Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
noordje
Berichten: 2177
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:03

Vietnam is leuk! En heel makkelijk rondreizen. Wij zijn ook van zuid naar noord gegaan.
We gaan graag nog een keer terug, want lang nog niet alles gezien.
Weet niet wat je wilt weten, maar je kunt me een pb sturen :-)

Leef je droom,droom niet je leven
Ga mee op reis in prachtig Noorwegen
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=71&t=2097907&start=25



HappyBuddha
Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:58

Ik wil graag na mn studie de wereld rond backpacken, dus ik volg hier even mee!

Love is our resistance

minikatje
Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 13:16

Ha, je woont vlak bij mij :D
Waar wil je graag heen?

Pony zoekt pensionstalling/weide rondom Rijssen
* "My pony looks like a giant piece of rideable chocolate" *

HappyBuddha
Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 16:13

k wil van nl richting Moskou, vanuit daar met de transmogolie express naar Beijing, dan in Azië sowieso Thailand en Indonesië bezoeken en vanuit daar naar Australië om een tijd te werken, en dan naar San Francisco om zo met de trein richting New York te reizen en vanuit daar weer naar nl

Love is our resistance

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:00

Wauw, gaaf plan SophieFT! :)

_Ilsee_
Berichten: 1152
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Bath, UK

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:46

Ik lees hier ook even mee! Ik wil volgendjaar zomervakantie door Thailand heen. Heb dan al 3 maanden in Bankok gezeten voor school maar wil daarna graag de rest van Thailand ook zien!

Na mn studie wil ik ook graag nog naar Australië en Nieuw - Zeeland backpacken en werken maar dat moet ik nog goed uitwerken haha.
Sophie dat klinkt echt heel gaaf!

HappyBuddha
Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 14:44

Ik moet wel kijken of dat lukt! Wordt veel lenen bij duo maar t is een kans die je nooit weer krijgt! Dus dat heb ik er wel voor over.
Hoor alleen van veel kanten dat ik het niet moet doen, gevaarlijk in m'n eentje, jammer van t geld etc. Dus wel leuk om hier positieve dingen te horen!

Mochten mensen stukken met me mee willen reizen mag je natuurlijk altijd contact opnemen!

Love is our resistance

Goof
Berichten: 28601
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 14:45

SophieFT schreef:
Ik moet wel kijken of dat lukt! Wordt veel lenen bij duo maar t is een kans die je nooit weer krijgt! Dus dat heb ik er wel voor over.


Oei veel lenen bij duo en daarna heel lang in de schulden zitten. Mijns inziens niet het beste idee ooit.
Bovendien krijg je die kans echt nog wel in je leven, je bent nog jong, je leven houdt niet op na je 25e ofzo. Je moet alleen wel de kans grijpen daarna.

Ik raad je aan gewoon goed te sparen en 'pas' te gaan als je alles op orde hebt.

HappyBuddha
Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 14:51

Ik heb zelf ook flink gespaard hoor! Daar niet van, denk dat ik met mijn spaargeld ook een eind kom maar heb liever "veel te veel" zodat ik het na mijn reis gewoon terug kan storten ipv daar zonder geld te zitten!

Love is our resistance

Jolandaa_
Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 17:25

Oei dat is ook een risico. Dat geld is niet bedoeld voor reizen maar voor je studie. Je betaald dik en dubbel terug. :=

minikatje
Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 17:38

Het is inderdaad niet het slimste idee.
Misschien is whooping wat voor je of een paar zomers doorwerken :)

Pony zoekt pensionstalling/weide rondom Rijssen
* "My pony looks like a giant piece of rideable chocolate" *

M_ariskaa
Berichten: 2222
Geregistreerd: 18-11-07

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 19:52

Hallo!

Ik ga van de zomer drie weken backpacken (Interrailen) door Oost-Europa. Nu vroeg ik me af of iemand hier een backpack te leen heeft? Ik vind het zo zonde om zo'n dure tas te kopen terwijl ik die misschien maar één keer ga gebruiken! Uiteraard tegen borg/vergoeding. :)

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 21:00

Bij de Decathlon, zowel op internet als in de winkel, zijn prima backpacks te koop vanaf 39 euro!

Yvettee
Berichten: 2123
Geregistreerd: 25-06-09
Woonplaats: Maastricht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 00:00

Of neem anders ook een kijkje op marktplaats! Je kunt hem altijd na je reis weer verkopen, ik denk dat je er dan uiteindelijk niet veel geld aan kwijt bent

En whaaa nog 47 dagen tot mijn Thailand avontuur *\o/* komt nu wel dichtbij hihi!

Sinds kort een youtube kanaal met toffe filmpjes over reizen, fotografie etc! Yv's avontuur
Fotografie van topkwaliteit in een prachtige dromerige stijl! | www.yvettebaur.com | Facebook |
PORTRETFOTOGRAFIE | KINDERFOTOGRAFIE | BRUIDSFOTOGRAFIE | PAARDENFOTOGRAFIE | WORKSHOPS

Psydoxy
Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 00:16

Picassox schreef:
Bij de Decathlon, zowel op internet als in de winkel, zijn prima backpacks te koop vanaf 39 euro!


Die zijn prima te gebruiken. Wel even een slotje aanhangen, anders kun je 'm zo open ritsen.

Mijn tickets zijn geboekt *\o/*, gaat een bijzondere reis worden deze keer.

Endurance 2024: http://endurancesomeren.com
MONGOL DERBY FINISHER 2019 - GAUCHO DERBY FINISHER 2022

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 08:35

Leuk hoor, alle reisplannen!

Hier nog 32 nachtjes slapen voordat ik twee maanden wegga! :D

minikatje
Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 18:22

M_ariskaa schreef:
Hallo!

Ik ga van de zomer drie weken backpacken (Interrailen) door Oost-Europa. Nu vroeg ik me af of iemand hier een backpack te leen heeft? Ik vind het zo zonde om zo'n dure tas te kopen terwijl ik die misschien maar één keer ga gebruiken! Uiteraard tegen borg/vergoeding. :)

Ik heb wel een tas voor je.
Zal zo even kijken hoeveel liter :)

Pony zoekt pensionstalling/weide rondom Rijssen
* "My pony looks like a giant piece of rideable chocolate" *

Theeglas
Berichten: 2542
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:33

Hoi hoi :wave:

Ik ben nog helemaal nieuw in de backpackwereld, maar ik ga deze zomer drie weken in mn eentje backpacken door Zweden/Noorwegen. Ontzettend veel zin in en mijn uitrusting al redelijk compleet :):)

Hebben jullie nog tips voor de beginneling?

Steenbok12
Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 20:19

Dag bokkers!

Ik ben ook weer een nieuwe reis aan het plannen met mijn reismaatje.
in 2012/2013 ben ik 5 weken in Australie geweest en vorig jaar ong. 5 weken rondgetrokken in Tanzania/Malawi en Zambia.
Het reizen is me erg goed bevallen en tussen het werken door het voor elkaar gekregen in November een maand weg te kunnen. Tickets naar bangkok zijn vandaag geboekt (goedkope deal gevonden!) en van daaruit gaan we naar Cambodja en Laos. De reis moet nog uit gestippeld worden maar ik heb nu al zin in alle voorbereidingen en het westerse leven even te ontvluchten.
Ik zal het topic terug lezen maar zijn er meer mensen die hierheen zijn geweest? Cambodja zal voornamelijk voor het duiken zijn. Vriendin is hier namelijk al geweest.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:53

Nog 10 dagen voordat ik vertrek voor een rondje Rusland, Mongolië, China, India en Nepal van twee maanden. Ik heb er zoooo'n zin in!

Nu willen m'n ouders graag - en terecht - dat ik af en toe wel laat weten dat ik nog oké ben, maar grote kans dat ik vaak geen internetverbinding heb of zelfs geen bereik heb. Nu dacht ik aan een satelliettelefoon aan te schaffen zodat ik altijd kan bellen in geval van nood... Is er iemand die ervaring heeft met zo'n ding? Is het een beetje makkelijk in gebruik? En is huren ook een goede optie? Want ze zijn echt héél duur!

Bedankt alvast! :)

Psydoxy
Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 12:06

Niet doen! Ik heb met m'n KPN echt overal bereik gehad. In NZ had onze trektocht begeleider een sateliet mee voor noodgevallen, terwijl ik overal kon bellen. Heel apart.

En op reis..... geen nieuws is goed nieuws. Je laat gewoon iets weten als je weer bereik hebt. :j

Endurance 2024: http://endurancesomeren.com
MONGOL DERBY FINISHER 2019 - GAUCHO DERBY FINISHER 2022

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 18:38

Oké, thanks!

M'n vader ziet een soort van Panama-taferelen voor zich, dus voor z'n hart is het goed als ik zoiets mee zou nemen... Haha!

Jolandaa_
Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:56

Heel veel plezier!

Luxorvalkje
Berichten: 1927
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 22:31

Vietnam - Cambodja is een beetje hetzelfde als Costa rica - Nicaragua -> 15 jaar terug in de tijd.

De eerst genoemde landen zijn goed aanpast aan toerisme, de tweede wat minder. Daardoor wel authentieker en goedkoper

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

Jolandaa_
Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 13:02

Wat is het stil hier :=

Ik heb met een vriendin vorige week tickets geboekt. We vliegen 4 maart naar Dubai, hier blijven we 2 nachten.dan vliegen we via Singapore naar Sidney . Dan per camper verder.

Deze week wat verder uitdiepen. Na een maand gaat zij naar huis en ik blijf nog.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Coalizione, fohadie, GoogleAdsense, Hanneke137, ingvdh, Jade91, Mo_Noah, Natasja22, Pardoesje, Room_Soesje en 79 bezoekers