Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
amyblub
Berichten: 243
Geregistreerd: 29-11-15
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 09:32

kwita schreef:
weet wat je moet doen als er een nood situatie is, met de auto of een persoon!
veel muggen olie en een ehbotrommel alles is daar heel ver weg!

Dankjewel! Is het daar zo erg met de muggen?


LoveBodin
Berichten: 4340
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 09:53

Ligt er beetje aan waar je heengaat. Maar ja, in scandinavië is het erg met muggen haha.
Wij hadden altijd pilletjes voor, waardoor het in elk geval niet zo jeukte. En natuurlijk insmeren voor 't leven.

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 11:25

Ik kom ook volgen ! Op dit moment wordt onze opel vivaro omgebouwd tot campertje. Hiervoor hadden we een caravan maar dit is al jaren mijn droom....
Kunnen jullie me misschien ook aan een leuke camping helpen, mijn eisen-lijstje is nogal lastig merk ik na weken googlen:
- geen mega grote camping met glijbanen etc. Terrasje of restaurantje geen probleem,
- ergens in het zuiden van europa, maar ook niet te ver, denk aan zuid-frankrijk, noord-italie, oostenrijk, zwitserland,
- dorpje op loopafstand, minuut of 15, hoeft niet groot te zijn maar maar wel gezellig,
- wij nemen graag de hond mee, en nu komt het meest lastige,
- wij zwemmen graag met de hond, strand, meer, rivier, dat maakt niet uit.
Iemand met de gouden tip ?

Blinnli misschien? Die camping klinkt wel goed :-)

~Turbohoof Solutions ~

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 12:28

Camping le plo in de languedoc?

...

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 14:04

Dat ziet er goed uit benangelique ! Weet je toevallig of de hond in de meren mag zwemmen voor als we eens een luie dag hebben ? Ik ben in mijn beste frans aan het googlen maar lastig te vinden.

~Turbohoof Solutions ~

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 18:07

Na een tip van iemand in dit topic heb ik van de week bij de vrijbuiter van die autoscherm dingen gekocht die je onder je luchtbed kan leggen, zodat de kou niet in je luchtbed komt!
Deze zomer eens uitproberen!

We hebben ook eindelijk besloten waar we heen gaan! We beginnen in Hoog Vaals, want hier hebben mijn ouders een huisje gehuurd, dus dan blijft de tent in de auto.
Vervolgens gaan we naar Frankrijk voor een week: http://www.camping-lacdorient.com/
En sluiten we af in Luxemburg voor een week: http://www.irisparc.nl/camping-birkelt/

De camping in Luxemburg gaan we heen dankzij een tip van onze ouders, schijnt een goede camping te zijn!

Waar gaan jullie allemaal heen? :D

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:43

ClauH schreef:
Dat ziet er goed uit benangelique ! Weet je toevallig of de hond in de meren mag zwemmen voor als we eens een luie dag hebben ? Ik ben in mijn beste frans aan het googlen maar lastig te vinden.


Geen idee! Ik zou de eigenaren vd camping eens mailen. Zijn Nederlanders en ontzettend vriendelijk!

...

mvdende
Berichten: 5637
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 20:09

Leuk camping Birkelt in la Rochette. Probeer een plekje te krijgen met half zon half schaduw. En hopelijk is het niet z'n verschrikkelijke modderpoel als 2 jaar geleden. 2014 was een natte zomer en de laatste week was de camping een grote blubber boel. Voor een redelijke warme douche moet je de familie douches hebben in het kinder gedeelte. Ga niet douchen als iedereen gaat douchen want dan heb je ijs koud water.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:03

Familiedouches zijn ideaal. Hadden wij vroeger niet. Ik vind het heerlijk, rond 19.30 even samen met dochter onder de douche (je moet zelf toch ook douchen) en dan met natte haartjes nog even bij de tent tot rust komen. Dan rond 20.30 slapen. Meestal is ze rond 7.30 wakker, dat is een uur later als thuis. Als er goede wifi op de camping is kan ze nog even tablet kijken en kunnen wij rustig wakker worden :D

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 07:06

Ik krijg er al helemaal zin in (en moet nog tot september wachten). Qua keuze denk ik dat we er uit zijn. Vriendlief wilde graag naar de Cote d'Azur, die vindt de zee daar zo lekker. Heb in Ramatuelle een wijngaard gevonden die ook camping is. Mocht het weer daar slecht zijn dan misschien naar het Iseo meer. 2 keuzes, dan moet er toch 1 met zon bij zijn tegen die tijd :-D.
Heerlijk 's-ochtends een ontbijtje buiten in je korte broek.... Is het al bijna september ?

~Turbohoof Solutions ~

Irene_S
Berichten: 225
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Emmen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 08:07

Heerlijk al die tips en verhalen hier, ik kijk ook uit naar September ClauH, Als ik alle foto's van Corsica zien waar we heen gaan kan ik niet wachten. Lekker ongedwongen kamperen, geeft me altijd zo'n vrij gevoel!

Carlos, al 15 jaar mijn maatje ~B+12 L1+10 L2+10 M1+11 M2+12~

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:34

aan de cote is het in september nog zalig hoor! vind de nachter er alleen altijd hel, het is dan net zo warm als overdag...

...

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:47

Corsica lijkt me ook heerlijk, ga je varen daarheen Irene_S ?
Warme nachten, heeerlijk haha benangelique, heb ik nooit zo'n last van, ik kruip gewoon lekker onder mijn dekbedje.

~Turbohoof Solutions ~


Irene_S
Berichten: 225
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Emmen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 10:11

Ja we pakken heen de boot vanuit Livorno en terug vanuit Porto Vecchio naar Toulon. We blijfen zowel in noord oost als zuid west een week op een camping staan en gaan vanuit daar wat tochtjes maken. Kijk er zo naar uit

Carlos, al 15 jaar mijn maatje ~B+12 L1+10 L2+10 M1+11 M2+12~

ClauH
Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 10:13

o wat leuk zeg ! Goed idee voor volgend jaar ;-)

~Turbohoof Solutions ~

Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 10:28

Dit topic is helemaal goed voor voorpret, het aftellen tot september duurt nog zo lang... Las ik goed dat er die maand nog meer Bokkers op het mooie Corsica zijn?

Irene_S
Berichten: 225
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Emmen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 10:29

Ja ik Szan

Carlos, al 15 jaar mijn maatje ~B+12 L1+10 L2+10 M1+11 M2+12~

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-16 12:02

Wij hebben ondertussen de wedstrijd geboekt en de boot! *\%/*

Nu alleen nog op zoek naar een camping voor de tweede week, we hadden een super mooie camping gevonden. Maar geen stroom. :(

Nu dus weer als een waanzinnige opzoek naar een camping, het lijkt bijna onmogelijk.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:12

mvdende schreef:
Leuk camping Birkelt in la Rochette. Probeer een plekje te krijgen met half zon half schaduw. En hopelijk is het niet z'n verschrikkelijke modderpoel als 2 jaar geleden. 2014 was een natte zomer en de laatste week was de camping een grote blubber boel. Voor een redelijke warme douche moet je de familie douches hebben in het kinder gedeelte. Ga niet douchen als iedereen gaat douchen want dan heb je ijs koud water.

Bedankt voor de tips! :D

Ik ga eind juni al op vakantie en dat is al bijna!! :):)

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 14:25

Ik wil ook graag eens naar corsica, maar vind de overtocht zo duur

...

Irene_S
Berichten: 225
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Emmen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 14:34

Wij waren 280€ kwijt benangelique. Incl hut en eten op de terugweg. De heenreis vanaf livorno is maar 4 uurtjes. Terug hebben we de nachtboot. Overtocht naar Noorwegen was duurder

Carlos, al 15 jaar mijn maatje ~B+12 L1+10 L2+10 M1+11 M2+12~

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 14:40

Oh dat valt wel mee! Ik kwam echt op minimaal het dubbele uit (2 volwassenen, 2 kinderen

...

Irene_S
Berichten: 225
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Emmen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 14:58

Ja dat zou kunnen kloppen want wij zijn maar met zijn 2en. Dat scheelt aanzienlijk. Voor een heel gezin wordt het gelijk duur. Jammer :(

Carlos, al 15 jaar mijn maatje ~B+12 L1+10 L2+10 M1+11 M2+12~

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 15:19

Vanaf waar neem je dan de boot naar Corsica? Of kun je op verschillende plaatsen de boot nemen.
Ik heb nog nooit aan Corsica gedacht om te gaan kamperen. O:)
Maar dat is dus wel een hele mooie ervaring?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 15:21

Als je met de nachtboot gaat zou je er ook voor kunnen kiezen om geen hut te boeken :) Wij hebben jarenlang gewoon in het restaurant in een slaapzak gelegen en dat ging eigenlijk ook wel prima. Overtocht is idd niet goedkoop, maar het eiland zelf is niet mega toeristisch en daardoor erg betaalbaar :j

@SdaphneS: Vanuit Toulons of Nice is in Frankrijk het handigst, als je naar Italië rijdt is het Livorno of Genua. Het goedkoopst is meestal de boot naar Bastia, dat is een wat grotere stad in het noorden. Wij zaten altijd vlakbij Porto Vecchio, daar is ook een haven maar aanzienlijk kleiner.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, kosseh, Monique1963 en 80 bezoekers