Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 07:24

Ook een optie :D al weet ik niet goed goed plan hij dat vindt...

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]


KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-16 07:49

ikke schreef:
KimD schreef:

Die nieuwe van de Decathlon zijn echt heel mooi! Wel maar 1 persoons, maar een mooi klein pakketje. :j

Wij moeten nu nog opzoek naar een kabel voor aan te sluiten op de camping in Engeland.

GB heeft ook gewone CEE-form 16A 3-polige aansluitingen, oftewel de Europese standaard......


Dat klopt, die hebben we al, maar we moeten ook een paar omvormers hebben. :)


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

ikke
Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 07:57

KimD schreef:
ikke schreef:
GB heeft ook gewone CEE-form 16A 3-polige aansluitingen, oftewel de Europese standaard......


Dat klopt, die hebben we al, maar we moeten ook een paar omvormers hebben. :)

Een paar omvormers? Dat klinkt heel raar voor mij, maar wellicht bedoel je iets anders dan het beeld wat ik er nu bij heb.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 09:08

Volgende week voor het eerst sinds een paar jaar weer kamperen in NL. Helaas voorspellen ze voornamelijk regen :Y) .
Gelukkig hebben we in juli nog een weekendje herkansing, zou fijn zijn als ze dan droger weer voorspellen.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

xXLiekeXx
Berichten: 3226
Geregistreerd: 26-11-05

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 15:47

Wij gaan over 3 weken weer op pad!

Wat zijn eigenlijk jullie favoriete camping gerechten?
Wij willen voor de eerste 5 dagen eten meenemen en hebben een koelkast.

/

Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 15:51

Hoeveel pitten heb je om op te koken?

Favoriet hier: pasta met tomatensaus, tomaat (goh), courgette en spekjes. Lekker makkelijk op 2 pitjes.

We nemen ook altijd pannenkoekenmix mee waar je alleen water bij hoeft te voegen, voor de dagen dat we echt niet willen koken. Beetje salade erbij in een schaal en klaar is kees.

xXLiekeXx
Berichten: 3226
Geregistreerd: 26-11-05

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 15:54

We hebben een gasstelletje met 2 pitten.
Pannekoekenmix zat ik ook al aan te denken. Pasta is ook een goeie!

We nemen sowieso ook eitjes mee en spek. Dan kan ook altijd nog als avondmaaltijd.

/

Lielle
Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 16:01

waarom voor vijf dagen? Ik neem meestal wat picknick gerechten voor onderweg mee, die we dan de eerste avond opmaken. Nog iets voor het ontbijt, en daarna ga ik lekker lokaal shoppen.

Ik ben dol op antipasti eten, dus kaas en vleeswaren, olijven etc, salade en wat brood. Mocht je 's avonds heel graag warm willen eten, kopje soep erbij. Dat neem ik vaak ook nog wel mee, een potje van de soepfabriek.

Verder bv maaltijdsalade, een lekker stukje gebakken vlees met wat salade, iets op de BBQ, of wat lekkers kant en klaar uit de supermarkt in Italie / Frankrijk.

Wij hebben een pitje, nog nooit behoefte gehad aan meer (twee volwassenen).

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 17:05

Voor 5 dagen eten past niet eens in onze koelkast, zelfs niet als we onze 2e koelkast meenemen := en wij hebben echt een grote koelkast in de caravan.

Wat wij lekker vinden op de camping zijn eenpansgerechten als nasi en macaroni met tomatensaus. En wat ook echt campingeten is, aardappels met salade en een stukje vlees. Pannenkoeken bak ik niet op de camping.

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 17:24

Nog een geheim recept: een blikje smac (in blokjes) met gelijke hoeveelheid appel bakken in de pan, flink wat kaneel erover en opeten met een witte boterham of stokbrood. Erg lekker en door de appel ook nog gezond; -)

~Turbohoof Solutions ~

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 18:03

Hier eten we meestal ook vooral pasta en rijst, en bonen uit blik enzo :+ Dat hoeft gelukkig niet in de koelkast, daar past dan wel voor een aantal dagen groente in.
Komende vakantie gaan we denk ik extra gezond doen, en vooral (groene) smoothies en salades en veel verse groente eten, dat wordt al lastiger := Gelukkig kan veel fruit wel buiten de koelkast.

Onze vakantie staat nu gepland voor drie weken in september.. We moeten dus nog even geduld hebben -O-

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Irene_S
Berichten: 225
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Emmen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 18:20

Ik neem ook altijd zakjes aardappelpuree, gehaktballetjes in blik mee. De rest haal ik daar gewoon in de supermarkt. Tegenwoordig hebben ze alles wat we hier ook gewoon hebben toch. Ook vaccuum verpakte pita broodjes vind ik handig, die kun je ook makkelijk even om en om in de pan doen.

Wij gaan ook pas september, duurt lang :-(

Carlos, al 15 jaar mijn maatje ~B+12 L1+10 L2+10 M1+11 M2+12~

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 18:50

Wij nemen standaard voor de eerste nacht een blik soep en knakworsten mee. Daarna gaan we wel boodschappen doen.
Als je dan een keer laat in de middag aankomt heb je in ieder geval iets te eten.
Verder hebben wij drie pitten en koken we vaak pasta. Salades eten we altijd meer dan thuis. Vooral in Italië.
Ook stukje vlees met aardappels of groentenomelet. Beetje makkelijke maaltijden.

Olikea
Berichten: 5449
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 19:32

Ik neem geen eten mee.. Ja voor onderweg. Maar verder niet. Ik vind het juist leuk om elders boodschappen te halen. Probeer dan wel supermarkten te vermijden. . Lekkere Franse kruideniertjes bakkertjes en slagers.

In de tent die we huren zitten 2 pitten maar neem onze eigen camping keuken mee met 2 pitten.. vind 2 pitjes geen doen.

Julius <3

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 19:37

Dat is inderdaad heerlijk, shoppen in van die leuke, pittoreske dorpjes :D Maar niet zo handig als je met de fiets bent. Vorig jaar hebben we 10 km moeten fietsen op twee krakkemikkige vouwfietsjes om in het dichtsbijzijnde dorp met supermarkt te komen, en toen moesten we nog 10 km terug met allebei twee tassen eten aan het stuur :wow:

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 19:43

Vandaag is ons nieuwe fietsenrek binnen gekomen. Voor het eerst gaan de fietsen mee op vakantie. Ben benieuwd of dat een beetje bevalt.
Meer mensen die de fiets meenemen?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 19:47

Ja wij nemen 3 fietsen mee. Waarvan 1 kinderfietsje. Alle fietsen passen in de caravan.

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 20:40

[ img ]

Wij nemen ook de fietsen mee. En de hond in het karretje :+

~Turbohoof Solutions ~

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 20:53

Wat blijft die braaf zitten! Voor onze hond hebben we een bench op wieltjes. Onderstel van een kinderfietskar met een normale bench erop. Je trekt een hoop bekijks als je daarmee gaat fietsen. Helemaal omdat de hond de hele fietstocht ligt te piepen :+

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 21:00

Ik heb hem niet geleerd dat hij er zelf uit kan ;-). Gelijk gaan fietsen terwijl ik er naast liep, zodra ik dacht dat hij er uit wilde gestopt en er uit getild. Nu wacht hij tot ik hem kom halen, hij heeft gewoon nooit bedacht dat hij ook zelf er uit kan (en het is toch echt een slimpie). Dat van die bench is ook een goed idee !

~Turbohoof Solutions ~

kwita
Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 04:22

Die hond , zo tof!
Het eten eenpans gerechten, idd soep en knakworsten, rookworst, smac en oude kaas,macaronie, rijst met krenten, rijst en wokken,sla ,aardapp, eieren,appelmoes, instant poedermixen voor soep,macaroni, nasigoreng, kloppudding .Wegwerp bbq, vlees en vleeswaar nemen we nooit mee ivm bederf! en vergeet het onderweg eten niet er is ook vaak echt wel een afhaal /restaurant avond!
mbt de fietsen 2 kunnen er achterop en de kinderfiets gaat in de carvan!

Thuis deed mijn moeder vaak ook van te voren dingen in plastic zakjes en invriezen: appelmoes en pastasaus ( de speciale dieet maaltijden van mijn broer).
De eieren doe ik vaak in een petflesje( schoongemaakt het flesje dan, zonder eierschalen, dat schilt een hoop rotzooi) en je kan ze zo in de pan schenken!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

xXLiekeXx
Berichten: 3226
Geregistreerd: 26-11-05

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 06:56

Super bedankt voor alle gerechten! Ik ga ze allemaal noteren :)
Knakworstjes en soep zijn inderdaad ook goeie! Die van ClauH ga ik eens proberen, klinkt erg lekker!

De reden dat ik voor 5 dagen eten mee wil hebben omdat wij een tocht gaan rijden met wat opdrachten er in en een wedstrijdelement. We willen geen tijd verliezen omdat we nog eten voor die avond moeten gaan zoeken :)

/


SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 07:02

Zo'n open kar hebben wij ook eerst geprobeerd, want die hadden we al. Maar daar stond hij meteen weer naast. Fietskar met rits was ook geen succes. Hij sloopt gewoon de rits om eruit te kunnen komen. Maar lang lopen naast de fiets mag hij niet. Dus dan maar met bench :j bijkomend voordeel was dat hij in de bench in de voortent kon blijven als we ergens heen gingen waar hij niet mee naar toe kon. In de caravan gaat hij namelijk als een gek aan de deur krabben als we weg gaan. Bench gaat hij rustig in liggen (behalve als we er mee gaan fietsen dan :') ). Dit jaar gaat hij voor het eerst de hele vakantie uit logeren, want hij wordt toch te oud om mee te gaan nu. Kan niet meer lang wandelen, wordt chagerijnig als er de hele tijd mensen/kinderen/honden langs de voortent lopen en hij gestoord wordt in zijn slaap. Liefst ligt hij de hele dag te pitten. Logeerplekje is vertrouwd voor hem en gaat hij vaker heen, bij mijn schoonouders kan hij lekker relaxen.

Cabelona
Berichten: 1695
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:10

Ik snap nooit zo goed dat mensen naar vakantie zo veel eten meenemen :o Ze hebben daar ook supermarkten, winkels en markten. Wij nemen eigenlijk alleen eten mee voor onderweg en eventueel de eerste dag. Maar we kunnen dan ook niets dat koud gehouden moet worden bewaren, ivm geen koelbox.

Afhankelijk van het land waar we zijn eten we wat we in de winkeltjes vinden. In Oostenrijk hebben ze heerlijk vlees. Dus dat gaat vaak op de gril en maak ik er een salade bij. Italië vond ik het vlees erg duur, dus daar veel vegetarisch gegeten. Pasta met saus etc. In Tsjechië vorig jaar ook veel op de gril, maar ook veel uiteten geweest.

Het enige lastige vind ik het ontbijt. Ik eet namelijk voornamelijk hartig bij het ontbijt en lunch, maar zonder koelbox is dat erg lastig. En na 3 dagen achtereen unox leverpastei ben ik dat vaak ook wel een beetje zat. Als er een klein winkeltje op de camping is of in de buurt is het geen probleem, daar kun je vaak wel wat halen aan snijwaar/kaas. Dit was vorig jaar in Tsjechië helaas niet, maar daar hadden ze een groot assortiment aan ingeblikte vleeswaar op brood. Dit jaar in Italië zal er geen winkeltje op loopafstand zijn, dus hoe zouden jullie dit doen?


Geld verdienen met het schrijven van artikelen: Klik hier

mvdende
Berichten: 5638
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:44

Wij nemen afhankelijk van welk vakantieland veel of minder eten mee. Dit jaar naar Zwitserland gaan er waarschijnlijk weer 3 kratten eten mee. Anders wordt het wel erg duur met 5 man. In Noorwegen waren we eens 80 euro kwijt voor een frietje met hamburger en elke dag 5 euro per brood x 2 per dag....dan wil je wel zelf eten meenemen hoor.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, Ann, FCSA, Knoek, LouLi en 78 bezoekers