Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 14:13

Hallo, ik kom even binnenvallen. :+
Heeft hier iemand nog een tip voor een grondzeil en zeil wat gebruikt kan worden in mijn voortentje?
Ga met een kleine tent kamperen die een kleine voortent/leefruimte heeft waar je eventueel zou kunnen zitten en wil daar dus iets meer hebben dan alleen het enkele grondzeil.
Of is dat onzin?

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)


Irene_S
Berichten: 225
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 14:15

Wij gebruiken altijd van dat "anti slip" zeil. Wat ze ook in voortenten van caravans gebruiken. Volgens mij kun je dat ook wel in kleine maten kopen, of een stuk laten knippen in kampeerwinkel.
Deze zijn niet waterdicht, maar daardoor heb je ook nooit water erin staan en zit je toch redelijk droog er op.

edit: Dit spul dus:

http://www.vrijbuiter.nl/kampeerartikel ... GwodRY0KIA

Carlos, al 15 jaar mijn maatje ~B+12 L1+10 L2+10 M1+11 M2+12~

Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 14:37


Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

kwita
Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 17:57

Zijn er hier ook kampeerders met jonge kinderen , wat is handig om mee te nemen kleding /speelgoed en wat niet?

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 10:53

Bedankt voor de tips!

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

mvdende
Berichten: 5637
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 16:25

Ik zou zeker wel voor iets waterdichts gaan in het voorstukje van een kleine tent. Je kan er meestal niet in staan en Niets vervelender dan natte knieën bij het in en uitgaan van de tent doordat er net een hoosbui is langs gekomen en het gras zeik nat is.

mvdende
Berichten: 5637
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 16:28

Ik ga nu zelf voor z'n blauw zeil uit de bouwmarkt/ camping winkel. Ik zet de tent op, op het zeil en markeer met een stift de buitenlijnen van de tent op het zeil. Zorg ervoor dat het zeil niet uitsteekt. Nu kan je de tent opruimen en met een soldeer bout het plastic afsnijden, of zoals mn vader zei, omvouwen naar onderen en daar vastplakken met waterdichte tape. Btw welke tent heb je? Er zijn nl vaak zogenaamde footprints te koop voor de specifieke tent. Ik ga zelf aan de knutsel, 50 euro voor een kant en klare footprint vind ik te duur.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 18:06

Wij nemen speelgoed mee in afsluitbare bakjes. Ze kan nu zelf kiezen wat ze mee wil nemen maar toen ze dat nog niet kon kozen wij voor haar. Een stuk of 3 a 4 dingen waar ze veel mee speelt. Nu heeft ze bijvoorbeeld my little pony's 2 barbies en spullen om te kleuren mee. Toen ze als baby mee ging hebben we zelfs de box van thuis meegenomen. Maar daar kun je ook een campingbedje of speeltentje voor gebruiken.

Wij proberen nu de nieuwe caravan uit. Hij bevalt super! Al 3 nachten heerlijk geslapen. En hij is idd zo praktisch als wij dachten.

Siers83
Berichten: 7261
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 18:40

Susan, ik ben wel een beetje nieuwsgierig hoe je caravan eruit ziet. Heb je een foto?

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

Shenavallie
Berichten: 11517
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 08:34

kwita schreef:
Zijn er hier ook kampeerders met jonge kinderen , wat is handig om mee te nemen kleding /speelgoed en wat niet?

Niet teveel speelgoed meenemen, want daar spelen ze uiteindelijk toch niet mee. Ze gaan namelijk op ontdekkingsreis op de plekken waar je staat en spelen graag met de steentjes, het zand, water en takken. Je zou een emmertje en schepje mee kunnen nemen en een bal. Voor de natte dagen een kleurboek en kleurtjes. Verder de favo-knuffel en eventueel een loopfietsje, maar ik zou zeker niet teveel meenemen.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 08:59

Ik ga in het najaar voor het eerst kamperen. Nu is vooral mijn vraag als hotelganger :') hoe doen jullie het met eten? Koel houden en koken? We hebben zeg maar buitenom een tent en slaapzakken ook nog helemaal niks qua kampeerspul en willen er ook niet teveel aan kwijt zijn. En hoe doe je dat met stroom? We willen zoveel mogelijk met een kaart gaan rijden, maar ik vind het wel leuk om te kunnen Googlen of er iets in de buurt zit om te zien of doen. En waar slapen jullie op? Ik heb zin groot twee persoons luchtbed, maar die past misschien niet eens in de tent.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 10:05

moonsparkle schreef:
Ik ga in het najaar voor het eerst kamperen. Nu is vooral mijn vraag als hotelganger :') hoe doen jullie het met eten? Koel houden en koken? We hebben zeg maar buitenom een tent en slaapzakken ook nog helemaal niks qua kampeerspul en willen er ook niet teveel aan kwijt zijn. En hoe doe je dat met stroom? We willen zoveel mogelijk met een kaart gaan rijden, maar ik vind het wel leuk om te kunnen Googlen of er iets in de buurt zit om te zien of doen. En waar slapen jullie op? Ik heb zin groot twee persoons luchtbed, maar die past misschien niet eens in de tent.


Van thuis neem ik, voor zover mogelijk, dingen voor onderweg mee en een paar handige lang houdbare spullen. De rest koop ik ter plekke. Als je ruimte hebt kn koel houden in een koelbox, en als je ruimte en stroom hebt in een koelkastje. En anders een beetje rekening houden met inkopen en bederfelijke producten snel opmaken.
Koken doen we op een eenpits gasstelletje. Er zijn genoeg eenpansgerechten, en zelfs pasta of rijst kan. Maar ou er rekening mee dat het wat langer duurt dan thuis!

Waar ga je heen in het najaar? Het kan misschien nog best koud worden! Een tweepersoons luchtbed prop je wel in een tweepersoons tent. Maar ik lig liever op dikkevzelfopblazende matjes. Maar die zijn zo'n 100 euro per stuk.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 10:25

moonsparkle schreef:
Ik ga in het najaar voor het eerst kamperen. Nu is vooral mijn vraag als hotelganger :') hoe doen jullie het met eten? Koel houden en koken? We hebben zeg maar buitenom een tent en slaapzakken ook nog helemaal niks qua kampeerspul en willen er ook niet teveel aan kwijt zijn. En hoe doe je dat met stroom? We willen zoveel mogelijk met een kaart gaan rijden, maar ik vind het wel leuk om te kunnen Googlen of er iets in de buurt zit om te zien of doen. En waar slapen jullie op? Ik heb zin groot twee persoons luchtbed, maar die past misschien niet eens in de tent.


Wij huren altijd een koelkast, dat kan op de meeste campings wel. En anders gewoon vaak boodschappen doen.
We hebben ook altijd een camping met stroom, we hebben een hele lange aansluitstekker zodat we altijd stroom in de tent hebben voor onze koelkast, telefoons, luchtbed en tandenborstels ( :+)

[o]

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 11:25

kwita schreef:
Zijn er hier ook kampeerders met jonge kinderen , wat is handig om mee te nemen kleding /speelgoed en wat niet?


verdiep je in de buitenspelletjes die je kunt doen met kinderen..
zodra ze er een vinden die ze leuk vinden, doen ze dat toch de hele dag.. of ze vermaken zich, zoals ik dat deed op een regenachtige dag gewoon met modder en baggeren dan op een onbewaakt ogenblik de caravan in :') :')

meest populaire spel hier.. echt jaren en jaren en jaren in trek geweest.. is eigenlijk flessenvoetbal.. maar dan dus gooiend.

- Men neme een bal.
- Men neme 2 lege anderhalve literflessen van welk frisdrank dan ook.
- Vul de flessen met water..
- ga 5 (bij jonge kinderen) 10-15 (bij oudere kinderen) meter uit elkaar staan en plaats de fles op de grond.
- jonge kinderen: rol de bal naar de fles van je broer/zus
oudere kinderen: gooi de bal naar de fles van je broer/ zus.
- als de fles geraakt is, mag die pas weer overeind gezet worden als je de bal in je handen hebt.

wiens fles het eerst leeg is, heeft verloren.


'kubb' .. 6 blokjes hout (vind maar iets in de natuur) rondom 1 groter stuk hout (de koning).. met stokken/stokjes probeer je de blokken hout van de tegenstander om te werpen, pas als de laatste onderdaan is gevallen mag je de koning omgooien (valt die eerder, gewoon weer overeind zetten). de winnaar is degene die de koning van de ander omgooit.

- zak waterballonnen.. vul er een paar en dan gezellig overgooien.


hilarisch is het wasknijperspelletje.. Iedereen krijgt 3 (of meer) wasknijpers. Je moet deze zo snel mogelijk zien kwijt te raken door ze aan je tegenspeler te bevestigen (bij voorkeur aan kleding). Heb je al je wasknijpers verloren, dan mag je aan de kant gaan zitten.. Aan het einde is degene met de minste wasknijpers aan zijn lichaam de winnaar.. Dat hoeft dus niet degene te zijn die als eerste zijn knijpers kwijtraakt.

Tenslotte kun je een tas meenemen met kleine cadeautjes..
waaruit ze er iedere ochtend 1 mogen grabbelen..

kan een prikblokje of krasblokje zijn.
of een extra zakje snoepjes
een zakje waterbalonnetjes
iets anders vreselijks wat je bij de action vind.



met de bovenstaande dingen hoef je eigenlijk vrij weinig mee te nemen ook niet voor de kinderen.

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 11:35

Wij hadden buiten knuffels en wat tekenboekjes altijd vrij weinig mee aan speelgoed, maar ik moet zeggen dat zowel ik als mijn zusje heel goed zijn in onszelf vermaken. Zo schreef ik heel graag en heel veel, dus gaf mij een pen en een stuk papier en ik was dagenlang zoet. Verder lagen wij altijd hele dagen op het strand dus 's morgens goed insmeren met factor 50, de hele dag spelen in het zand/de zee (snorkels mee :D ) en dan tussen de middag eten, dutje doen en weer insmeren. Ging altijd helemaal prima.

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 11:38

ik nam altijd meer boeken mee dan mijn vader lief had.
en dan nog had ik boeken te kort haha..

maar goed, de camping was 1 grote bieb soms..
zo heb ik op mijn 11e advocaat van de duivel in 1 dag gelezen omdat de eigenaar van het boek de dag erna vertrok :D. Is wel de enige keer dat mijn vader mij ooit officieel toestemming heeft gegeven om een hele nacht op te blijven (was er echt helemaal weg van, dus ik mocht een poging doen om m uit te krijgen)

ik las alles wat los en vast zat op jonge leeftijd al.. Johan G. Grisham en Robin Cook waren toen super populair, dus ik kwam wel aan mijn trekken haha

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 11:58

Ik heb ook altijd heel veel gelezen op vakantie inderdaad :j Had de volledige Harry Potter reeks altijd in mijn koffer zitten en die waren na een paar dagen allemaal uit := Wij gingen ook echt nadrukkelijk naar de bieb voor de vakantie zodat we zo veel mogelijk boeken konden lenen.

Shenavallie
Berichten: 11517
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 12:17

elenaMM77 schreef:
kwita schreef:
Zijn er hier ook kampeerders met jonge kinderen , wat is handig om mee te nemen kleding /speelgoed en wat niet?


verdiep je in de buitenspelletjes die je kunt doen met kinderen..
zodra ze er een vinden die ze leuk vinden, doen ze dat toch de hele dag.. of ze vermaken zich, zoals ik dat deed op een regenachtige dag gewoon met modder en baggeren dan op een onbewaakt ogenblik de caravan in :') :')

meest populaire spel hier.. echt jaren en jaren en jaren in trek geweest.. is eigenlijk flessenvoetbal.. maar dan dus gooiend.

- Men neme een bal.
- Men neme 2 lege anderhalve literflessen van welk frisdrank dan ook.
- Vul de flessen met water..
- ga 5 (bij jonge kinderen) 10-15 (bij oudere kinderen) meter uit elkaar staan en plaats de fles op de grond.
- jonge kinderen: rol de bal naar de fles van je broer/zus
oudere kinderen: gooi de bal naar de fles van je broer/ zus.
- als de fles geraakt is, mag die pas weer overeind gezet worden als je de bal in je handen hebt.

wiens fles het eerst leeg is, heeft verloren.


'kubb' .. 6 blokjes hout (vind maar iets in de natuur) rondom 1 groter stuk hout (de koning).. met stokken/stokjes probeer je de blokken hout van de tegenstander om te werpen, pas als de laatste onderdaan is gevallen mag je de koning omgooien (valt die eerder, gewoon weer overeind zetten). de winnaar is degene die de koning van de ander omgooit.

- zak waterballonnen.. vul er een paar en dan gezellig overgooien.


hilarisch is het wasknijperspelletje.. Iedereen krijgt 3 (of meer) wasknijpers. Je moet deze zo snel mogelijk zien kwijt te raken door ze aan je tegenspeler te bevestigen (bij voorkeur aan kleding). Heb je al je wasknijpers verloren, dan mag je aan de kant gaan zitten.. Aan het einde is degene met de minste wasknijpers aan zijn lichaam de winnaar.. Dat hoeft dus niet degene te zijn die als eerste zijn knijpers kwijtraakt.

Tenslotte kun je een tas meenemen met kleine cadeautjes..
waaruit ze er iedere ochtend 1 mogen grabbelen..

kan een prikblokje of krasblokje zijn.
of een extra zakje snoepjes
een zakje waterbalonnetjes
iets anders vreselijks wat je bij de action vind.



met de bovenstaande dingen hoef je eigenlijk vrij weinig mee te nemen ook niet voor de kinderen.

Die van de wasknijpertjes kende ik nog niet: leuk, ga ik onthouden! :j

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 12:18

moonsparkle schreef:
Ik ga in het najaar voor het eerst kamperen. Nu is vooral mijn vraag als hotelganger :') hoe doen jullie het met eten? Koel houden en koken? We hebben zeg maar buitenom een tent en slaapzakken ook nog helemaal niks qua kampeerspul en willen er ook niet teveel aan kwijt zijn. En hoe doe je dat met stroom? We willen zoveel mogelijk met een kaart gaan rijden, maar ik vind het wel leuk om te kunnen Googlen of er iets in de buurt zit om te zien of doen. En waar slapen jullie op? Ik heb zin groot twee persoons luchtbed, maar die past misschien niet eens in de tent.


Wij hebben gewoon een 2persoonsluchtbed in de tent liggen en ritsen de slaapzakken aan elkaar. Verder kamperen we nooit met stroom. We hebben weleens een koelbox op gas meegenomen maar die neemt erg veel ruimte in beslag in de auto dus meestal hebben we een gewone koelbox met koelelementen.
We hebben 2 gaspitjes die gaan echt kneiterhard. In het keukenkrat zit verder standaard een blik soep, blik knakworsten, instant pasta en kruiden (handig als je laat aankomt en geen boodschappen meer kan doen). Simpele kaas en vleeswaren zijn in een koelbox best goed te houden. Voor het avondeten kopen we verder meestal op de dag zelf.

Dit is hoe wij het doen, misschien heb je er wat aan ;)

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]


Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 12:19

Wat betreft koel houden: wij nemen altijd een koelbox mee. Op de meeste campings is er wel een vriezer waar je je koelelementen kunt invriezen. En verder zo weinig mogelijk kopen wat koel moet blijven. Wij hebben een 2-pits gasstelletje, dat is meer dan genoeg om fatsoenlijk te koken.

Hier trouwens een dik 2-persoonsluchtbed. Ik vind het fantastisch, ligt zoveel lekkerder dan de dunne matjes. Mijn vriend heeft ook snel last van zijn rug, dus die heeft dit wel nodig. Past (met proppen) prima in een tent hoor. Even goed op de maten letten als je een tent uitzoekt :)

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 13:47

mvdende schreef:
Ik zou zeker wel voor iets waterdichts gaan in het voorstukje van een kleine tent. Je kan er meestal niet in staan en Niets vervelender dan natte knieën bij het in en uitgaan van de tent doordat er net een hoosbui is langs gekomen en het gras zeik nat is.


Er komt sowieso een grondzeil onder de tent en ik zorg dat die groot genoeg is om ook in de voortent te liggen. Daarover doe ik denk ik nog zo'n waterdichte plaid :) .
Voor dat ene weekje om het jaar dat ik meestal kampeer ga ik nog niet direct vanalles knutselen of kapitalen uitgeven haha. Daarnaast is het grootste deel van de voortent opslag voor de paardenspullen en koelbox etc.
Ik ga deze tent meenemen: http://www.decathlon.nl/arpenaz-family- ... 22425.html

Maar uit zo'n topic haal je toch slimme tips die je als niet fanatiek kampeerder toch vaak niet zelf op komt :D .

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

mvdende
Berichten: 5637
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 17:34

Ah iets voor op een grondzeil. Tent valt bij mij niet in de categorie klein. Vandaar

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 19:53

Wij slapen vanavond voor het eerst dit jaar buiten de deur, heerlijk! Ideaal weer om te kamperen :D
Net weer onze bekende kampeer-hap klaargemaakt; pasta met bonen in tomatensaus :9
En zometeen ons bed klaarmaken en hopen dat we niks vergeten zijn :+

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 20:28

Shenavallie schreef:
kwita schreef:
Zijn er hier ook kampeerders met jonge kinderen , wat is handig om mee te nemen kleding /speelgoed en wat niet?

Niet teveel speelgoed meenemen, want daar spelen ze uiteindelijk toch niet mee. Ze gaan namelijk op ontdekkingsreis op de plekken waar je staat en spelen graag met de steentjes, het zand, water en takken. Je zou een emmertje en schepje mee kunnen nemen en een bal. Voor de natte dagen een kleurboek en kleurtjes. Verder de favo-knuffel en eventueel een loopfietsje, maar ik zou zeker niet teveel meenemen.


Inderdaad dit. Wij hebben zo'n klein kinderkoffertje en daar moet voor 2 kinderen het speelgoed in. Vorig jaar is het koffertje niet eens open geweest. We hebben daar een bal gekocht omdat we die vergeten waren en dat was het. Ze hadden helemaal geen tijd voor speelgoed.
Dit jaar gaat het koffertje gewoon weer mee. Wat auto's voor de jongste en kleur spullen voor beiden. Dan nog wat kleine spelletjes als uno

...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 21:03

Dan moet je wel het geluk hebben dat het mooi weer is. Wij hebben nu prachtig weer en kind vermaakt zich buiten prima. Maar bij hele dagen regen is speelgoed in de tent of caravan echt wel nodig. Afgelopen zomer hebben we samen heel wat af gekleurd, mandalas :j vonden we samen erg leuk om te doen en ideaal voor een regenachtige dag of om even tot rust te komen. Als spelletje is halli galli favoriet.

Qua boeken vind ik de e reader echt een must. Ik lees heel veel en hoef nu geen stapels boeken meer mee te nemen.

Foto's volgen campingwifi is niet ideaal om foto's te uploaden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Miiej en 71 bezoekers