Curacao!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 19:27

Djilna schreef:
Ik ga later dit jaar ook en zit dan in Jan Sofat. Volgens mij een beetje de rijkere buurt als ik het zo zie :+

Klopt inderdaad, is het Spaanse water.


manzano
Berichten: 23851
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 19:38

texelse schreef:
Het centrum van Willemstad kun je prima lopen, zeker weten, maar buiten het centrum is er nergens een gewoon voetpad o.i.d.
Jan Thiel vond ik erg veilig, en voor Curacaose begrippen redelijk schoon. Prima uitvalsplek om Curacao te verkennen, hoewel het niet echt centraal ligt.


Rottig omdat het idd totaal niet centraal ligt en wat mij betreft aan de totaal verkeerde kant van het eiland. Zit liever aan de andere kant van Willemstad.

Zahlina
Berichten: 2640
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bandabou Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 19:26

Ik woon heerlijk op banda abou, gelijk weer de hele andere kant op. Zelf ook hekel aan jan thiel, al die toeristen, niet mijn ding. Kan nu zo de kids in de auto gooien en zit op nog geen 5 minuten rijden van verschillende hele mooie stranden. Kom nu gem. 1a2 x per week in de stad om boodschappen te doen.
Voordeel van deze zijde vind de ruimte, in nederland woonde ik ook ruim, zonder buren nu weer, 1 ha grond, heerlijk op een heuvel, nu nog 2 huizen maar na het verbouwen breken we er 1 af en zijn bezig met 5ha aangrenzend bij te huren.
Doel is om ze veel mogelijk zelf voorzienend te leven, met dieren voor het vlees en melk en eieren, grote moestuin en veel fruitbomen.
Hebben een echt antilinaans oud huis, moet nog heel veel gebeuren maar ja poko poko

Quest Arabians performance breeding based on the crabbet bloodlines.

manzano
Berichten: 23851
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 19:39

Klinkt geweldig Zahlina!!!

verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 20:35

Zahlina schreef:
Ik woon heerlijk op banda abou, gelijk weer de hele andere kant op. Zelf ook hekel aan jan thiel, al die toeristen, niet mijn ding. Kan nu zo de kids in de auto gooien en zit op nog geen 5 minuten rijden van verschillende hele mooie stranden. Kom nu gem. 1a2 x per week in de stad om boodschappen te doen.
Voordeel van deze zijde vind de ruimte, in nederland woonde ik ook ruim, zonder buren nu weer, 1 ha grond, heerlijk op een heuvel, nu nog 2 huizen maar na het verbouwen breken we er 1 af en zijn bezig met 5ha aangrenzend bij te huren.
Doel is om ze veel mogelijk zelf voorzienend te leven, met dieren voor het vlees en melk en eieren, grote moestuin en veel fruitbomen.
Hebben een echt antilinaans oud huis, moet nog heel veel gebeuren maar ja poko poko

Gaaf! Dat lijkt mij ook wel wat :)

Je zit, mijn mening, inderdaad op het mooiste stukje van Curacao!

Djilna
Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 20:40

Ik kom op de thee/koffie Zahlina :D :P

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 20:57

Om te wonen snap ik dat je ergens anders wil zitten maar als tourist is Jan Thiel prima.
Wij gaan in oktober naar een accommodatie vlakbij Mambo beach.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:06

Josien_ schreef:
Om te wonen snap ik dat je ergens anders wil zitten maar als tourist is Jan Thiel prima.
Wij gaan in oktober naar een accommodatie vlakbij Mambo beach.

Ik ben meerdere keren op Curacao geweest. Maar ik vind Jan Thiel als toerist helemaal niks.
Wij zitten eigenlijk standaard op Coral Estate, en dat bevalt na al die jaren nog steeds prima. Dat gedeelte van het eiland heeft naar mijn mening ook de mooiste stranden.

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 22:38

Oke voor mij als tourist is Jan Thiel prima .
En niet omdat ik het strand zo mooi vind hoor haha.
De mooie stranden vind je inderdaad aan de andere kant van het eiland.
Zelf vind ik het gewoon een fijn idee dat je niet elke dag en overal die auto voor hoeft te pakken.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

manzano
Berichten: 23851
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 23:39

verstijnen schreef:
Ik ben meerdere keren op Curacao geweest. Maar ik vind Jan Thiel als toerist helemaal niks.
Wij zitten eigenlijk standaard op Coral Estate, en dat bevalt na al die jaren nog steeds prima. Dat gedeelte van het eiland heeft naar mijn mening ook de mooiste stranden.


Karakter <3 <3 <3

En lekker om de hoek bij Daaibooi en PortoMari. Heerlijk daar.

Naath86
Berichten: 3875
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:20

Wij zaten een paar jaar terug ook bij de Jan Thiel baai en vond er achteraf gezien ook niet veel aan.. Maar beperkt aantal restaurants, wat naar mijn idee ook voor behoorlijke prijzen zorgde. Willemstad is wat dat betreft een stuk goedkoper. Ik had liever wat dichter bij Willemstad gezeten. Of wat meer aan de andere kant van het eiland, wat dichter bij de mooie stranden.

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:01

Maar goed dat niet iedereen dezelfde dingen leuk vind dan :D ! Zou anders op één plek wel heel druk worden.
Vond juist de restaurants de leukste bij Jan Thiel en vind Willemstad minder interessant.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 16:36

manzano schreef:
verstijnen schreef:
Ik ben meerdere keren op Curacao geweest. Maar ik vind Jan Thiel als toerist helemaal niks.
Wij zitten eigenlijk standaard op Coral Estate, en dat bevalt na al die jaren nog steeds prima. Dat gedeelte van het eiland heeft naar mijn mening ook de mooiste stranden.


Karakter <3 <3 <3

En lekker om de hoek bij Daaibooi en PortoMari. Heerlijk daar.

Ja, Karakter is geweldig!
PortoMari vind ik op drukke dagen wel minder.. Maar Cas Abao blijft ook een favoriet.

Zahlina
Berichten: 2640
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bandabou Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 12:41

Mooiste strand van curacao blijft san juan (middelste strand) voor mij. Koelbox mee, bbq mee en vaak het strand voor jezelf, heerlijk.
Laguun of santa cruz voor een snelle duik, casa abou of daaibooi omdat het met de kids gemakkelijk is.

Quest Arabians performance breeding based on the crabbet bloodlines.

manzano
Berichten: 23851
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 11:00

Casa Abou vond ik tegenvallen eigenlijk.


San Juan klinkt goed!! Nooit geweest. Ben altijd wat terughoudend met van die afgelegen uitgestorven plekken als toerist.
Durf dat sinds we heel naar zijn overvallen op vakantje (niet op curacao hoor, maar het is geen onbekend fenomeen daar) niet meer zo goed.

Zahlina
Berichten: 2640
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bandabou Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 20:29

Voordeel van San Juan is dat je via het landhuis naar binnen rijd, daar betaal je 8 gulden, om bij de stranden te komen. Qua veligheid zit ik liever daar dan op de wat drukkere stranden omdat men weet dat daar touristen komen.

Quest Arabians performance breeding based on the crabbet bloodlines.

manzano
Berichten: 23851
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 21:50

Ah ok!! Dat scheelt.... dan is er nog wel enig "zicht" dus op de mensen die er komen

Zahlina
Berichten: 2640
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bandabou Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 18:00

Ja met een auto moet je langs het landhuis en lopend is het niet te doen, wel te doen maar ik zie een overvaller niet deze moeite doen. Het zijn juist de wat drukkere touristisch lokaties waar overvaller zich ophouden.

Quest Arabians performance breeding based on the crabbet bloodlines.

V_eraa
Berichten: 1102
Geregistreerd: 26-02-08
Woonplaats: Zeeland

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 14:16

Jaa San Juan is echt geweldig!

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 14:20

Oehh das ook nog eentje die ik niet gezien heb. Misschien ook maar een keer langsgaan.

V_eraa
Berichten: 1102
Geregistreerd: 26-02-08
Woonplaats: Zeeland

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 14:26

Jaa ik heb mn familie er ook mee naar toe genomen toen ze op bezoek waren en die vonden het helemaal geweldig! Ik heb 2 keer bij Playa Manzalina gelegen!

manzano
Berichten: 23851
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 20:20

Wij waren door onze host gewaarschuwd omdat een van hun eerdere gasten daar was overvallen.... daarom hebben we het gelaten voor wat het is. Volgende x toch maar eens heen zo te lezen!

manzano
Berichten: 23851
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 20:24

Hoop dat die volgende x niet te lang duurt hihi.


Djilna
Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:24

Ik ga dit najaar naar C. Nu is Tui op die data 140 euro goedkoper dan KLM (449 om 590). Zouden jullie dan toch met KLM gaan? Is het zóveel verschil?

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Suus___
Berichten: 9503
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Heinenoord

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:27

Mag ik meelezen en af en toe meekletsen?
Wij gaan volgend jaar april naar papagayo beach in een villa met t hele gezin en aanhang :D

Voorpret is ook al begonnen hoor, enige wat ik echt wil is dolfijnen zwemmen en verder vooral lekker relaxen en mooie dingen zien..

Voorheen Vip Z2+1, Spirit Z1+2, FHS Jelle L2+2 en Kalim L1+6


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, amand0, Chibi2, moonsparkle en 68 bezoekers