Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 15:22

Corsica..... Was dat niet het ballingsschap eiland van napoleon?

Lijkt mij ook mooi.


Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 15:25

Zie bericht hieronder!
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 18-05-16 15:28, in het totaal 3 keer bewerkt

Niet banketstaaf maar poetsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 15:25

vuurneon schreef:
Corsica..... Was dat niet het ballingsschap eiland van napoleon?

Lijkt mij ook mooi.

Klopt :j Maar daarbuiten echt enorm mooi eiland met prachtige natuur, ontzettend vriendelijke mensen en geweldige stranden. Ik kom er al mijn hele leven en ben enorm blij dat ik deze zomer weer terug ga <3

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 15:27

ClauH schreef:
Ik kom ook volgen ! Op dit moment wordt onze opel vivaro omgebouwd tot campertje. Hiervoor hadden we een caravan maar dit is al jaren mijn droom....
Kunnen jullie me misschien ook aan een leuke camping helpen, mijn eisen-lijstje is nogal lastig merk ik na weken googlen:
- geen mega grote camping met glijbanen etc. Terrasje of restaurantje geen probleem,
- ergens in het zuiden van europa, maar ook niet te ver, denk aan zuid-frankrijk, noord-italie, oostenrijk, zwitserland,
- dorpje op loopafstand, minuut of 15, hoeft niet groot te zijn maar maar wel gezellig,
- wij nemen graag de hond mee, en nu komt het meest lastige,
- wij zwemmen graag met de hond, strand, meer, rivier, dat maakt niet uit.
Iemand met de gouden tip ?

Blinnli misschien? Die camping klinkt wel goed :-)


Zeker weten camping River in Meolans-Revel! Frankrijk

Prachtige camping, prachtige omgeving, leuke Nederlandse eigenaren, schoon sanitair, nette bijgehouden camping, heerlijk klein restaurantje, mooie bar en veranda, zwembadje en eigen gegraven zwem-meertje (waar de hond in kan poedelen). De camping ligt aan de rivier (maakt geluid) en je kunt heerlijk wandelen met de hond vanaf de camping.

http://www.camping-river.eu

Niet banketstaaf maar poetsen.

Guinevere
Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 15:59

Ben net op zoek naar een tent, zie ik ineens dit topic voorbij komen. Handig! :P

Ik zit nu naar de Coleman Evanston Screened Tent te kijken, maar ik vraag me af of een 8 persoons tent te groot is voor 2 mensen? Aan de ene kant denk ik, duh, natuurlijk is dat veel te groot ... maar aan de andere kant lijkt het me echt een fijne tent en 3,5 x 4,5m (waarvan deels het ingeschermde voorstukje) valt toch wel mee? :=

Kerstmuts

Irene_S
Berichten: 225
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Emmen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 16:23

Wij hebben ook een hele grote, geloof 6 persoons. Met zijn 2 lekker groot slaapvertrek, een binnenstuk voor kleding, potten en pannen en evt binnen zitten en dan nog een kleine luifel. Wel groot maar ook wel heeeeel fijn :-):-)

Carlos, al 15 jaar mijn maatje ~B+12 L1+10 L2+10 M1+11 M2+12~

Olikea
Berichten: 5449
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 16:38

Ik ben echt fan van Coleman tenten. Goede kwaliteit. Makkelijk op te zetten, veel ruimte en gewoon goed nagedacht over de modellen.. wij gebruikten met 2 personen de weathermaster xl. Ook een 8 persoons tent.. ideaal. Lekker veel ruimte. . Vooral als het weer eens wat minder is erg fijn

Julius <3

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 16:47

Emmaa_ schreef:
vuurneon schreef:
Corsica..... Was dat niet het ballingsschap eiland van napoleon?

Lijkt mij ook mooi.

Klopt :j Maar daarbuiten echt enorm mooi eiland met prachtige natuur, ontzettend vriendelijke mensen en geweldige stranden. Ik kom er al mijn hele leven en ben enorm blij dat ik deze zomer weer terug ga <3


Napoleon is geboren op Corsica, maar zijn ballingschap was op Elba. Moest ik even kwijt :D

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

kwita
Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 02:40

kruipt onder meeleessteen vandaan,
Ik wil iedereen bedanken voor de tips over kamperen met jonge kinderen ik heb er veel aan gehad op ons proef weekend!
geweldig genoten ... *\o/*

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 07:06

Sheran, ah! Dat was het inderdaad :D

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-16 20:44

Wij hebben ons volledige vakantie geboekt, ik ben blij! Wat een last van mijn schouder, een camping speciaal voor honden en we mochten drie honden in één pitch, is dat even fijn! *\o/*

Nu verkoopt een kennis van ons zijn caravan, een Hobby 420, ik twijfel of het iets voor ons is. Wij lopen ook links en rechts wedstrijden door heel NL en dat zijn ook vaker weekenden, dan is zo'n caravan natuurlijk wel handig. Maarja... hoeveel kost zo'n ding wel niet in onderhoud?

Daarnaast zal ik ook mijn BE moeten halen (Denk ik :+ ), maar dat stond sowieso op de planning, maar dat zal niet zo'n probleem zijn om dat te halen aangezien ik ook met combinaties langer dan 15 meter kan rijden. _O-


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 07:10

Leuk KimD, waarheen ? Een caravan kost niet veel hoor qua onderhoud, alleen de banden goed in de gaten houden. Mag je hem niet een weekendje lenen om proef te draaien ?

~Turbohoof Solutions ~

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 07:40

Stalling kost na aanschaf het meest. Scheelt erg als je hem bij huis kan zetten. Ander onderhoud is op banden na meestal niet prijzig. Maar ook elektra, gasleidingen etc is goed om geregeld na te lopen. Wat wij tot nu toe aan een caravan hebben moeten vervangen zijn oa rolgordijnen, rubbertjes bij de ramen, nieuwe matras.

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-16 09:16

Ik zou hem inderdaad bij de paarden kunnen stallen met een hoes, of de stalling overnemen waar hij nu staat. €120,- per jaar, weet niet of dat veel is? Die man onderhoudt ook caravans, als je wilt kun je dan ook een beurt aan de caravan laten doen.

Vorig jaar Augustus zijn er nog nieuwe banden ondergelegd en leidingen van het toilet (?) en elektronische dingen gerepareerd richting ijskast en dergelijke. Hij is niet héél vaak gebruikt, hoogstens twee keer per jaar, soms helemaal niet.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 09:29

KimD schreef:
Ik zou hem inderdaad bij de paarden kunnen stallen met een hoes, of de stalling overnemen waar hij nu staat. €120,- per jaar, weet niet of dat veel is? Die man onderhoudt ook caravans, als je wilt kun je dan ook een beurt aan de caravan laten doen.

Vorig jaar Augustus zijn er nog nieuwe banden ondergelegd en leidingen van het toilet (?) en elektronische dingen gerepareerd richting ijskast en dergelijke. Hij is niet héél vaak gebruikt, hoogstens twee keer per jaar, soms helemaal niet.

Als dat binnen is, is dat een koopje, buiten is minder wenselijk maar als hij ook onderhoud doet, is dat weer een pluspunt.
Ik zou dan in eerste instantie de stalling overnemen en, indien nodig, daarna rustig op zoek gaan naar een andere plek.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-16 11:05

Stalling is wel overdekt, niet binnen. Zoals aangegeven zou ik hem ook thuis bij de paarden kunnen stallen op de parkeerplaats.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi


SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:08

Dat is weinig geld voor stalling. Hier in de buurt betaal je makkelijk het dubbele, of meer.

Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:42

Voor 120 euro zou ik de caravan lekker daar laten staan. Ook meteen fijn voor onderhoud. Ik denk dat op de website van de ANWB wel tips staan waar je aan moet denken bij een caravan, heb er zelf verder geen ervaring mee.

Hier is deze week het vakantiegeld gestort dus ik ga tent-shoppen denk ik. We willen graag een licht trekkingtentje die mee kan tijdens het wandelen.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

HippoLogic
Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 00:29

Hier nog een kampeerder. Wij gaan lekker weg in 'eigen' land dit jaar. Wij wonen in Canada :D
Lekker 3 weken Okanagan. Wij hebben een tent en nu een dakkoffer. De gas BBQ gaat ook mee. :9

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

fique
Berichten: 2499
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 09:47

Wij kamperen niet veel. Maar als we gaan is het vanuit de hondenclub of als we naar een wedstrijd gaan kijken. Ga dan altijd samen met mijn zus en mijn vriend. Dit jaar ook weer met pinksteren weggeweest. Was gezellig, maar zo koud. We hebben een hele mooie tunneltent voor 5 personen met 2 slaapcabines, maar er stond erg veel wind en t was echt niet leuk om hem op te zetten. Het leek net 1 grote vlieger. Ook al die rotzooi die weer mee moest in de auto was weer passen en meten.
Gelukkig was het dichtbij huis en konden we op de laatste dag heen en weer rijden, want de tent paste niet meer in de auto omdat hij zeiknat was en we tussendoor nog warme kleding en dekens extra opgehaald hadden.
We waren met een grote groep met tenten en caravans.
We hebben dat weekend meteen besloten om ook voor een caravan te gaan :)
Echt zo makkelijk..
Van het weekend gaan we er een stuk of 8 bezichtigen. Ben benieuwd.

♥ MAGNIFIQUE, OKIES BH CHARLIE ❤️
Dakota for always on my mind 02-06-2007 / 07-07-2011
Leootje 1995/2023
Love you for ever

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-16 10:55

Dee_Es schreef:
Voor 120 euro zou ik de caravan lekker daar laten staan. Ook meteen fijn voor onderhoud. Ik denk dat op de website van de ANWB wel tips staan waar je aan moet denken bij een caravan, heb er zelf verder geen ervaring mee.

Hier is deze week het vakantiegeld gestort dus ik ga tent-shoppen denk ik. We willen graag een licht trekkingtentje die mee kan tijdens het wandelen.


Die nieuwe van de Decathlon zijn echt heel mooi! Wel maar 1 persoons, maar een mooi klein pakketje. :j

Wij moeten nu nog opzoek naar een kabel voor aan te sluiten op de camping in Engeland.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 10:58

KimD schreef:
Dee_Es schreef:
Voor 120 euro zou ik de caravan lekker daar laten staan. Ook meteen fijn voor onderhoud. Ik denk dat op de website van de ANWB wel tips staan waar je aan moet denken bij een caravan, heb er zelf verder geen ervaring mee.

Hier is deze week het vakantiegeld gestort dus ik ga tent-shoppen denk ik. We willen graag een licht trekkingtentje die mee kan tijdens het wandelen.


Die nieuwe van de Decathlon zijn echt heel mooi! Wel maar 1 persoons, maar een mooi klein pakketje. :j

Wij moeten nu nog opzoek naar een kabel voor aan te sluiten op de camping in Engeland.

GB heeft ook gewone CEE-form 16A 3-polige aansluitingen, oftewel de Europese standaard......

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 20:41

KimD schreef:
Dee_Es schreef:
Voor 120 euro zou ik de caravan lekker daar laten staan. Ook meteen fijn voor onderhoud. Ik denk dat op de website van de ANWB wel tips staan waar je aan moet denken bij een caravan, heb er zelf verder geen ervaring mee.

Hier is deze week het vakantiegeld gestort dus ik ga tent-shoppen denk ik. We willen graag een licht trekkingtentje die mee kan tijdens het wandelen.


Die nieuwe van de Decathlon zijn echt heel mooi! Wel maar 1 persoons, maar een mooi klein pakketje. :j

Wij moeten nu nog opzoek naar een kabel voor aan te sluiten op de camping in Engeland.


Ik wil wel graag incl vriend in een tent :')

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Olikea
Berichten: 5449
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 20:43

Gewoon lekker dicht bij elkaar liggen. :D

Julius <3

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 20:57

Stapelen :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lovelance, Majestic-12 en 78 bezoekers