Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Lielle
Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 08:26

verootjoo schreef:
Ik vind trouwens kamperen niet echt budget op vakantie gaan :o tenzij je alle spullen leent ofzo. Maar een all inclusive vakantie is vaak net zo duur als dat wij gaan kamperen :')

Zeker als je ook zoveel benzine gaat verrijden.

de eerste keer wel, maar dat is een investering


KimD
Berichten: 20357
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-16 08:35

Bagheera_206 schreef:
Voor het wildkamperen, kampen en festivals zonder stopcontact heb ik een powerbank en zonnecel om zo toch mijn telefoon of hoofdlampje op te kunnen laden. :)


Welke zonnecel heb je? Ik wil er ook graag een aanschaffen maar ergens vertrouw ik het niet helemaal.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 09:18

Lielle schreef:
verootjoo schreef:
Ik vind trouwens kamperen niet echt budget op vakantie gaan :o tenzij je alle spullen leent ofzo. Maar een all inclusive vakantie is vaak net zo duur als dat wij gaan kamperen :')

Zeker als je ook zoveel benzine gaat verrijden.

de eerste keer wel, maar dat is een investering


En als je daarna rondom 20€ campings maximaal uitzoekt, ben je met twee mensen zo voor 1500€ alles bij elkaar opgeteld incl benzine etc drie volle weken in zuid Frankrijk.

Niet banketstaaf maar poetsen.

Bagheera_206
Berichten: 25862
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 09:19

Ik ben fan van Xtorm. Heb zelf een kleintje die inmiddels niet meer te verkrijgen is. Je hebt een 6 Watt en 12 Watt versie. Denk dat die van mij ongeveer 3 Watt zal zijn. Op een zonnige dag gaat het laden van mobiel of powerbank of hoofdlampje prima. Voor mij is het alleen om zuiniger te kunnen doen met powerbank. Dat is namelijk ook al een flinke van Xtorm van 15000 mAh.

It's not how good you are, but how good you want to be!

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 10:04

Ik denk inderdaad met 20,-per dag om ergens te staan ongeveer 350,- voor 14 dagen, en benzine maar nu rij ik elke dag 150km naar het werk dus daar ben ik ook normaal al best wat aan kwijt en boodschappen maar dat doe je thuis ook dat het bij mij niet zo duur gaat zijn als een vakantie met het vliegtuig. Hoop ik :') 1 ding scheelt is het op dan rij je terug. Kan namelijk zijn dat ik me er best in vergis?

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 11:52

Wij zijn vaak voor een kampeer vakantie met zijn tweeën rond de 1500 euro kwijt.
Dan rijden we wel ver (Italië) en zitten we buiten het hoogseizoen. Maar wij gaan graag uit eten en koken niet zo vaak.
Dit jaar gaan we niet zo ver (Luxemburg en Noord Frankrijk) dus verwacht ik minder geld uit te geven.

Wij hebben trouwens een drie pits gasstel. Ideaal!

[ img ]

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:32

wij een 2 pits gasstel gekocht dit jaar. 3 pits passen geen 3 pannen naast elkaar merkten we.

Ik zag op het lijstje van de beginnende kampeerder geen stoelen staan. je hoeft geen luxe uit te kiezen, maar 3 weken op de grond zitten wordt je echt hartstikke zat.

...

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:33

over Corsica: vanaf waar gaan de goedkoopste boten? ik zie door de bomen het bos niet meer. wij willen ook graag, maar zie alleen maar prijzen van rond de 800 euro voor ons gezin (auto, geen aanhanger, 2 jonge kinderen) omdat je met een overnachting zit en dan dus wel fijn wilt kunnen slapen.

...


Marie111
Berichten: 4647
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:44

benangelique schreef:
wij een 2 pits gasstel gekocht dit jaar. 3 pits passen geen 3 pannen naast elkaar merkten we.

Ik zag op het lijstje van de beginnende kampeerder geen stoelen staan. je hoeft geen luxe uit te kiezen, maar 3 weken op de grond zitten wordt je echt hartstikke zat.


Dat hangt dus van de pannen af. Daarom zijn pannen van "kampeersets" altijd hoog en smal, i.p.v. breed en laag. Pannen met een kleinere diameter passen dus ook beter op kampeerkookplaten.

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:45

zo'n set heb ik, maar het paste écht niet helaas. Maar ach, op 2 pitjes kan ik ook heel lekker koken :+

...

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:05

benangelique schreef:
wij een 2 pits gasstel gekocht dit jaar. 3 pits passen geen 3 pannen naast elkaar merkten we.

Ik zag op het lijstje van de beginnende kampeerder geen stoelen staan. je hoeft geen luxe uit te kiezen, maar 3 weken op de grond zitten wordt je echt hartstikke zat.


Goeie! Ik heb wel kleine klapstoelen, maar dan zijn kussentjes ook wel welkom. Misschien heeft iemand in mn kring nog wel van die stoffen camping stoelen

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Bagheera_206
Berichten: 25862
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 13:23


It's not how good you are, but how good you want to be!

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:12

Het is inderdaad wat passen en meten met een drie pits gasstel, maar past prima en ik neem altijd mijn gewone pannen mee. Heb geen aparte camping pannen. :+

Ik ga volgende week zaterdag al! Verblijf eerst vijf dagen in een huisje, daarna de tent in! :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:25

Wij hebben een 3 pits, in de caravan ook nog 3 pitten (die gebruiken we eigenlijk nooit, we koken in de voortent of buiten) en we hebben een safari chef: https://www.bol.com/nl/p/cadac-safari-c ... 0011474556. Daar kun je op BBQ-en, mee wokken en je hebt een extra (hele grote :)) ) gasbrander. Op onze 3 pits passen ook 2 pannen, maar omdat we op de safari chef altijd het vlees bakken is dat geen probleem.

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:33


...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:36

Dat is een mooi ding!

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 14:37

fijne is dat hij helemaal koud blijft aan de buitenkant en dus veilig is in droge gebieden en bij kleine kinderen in de buurt.
nadeel is dat je wel echt een fikkie moet stoken, maar das ook maar 2 tellen werk.

...

Bagheera_206
Berichten: 25862
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 15:33

Hier nog een topic over de jacht naar een hoofdlampje. :) Tevens handig bij het uitmesten van de wei in het donker. :D Gelukkig is het nu nog lang licht en nog niet nodig. :=

[VSW] uitmesten wei met een hoofdlampje

It's not how good you are, but how good you want to be!

Lielle
Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 15:41

benangelique schreef:
jij een safari chef, wij een cob. ideaal! http://www.mijncobb.nl/

Helemaal mee eens, ik zweer bij mijn cobb.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:14

Hoofdlampjes zijn reuze handig :D Heb er 2, de ene is wel een stuk beter dan de andere maar ach, ben er ontzettend blij mee.

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:28

20eu campings zijn de duurste die ik heb gehad. Wij waren meestal rond de 10 euro kwijt met z'n tweeen, maar dat is erg locatieafhankelijk. Een tijdje in Monnerville voor maar 3 euro pp, hele fijne camping ook :)

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Bagheera_206
Berichten: 25862
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:32

Varekaj schreef:
Hoofdlampjes zijn reuze handig :D Heb er 2, de ene is wel een stuk beter dan de andere maar ach, ben er ontzettend blij mee.


Ook ideaal als je in het donker je tent op moet zetten en dan heb je iig je handen vrij. :)

It's not how good you are, but how good you want to be!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 21:40

Het is normaal een rit van ongeveer 12u, en ik gok dat we zoals altijd weer 's ochtends vroeg vertrekken om de files en drukte in Parijs voor te zijn (we vertrekken op een maandag). Dan zijn we tegen late namiddag/vroege avond ter plekke. Denk niet dat een tent opzetten uren gaat duren, zelfopblazende luchtmatras, laken er overheen. Meestal nodigt mijn tante ons wel uit om bij haar te eten als verwelkoming, en sowieso gaan we nog sandwiches over hebben van de rit. Hoeven we pas de dag nadien boodschappen te doen.

Eydis
Berichten: 4885
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Purmerend

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 22:19

Ah de CObb, die hebben we ook!

Schoentje!

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 05:52

Sheran schreef:
20eu campings zijn de duurste die ik heb gehad. Wij waren meestal rond de 10 euro kwijt met z'n tweeen, maar dat is erg locatieafhankelijk. Een tijdje in Monnerville voor maar 3 euro pp, hele fijne camping ook :)


20 leek me ook al wat veel eerlijk gezegd, ga is wat campings op zoeken langs de route om een beter idee te krijgen.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 bezoekers