Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?
Berichten: 17914
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 07:02

Die Cobb lijkt me geweldig!!

ik denk dat de prijs afhankelijk is van waar je heen gaat. Hier in Nederland lijkt 20 euro wel een normale prijs geworden, zelfs voor mij in mijn eentje met trekkerstentje betaal je als snel 9-10 euro per nacht....

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?


SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 07:05

Ik vind 20 euro ook geen gekke prijs hoor. Wij komen met een caravan, dus moeten stroom. Daarnaast 3 personen en vaak ook een hond. Wat ik wel suf vind is als je dan soms ook nog muntjes moet hebben voor de douche en het hete water :+ dat is echt mijn grootste camping ergernis.

Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 08:02

benangelique schreef:
over Corsica: vanaf waar gaan de goedkoopste boten? ik zie door de bomen het bos niet meer. wij willen ook graag, maar zie alleen maar prijzen van rond de 800 euro voor ons gezin (auto, geen aanhanger, 2 jonge kinderen) omdat je met een overnachting zit en dan dus wel fijn wilt kunnen slapen.

Hoe kom je op dat bedrag? Bij welke maatschappij had je welke boten opgezocht? Als ik nu willekeurig in augustus een boot van vasteland naar Corsica kies en 2 weken later terug, voor 2 volwassenen + 2 kinderen + auto), kom ik bij de duurste boten rond 500 euro? Tenzij je een heel grote auto hebt, dan loopt het wel snel richting 700 euro.

Irene_S
Berichten: 225
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Emmen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 08:53

Wij varen heen vanaf Livorno, 2 pers en een grote auto zonder hut want is maar 4u varen. Terug vanaf Porto Vechio met hut voor de nacht. Inclusief uitgebreid avond en ontbijt hebben wij 380 betaald

Carlos, al 15 jaar mijn maatje ~B+12 L1+10 L2+10 M1+11 M2+12~

finnens
Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:13

Heeft iemand een tip voor een klein tentje niet te duur maar wel waterdicht dus ook weer geen prut kwaliteit? Ga een weekje festival maar wil niet teveel aan een tent uitgeven omdat ik hang ben dat die kapot gaat..

When was the last time you did something for the first time?

Bagheera_206
Berichten: 25862
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:17

Dan is marktplaats misschien een optie?

Ik heb zelf mijn festivaltentje bij de Decathlon gekocht. Just good enough en prijs vond ik ook acceptabel voor wat ik er voor terug krijg. Ik het niet zo een flap-flap-tentje. Die vind ik zelf minder praktisch. Mijn Lowlands tent gaat nu al zeker 5 jaar mee. :D

It's not how good you are, but how good you want to be!

finnens
Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:19

Vind mp altijd een beetje 'eng', ik zal eens kijken of er wat in de buurt is, ophalen is minder eng :P

Zal is bij decathlon kijken, thanks!

When was the last time you did something for the first time?

Bagheera_206
Berichten: 25862
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:20

Mijn gewone trekkerstentjes zijn te duur om inderdaad mee te nemen naar een festival. := Dan maar zo een Quecha ding. :D

It's not how good you are, but how good you want to be!


Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:36

De tenten van de decathlon hebben een prima prijs-kwaliteitsverhouding. Ik ben ook weleens heel goedkoop geslaagd (een keer bij Perry sport en een keer bij decathlon) door een tent te kopen uit het oude seizoen, het kleurtje ging eruit of zo. Beide keren per toeval tegenaan gelopen in de winkel. Misschien de moeite waard om even een paar zaken voor te bezoeken.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Bagheera_206
Berichten: 25862
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:50

Je hebt al van die flap-flap-tentjes voor een paar tientjes tot iets degelijkere tent van <200 euro. Net wat je wilt. ;) Geloof dat ik er eentje heb van max 150 euro. Een 3-persoons en dus groot zat voor mij alleen met mijn bagage. :+

It's not how good you are, but how good you want to be!

Olikea
Berichten: 5449
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 09:52

Ik heb ook zo'n pop up ding voor festivals en zo. Maar geen quechua maar een nomad tentation (love the name ) en dat is een heel stuk degelijker dan zo'n goedkoopte. . Gaat al zeker 8 jaar mee incl flinke stormen. Niks is zo balen als snachts wakker worden in een natte tent

Julius <3

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 10:49

Szan schreef:
benangelique schreef:
over Corsica: vanaf waar gaan de goedkoopste boten? ik zie door de bomen het bos niet meer. wij willen ook graag, maar zie alleen maar prijzen van rond de 800 euro voor ons gezin (auto, geen aanhanger, 2 jonge kinderen) omdat je met een overnachting zit en dan dus wel fijn wilt kunnen slapen.

Hoe kom je op dat bedrag? Bij welke maatschappij had je welke boten opgezocht? Als ik nu willekeurig in augustus een boot van vasteland naar Corsica kies en 2 weken later terug, voor 2 volwassenen + 2 kinderen + auto), kom ik bij de duurste boten rond 500 euro? Tenzij je een heel grote auto hebt, dan loopt het wel snel richting 700 euro.


maatschappij weet ik even niet meer. wij rijden een bmw 3 serie, een station. niet echt een enorme auto qua lengte. binnen de 5 meter blijven wij wel.

...

finnens
Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:06

Olikea schreef:
Ik heb ook zo'n pop up ding voor festivals en zo. Maar geen quechua maar een nomad tentation (love the name ) en dat is een heel stuk degelijker dan zo'n goedkoopte. . Gaat al zeker 8 jaar mee incl flinke stormen. Niks is zo balen als snachts wakker worden in een natte tent

Ik zag toevallig vandaag nomad tenten in de aanbieding bij obelink toevallig, goed merk? Ja betaal liever iets meer voor een iets betere tent, maar wil er liever niet meer dan 150 voor neerleggen. Denk dagje decathlon en/of obelink oid met 150 euro op zak. .

When was the last time you did something for the first time?

Olikea
Berichten: 5449
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:15

Ik ben er echt heel tevreden over. . ZoU er zo weer een kopen.. (wat dus niet nodig is omdat deze zo lang mee gaat :D

Julius <3

finnens
Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:24

Mooi fijn om te horen, dan moet ik dat misschien maar doen ze zijn flink in de aanbieding namelijk!

When was the last time you did something for the first time?

Marie111
Berichten: 4647
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:32


Marie111
Berichten: 4647
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:34

finnens schreef:
Heeft iemand een tip voor een klein tentje niet te duur maar wel waterdicht dus ook weer geen prut kwaliteit? Ga een weekje festival maar wil niet teveel aan een tent uitgeven omdat ik hang ben dat die kapot gaat..


Hier voor 10 euro

http://www.vrijbuiter.nl/assortiment/zo ... %20Outdoor

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:15


benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:18

Marie111 schreef:
finnens schreef:
Heeft iemand een tip voor een klein tentje niet te duur maar wel waterdicht dus ook weer geen prut kwaliteit? Ga een weekje festival maar wil niet teveel aan een tent uitgeven omdat ik hang ben dat die kapot gaat..


Hier voor 10 euro

http://www.vrijbuiter.nl/assortiment/zo ... %20Outdoor


dan moet het niet gaan regenen want dan loopt alles naar binnen. bovendien heeft deze tent geen binnentent. niet fijn qua ongedierte

...

finnens
Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:20

Bedankt voor het meedenken iedereen, waardeer ik erg! Binnentent moet wel idd. Zal vanavond alle linkje eens bekijken.

When was the last time you did something for the first time?

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:20


...

Bagheera_206
Berichten: 25862
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:53


It's not how good you are, but how good you want to be!

Cabelona
Berichten: 1695
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 09:07

Obelink heeft vaak ook redelijk veel tenten met goede kwaliteit voor een klein prijsje.


Geld verdienen met het schrijven van artikelen: Klik hier

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:47

een kampeertopic *\o/*

Ik ben ook vervent kampeerder, niet van huis uit meegekregen, maar scouting heeft veel goedgemaakt.

Dit jaar helaas alleen nog in Nederland weggeweest helaas, maar voor volgend jaar staan er wel wat op de planning.

Wij kamperen altijd met tent en het liefst zo basic mogelijk. Tent in de rugtas en lopen.

Zijn er hier mensen die dit ook doen met een hond mee? en tips voor een geschikte tent daarvoor? We hebben nu op zich wel een fijne, maar ik vertrouw de waterdichtheid niet meer helemaal voor Engels weer. lichtgewicht en ruimte voor 2 personen + hond in de binnentent :)

Show a little faith, there's magic in the night

Bagheera_206
Berichten: 25862
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:09

Wat is jouw budget en zijn jouw eisen voor een tent? Als je idd gaat backpacken in landen als Engeland heb je waarschijnlijk hele andere eisen. Ik ben zelf een groot fan van Hilleberg. <3 Ik heb daar zelf twee tenten van. Zijn o.a. meegeweest naar Nederland, Noorwegen, Ierland, Belgie en Duitsland en vooral rugzakwandelen/kamperen inderdaad.
http://www.hilleberg.com

Mijn tenten stammen nog uit de tijd dat ze nog niet zo mooie gelabeld waren. :') Maar beide tenten worden nu nog steeds nieuw gemaakt en hebben een rood labeltje.
http://us.hilleberg.com/EN/about-our-te ... el-system/
Laatst bijgewerkt door Bagheera_206 op 16-06-16 11:18, in het totaal 2 keer bewerkt

It's not how good you are, but how good you want to be!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dewii, Majestic-12, mmajar en 88 bezoekers