Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 21:04

Josien_ schreef:
mvdende schreef:
Ik zou zeker wel voor iets waterdichts gaan in het voorstukje van een kleine tent. Je kan er meestal niet in staan en Niets vervelender dan natte knieën bij het in en uitgaan van de tent doordat er net een hoosbui is langs gekomen en het gras zeik nat is.


Er komt sowieso een grondzeil onder de tent en ik zorg dat die groot genoeg is om ook in de voortent te liggen. Daarover doe ik denk ik nog zo'n waterdichte plaid :) .
Voor dat ene weekje om het jaar dat ik meestal kampeer ga ik nog niet direct vanalles knutselen of kapitalen uitgeven haha. Daarnaast is het grootste deel van de voortent opslag voor de paardenspullen en koelbox etc.
Ik ga deze tent meenemen: http://www.decathlon.nl/arpenaz-family- ... 22425.html

Maar uit zo'n topic haal je toch slimme tips die je als niet fanatiek kampeerder toch vaak niet zelf op komt :D .


Daar passen die dekentjes die ik postte perfect in!

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]


benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 21:08

Wij gaan alleen maar op vakantie naar plekken met bijna gegarandeerd mooi weer :+

...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 21:23

moonsparkle schreef:
Ik ga in het najaar voor het eerst kamperen. Nu is vooral mijn vraag als hotelganger :') hoe doen jullie het met eten? Koel houden en koken? We hebben zeg maar buitenom een tent en slaapzakken ook nog helemaal niks qua kampeerspul en willen er ook niet teveel aan kwijt zijn. En hoe doe je dat met stroom? We willen zoveel mogelijk met een kaart gaan rijden, maar ik vind het wel leuk om te kunnen Googlen of er iets in de buurt zit om te zien of doen. En waar slapen jullie op? Ik heb zin groot twee persoons luchtbed, maar die past misschien niet eens in de tent.

Wij hebben een elektrische koelbox, ideaal want daarin kun je dingen onderweg ook koel houden. Moet je wel een omvormer kopen.
Verder zijn goede stoelen en een tafel wel handig en kook-en keukengerei. Maar wij lenen meestal Dingen. Vraag eens wat om je heen, er zijn vast wel kampeerders waar je war van kunt lenen!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 08:59

benangelique schreef:
Wij gaan alleen maar op vakantie naar plekken met bijna gegarandeerd mooi weer :+


Die garantie hebben we in NL niet :') wij hebben vaak zat water in de voortent gehad. Drama om dan de hele dag je kind te entertainen in de caravan. We hebben nu wel de camping zo gekozen dat er ook met slecht weer zat te doen is.

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 09:24

SusanH schreef:
benangelique schreef:
Wij gaan alleen maar op vakantie naar plekken met bijna gegarandeerd mooi weer :+


Die garantie hebben we in NL niet :') wij hebben vaak zat water in de voortent gehad. Drama om dan de hele dag je kind te entertainen in de caravan. We hebben nu wel de camping zo gekozen dat er ook met slecht weer zat te doen is.

Zeeland geeft redelijk garantie op goed weer. Vaak zat meegemaakt dat heel NL zuchte en steunde onder regenbuien en wij met mooi weer op het strand lagen. Andersom was (en is) een zeldzaamheid.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Siers83
Berichten: 7261
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 10:13

Texel ook hoor!

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 19:40

Vlieland ook :j . Maar dat is helaas niet toegestaan met caravan. En de kust gaan wij met paard iig niet meer doen. Dat is geen succes :+ dus dan maar een camping met iets meer vertier.

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 20:41

De wadden sowieso. Erg weinig regen :j

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Blinnii
Berichten: 4153
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: Wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 15:40

Hallo! :wave:
Ik lees al een poosje mee, maar mag ik ook meekletsen?

Mijn vriend en ik zijn van huis uit allebei opgegroeid met kamperen (hij: tent/vouwwagen, ik: caravan). Samen besloten dus ook te gaan kamperen. Het eerste jaar met een huurtent van Vacansoleil, tweede jaar hebben we een eigen (grote) tunneltent gekocht. Wij zijn heel erg van meerdere campings in één vakantie, dus zo hebben we in de afgelopen twee jaar al op vijf verschillende plekken gezeten in Frankrijk. Prachtig om te zien hoe verschillend dat land is, heerlijk! :)

Dit jaar gaat voor het eerst onze 'pup' mee op vakantie; een Australian Shepherd van dan 9mnd oud. We zijn heel benieuwd hoe hij het gaat beleven. De testweek vorige week op een camping in NL, weliswaar met caravan, beviel heel goed. Dus dat moet vast goedkomen. We nemen voor hem een extra groot schaduwdoek mee, zodat we genoeg schaduw kunnen creeëren. Daarnaast hebben we specifiek gevraagd om een plek met half zon/schaduw, zodat we niet in de volle zon staan de hele dag.

Meer mensen die hun hond meenemen op kampeervakantie?

Zoals ik al zei, kamperen wij met een tent. We hebben de Coleman Coastline Deluxe 4 + luifel. Voor ons samen (incl. nu Ferro) is dat groot zat. Voorlopig bevalt deze tent ons dus super. Hij heeft in die twee seizoenen al menig storm en onweersbui doorstaan en hij houdt zich goed, dus hopelijk kunnen we er nog een poosje mee vooruit! :)

Wij gaan dit jaar trouwens weer naar Frankrijk, Aveyron. We hebben een camping geboekt aan het meer van Sarrans, op het schiereiland Laussac. Vanwege Ferro blijven we dit keer 18/19 dagen op dezelfde camping, zodat we niet tussendoor hoeven te verkassen. Eerst maar eens zien hoe het loopt met hondje mee <3

Coming together is a beginning, keeping together is progress, working together is success. [Henry Ford]
Gradon of Miracle Colors 'Ferro' || Australian Shepherd

    ♥ mama van : I. & M. & T.

Cabelona
Berichten: 1695
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 16:49

Mijn ouders kamperen al jaren met 2 honden. In het voorjaar caravan met voortent en in de zomer caravan met alleen de luifel.
Ze hebben voor de honden een bench mee als slaapplek. In het voorjaar liggen ze in de voortent en in de zomer in de caravan. Het bevalt hun nog steeds goed. Hou rekening met de verplichte entingen en een goede tekenband die ook helpt tegen de zandvlieg.


Geld verdienen met het schrijven van artikelen: Klik hier

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 10:27

Ik twijfel om te kamperen dit jaar, kleine man is elke ochtend zo vroeg wakker dat ik het echt geen hol aan vind om om 6 uur al op te zijn op de camping :')
(Buren zullen er geen last van hebben, hij huilt in de ochtend niet maar speelt gewoon met zijn slaapzak :+ en 'kletst')

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 10:32

Kun je hem niet in een apart tentje leggen?

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Goof
Berichten: 28600
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 14:09

vuurneon schreef:
Ik twijfel om te kamperen dit jaar, kleine man is elke ochtend zo vroeg wakker dat ik het echt geen hol aan vind om om 6 uur al op te zijn op de camping :')
(Buren zullen er geen last van hebben, hij huilt in de ochtend niet maar speelt gewoon met zijn slaapzak :+ en 'kletst')


Oh ik sta op vakantie altijd vroeger op dan thuis, vind het heerlijk om zo vroeg wakker te zijn :+
Het is dan nog doodstil op de camping, lekker koffie zetten, beetje tutten en ontbijten en vervolgens lekker vroeg weer op pad, leuke dingen doen en nieuwe plekken ontdekken. Des te meer heb je aan je dag. Heerlijk!

Olikea
Berichten: 5449
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 14:17

Heerlijk dit topic. . Ik krijg al helemaal zin in de vakantie. Wij zijn ook echte kampeerders. Maar na het tent debacle van vorig jaar ( onze goede dure tent uitgeleend, en die was blijkbaar nat ingepakt.. Dus bij de eerste bui regende het binnen ) gaan we dit jaar voor glamping. We hebben een poepie chique tent met echte bedden gehuurd. . Ben heel benieuwd hoe dat gaat bevallen.

Julius <3

Olikea
Berichten: 5449
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 14:19

vuurneon schreef:
Ik twijfel om te kamperen dit jaar, kleine man is elke ochtend zo vroeg wakker dat ik het echt geen hol aan vind om om 6 uur al op te zijn op de camping :')
(Buren zullen er geen last van hebben, hij huilt in de ochtend niet maar speelt gewoon met zijn slaapzak :+ en 'kletst')



Met onze kleuter ging het ook prima als ini mini. . En je bent niet de enige met een kleintje. . Moet vast goed komen.

Julius <3

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 14:25

Wij gingen ook altijd mee toen we heel klein waren. Soms heel vroeg wakker, maar dan ging een van onze ouders altijd met ons naar het strand om daar een beetje te keutelen voordat het tijd was om te ontbijten haha.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 15:24

Goof schreef:
vuurneon schreef:
Ik twijfel om te kamperen dit jaar, kleine man is elke ochtend zo vroeg wakker dat ik het echt geen hol aan vind om om 6 uur al op te zijn op de camping :')
(Buren zullen er geen last van hebben, hij huilt in de ochtend niet maar speelt gewoon met zijn slaapzak :+ en 'kletst')


Oh ik sta op vakantie altijd vroeger op dan thuis, vind het heerlijk om zo vroeg wakker te zijn :+
Het is dan nog doodstil op de camping, lekker koffie zetten, beetje tutten en ontbijten en vervolgens lekker vroeg weer op pad, leuke dingen doen en nieuwe plekken ontdekken. Des te meer heb je aan je dag. Heerlijk!


Zijn dutje is 2-2,5 uur later (tegen de tijd dat normale mensen op hun vrije dag op staan dus op de camping :') ) dus echt veel doen daarna valt tegen helaas hahaha. Maar nu je het zegt.... Douche is wel zalig rustig dan! Dat is wel het voordeel.

Sheran, hij ligt sowieso apart :j hij komt op de treinzit te liggen in tentje. Oefenen nu al met het tentje, maar slapen weigert hij er in :+ Hij ontwikkeld zich gelukkig vrij langzaam, dus kan ook zijn dat alleen bedhek dan voldoende is ipv tentje.

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 15:53

Onze zoon is ook zo'n vroege, maar op vakantie slaapt hij later en maakt de buitenlucht vermoeid waardoor hij tegen 8 uur pas wakker is

...

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 17:38

Kun je hem idd niet ook ietsje later naar bed laten gaan?

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:16

Wat is er zo erg aan het vroege tijdstip dan?
De kleine huilt niet geef je aan. Dus wat zou er dan voor probleem zijn dat hij/zij vroeg wakker is?


vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 20:24

Ik vind het niets aan zo op de stille camping zo vroeg al hahaha, vaak nog te koud om lekker buiten te zitten (wij blijven in Nederland nu) en wij hebben ook geen on board entertainment. Dus ik ben gewoon nog te moe en te koud dan :') Ik ben sowieso niet zo'n diehard kampeerder, geef mij maar een appartementje. Heb liever meer ruimte binnen en meer luxe (eigen douche en wc die wij niet hoeven te legen), maar in hoogzomer niet te betalen en voor kinderen vind ik kamperen wel echt tof.

Sheran, werkt niet. Hebben hem zelfs om 22:30 naar bed gebracht en flesje gegeven en geeft zelfde resultaat. Hele dag buiten zorgt wel voor geweldig lange dutjes overdag en dat is ook zeer fijn :D


Ik hoop dat op de camping en hele dagen buiten en nieuwe indrukken ook zorgt voor iets langer uitslapen (7 uur vinden wij al prima :P )

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 20:29

Wakker houden dat kind }>

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 20:30

Wat nou kinderdisco, veel te vroeg! gelijk naar de volwassen disco _O-

amyblub
Berichten: 243
Geregistreerd: 29-11-15
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 22:55

Ik ga dit jaar voor het eerst met mijn vriend, zijn zus en een kennis naar Scandinavië om te gaan wildkamperen :D iemand nog tips? We gaan in augustus via Kopenhagen naar Stockholm om vervolgens naar Oslo te gaan en door te rijden naar Bergen en weer terug met de boot naar Denemarken :D

kwita
Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 07:41

weet wat je moet doen als er een nood situatie is, met de auto of een persoon!
veel muggen olie en een ehbotrommel alles is daar heel ver weg!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Elin_, Iloveiswan, lindo, lovelance, luuntje, Patriesje, ryukapple, Soepkipje, WendyShet, Winna en 72 bezoekers