Het grote backpacktopic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Babeth
Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:14

Staat ook op mijn lijstje. Vrienden van me zijn geweest en hebben echt een goede ervaring gehad!

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com


merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:25

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

sMieke
Berichten: 2644
Geregistreerd: 10-04-08
Woonplaats: 't mooie Brabant!

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 11:47

Jeeej wij zijn ook weer een stapje verder!
we kregen een paar advies routes:
- Amsterdam – Auckland – Fiji – Los Angeles // New York of Toronto – Reykjavik – Amsterdam

- Amsterdam – Auckland – Buenos Aires // Sao Paolo – Kaapstad – Amsterdam

- Amsterdam – Auckland – Cairns // Melbourne – Singapore // Bangkok (of Sydney – Bangkok) – Dubai – Amsterdam

de laatste gaat het waarschijnlijk worden :)

.: Instagram: @maaikereist en maaikereist.nl :.
http://www.verrassend-veehouderij.nl

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 12:48

Wauw, gaaf sMieke! Persoonlijk zou ik voor de eerste gaan. Maar goed, dat is persoonlijk! :D

Ik heb ook mijn reizen geboekt gedurende twee maanden: Transsiberië Expres van Moskou, naar Ulaanbataar naar Beijing. Daarna Jaipur (India), Radjastan, Varanasi, Chitwandu Park (Nepal), Phokara en Kathmandu. Heel erg veel zin in!

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 13:45

Picassox schreef:
Ik heb ook mijn reizen geboekt gedurende twee maanden: Transsiberië Expres van Moskou, naar Ulaanbataar naar Beijing. Daarna Jaipur (India), Radjastan, Varanasi, Chitwandu Park (Nepal), Phokara en Kathmandu. Heel erg veel zin in!


Geen verkeerd rijtje! Ga je alleen?

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

sMieke
Berichten: 2644
Geregistreerd: 10-04-08
Woonplaats: 't mooie Brabant!

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 18:39

Ja die is ook leuk maar het eerste rijtje is voornamelijk grote steden.
En in Australië kunnen we eventueel nog werken. En cairns lijkt me heel gaaf

.: Instagram: @maaikereist en maaikereist.nl :.
http://www.verrassend-veehouderij.nl

Jolandaa_
Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 10:26

Ik kom mezelf hier ook melden. 4 jaar geleden met 2 vriendinnen een droom gehad waarvan zij die verwezenlijkt hebben en ik een relatie kreeg :') inmiddels dat achter de rug en heb ik nog steeds die droom. Ik lijk momenteel een verliefde puber.
In maart 2018 wil ik naar Australië. Momenteel eerst focus op afstuderen. Maar fantaseren is altijd leuk. Wat ik exact wil weet ik nog niet. Alleen reizen of ook werken en hoe lang. Nu nog even dromen en uitzoeken wat ik wil zien voordat ik iets bevestig

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:25

Hoi allemaal,

Ik meld me ook even voor wat reisadvies!

Medio Juni wil ik met een vriendin 2 weken gaan backpacken, maar we hebben geen idee waarheen.
We hebben een budget van ongeveer €1000 met een max uitloop naar €1500.
Zelf ben ik recent in Thailand en Cambodja geweest dus die landen vallen af.

Zowel buiten als binnen Europa is een optie, OV of auto ook (mits de huur binnen het budget valt) en ook het klimaat maakt weinig uit, mits het geen regenseizoen is.

Wie heeft er een fantastisch idee? :D

She believed
She could
So she did

Steef
Berichten: 5309
Geregistreerd: 23-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 22:32

Eefske schreef:
Hoi allemaal,

Ik meld me ook even voor wat reisadvies!

Medio Juni wil ik met een vriendin 2 weken gaan backpacken, maar we hebben geen idee waarheen.
We hebben een budget van ongeveer €1000 met een max uitloop naar €1500.
Zelf ben ik recent in Thailand en Cambodja geweest dus die landen vallen af.

Zowel buiten als binnen Europa is een optie, OV of auto ook (mits de huur binnen het budget valt) en ook het klimaat maakt weinig uit, mits het geen regenseizoen is.

Wie heeft er een fantastisch idee? :D


Misschien gaan interrailen? Kun je wel relatief veel landen zien!

Nyaleti
Berichten: 5995
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:17

Hi, ik val even binnen! Ik ga deze zomer naar zuid Afrika om te helpen bij een onderzoeksproject in het krugerpark. Graag wil ik van te voren nog naar Drakensbergen en het liefste naar de kust om walvissen te spotten. Nu krijg ik alleen maar excursies bij Heramanus, maar lees wel dat er aan de zuid / oost kust van zuid Afrika ook walvissen zijn. Ik wil niet graag alleen gaan, dus zoek een excursie of iets vanaf Johannes burg, voor een aantal dagen, als eindpunt ook weer Johannesburg.

via Baz bus (juiste naam even vergeten, die backpackersroute etc) kan ik niet echt vinden wat ik zoek en volgens mij ben je dan, buiten de bus, alsnog alleen.

sMieke
Berichten: 2644
Geregistreerd: 10-04-08
Woonplaats: 't mooie Brabant!

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 15:02

@eefske wij zijn 2 weken met een interrail Door eu gegaan. Kroatië (en slovenie) was echt wel ons hoogtepunt. Wat is het daar geweldig. Wij waren ongeveer 700/1000 kwijt voor de vakantie.

@casperzazou ik zou eens contact opnemen met kilroy. Ik ben onwijs tevreden over hun en mijn schoonzus is ook met hun op wereldreis geweest. Wat een onwijs gave trip heb je voor de boeg!

.: Instagram: @maaikereist en maaikereist.nl :.
http://www.verrassend-veehouderij.nl

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 19:43

sMieke schreef:
@eefske wij zijn 2 weken met een interrail Door eu gegaan. Kroatië (en slovenie) was echt wel ons hoogtepunt. Wat is het daar geweldig. Wij waren ongeveer 700/1000 kwijt voor de vakantie.

@casperzazou ik zou eens contact opnemen met kilroy. Ik ben onwijs tevreden over hun en mijn schoonzus is ook met hun op wereldreis geweest. Wat een onwijs gave trip heb je voor de boeg!


Interrailen door Oost europa heb ik al gedaan :o
Maar wel een hele goede suggesties dus haha

She believed
She could
So she did

sMieke
Berichten: 2644
Geregistreerd: 10-04-08
Woonplaats: 't mooie Brabant!

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 20:15

2 weken is wel erg kort voor bijvoorbeeld Australië. Ik ga dit jaar ook Thailand, Laos Cambodja doen. Kijk eens op stray bus tours dan heb je een indicatie. Hun schema is wel vrij krap.

.: Instagram: @maaikereist en maaikereist.nl :.
http://www.verrassend-veehouderij.nl

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:05

Ik wilde net ook Oost-Europa voorstellen :') Heb je echt alles al gezien daar? _O-

Heb voor volgende maand maar een reisje naar Schotland geboekt. Heb daar ooit gestudeerd, maar al 6 jaar niet meer terug geweest... shame on me! Nu eindelijk naar al die plekken waar ik al heel lang naar toe wil, zin in :D :D

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

ju1982
Berichten: 944
Geregistreerd: 26-09-06
Woonplaats: Harderwijk

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:14

Hallo!!!!
Vriendin van mij is al 2 jaar aan het backpacken haha. In oktober zie ik haar op Bali en vertrekken we naar Kalimantan (Indonesisch Borneo) om door de jungle te trekken. Daarna willen we nog naar lombok om de vulkaan te beklimmen en verder zien we het wel. En ow ja ook wel een weekje niks doen!!! Ik ben in totaal voor een mand incl ticket waarschijnlijk 1500,- euro kwijt. Maar we gaan ook wel echt low budget rondtrekken. En aangezien zij inmiddels al zo ervaren is, komt dat vast goed!!

ZALIA MIJN MAATJE EN MEISJE R.I.P. 01/06/1981-24/12/2010....4-ever in my heart...
[IM] Mijn beste maatje Zalia is er niet meer...

[ITP] Schriktraining met de 2 jarige Kaya

Zalia je bent zo ver weg maar dichterbij dan ooit

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 15:59

Wellicht overbodig, maar misschien dat toch iemand/een avonturier geïnteresseerd is... Door omstandigheden heb ik een ticket beschikbaar om 2,5 week (met mij) de Transsiberië Express te nemen van Moskou naar Beijing. :)

http://www.bokt.nl/markt/ad/406079/ga-j ... ss-25-week

Suliko
Berichten: 4247
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 16:26

Oh hallo, ik wil mee. _/-\o_

Het is dat ik er echt helemaal geen geld voor heb, en eigenlijk ook helemaal geen tijd. :') Anders had ik het wel geweten. *D

Ik wil je in ieder geval heel erg veel succes wensen met het vinden van een leuk reismaatje! En een fantastische reis natuurlijk. :D

Volg mijn fietsavontuur Stockholm - Oslo - Bergen - Oslo - Kopenhagen
[VOLG] Op mijn stalen ros door Scandinavië
•••

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 16:29

Dankje voor je lieve bericht! :)

Ik hoop inderdaad ook een leuk reismaatje te vinden!

Psydoxy
Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 17:51

Zijn de vluchten inbegrepen...... hoe laat vlieg je op 2 juli?

Endurance 2024: http://endurancesomeren.com
MONGOL DERBY FINISHER 2019 - GAUCHO DERBY FINISHER 2022

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 17:59

Ja, alles inbegrepen: vluchten, treintickets, hotels, ontbijt (in de hotels, niet in de trein), vervoer ter plaatse, et cetera... Hoe laat vliegen is nog onbekend. Drie weken voor aanvang ontvang ik pas de vliegtickets! :)

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 20:01

Ik heb de knoop gehakt: in juni ga ik 2,5 week naar Peru :D

She believed
She could
So she did

Lagonda
Berichten: 1734
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:49

Na lange tijd een reis naar Mongolië voor te bereiden, en achter komen dat het financieel toch niet gaat lukken, maar impulsief een ticket naar Vietnam geboekt voor 3 weken. Ik vlieg naar Ho Chi Minh. Mensen ervaring met Vietnam? Of zijn er toevallig bokkers die er dan ook zijn, of naar toe gaan :) Ik ga in principe alleen.

''You never quit on your music. No matter what happens. Because anytime something bad happens to you, it's the one place you can escape to and let it go.''

Nyaleti
Berichten: 5995
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:42

Picassox schreef:
Wellicht overbodig, maar misschien dat toch iemand/een avonturier geïnteresseerd is... Door omstandigheden heb ik een ticket beschikbaar om 2,5 week (met mij) de Transsiberië Express te nemen van Moskou naar Beijing. :)

http://www.bokt.nl/markt/ad/406079/ga-j ... ss-25-week


Misschien kun je het op tradeyourtrip.nl plaatsen? een nieuwe website die nog niet zo geweldig loopt geloof ik, maar je kan het altijd proberen!

Hebben jullie deze crazy deal naar Bali al gezien? 400 euro voor 19 dagen.. :):) het is dat mijn trip naar zuid-afrika al geplant is hihi
http://www.vakantiepiraten.nl/vakanties ... blijf_5409


Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 19:06

Lagonda schreef:
Na lange tijd een reis naar Mongolië voor te bereiden, en achter komen dat het financieel toch niet gaat lukken, maar impulsief een ticket naar Vietnam geboekt voor 3 weken. Ik vlieg naar Ho Chi Minh. Mensen ervaring met Vietnam? Of zijn er toevallig bokkers die er dan ook zijn, of naar toe gaan :) Ik ga in principe alleen.


Stoer van je *\o/* Ben er niet geweest, maar wilde dit toch even zeggen :D

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Lagonda
Berichten: 1734
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 20:31

Narya schreef:
Lagonda schreef:
Na lange tijd een reis naar Mongolië voor te bereiden, en achter komen dat het financieel toch niet gaat lukken, maar impulsief een ticket naar Vietnam geboekt voor 3 weken. Ik vlieg naar Ho Chi Minh. Mensen ervaring met Vietnam? Of zijn er toevallig bokkers die er dan ook zijn, of naar toe gaan :) Ik ga in principe alleen.


Stoer van je *\o/* Ben er niet geweest, maar wilde dit toch even zeggen :D


Dankje :D ik heb vaker alleen gereisd (en gewoon veel gereisd) dus ik vertrouw het wel. Heb er echt enorm zin in! Nu schijnt mijn broer (die eigenlijk in Taipei zou zitten) ook die periode in Vietnam te zitten. Ik ga van zuid naar noord, hij omgekeerd. Dus ik ga hem ergens in het midden meeten :)

''You never quit on your music. No matter what happens. Because anytime something bad happens to you, it's the one place you can escape to and let it go.''


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Amber_, CharleyT, Larissa123, Lian, Luna2013, meintje, mvdende, stefanie33 en 71 bezoekers