Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:23

Irene_S schreef:
Kijk hier maar eens op, dat is wel een geode indicatie. http://www.klimaatinfo.nl/noorwegen/
Vooral kijken naar de regenhoeveelheid en minder naar temperatuur. Als je in Mei/Juni gaat heb je ook veel minder last van muggen. Dat is echt een crime daar tijdens de zomer! Wij hadden in het Noorden nog vorst snachts, en daardoor een hutje gehuurd. Hoe verder je halverwege het land komt hoe beter de temperaturen. Op de Lofoten hadden we 15 graden met zon. Dat was fantastisch, sowieso met de midzomerzon goed te doen! Rond de Geiranger was het ook lekker weer net als Jostedal gletsjer.

Nouja, je leest het tips genoeg. Dus mocht je zo ver zijn, aarzel dan niet om contact op te nemen. Ik zou zo weer gaan. Een van de prachtigste landen, meest vriendelijke die ik tot nu toe heb aangedaan! Kon voor mij goed concureren met Amerika en Zuid Afrika :P


Ik sprak toevallig van het weekend een vriend die helemaal scandinavië-gek is. Ik krijg er alleen maar meer zin in van al die enthousiaste verhalen. Exacte plannen staan nog niet vast. Deze zomer echt gewoon te weinig tijd om ver weg te gaan. Ik ga je tips even noteren en dan kom ik er volgend jaar misschien nog op terug als we concrete plannen kunnen maken!

Ik ben een paar jaar terug een keer totaal verkleumd in Italië. Heb afgelopen jaar dus ook een nieuwe slaapzak gekocht. Nadeel is wel dat de spullen die wij hebben geschikt zijn voor kamperen met de auto en niet echt voor een wandelvakantie. Heb wel een thermarest-matje maar geen lichte tent en geen lichte slaapzak. Maar ik vind het echt totaal geen straf om te shoppen!

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]


kwita
Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:47

vuurneon schreef:
Boerencamping, vind ik echt saai. Grijze duiven die ook al zo vroeg op bed gaan dat om 21:00 uur de camping al compleet uitgestorven is :')


Toch deel ik dat niet met je, het licht er aan welke je treft. Er zijn echt hele leuke voor gezinnen incl pubers! :D

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

xXLiekeXx
Berichten: 3226
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:26

Voor de "grijze muizen" die een natuurcamping leuk vinden is dit echt een aanrader: http://www.blackberrywood.com/ Blackberry Wood nabij Brighton!

Wij kwamen hier per toeval terecht op onze tocht van Wales naar Dover. Bleek echt een geweldige camping te zijn! Heel primitief sanitair, elke tent heeft zijn eigen beschutte plekje in het bos en overal zijn kampvuren! In het weekend zit het er vol, voornamelijk met volk uit de grote stad.
Er is een speeltuin voor de kinderen gecreëerd met wat natuurlijke materialen, er zijn wandelroutes in de buurt, Brighton is dichtbij, etc. etc.
Het is een echte tenten camping. Wij waren met de auto met daktent en ze hadden maar één plekje voor ons. De rest lag aan kleine paadjes in het bos en is niet te bereiken met de auto. Om al je spul op je plek te krijgen hebben ze kruiwagens te leen :D
Ze hebben trouwens ook tenten en alternatieve slaapmogelijkheden (oude helicopter, gypsy caravan, etc.) te huur <3

Ps. Ik ben een 23-jarige grijze muis die heel graag op een boerencamping staat -O-

/

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 21:10

xXLiekeXx schreef:
Voor de "grijze muizen" die een natuurcamping leuk vinden is dit echt een aanrader: http://www.blackberrywood.com/ Blackberry Wood nabij Brighton!

Wij kwamen hier per toeval terecht op onze tocht van Wales naar Dover. Bleek echt een geweldige camping te zijn! Heel primitief sanitair, elke tent heeft zijn eigen beschutte plekje in het bos en overal zijn kampvuren! In het weekend zit het er vol, voornamelijk met volk uit de grote stad.
Er is een speeltuin voor de kinderen gecreëerd met wat natuurlijke materialen, er zijn wandelroutes in de buurt, Brighton is dichtbij, etc. etc.
Het is een echte tenten camping. Wij waren met de auto met daktent en ze hadden maar één plekje voor ons. De rest lag aan kleine paadjes in het bos en is niet te bereiken met de auto. Om al je spul op je plek te krijgen hebben ze kruiwagens te leen :D
Ze hebben trouwens ook tenten en alternatieve slaapmogelijkheden (oude helicopter, gypsy caravan, etc.) te huur <3

Ps. Ik ben een 23-jarige grijze muis die heel graag op een boerencamping staat -O-

Dat past wel bij Brighton. Ze racen al naar Brighton van toen auto's nog nauwelijks vooruit te branden waren, in het kader van not main stream........

Wil je wat leuks om naar te kijken vanuit je tent: http://www.abbeyfarmcaravans.co.uk want dit: http://cadw.gov.wales/daysout/vallecrucisabbey/?lang=en staat dan naast je, letterlijk.....

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

midori
Berichten: 665
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Galway, Ierland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 21:27

Super leuk topic dit, ik ben helemaal weg van camperen! Ik was de penningmeester en de toekomstige penningmeester van de universitaire scout vereniging (Rover scouts) dus wij gaan regelmatig een weekendje camperen, als het weer het toe laat hier :+
Heb daardoor ook mijn vriendengroep ontmoet en die zijn erg weg van het klimmen/ mountaineeren en lichtgewicht camperen, en die hebben mij nu ook aangestoken :o We gaan in jullie naar noord Zweden om te wandelen en camperen. Waarschijnlijk gaan we de Kings Trail (kungsleden) doen of anders iets anders in Sarek National Park.

kwita
Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 14:00

midori schreef:
Super leuk topic dit, ik ben helemaal weg van camperen! Ik was de penningmeester en de toekomstige penningmeester van de universitaire scout vereniging (Rover scouts) dus wij gaan regelmatig een weekendje camperen, als het weer het toe laat hier :+
Heb daardoor ook mijn vriendengroep ontmoet en die zijn erg weg van het klimmen/ mountaineeren en lichtgewicht camperen, en die hebben mij nu ook aangestoken :o We gaan in jullie naar noord Zweden om te wandelen en camperen. Waarschijnlijk gaan we de Kings Trail (kungsleden) doen of anders iets anders in Sarek National Park.


:o zwaar jaloers nu!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 14:58

Leuk, scouting. Heb ik ook de mooiste kampeerervaringen mee gehad. Je komt echt op de mooiste plekjes soms :j

KimD
Berichten: 20359
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-16 20:01

Ik heb nooit op de Scouting gezeten, eigenlijk wel jammer achteraf!


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 20:12

Kan altijd nog hoor! Ik ben ook pas op latere leeftijd begonnen, was 17 toen ik erop ging. Leiding hebben ze altijd nodig, dus ook als je 20+ bent ben je vaak van harte welkom :j . Kost alleen wel veel tijd. Dat is uiteindelijk de reden dat ik gestopt ben, viel niet meer te combineren met de paardenhobby.

KimD
Berichten: 20359
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-16 20:14

Ja dat is het ook, die tijd, ik heb nu al te weinig uren in een dag.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

midori
Berichten: 665
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Galway, Ierland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 00:43

Ik ben ook net pas begonnen, sinds September sinds ik hier op de universiteit zit! Ja mijn vriend is nogal actief in scouting en dus ook leider en probeerde mij in het begin te werven maar ik had inderdaad al snel door dat dat véél werk is. Dus toen maar over laten halen om penningmeester te worden van de universitaire club, alsof dat niet veel werk is :+ Maar ik hoef iig niet met kinderen te werken en ik kan mee bepalen wanneer de trips gehouden worden haha!

We gaan ook wel een caperen in hangmatten ipv tenten, dat is pas gaaf _/-\o_
[ img ]

[ img ]

Hier werden we in October bij wakker <3
[ img ]

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 05:23

Oh die laatste foto <3 Heel gaaf!

Ik heb wel eens in een hangmat geslapen, maar dat was geen succes :+ De rest van de dag last van mijn rug gehad :=

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 07:59

Ik denk ook niet dat ik in een hangmat kan slapen met mijn rug. Lijkt me wel leuk om eens te doen!

Vriendje en ik zijn eruit. Na de afgelopen 8 jaar alleen maar naar Scandinavië op vakantie te zijn geweest :)) wordt het dit keer Duitsland. We gaan naar het Thüringerwald. Tips voor leuke, rustige campings zijn heel welkom!

Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:14

Gaaf Midori!
Ik heb nog nooit een hele nacht in een hangmat geslapen, wel in slaap gevallen tijdens siësta in de tropen maar dat is natuurlijk niet hetzelfde ;)

Ik ben leiding geweest bij de scouting maar dat was bij de ukkies dus we gingen wel kamperen (midden in het bos) maar niet helemaal back to basic want dat is gewoon geen doen.

Leuk Imre! Ken het er niet maar ben wel benieuwd. Wij hebben ook besloten dit jaar weer naar Duitsland te gaan. We gaan naar Sächsische Schweiz, lekker wandelen. We hebben 2 jaar terug door dat gebied gereden met de trein (van Berlijn naar Praag) en het is daar echt prachtig.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:51

Ik heb als kind bij de scouting gezeten, de kabouters, maar dat stelde echt niks voor := 's Winters alleen maar binnen knutselen en verstop-spelletjes en 's zomers hooguit overdag eens een keer een korte speurtocht door de stad of een klein kampvuurtje.. Ik geloof niet dat ik ook maar een keer met modderschoenen thuis ben gekomen -O-
Terwijl andere groepen inderdaad gingen kamperen of vlotten bouwen of het bos in..

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Irene_S
Berichten: 225
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Emmen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:59

Wow dat ziet er gaaf uit Midori, nog meer primitief dan vrij kamperen in Scandinavie!

Duitsland is ook altijd prachtig, vooral Zuid Duitsland richting Oostenrijk.

Wij hebben gisteren ook de knoop doorgehakt. We gaan naar Corsica. 1 week in Noord Oost en 1 week in Zuid westen. Heb er al zin in! Wel met de grote tent dit jaar, even iets comfortabeler. Hop de VW Touran volladen en gaan. Zon, zee, strand en cultuur

Carlos, al 15 jaar mijn maatje ~B+12 L1+10 L2+10 M1+11 M2+12~

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 10:01

Jaaaa Corsica! Fantastische keuze. Wij hebben in mijn leven 12 of 13 keer gekampeerd in het zuidoosten, vlakbij Porto Vecchio, en wauw <3 Dat eiland heeft echt mijn hart. De sfeer is zo fijn, het is er zó mooi en het klimaat is imo echt perfect. Het is ook echt de perfecte balans tussen toerisme en het echte eilandgevoel.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 10:23

Kabouterleiding ben ik ook nog geweest, bij ons kwamen de kinderen heel vaak met vieze schoenen (en broek, en jas :j ) thuis, behalve 1 meisje, die kwam altijd in Oilliy kleertjes en mocht niet vies worden van haar ouders :+

Zo'n hangmat had me vroeger wel leuk geleken (als in: 18 jaar geleden :') ) zou het nu niet meer kunnen denk ik. Op scouting hebben we er ooit zelf 1 gemaakt met touw. En in "geslapen". Lag alleen niet lekker met al die knopen overal. Maar gaaf om eens mee te maken. Je bent wel echt midden in de natuur met zo'n hangmat.

Wij hebben een iets luxer optrekje sinds gister. We hadden al een caravan van 4.90 lang, die hebben we gisteren ingeruild voor een caravan van 5.20 lang := ook is hij iets breder als onze oude caravan. We hadden deze al heel lang op het oog, maar vonden hem eerst te duur. Nu wisten we dat hij al 1,5 jaar te koop stond en hebben we nog mooi wat van de prijs af kunnen krijgen. Desondanks blijft het niet goedkoop, maar we gaan er zeker veel plezier van krijgen. Hij heeft precies die dingen die we bij onze vorige caravan misten. Zoals een groot serviceluik waardoor de fietsen in de caravan mee kunnen. Zal later vandaag eens kijken of ik een foto kan uploaden.

Irene_S
Berichten: 225
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 10:23

Emmaa_ schreef:
Jaaaa Corsica! Fantastische keuze. Wij hebben in mijn leven 12 of 13 keer gekampeerd in het zuidoosten, vlakbij Porto Vecchio, en wauw <3 Dat eiland heeft echt mijn hart. De sfeer is zo fijn, het is er zó mooi en het klimaat is imo echt perfect. Het is ook echt de perfecte balans tussen toerisme en het echte eilandgevoel.


Oh tof! Keek er al heel erg naar uit na het zien van de foto's. Mijn moeder heeft er ook een jaar of 3/4 achter elkaar gestaan in mobile home.

Ze zeggen dat het weer in het Oosten wel iets meer kans heeft op regen etc. Helaas door nieuwe baan van mn vriend kunne we pas in September weg.
Hoe is het rijden over het eiland? Wegen goed begaanbaar. Of net als in sommige delen van Frankrijk allemaal berg weggetjes, dat je denkt ooooh dat is maar 80 km, maar er vervolgens 6 uur over doet ofzo.

Gaaf SuzanH! Wij willen ook ooit wel een caravan, maar nu we nog geen kinders hebben en het met de tent nog prima kan ga ik net zo lief nog met de tent (plus idd vanwege de aanschafkosten)

Carlos, al 15 jaar mijn maatje ~B+12 L1+10 L2+10 M1+11 M2+12~


Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 10:27

Wij hebben altijd alleen het stuk van Bastia naar Porto Vecchio gereden en dat is gewoon 1 rechte doorgaande weg langs de kust. Door het hele eiland lopen goed begaanbare wegen, maar als je speciale plekken wilt bereiken moet je soms over wat stukken die niet top zijn. Zo moesten wij om op de camping te komen echt een enorm scherpe haarspeld met een flinke helling doen, dat was altijd even spannend (vooral 's avonds).

Qua regen zou ik me niet zo veel zorgen maken. Wij hebben er vaak in het voorseizoen gezeten (juni) en dan heb je net iets koelere nachten, maar alsnog prima te doen. Wij hebben altijd op de 3 weken dat we er zaten 1 of 2 dagen bewolking gehad (perfect om een trail te gaan doen in het bos) en altijd wel een keertje 's avonds een flinke onweersbui. Maar echte regen overdag is bijna nooit voorgekomen.

Bastia is een hele leuke stad, Bonifacio en Ajaccio ook! Porto Vecchio is ook zeker een aanrader om een dagje naartoe te gaan, daar ben je vanuit het zuidwesten ook met een uurtje/2 uur ofzo. Heel sfeervol en er zit een heel groot plein met terrassen en een hele grote klimboom :D

Krijg nu alweer helemaal de kriebels om weer te gaan, hopelijk gaat het deze zomer lukken.

Irene_S
Berichten: 225
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Emmen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 10:30

Wauw klinkt super goed. Een stuk rijden vinden wij niet erg. Kunnen ook niet goed hele dagen stil liggen op het strand. Zoals je nu verteld krijg ik er ook onwijs zin in!

Carlos, al 15 jaar mijn maatje ~B+12 L1+10 L2+10 M1+11 M2+12~

Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 10:33

Ja, kamperen op Corsica, leuk!! Hebben wij 2 jaar geleden ook gedaan, en dit jaar gaan we weer terug. Vorige keer zijn we alleen aan het noorden van het eiland toegekomen. Straks in september zitten we in de buurt van Porto Vecchio. Ik heb er nu al onwijs veel zin in.

Over die weggetjes: mijn ervaring is wel dat het midden van het eiland (rond Corte, richting Monte Cinto, Asco vallei) toch wel heel erg bergachtig is. Routes over die wegen duren mijns inziens vrij lang. Ook rondrijden op Cap Corse (boven Bastia) vreet tijd vanwege de slingerweggetjes. Maar alles is wel goed bereikbaar.

Wat betreft het weer: wij hebben alleen ervaring met september, en dan is het vrij droog. Wel 's avonds vaak onweer en vaak aan het eind van de dag vaak een regenbui. Wij zaten vlakbij Monte Cinto en door de heuveligheid was het weer daar wel erg wisselvallig.

kwita
Berichten: 6542
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 13:13

SusanH schreef:
Kabouterleiding ben ik ook nog geweest, bij ons kwamen de kinderen heel vaak met vieze schoenen (en broek, en jas :j ) thuis, behalve 1 meisje, die kwam altijd in Oilliy kleertjes en mocht niet vies worden van haar ouders :+

Zo'n hangmat had me vroeger wel leuk geleken (als in: 18 jaar geleden :') ) zou het nu niet meer kunnen denk ik. Op scouting hebben we er ooit zelf 1 gemaakt met touw. En in "geslapen". Lag alleen niet lekker met al die knopen overal. Maar gaaf om eens mee te maken. Je bent wel echt midden in de natuur met zo'n hangmat.

Wij hebben een iets luxer optrekje sinds gister. We hadden al een caravan van 4.90 lang, die hebben we gisteren ingeruild voor een caravan van 5.20 lang := ook is hij iets breder als onze oude caravan. We hadden deze al heel lang op het oog, maar vonden hem eerst te duur. Nu wisten we dat hij al 1,5 jaar te koop stond en hebben we nog mooi wat van de prijs af kunnen krijgen. Desondanks blijft het niet goedkoop, maar we gaan er zeker veel plezier van krijgen. Hij heeft precies die dingen die we bij onze vorige caravan misten. Zoals een groot serviceluik waardoor de fietsen in de caravan mee kunnen. Zal later vandaag eens kijken of ik een foto kan uploaden.


ohh ben benieuwd naar je nieuwe optrekje!

Arm oilily kindje wel naar scouting mogen maar niet vies thuis mogen komen, dan kunnen ze toch niet mee doen met de anderen wat bezielt zulke ouders toch?

Ik ben onze nieuwe aanwinst net aan het schoon maken, heb een hekel aan schoonmaken maar ik hoop dat we er nog vaak plezier van zullen hebben, ons kindje stuitert al als ze het woord carvan hoort!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

midori
Berichten: 665
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Galway, Ierland

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 16:55

Wij haden vroeger een camper, ik vond het altijd geweldig om ni de alcove te slapen :+

Caperen in Corsica, hmmm dat klinkt lekker warm!!

En over het in een hangmat slapen; ik dacht ook dat het een ramp zou worden aangezien ik best een kieskeurige slaper ben, maar heb geloof ik nog nooit zo goed geslapen haha! Wel had ik mijn zelfinflatable matje erin en het zijn net een beetje andere hangmatten als de allerdaagsje. Gemaakt van valscherms nylon dus heel licht en zacht stof. Je kunt het ook over je heen trekken om een beetje warm te blijven maar ik lag lekker te toasten in mijn slaapzak haha.

Nassie
Berichten: 4420
Geregistreerd: 11-11-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 12:10

Yes!
Wij gaan morgen weer kamperen in onze daktent. Heb er helemaal zin in.
Speelauto gaat ook mee, lekker modderen in de bossen. In de avond een kampvuur en bbq :):)

Wie gaat er ook al lekker kamperen?

Selectief beschikbaar


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Stybba, Suliko, sunny16, tesseke, xxmichellexx en 62 bezoekers