Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Laurahh
Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:28

SusanH schreef:
Camping Boszicht in Laag Soeren, moet je wel zelf zorgen voor een plek waar je vuur kan maken (bijv vuurkorf waarop je ook kan koken) maar daar mag dat :j heel veel mensen daar hebben een eigen houtkachel bij de tent. Wij namen altijd onze vuurkorf mee. Kookten we niet op, wel regelmatig lekker fikkie gestookt. En bijkomend voordeel, je paard kan ook mee.


Haha dat is toevallig :D Ik ga 9 juli al samen met mijn zusje en onze paarden naar boszicht. Dus voor deze daagjes zoek ik eigenlijk iets anders, haha.


Bagheera_206
Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:31

De Vrijenberg in Loenen is ook een van de weinige primitieve campings. Is ook NTKC. Je hebt daar idd per veld een kampvuurplaats, maar als er meer mensen op de NKTC plaats staan zul je die helaas moeten delen. Ik kom er ieder jaar met Pinksterkamp. :)

It's not how good you are, but how good you want to be!

Nova3
Berichten: 635
Geregistreerd: 11-10-07
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:39

Dit topic komt goed van pas!

Mijn vriend en ik vertrekken binnnen 2 weken met de auto en tent. Een paar dingen zijn al gepland, zo rijden we eerst naar Praag waar we enkele dagen een hotel hebben daarna naar Wenen (hotel) en daarna naar het Gardameer in Italië waar we een campingplaats hebben. Daartussen zouden we nog enkele dagen wildkamperen.

Dus ik kan de tips in dit topic zeker gebruiken! :)
Heeft iemand een idee waar het in Duitsland en Italië toegelaten is om wild te kamperen, ik vind op internet nogal tegenstrijdige informatie.

Feeling down? Saddle up, It is the only cure. :D

Bagheera_206
Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:45

Dacht dat Duitsland niet mocht... Heb het geloof ik maar 1x gedaan in Duitsland. In Ierland en Noorwegen wel gaan wildkamperen. :)

It's not how good you are, but how good you want to be!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:15

Zaklamp hebben we in principe op onze gsm staan, ik heb 2 hoofdlampen (ene is wel feller dan de andere) en ik wil ook nog kijken voor een knijpkat :j Niet alleen handig als alle batterijen leeg zouden zijn, ook puur uit nostalgie :D

Bagheera_206
Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:24

Voor het wildkamperen, kampen en festivals zonder stopcontact heb ik een powerbank en zonnecel om zo toch mijn telefoon of hoofdlampje op te kunnen laden. :)

It's not how good you are, but how good you want to be!

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:14

Wij hebben altijd een grote, zware zaklamp (ook goed tegen eventuele boosdoeners :)) ) op batterijen mee als we gaan kamperen. Als ik echt drie weken weg ga neem ik wel mijn iPhone mee, die laad ik dan op als het zo uitkomt (als we in de auto zitten of als ik een tijdje bij de receptie zit om bv mijn mail te checken) en verder heb ik een 'festivaltelefoon' (simpel wegwerpmodelletje met beltegoed van Lebara) waar ik altijd op te bereiken ben als er echt iets is. Vooral op festivals aanzienlijk handiger omdat het me niet zo veel kan schelen als een telefoon van een tientje kwijtraakt, en de batterij doet het echt ja-ren.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:20

De huisjes bij tante zitten tegen elkaar aan, als daar wat zou gebeuren en er gilt iemand zijn de buren gelijk wakker. Die zitten wel tikje van de kampeerplekken + huisje van tante af, als de wind fout zit hoor je daar niks van.

Mijn tante heeft haar kleine bungalow helemaal op de top van de heuvel, waar ook het zwembadje en de bar zijn. Mijn moeder (schoonzus van tante) en stiefpa hebben hun plek daar 50m vanaf, in een caravan. Dit jaar gaan ze met een omgebouwde bestelwagen :D
Wij staan waarschijnlijk op het 1e plateau "onder" mijn tante zeg maar. Geluid stijgt en ik gok, als daar iemand gilt, dat gelijk de hele bende wakker is, tante inclusief. Die slaapt altijd met het raam open en hoort gelijk elk verdacht geluidje. Vroeger had ze trouwens een fikse waakhond, maar die is overleden. Geen idee of ze nu een nieuwe heeft.

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:26

Wij gaan deze zomer weer naar onze favoriete plek op Corsica <3 <3 <3 :

[ img ]

[ img ]

Ik heb op deze stranden leren kruipen, leren lopen en leren praten, ben hier echt praktisch opgegroeid. 13 jaar lang elke zomer geweest, en nu weer terug :D Heb er echt zo onwijs veel zin in, blijf erbij dat dit de mooiste plek op aarde is.

Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 05:59

Gaaf Emma, waar is dit precies? <3

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 07:07

ClauH schreef:
Jaaa camping Boszicht ! Ik kom er al jaren, echt heerlijk...

Edit: ik heb ff in je profiel gespiekt SusanH, maar volgens mij zijn wij er nooit tegelijk geweest ...


Dat denk ik ook niet want je komt me niet bekend voor. Inmiddels zijn we geswitcht. Voor onze dochter was er toch te weinig te doen, dus nu gaan we naar een paardencamping met iets meer vertier. Het is wel echt een heerlijke plek en de omgeving om te rijden is prachtig.

Irene_S
Berichten: 225
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Emmen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 07:17

Oooh Emmaa als ik dat zie wil ik ooook! Wij hebben de boot naar Corsica op 3 sept vanaf Livorno, kan niet wachten! Dit is ergens aan de Oost kust denk ik?

Carlos, al 15 jaar mijn maatje ~B+12 L1+10 L2+10 M1+11 M2+12~

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 07:24

Wij gaan in september Kamperen, heb het nog nooit eerder gedaan. We doen het om budget op vakantie te kunnen. We hebben tot nu toe een tent, 2 persoons luchtbed, slaapzakken, campingtafeltje. Wat moeten we nog meer echt hebben? Want we willen dus ook niet al te veel hoeven aanschaffen. We gaan zonder iets te boeken en willen naar Duitsland, Zwitserland, Italie en via Frankrijk weer terug, maar hoe weet je dan waar de campings zijn? En waar ik ook nog mee zit is heb je vaak stroom mogelijkheid bij een tent? Om het luchtbed op te blazen en voor nood de telefoon te laden. En wat doe je met eten? Ik wil graag wel warm eten, moet je dan zo'n pitje hebben met een gasfles? Of red je je uit de voeten met van die weg werp bbqs of?

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Bagheera_206
Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 07:29

moonsparkle schreef:
Wij gaan in september Kamperen, heb het nog nooit eerder gedaan. We doen het om budget op vakantie te kunnen. We hebben tot nu toe een tent, 2 persoons luchtbed, slaapzakken, campingtafeltje. Wat moeten we nog meer echt hebben? Want we willen dus ook niet al te veel hoeven aanschaffen. We gaan zonder iets te boeken en willen naar Duitsland, Zwitserland, Italie en via Frankrijk weer terug, maar hoe weet je dan waar de campings zijn? En waar ik ook nog mee zit is heb je vaak stroom mogelijkheid bij een tent? Om het luchtbed op te blazen en voor nood de telefoon te laden. En wat doe je met eten? Ik wil graag wel warm eten, moet je dan zo'n pitje hebben met een gasfles? Of red je je uit de voeten met van die weg werp bbqs of?


Dat hangt van de camping af en plaats die je kiest of je stroom hebt. Neem dan ook een verlengsnoer mee. ;) En anders maar powerbank/zonnecel om mobiel op te laden? Mobiel kun je natuurlijk ook gewoon in auto of washok opladen.

Een brander om eten te maken/koken is dan ook wel fijn. Het meest goedkoop zijn branders op gas. Heb zelf een benzinebrander. Vooral handig in de winter. :brr:

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206
Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 07:29

Je hebt ook een speciaal kookboek voor rugzak koken. :)

It's not how good you are, but how good you want to be!

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 07:36

Een gaspitje met een gasfles is wel redelijk onmisbaar op een kampeervakantie. Al is het maar om een kop thee te kunnen maken op een koude dag. Vaak hebben campings ook wel een keukentje waar je de magnetron kan gebruiken of zelfs een gasstel, maar daar zou ik niet vanuit gaan bij een vakantie waarbij je niet vooraf weet op welke camping je staat en je dus niet online de voorzieningen kan checken. :)

Wij hebben twee van deze http://www.action.nl/outdoor/gaskooktoe ... ffer-zwart waar je dit soort gasflesjes in klemt http://www.action.nl/outdoor/all-ride-g ... utaan-227g. We nemen altijd ruim voldoende flesjes mee.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 07:38

Ik zou wel een gaspit meenemen. Maaltijd kun je op de BBQ wel maken, maar als je rijst of pasta wil is de mogelijkheid om water te koken erg prettig. Zelfde geldt trouwens voor thee of koffie maken :j dan is een camping pannensetje ook wel makkelijk voor erbij. Met slechts 1 gaspitje kun je prima maaltijden koken, maar het vraagt wel even goede planning. BBQ erbij is wel handig voor vlees/groente grillen. Maar neem dan geen wegwerpBBQ's, maar bijvoorbeeld een inklapbaar en licht gewicht exemplaar: http://www.bellatio.nl/product/10057740 ... Gwod_w0HLw

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 07:41

Luchtpomp hebben wij op 12v, voor in de sigarettenaansteker.
De wegwerp bbq's gaan vaak lastig aan vind ik, en ik zou geen week lang alleen bbq eten willen krijgen := Iets om water te koken is wel érg handig, of om soep op te warmen bv, of pasta en groente te koken.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 07:44

Kan je op een bbq geen water koken? Laagje aluminiumfolie op de grill, pot met water erop, deksel erop en dan krijg je toch ook warm water?

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 07:47

Je hebt de ANWB campinggids maar over het algemeen stikt het van de campings.
Bbquen is niet overal toegestaan. Wij hebben een pitje om op te koken en een skottelbraai en twee gasflessen.

Stroom hebben we overal maar daar zoeken we de camping op uit :)

[o]

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 07:48

Tuurlijk kan dat, maar als je dat elke ochtend wil doen en je wil 's avonds ook nog eten dan heb je voor 10 dagen vakantie al snel 20 bbq's nodig. :=

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 07:49

Ben bang dat je dan erg lang moet wachten. Een bbq wordt niet zo warm als een gasvlam die direct onder de pan brandt. Dan zou alles op de bbq direct verbranden. Misschien als je hem echt goed opstookt? Maar dan zou ik bang zijn dat het rooster krom zou trekken door het gewicht van de pan. Daar zijn ze niet op gebouwd.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 07:51

Ik vind trouwens kamperen niet echt budget op vakantie gaan :o tenzij je alle spullen leent ofzo. Maar een all inclusive vakantie is vaak net zo duur als dat wij gaan kamperen :')

Zeker als je ook zoveel benzine gaat verrijden.

[o]

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 07:57

Natuurlijk niet met een wegwerp BBQ :D dan zit daar je hele koffer mee vol. Maar als je een klein herbruikbaar exemplaar meeneemt. Voor de dagen dat je stroom hebt is een waterkoker meer dan genoeg.

Ik heb er helemaal zin in *\o/*

Om te slapen wil mijn vriend liefst een luchtmatras voor 2 personen. Nou is hij wel een stuk groter en zwaarder dan ikzelf. Is dat dan wel handig? Ik bedoel, gaat hij niet plat op de grond uitkomen en ik alle lucht onder mijn bips :))
ik dacht eerder aan 2x 1 persoons en dan met 2 matrashoezen erover ze bij elkaar houden.

Daarnaast twijfel ik nog qua schoenen. Ik heb van die charmante jezus-sandalen maar niet overal is een open schoen handig. Nou is een zware wandelschoen ook niet nodig. Iemand een tip voor een leuke, sportieve wandelschoen? Of zouden sneakers ook lukken?
Meeste paden zijn lichte grintpaden, soms wat rotsstukken, Door bos of langs een meer. Ik heb enkelhoge waterdichte schoenen, die gaan mee maar bij warm weer gaan mijn voeten daar in smelten vrees ik, omdat die toch wel goed gevoerd zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 08:08

Lage wandelschoenen? Ik trek wel gewoon mijn hoge wandelschoenen aan hoor ook met 30+ in de zomer. Ze lopen toch wel erg lekker en veel steun is fijn bij een lange tocht. Dan na een dag lopen lekker de schoenen uit en de slippers/sandalen aan. Ik had als ik met rugzak ging lopen alleen de bergschoenen mee (aan) en de sandalen in/aan de tas.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Charlies, November108, ogidni en 62 bezoekers