Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:57

Bij echt heel heet weer is het lastig zonder koelbox. Ik heb 2 weken in Frankrijk zo gekampeerd, en ik kocht 's ochtends de kaas en zorgde ervoor dat het 's avonds op was.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!


Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:01

Heb ik ons nieuwe tentje trouwens al gedeeld?
Lekker klein maar hij moet dan ook mee in de rugzak. Iemand nog tips voor astronautenvoer voor onderweg?

[ img ]

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

mvdende
Berichten: 5615
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:18

Loop eens bij een Bever binnen of outdoor xl of vrijbuiter... Genoeg astronauten voer daar.

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:21

Heb je bij de vrijbuiter ook eten? Nooit gezien!

Mooie tent, en lekker licht ook :)

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


mvdende
Berichten: 5615
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:22

Adventure Food gehaktschotel is best te pruimen evenals de boeren omelet. Vaak heb ik ook gewoon supermarkt noedels mee als lunch en brinta/ havermout als ontbijt. Hoeft het niet super lichtgewicht, dan kan je ook "kant en klare/ magnetron " rijst meenemen en een blikje tonijn of andere vis.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?
Berichten: 17914
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:23


Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:24

Cabelona schreef:
Ik snap nooit zo goed dat mensen naar vakantie zo veel eten meenemen :o Ze hebben daar ook supermarkten, winkels en markten. Wij nemen eigenlijk alleen eten mee voor onderweg en eventueel de eerste dag. Maar we kunnen dan ook niets dat koud gehouden moet worden bewaren, ivm geen koelbox.

Afhankelijk van het land waar we zijn eten we wat we in de winkeltjes vinden. In Oostenrijk hebben ze heerlijk vlees. Dus dat gaat vaak op de gril en maak ik er een salade bij. Italië vond ik het vlees erg duur, dus daar veel vegetarisch gegeten. Pasta met saus etc. In Tsjechië vorig jaar ook veel op de gril, maar ook veel uiteten geweest.

Het enige lastige vind ik het ontbijt. Ik eet namelijk voornamelijk hartig bij het ontbijt en lunch, maar zonder koelbox is dat erg lastig. En na 3 dagen achtereen unox leverpastei ben ik dat vaak ook wel een beetje zat. Als er een klein winkeltje op de camping is of in de buurt is het geen probleem, daar kun je vaak wel wat halen aan snijwaar/kaas. Dit was vorig jaar in Tsjechië helaas niet, maar daar hadden ze een groot assortiment aan ingeblikte vleeswaar op brood. Dit jaar in Italië zal er geen winkeltje op loopafstand zijn, dus hoe zouden jullie dit doen?


Wij nemen altijd veel eten mee op vakantie. Ik heb er een hekel aan om mijn heerlijke vakantietijd te verspillen in een veel te grote supermarkt in Frankrijk waar ik niks kan vinden en waar ik de helft vergeet :')
Op vakantie is ook vrijwel het enige moment van het jaar dat mijn vrienden Conimex, Knorr en honig in mijn keuken komen. Ik ben er gewoon te lui voor dan :D

[o]

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:27

Je hebt waarschijnlijk geen heet water onderweg, of kun je daar wel aan komen?
Ik vind de noodlesoep bakjes van de action nl wel erg fijn om op voorraad te hebben. Daar giet je kokend water over en er zit zelfs een vorkje bij.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:47

Noodles vind ik ook erg fijn :j. Voor Brinta heb je warme melk nodig, en dat geeft 2 problemen: warmte en melk :P. De warmte geldt voor noodles trouwens ook. En voor soepjes. Moet je weer een kwartier boven dat gaspitje gaan turen tot het water eindelijk kookt :')

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?
Berichten: 17914
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:52

Voor warm water (of melk,met melkpoeder van Elke) onderweg heb je de kelly kettle. Ideaal tijdens wandelvakantie, want je hoeft geen brandstof mee te nemen.

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 14:59

verootjoo schreef:
Cabelona schreef:
Ik snap nooit zo goed dat mensen naar vakantie zo veel eten meenemen :o Ze hebben daar ook supermarkten, winkels en markten. Wij nemen eigenlijk alleen eten mee voor onderweg en eventueel de eerste dag. Maar we kunnen dan ook niets dat koud gehouden moet worden bewaren, ivm geen koelbox.

Afhankelijk van het land waar we zijn eten we wat we in de winkeltjes vinden. In Oostenrijk hebben ze heerlijk vlees. Dus dat gaat vaak op de gril en maak ik er een salade bij. Italië vond ik het vlees erg duur, dus daar veel vegetarisch gegeten. Pasta met saus etc. In Tsjechië vorig jaar ook veel op de gril, maar ook veel uiteten geweest.

Het enige lastige vind ik het ontbijt. Ik eet namelijk voornamelijk hartig bij het ontbijt en lunch, maar zonder koelbox is dat erg lastig. En na 3 dagen achtereen unox leverpastei ben ik dat vaak ook wel een beetje zat. Als er een klein winkeltje op de camping is of in de buurt is het geen probleem, daar kun je vaak wel wat halen aan snijwaar/kaas. Dit was vorig jaar in Tsjechië helaas niet, maar daar hadden ze een groot assortiment aan ingeblikte vleeswaar op brood. Dit jaar in Italië zal er geen winkeltje op loopafstand zijn, dus hoe zouden jullie dit doen?


Wij nemen altijd veel eten mee op vakantie. Ik heb er een hekel aan om mijn heerlijke vakantietijd te verspillen in een veel te grote supermarkt in Frankrijk waar ik niks kan vinden en waar ik de helft vergeet :')
Op vakantie is ook vrijwel het enige moment van het jaar dat mijn vrienden Conimex, Knorr en honig in mijn keuken komen. Ik ben er gewoon te lui voor dan :D


Ik vind het juist heerlijk om in de grote supermarkten rond te struinen :D Wij maken er altijd een sport van, om zo goedkoop mogelijke 'champagne' te scoren, de lekkerste ham te vinden en de ergste stinkkaas te proberen :D

Ils_K
Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 15:36

Heerlijk topic dit :D

Net vanmiddag de auto ingepakt, en dat vindt ik nog het moeilijkste van allemaal haha. Dit keer gaan wij zonder caravan, en heb ik dus minder ruimte.
Wij hebben een ingerichte tent gehuurd(goedkoper dan staanplaats in het voorseizoen). En hoeven we geen stoelen, tafel enz mee.

Qua eten heb ik nooit veel mee, dingen die je in het buitenland niet kan krijgen en eten voor de 1ste dag. Gaan gewoon lekker de dag erna daar boodschappen doen.

Mars (v. Haarlem) Dressuur Z * Springen L * Sgw M * Viertal M * (RIP 2012)
Zonanta (v.Corland) Dressuur L1 * Springen B * Sgw B * (verkocht)
Zagal (v. Patijn) Dressuur L1 * Springen B * Sgw B *

Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 16:36

Dankjullie wel voor de tips! We nemen wel gewoon een gaspitje mee (2 als we uitkomen met het gewicht) dus warm water is zeker geen probleem. We zitten ook niet helemaal in the middle of nowhere als het goed is maar als we moe zijn na een lange dag lopen wil je niet meer opzoek naar een plaatsje met supermarkt.

Ik vind trouwens die grote supermarkten in Frankrijk echt geweldig! Veel leuker dan naar de appie ;)

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 16:47

Ik vind ze vreselijk, die franse supermarche's :+
Ik moest lang zoeken voordat ik mijn lijstje afgestreept had, een aantal dingen kende ze helemaal niet, alles was behoorlijk veel duurder, en bij de kassa versta ik geen mens :+
Maargoed, dat heb ik hier 5 min over de grens in Duitsland ook al :')

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 17:47

Haha heeeerlijk dat struinen in een Franse supermarkt. Scheelt wel dat vriendlief vloeiend Frans spreekt.

Wat betreft kokend water onderweg: wij namen wel eens een dompelaar (?) mee. In stopcontact of sigarettenaansteker van de auto steken, dompelaar in kopje water hangen en het gaat vanzelf koken. Ideaal.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 19:10

Voor inkopen in de hypermarche hoef je echt geen Frans te spreken hoor. Kan het wel redelijk lezen, maar spreken en verstaan is echt een ramp. Gelukkig is spullen in de kar doen en afrekenen super makkelijk, gewoon kijken naar het bedrag op het schermpje, netjes afrekenen en Au revoir zeggen (dat lukt nog net :+ ). Vind een kampeerplaats regelen en uitleg waar je mag staan volgen veel moeilijker. En omdat ik vind dat Fransen je als een halve gare behandelen wanneer ze merken dat je het Frans niet beheerst ga ik er niet meer heen. Vind de mentaliteit daar echt niet prettig. Jammer want het is een prachtig land.

Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 22:33

Poe ik heb die ervaring echt niet hoor de laatste jaren. Zolang je maar niet direct in het Engels begint valt het reuze mee met die Fransen. Kan er wel om lachen dat ze je vaak Frans proberen te leren (inclusief de juiste uitspraak). Heb ook eens een hele cursus Italiaans gehad op een camping.

Het is ook hoe je er zelf mee om gaat denk ik.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Olikea
Berichten: 5449
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 06:49

Wij hebben besloten op zoek te gaan naar een vouwwagen. Tent is leuk. Maar aan vervanging toe.. en ben het op de grond slapen echt wel beu.. en een caravan. . Dat vind ik dan ook weer niks.. en die kan ik zelf niet kwijt. . Een vouwwagen past hier makkelijk in de schuur. .
Voor deze vakantie heb ik al een ingerichte tent gehuurd.. super. Maar heel erg duur..

Dus de zoektocht begint.

Julius <3

kwita
Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 07:19

Wij nemen wel wat eten mee, omdat we als gezin niet zo goed tegen vreemd en wisselend eten kunnen, anders moet de carvan vol met wc papier en pampers en billedoekjes :+
maar ach een keertje in een winkel of markt is best leuk! :x

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 08:17

Ik begin vaak wel direct in het Engels, anders kan ik me niet goed verstaanbaar maken. In het Frans kost het me heel veel moeite om uit te leggen wat ik bedoel/wil. Vraag gewoon beleefd of men Engels spreekt. Zo niet dan ga ik verder in gebrekkig Frans. Heb 4 jaar Frans gehad op school en was er best goed in, maar alles is helemaal weg gezakt. Misschien ben ik gewoon in het verkeerde gedeelte van Frankrijk geweest. Al heb ik wel gemerkt dat de jongere generatie meer open staat voor rustig uitleggen en ook jou tegemoet komen door te proberen Engels te praten. Op andere vakantiebestemmingen nooit problemen gehad om te mengen met de locals, maar Fransen zijn toch wat meer gesloten is mijn ervaring. Taal is dan wel een barriere. Het is gewoon lastig als je jezelf niet goed verstaanbaar kan maken.

Pampers en billendoekjes en ander baby spul is wel handig om een ruime voorraad van mee te nemen. Niks erger dan een poepluier en de doekjes zijn op :+ . Vind het altijd wel knap dat de kleinste mensjes de meeste spullen mee nemen.

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 13:00

8nnemiek schreef:
Ik vind ze vreselijk, die franse supermarche's :+
Ik moest lang zoeken voordat ik mijn lijstje afgestreept had, een aantal dingen kende ze helemaal niet, alles was behoorlijk veel duurder, en bij de kassa versta ik geen mens :+
Maargoed, dat heb ik hier 5 min over de grens in Duitsland ook al :')

Is is ook wel praktisch om enigszins de taal te spreken van het land waar je heen gaat :j

Wij doen het omgekeerd: wij zeulen een halve kofferbak vol eten mee terug naar NL :D

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Olikea
Berichten: 5449
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 13:03

ikke schreef:
8nnemiek schreef:


Wij doen het omgekeerd: wij zeulen een halve kofferbak vol eten mee terug naar NL :D



Zo herkenbaar. :D

Julius <3

Lielle
Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 16:30

Idem hier :-)

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 18:57

Vandaag weer wat leuke dagtrips aan het uitzoeken geweest voor de vakantie.
In Frankrijk zitten wij op twee uur rijden van Parijs, we gaan een dagje naar Versailles.
Parijs zelf al vaak genoeg gezien, maar Versailles nog maar 1 keer en mijn vriend is er nog nooit geweest.
Nu al zoveel zin in! :):)

Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 19:45

SusanH schreef:
Ik begin vaak wel direct in het Engels, anders kan ik me niet goed verstaanbaar maken. In het Frans kost het me heel veel moeite om uit te leggen wat ik bedoel/wil. Vraag gewoon beleefd of men Engels spreekt. Zo niet dan ga ik verder in gebrekkig Frans. Heb 4 jaar Frans gehad op school en was er best goed in, maar alles is helemaal weg gezakt. Misschien ben ik gewoon in het verkeerde gedeelte van Frankrijk geweest. Al heb ik wel gemerkt dat de jongere generatie meer open staat voor rustig uitleggen en ook jou tegemoet komen door te proberen Engels te praten. Op andere vakantiebestemmingen nooit problemen gehad om te mengen met de locals, maar Fransen zijn toch wat meer gesloten is mijn ervaring. Taal is dan wel een barriere. Het is gewoon lastig als je jezelf niet goed verstaanbaar kan maken.

Pampers en billendoekjes en ander baby spul is wel handig om een ruime voorraad van mee te nemen. Niks erger dan een poepluier en de doekjes zijn op :+ . Vind het altijd wel knap dat de kleinste mensjes de meeste spullen mee nemen.


Nee dat snap ik heel goed. Ik heb maar 2jaar Frans gehad dus dat is inmiddels ook aardig weggezakt maar ik begin altijd gewoon met bonjour en dan een standaard zinnetje. Meestal vinden ze dan al dat ik zo erg de taal aan het verkrachten ben dat ze vanzelf overgaan op Engels :')

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amber_, Ashleytjuhh, bribro, ChanelR, Exorcizamus, Jacquelinee_ en 90 bezoekers