Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 21:59

Frankrijk is een mooi land maar jammer dat er zoveel Fransen wonen..... }:) Ik spreek hooguit drie woorden Frans, dus ik ben vrij snel uitgepraat.

Maar dat heb ik heel simpel opgelost door een voorliefde voor GB te hebben en blijkbaar spreek ik dat zo goed dat ik ooit gevraagd ben of ik uit Herefordshire kwam.......
Ik heb ook zelden problemen met ze. Beetje interesse tonen in het land en de alledaagse beslommeringen en de meesten zijn in no-time ontdooit.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 03:40

Even spammen met mijn nieuwe kleine tentje (en wilde paardjes) <3)
Afbeelding

Ik was maar voor 1 nachtje weg, dus ik had alleen een kleine cooler met komkommer en fruit, een paar muffins en wat ongezonde snacks bij me. Misschien dat we uiteindelijk wel een gaspitje aanschaffen zodat we kunnen koken, maar voor nu is kamperen al spannend genoeg zonder. Als we naar Frankrijk zouden gaan dan was het een heel ander verhaal ... doe mij maar een paar flinke blikken cassoulet! :Y)

Nog een vraag: wat doen jullie als er een straffe wind waait en er geen beschutting is? Ik stond hierboven op een prachtige plek, maar ik heb bijna de hele nacht wakker gelegen omdat de tentlijnen zoveel kabaal maakten. Valt daar iets aan te doen?

mvdende

Berichten: 5686
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 08:19

Grappig dat je kamperen zonder brandertje minder spannend vind dan met. Ik zou nooit meer willen kamperen zonder mn trusty brandertje. Al is het België, hij gaat altijd mee! (of ouders moeten roet in het eten gooien, komende zomer maar vertrouwen op de kookkunsten van pap)

Mooi tentje trouwens. Welke Coleman is het? Je hebt ook een mooi plekje uitgezocht!

Bagheera_206

Berichten: 25883
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 09:04

Een kampeertopic! :D

Ik ben bang dat het model tent uitmaakt hoeveel hij flappert in de wind samen met hoe moe en hoe diep jij slaapt. Ik had bedacht dat ik een tunneltje wel fijn zou vinden, maar na 1 jaar besloten deze weer van de hand te doen en voor een koepeltje te gaan. Koepeltjes vind ik zelf stabieler en minder flapperen in de wind, maar helaas is van koepeltjes de verhouding gewicht/ruimte minder gunstig. :=

Bagheera_206

Berichten: 25883
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 10:49

Oh ja, natuurlijk ook de kont in de wind, want zo is de tent vaak meer gestroomlijnd en scheelt ook geflapper. Scheelt ook als je tent uit wilt je niet opeens wind erop staat en je tent bol blaast. :')

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 10:51

Mag ik me ook melden :D

De locatie waar vriendlief en ik eind juni voor 2 weken naartoe gaan is alweer voor de 3e keer hetzelfde, maar deze keer gaan we bewust met een tent ipv een huisje te huren.

We gaan naar mijn tante die een zéér kleinschalige "camping" heeft in Zuid-Frankrijk, Midi-Pyrenées, vlakbij Mirepoix op de grens van departement L'Aude en Ariège. Verzekerd van zon, rust, lekker eten en gezelligheid!
De vorige 2x huurden we een huisje, maar die zijn nu volzet. Mijn vriend vindt het ginds echter even leuk als ik, en stelde voor om een tent + spullen te kopen en op die manier daarheen te gaan. Super natuurlijk! Ik ben jarenlang met mijn ouders en na de echtscheiding met mijn moeder in caravan + tentje op vakantie geweest.

Bij m'n tante hebben we stroom, een standplek, klein zwembadje, openluchtdouche, kleine sanitaire voorziening (1 douche + 2 toiletten voor alle kampeerders), kleine "bar" en een BBQ die je mag gebruiken voor €2/persoon. Wifi is er maar ze heeft er een hekel aan dat mensen constant op een smartphone of laptop of wat dan ook asociaal zitten te doen, dus dat zet ze regelmatig gewoon uit :P Kan je daar niet tegen, dan zoek je maar een andere plek. Vinden wij prima :D

Op mijn voorlopige lijstje staat al vanalles om aan te kopen. Tent en slaapmatten/matras willen we bij decathlon halen, net zoals klaptafel en stoeltjes. Borden, bekers, bestek en vuilniszakjes dacht ik te scoren bij de action. Hoofdkussens en dekens nemen we mee van thuis. Mijn moeder heeft al jaren een caravan op die camping staan, daarin zitten eventueel extra slaapzakken mocht het toch te koud zijn 's nachts. Zij heeft ook nog een klein campingkoelkastje wat we mogen meenemen, zij gebruikt het niet meer wegens nieuwer exemplaar :+
We zijn niet van plan om daar te koken, dus enige wat in die koelkast zal gaan is wat beleg voor het ontbijt of iets kleins tussendoor, wat fruit en wat drankjes. Eten kan je namelijk heel goedkoop én lekker in het stadje vlakbij en we zijn verschillende uitstappen van plan met dan eet-stop onderweg.
Verder uiteraard toilettas met spullen, een fleece dekentje (vooral voor mij...), waterdichte schoenen en kledij voor frissere dag of bij regen. Genoeg zonnemelk natuurlijk en bij kruidvat hebben ze super spul tegen muggen.

Ons doel is daar vooral overnachten en veel uitstappen maken.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 10:58

Varekaj schreef:
Bij m'n tante hebben we stroom, een standplek, klein zwembadje, openluchtdouche, kleine sanitaire voorziening (1 douche + 2 toiletten voor alle kampeerders), kleine "bar" en een BBQ die je mag gebruiken voor €2/persoon. Wifi is er maar ze heeft er een hekel aan dat mensen constant op een smartphone of laptop of wat dan ook asociaal zitten te doen, dus dat zet ze regelmatig gewoon uit :P Kan je daar niet tegen, dan zoek je maar een andere plek. Vinden wij prima :D

Die tante van jou is een wereld-wijf! Die heeft het begrepen!

Ik zou je lijst niet veel spannender maken dan dit. Uiteindelijk ervaar je vanzelf wat je wel of niet mist en dat koop je ter plekke als het belangrijk voor je is en anders gaat ie op de lijst voor de volgende keer.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 11:07

Net om die reden gaan we er ook alweer naartoe :D Het is zo'n locatie waar je regelmatig met je telefoon in de lucht moet rondlopen om überhaupt ontvangst te hebben. Heerlijk toch? Gratis wifi kan je makkelijk zat in het stadje krijgen als je een drankje gaat doen. De meeste "verslaafden" stuurt ze dan ook daarheen.
Vorig jaar was ik de uitzondering op de regel, en had ik wel bijna constant toegang tot de wifi. Waarom? Omdat ik een aantal dagen (denk 3 in totaal) bij haar in de "bar" aan mijn afstudeerscriptie heb gewerkt, en ik had dat wel nodig om wetenschappelijke literatuur op te snorren. Maar op 1 ander koppel na was er toen niemand aanwezig, de rest was op uitstap.

De bar is niet meer dan een metalen constructie waar een tentzeil overheen gaat als dak, zonder zijwanden. Daaronder een grote houten tafel met bankjes waar je met 8 of 10 personen aan kan zitten en that's it. Een kleine houten toog met daarachter een grote ijskast en wie dorst heeft neemt wat ie wil en schrijft dat netjes op zijn kaartje.

De douche binnen is wel in een nette badkamer met gewoon toilet. Toilet nummer 2 is om de hoek van het gebouw, tegenover het kippenhok. Bestaande uit een gewoon toilet, 3 metalen golfplaat wanden met dakje en een houten deur. Waarvan het de gewoonte is dat je de deur open laat als je op de pot zit, zodat je met de kippen kan kletsen :)) Iedereen die daar komt weet dan ook gelijk, deur open = toilet bezet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 14:59

ikke: in GB zijn ze niet zo aardig voor je als ze denken dat je met een groepje Duitsers bent := . Ooit een scoutingkamp in de buurt van Newcastle gehad, we werden echt de pub uit gekeken, sfeer werd steeds grimmiger. Tot de grootste gast met meeste tattoos begreep dat wij uit NL kwamen. Toen was alles koek en ei, moesten we blijven om een potje (dat werden er uiteindelijk heel veel) pool te spelen. Moesten we over voetbal praten (in die tijd speelde Ruud van Nistelrooy nog in GB). Uiteindelijk een top 2 weken gehad.

Ieren vind ik ook echt geweldig. Die willen met iedereen wel een praatje maken, who are you, where are you from en where are you going. Om bij dat laatste zelf nog tig tips te geven van plekken die je zeker ook nog moet bezoeken. Zal nooit vergeten dat we in de miezer liepen, en een schaapsherder tegen kwamen. Die vond het echt prachtig weer die dag, en noemde de motregen liefkozend "Irish Mist". Vanaf toen vonden wij zelf ook dat we echt iedere dag prachtig weer hadden :))

Varekaj: klinkt als een heerlijke plek!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 20:26

Het is een plek die zich vooral richt op mensen op doorreis die maar kort blijven, ofwel voor mensen die echt graag basic gaan en willen genieten van rust, eenvoud en daguitstapjes maken. Overdag tref je er dan ook vaak niemand aan, misschien een enkeling met een boek. Het is ook totaal niet afgestemd op kinderen en zijn die er toch, dan eist mijn tante dat de ouders ze goed in de hand hebben en ze constant zelf in het oog houden. Jongeren vanaf 16 vindt ze dan wel weer leuk, daar kan je al een leuke babbel mee houden. Studenten van +18 die wijs zijn zijn helemaal welkom :))

Honden zijn ook toegelaten mits je de poep netjes opruimt, niemand gestoord wordt door je huisdier en ze haar kippen en kat gerust laten.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 20:53

Misschien moeten we met zijn allen naar de tante van Varekaj gaan, klinkt heerlijk die plek ! (Helaas ben ik bang dat de hond de kat gaat stalken)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 20:54

Het domein is 40ha, succes met je hond zoeken dan :')

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 21:14

Citaat:
Het domein is 40ha, succes met je hond zoeken dan :')

:Y) :D

loeloemoekie

Berichten: 363
Geregistreerd: 05-05-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 10:37

Kampeerders van bokt!

Ik heb een vraagje... Mijn vriend en ik willen deze zomer waarschijnlijk een rondreis door Italië gaan trekken ( tot Rome en terug ). We houden er niet van om campings van te voren boeken, maar is dit haalbaar in het hoogseizoen in Italie ( vanaf 25 juli tot en met 12 augustus ). Hebben jullie ervaringen?

Cabelona

Berichten: 1698
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 10:47

In Italië kun je veel campings niet eens boeken, zeker in de bouwvak. Wij gaan elk jaar op de bonnefooi op vakantie (ook Oostenrijk en Italië).

Wat wij doen is een plek uitzoeken en daar in de buurt een top 3 maken van campings waar we terecht willen. Neem desnoods een camping boekje van de ACSI mee zodat je ter plekke nog wat campings kunt uitzoeken.

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 10:53

Italie is wel lastig om last minute nog een camping te vinden.
Maar wij hebben het ook altijd op de bonnefooi gedaan, gewoon veel verschillende campings kiezen en dan maar kijken of ze plek hebben.
Enige keer dat het dramatisch was, was bij het gardameer. Vijf uur aan het zoeken geweest. Uiteindelijk na veel please en smeken mochten we ergens een nachtje staan. Door gesprekken met campinggasten (negatief over camping) daar besloten niet op die camping te blijven, maar naar onze nummer 1 camping te gaan de volgende ochtend en daar waren die ochtend heel vele kampeerders vertrokken en was er weer volop plek en we hebben een prachtige vakantie gehad.
Super plek gehad voor twee weken! :D

Jannie79
Berichten: 307
Geregistreerd: 23-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 10:59

Imre schreef:
Fleecedeken inderdaad. :j Lekker voor 's avonds als het afkoelt, of om over je slaapzak te doen als het 's nachts wat kouder is dan verwacht, of onder je luchtbed te leggen zodat de kou uit de grond niet zo doortrekt.

Waxinelichtjes gaan hier trouwens ook altijd mee. Als je die in je tent aan doet dan verwarmt de lucht een beetje. Lekker op vochtige avonden. Wel goed oppassen, is natuurlijk niet heel veilig. Oh en wegwerp bbq's zijn heel fijn om mee te hebben. Tip: shop campingspullen bij de Action!


Tip: bij kou een fleecedeken niet over je slaapzak maar er in. Geeft veel meer warmte.

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 11:08

Slaapzakhoezen zijn ook erg fijn bij kou!

loeloemoekie

Berichten: 363
Geregistreerd: 05-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 11:14

SdaphneS schreef:
Italie is wel lastig om last minute nog een camping te vinden.
Maar wij hebben het ook altijd op de bonnefooi gedaan, gewoon veel verschillende campings kiezen en dan maar kijken of ze plek hebben.
Enige keer dat het dramatisch was, was bij het gardameer. Vijf uur aan het zoeken geweest. Uiteindelijk na veel please en smeken mochten we ergens een nachtje staan. Door gesprekken met campinggasten (negatief over camping) daar besloten niet op die camping te blijven, maar naar onze nummer 1 camping te gaan de volgende ochtend en daar waren die ochtend heel vele kampeerders vertrokken en was er weer volop plek en we hebben een prachtige vakantie gehad.
Super plek gehad voor twee weken! :D



Dankje! Jou/jullie advies is dus om wel een beetje een idee te hebben wat het aanbod is in de regio?

Eydis

Berichten: 4885
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 11:42

Leuk een kampeertopic! Wij kamperen basic met de tent op NTKC terreinen in NL. Sowieso wel een aanrader!

Verder kamperen we met rugzak ook in het buitenland. In zuid afrika bijv. :-)

De lidl heeft kampeerspul drze week. Ik ga vandaag de (gescheurde rits) slaapzakken terug brengen en de watertank (lek). Ze overleven bij normaal gebruik niet eens een kampeerweekend.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 15:23

Ntkc kende ik nog niet, ziet er goed uit ! Via Staatsbosbeer.nl is ook een aanrader als je van rust en basic houdt.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 17:36

Snap nog steeds niet waarom hij nou zo klapperde. Het klonk niet alsof het de tent zelf was, maar echt de tentlijn. De tent stond netjes tegen de wind in en het is sowieso maar een laag koepeltje ... :o? Heeft er verder nog iemand een idee hoe ik dit in de toekomst kan voorkomen?

mvdende schreef:
Mooi tentje trouwens. Welke Coleman is het? Je hebt ook een mooi plekje uitgezocht!

Een Sundome 3. Nog geen $50 op Amazon. :D Het enige nadeel vind ik dat de fly maar 2 extra aanknopingspunten voor de tentlijn heeft, maar dat heb ik opgelost door van elk aanknopingspunt twee lijnen te spannen.

Kookpitje komt er wel uiteindelijk, maar ik had daarvoor al bijna 20 jaar niet meer gekampeerd en mijn vriendin nog nooit, dus dan zijn dingen zoals de tent opzetten al spannend genoeg. :P Hopelijk binnenkort!

Varekaj, dat klinkt als een heerlijke plek! Vooral de kippenwc :)) Vergeet je niet ook een zaklamp oid mee te nemen? Die zag ik er niet bijstaan.

Laurahh

Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 17:49

Mijn vriend en ik willen komend weekend (van zondag t/m dinsdag) graag ergens kamperen :D
We houden van basic en natuur, maar zouden super graag een vuurplaats bij de tent willen.
Dit hadden wij 2 jaar geleden in de Ardennen ook en we vinden het heerlijk om elke dag op vuur te koken.

Iemand die een camping kent in Nederland waar dit toegestaan is? Via Google is het nog best moeilijk vinden! Ik vind wel campings waar een centraal kampvuur is, maar we hebben het liever bij de tent dan te moeten delen met 30 andere mensen :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 18:39

Camping Boszicht in Laag Soeren, moet je wel zelf zorgen voor een plek waar je vuur kan maken (bijv vuurkorf waarop je ook kan koken) maar daar mag dat :j heel veel mensen daar hebben een eigen houtkachel bij de tent. Wij namen altijd onze vuurkorf mee. Kookten we niet op, wel regelmatig lekker fikkie gestookt. En bijkomend voordeel, je paard kan ook mee.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:13

Jaaa camping Boszicht ! Ik kom er al jaren, echt heerlijk...

Edit: ik heb ff in je profiel gespiekt SusanH, maar volgens mij zijn wij er nooit tegelijk geweest ...