders gaan naar Limak Limra in Kemer :+


c_esther
Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-08
Woonplaats: overijssel

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 11:31

Hallo Allemaal,

Zijn er hier mensen die wel eens in La Blanche hotel en resort zijn geweest, Turgutreis/bodrum ?

Wild horses, I wanna be like you
Love what you do, Do what you love. <3
Even a thousand miles can't keep us apart, because my heart is wherever you are.

Mies
Berichten: 3988
Geregistreerd: 24-03-08
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 15:34

Booooo schreef:
Oeps foutje mijn ouders gaan naar Limak Limra in Kemer :+

Leuk, ik heb daar 4 maanden in het animatie team gezeten. :)

Dit jaar voor het eerst naar Bodrum, Club Blue dreams hotel.

Patty91
Berichten: 184
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 20:21

Booooo schreef:
Oeps foutje mijn ouders gaan naar Limak Limra in Kemer :+


Oh haha ook leuk!
Bij ons is het Limak Lara geworden. {:}

hamsterfan
Berichten: 4246
Geregistreerd: 09-11-07
Woonplaats: Velserbroek (bij Haarlem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 17:53

Hee iedereen :D
Mijn vader en ik zijn opzoek naar een leuk hotel, dus ik dacht misschien weten bokkers een leuk hotel :D

We hebben een paar eisen;
- Savonds bij het hotel vinden wij het wel zo leuk als er nog iets van muziek is, tot een uur of 12.
Wij hebben niet zozeer een disco nodig haha :D (een club oid de buurt zou misschien wel leuk zijn, maar is geen eis)
- Leuke omgeving bij het hotel. Iets met een centrum/winkeltjes oid waar je heen kunt.
- zwembad
- (ultra) all inclusive
- rond de 1000€ per persoon
- uiteraard goed/lekker en voldoende variatie aan eten

Het eerste hotel wat we hadden was leuk, maar er was in de omgeving niks te doen. Het tweede hotel was de omgeving leuk maar was er verder weinig aan muziek savonds en dit is wat wij toch wel erg leuk vinden.

We willen weg rond 2 augustus, ongeveer 14/15 dagen

Hopelijk kunnen jullie onze keuze maken want er zijn zoveel hotels dat wij het overzicht kwijt zijn :=

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 11:08

Waar zijn jullie de vorige keren geweest?

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 11:29

Gumbet vind ik erg leuk, daarnaast kan je dan ook naar Bodrum.

Marmaris vind ik zelf ook heel leuk, je hebt er ook een grote boulevard waar je in de avonden kunt lopen.

Daarnaast heb je Side Mare Resort dat vond ik een heel mooi hotel.

De Limak hotels zijn vaak erg goed! Heb je een plek in gedachte waar je heen wilt? Dat kan wat makkelijker zijn met hotels zoeken :+

hamsterfan
Berichten: 4246
Geregistreerd: 09-11-07
Woonplaats: Velserbroek (bij Haarlem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 09:18

De eerste keer zijn we vlakbij Side geweest, maar lag het hotel bij een braakliggend terrein dus was niet te lopen (en we lopen het liever dan dat we z'n busje pakken)
Vorig jaar zaten we bij Kemer :)

Een bepaalde plek hebben we niet in ons hoofd. Liefst wel een beetje tussen Bodrum & Alanya (dus aan de kust/bij de zee)

Heb het Side Mare Resort even opgezocht, ziet er zo op de foto's goed uit.

Dooortje
Berichten: 3366
Geregistreerd: 14-12-05

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:57

Wij hebben ook geboekt gaan volgende maand 11 dagen naar side star resort! Wij zijn vorig jaar in side mare resort geweest, was een mooi hotel. Enige nadeel vond ik dat je met een busje naar het strand moest.

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 18:14

Je zou kunnen kijken naar Bodrum, Kemer of Lara (in Antalya).

In Bodrum zaten wij in Diamonds of Bodrum. In Kemer en Lara heb je heel veel goede hotels die aan jouw eisen voldoen.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

hamsterfan
Berichten: 4246
Geregistreerd: 09-11-07
Woonplaats: Velserbroek (bij Haarlem)

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 21:47

Side Mare lag toch boven ons budget helaas (had even schuin gekeken, niet gelet op vanwaar je vliegt)
Wij willen vliegen vanaf Amsterdam hihi (net als Diamonds of Bodrum)

Wij gaan even rustig op ons gemakje verder kijken naar hotels bij Bodrum/Kemer. Lara kan ook nog inderdaad.

Drico
Berichten: 4489
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 22:17

Side Mare Resort zijn mijn schoonouders vorig jaar twee keer heen geweest, beviel ze erg goed! Tweede keer dat ze erheen gingen zouden we met zijn vieren gaan maar helaas wegens ziekte kon ik toen niet mee, dus zelf geen ervaring haha

Instagram: icehorse_drifandi | sebbiethecorgi
Drífandi frá Ponjée & Sebbie <3

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 10:13

Side Mare is inderdaad wel prijzig :)

Ik zat afgelopen september in Riva Bodrum Resort (Gumbet) Leuk hotel, zou er zo weer heen gaan. Maar het is geen bekende keten ofzo, of mega groot hotel. Ik ga in juli/augustus weer naar Gumbet maar nog geen hotel geboekt. Wordt waarschijnlijk Dilek Hotel.

Zaterdag eerst naar Istanbul en Van <3

Espoir_
Berichten: 1650
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:18

Wij gaan as dinsdagochtend naar Saturn Palace. De militante koerden hebben gezegd dat Turkije niet meer veilig is voor toeristen. Nu ben ik vrij nuchter, maar heb wel een bepaalde spanning om eerlijk te zijn. Voornamelijk voor op Schiphol en Antalya airport! Afijn, als ik in het hotel ben aangekomen zal die spanning vast weer verdwijnen.. Hoop ik! {:}

Patty91
Berichten: 184
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:39

Espoir_ schreef:
Wij gaan as dinsdagochtend naar Saturn Palace. De militante koerden hebben gezegd dat Turkije niet meer veilig is voor toeristen. Nu ben ik vrij nuchter, maar heb wel een bepaalde spanning om eerlijk te zijn. Voornamelijk voor op Schiphol en Antalya airport! Afijn, als ik in het hotel ben aangekomen zal die spanning vast weer verdwijnen.. Hoop ik! {:}


Leuk Saturn Palace, ze hebben eea vernieuwd en bijgebouwd dit jaar!
Ik heb dat over de koerden eigenlijk nog niet gelezen maar ik maak me er niet zo druk om eigenlijk. Begreep wel dat het veel stiller is in de hotels..

Drico
Berichten: 4489
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 13:44

Wij gaan deze zomer weer naar Turkije! :D
Naar het hotel Diamond Elite, iemand er al eens geweest?

@Hierboven, volgens mij is Turkije juist rustiger geworden? En wordt er nu vooral geadviseerd om niet naar Griekenland te gaan en dat Turkije geen probleem meer is

Instagram: icehorse_drifandi | sebbiethecorgi
Drífandi frá Ponjée & Sebbie <3

Dooortje
Berichten: 3366
Geregistreerd: 14-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:10

Volgens ons reisbureau is er geen negatief reisadvies voor Turkije. Is de kans dat er wat gebeurd net zo groot als de loterij winnen. Ik ga over een dikke week heen, heb er weer zin in!! :D

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 15:57

Zeker op Antalya Airport zou ik mij geen zorgen maken. Als je daar de luchthaven wil betreden moet je eerst met al je baggage langs een controlepost, de baggage gaat dan direct door een scanner. Best wel onmogelijk om daar met iets gevaarlijks binnen te komen.

En het is idd rustig in Turkije, veel hotels gaan nu niet open omdat de toeristen wegblijven. Erg sneu voor al die hardwerkende mensen.

Wij vertrekken morgen naar Antalya, de weersvoorspellingen zijn prachtig, ik heb er zin in {:}

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Bonnyyyyyy
Berichten: 1934
Geregistreerd: 18-12-08

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 20:49

Wij gaan in september 12 dagen naar Turkije! Naar marmaris alle inclusive naar hotel pasa beach

ik lees meer mee dan dat ik post!

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 22:21

Even voor de duidelijkheid, het zijn niet Koerden die dreigen. Het zijn de TAK, PKK, en YPG. Als er staat Koerden vind ik dit heet stom geschreven. Is hetzelfde als je zegt alle moslims zijn terroristen.

Mijn vriend is Koerd, woont in Turkije, werkte afgelopen winters in Istanbul en is nu sinds vorige week naar Gumbet (Bodrum). Heeft totaal geen probleem met Turken en Turken niet met hem. Ik was vorige week nog in Istanbul en naar Van (oosten van Turkije, tussen de Koerden). Ook daar heb ik mij zelf geen moment onveilig gevoeld.

Heel veel plezier op vakantie!

Espoir_
Berichten: 1650
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 07:38

Ik had het over militante Koerden, omdat dit zo werd genoemd in het volgende artikel:

http://www.ad.nl/buitenland/militante-k ... ~a4b43836/

Heb het niet over de Koerden in het algemeen gehad hè, maar eerlijk gezegd weet ik niet precies wat voor groepen er allemaal in Turkije wonen! Ik weet alleen dat ik het altijd een super fijn land vond om naar toe te gaan op vakantie en ik hoop dat de boel tot rust gaat komen daar. Ik zou geen ander land weten wat zich in alle opzichten met Turkije kan meten.

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 09:53

Whoops iets te snel gelezen :D
Al lees ik de kranten niet eens meer, NU.nl noemde Istanbul de hoofdstad van Turkije :+
Telegraaf plaatste: Koerden eisen aanslag Istanbul op

Toen was ik er alweer klaar mee

Lous
Berichten: 24237
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 19:46

Weet iemand hoe het op dit moment zit met een visum in Turkije als je op vakantie gaat? Moet je die van tevoren hebben? En waar kun je die betrouwbaar aanvragen?

Ik zie diverse aanbieders met verschillende prijzen, maar word je dan niet opgelicht?
Voordat ik straks in Turkije sta om vervolgens geen vakantie te kunnen vieren.

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!


Drico
Berichten: 4489
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 20:01

Visum moet je inderdaad van te voren hebben, wij hebben hem gekocht via: http://www.visumturkijeideal.nl

Vorig jaar ook via daar gedaan, binnen 24 uur in je mail :)

Instagram: icehorse_drifandi | sebbiethecorgi
Drífandi frá Ponjée & Sebbie <3

TamaraFloor
Berichten: 822
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:35

Je kan ook op het vliegveld halen. In tegenstelling wat ze op internet zeggen kan je nog steeds gewoon ook op het vliegveld je visum kopen!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: gaucho, Lotje033, Miiej, OmgiliBot, Petra_O, Room_Soesje, Suliko, UnderIlse, VuurVleugels en 87 bezoekers