Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 12:03

Er was inderdaad echt helemaal niks daar :+
We hadden een privé meer, privé strand, privé eiland.. :D
Ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die zich er rot zouden vervelen, maar wij vonden het echt héérlijk! Lekker BBQen op het strand, foto's maken van de natuur, vogels kijken <3
[ img ]

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 13:25

Mooi zo in het groen!

Ik ben helemaal fan van mijn e reader met ingebouwd lampje. Geen tig boeken meer meezeulen en kunnen lezen in het donket met alleen een kaarsje op de tafel. En natuurlijk een glaasje wijn :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 13:30

Ik meld me ook. Wij kamperen niet zo veel, zou t wel vaker willen doen, maar vriendlief vind t niet zo. Wij gaan bijna elk jaar wel Naar Charme, das een Nederlandse camping in Frankrijk waar je de hele week creatieve workshops volgt. Erg leuk, en een schitterende camping. Heb er nu al zin in :D

We zijn alleen nog op zoek naar een grotere tent.

Edit: Ik zie deze tent voorbij komen, kent iemand de kwaliteit hiervan? Voor deze prijs vind ik het bijna eng om m te kopen.
http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en ... xyn3kN7mc5

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 13:44

Die lijkt erg veel op de tent die mijn zusje heeft gehad. Ik heb ze niet horen klaren, maar ze hebben hem dan ook maar een paar keer gebruikt. Ik vond de stof wel wat dun ogen, dus ik vraag me af of hij stormproof is, maar voor op een camping waar je tussen de hagen en bomen in staat lijkt me dat niet zo'n probleem.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 14:38

In warme gebieden drijf je deze tent uit. Ding ademt voor geen meter, net alsof je in een plastic vuilniszak slaapt.

...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 14:45

benangelique schreef:
In warme gebieden drijf je deze tent uit. Ding ademt voor geen meter, net alsof je in een plastic vuilniszak slaapt.

Ah laat maar dan. Ik zoek nog even verder :)

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 14:49

Zoek een tent van (technisch) katoen. Dit heeft zoveel voordelen als het gaat om comfort.
Wil je er echt mee trekken of sta je lang op dezelfde plek? Ook dat is belangrijk

...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 14:59

benangelique schreef:
Zoek een tent van (technisch) katoen. Dit heeft zoveel voordelen als het gaat om comfort.
Wil je er echt mee trekken of sta je lang op dezelfde plek? Ook dat is belangrijk


Nee we staan een week op dezelfde plek. Redelijk beschut ook.

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 15:06

Zoiets hebben we gehd en heeft de flinke storm niet overleefd. Op zich is tegenwoordig polyesther of nylon geen probleem meer. Mits van goede kwaliteit. Ga eens bij decathlon kijken voor betaalbare tenten van goede kwaliteit.

Dat eiland, oo heerlijk om daar zo alleen te zitten.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

mvdende
Berichten: 5637
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 15:41

wij hebben ook zo'n soort tent. Mega tunnel en heeft de onweersbuien die iedere dag langskwamen in Frankrijk prima overleeft. En je drijft echt je tent niet uit hoor! Er zijn vaak genoeg ventilatie openingen beschikbaar. Vaak met anti muggen gaas ervoor zodat je de tent lekker 'open' kan zetten zonder last te krijgen van die k+t steek beesten.

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 15:42

De vorm is op zich ok, merk in dit geval niet.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Irene_S
Berichten: 225
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Emmen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 18:23

Wij hebben 2 bardani's. 1 grote en een kleintje. De grote een tunnel de kleine een koepel en beide ook van katoen. Ademt met warmte en stevig met wind en slecht weer. Die de waard tenten zijn ook fantastisch!

Carlos, al 15 jaar mijn maatje ~B+12 L1+10 L2+10 M1+11 M2+12~

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 20:53

De waard tenten zijn geweldig, investering meer dan waard! :j


KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-16 19:44

Joolien schreef:
benangelique schreef:
In warme gebieden drijf je deze tent uit. Ding ademt voor geen meter, net alsof je in een plastic vuilniszak slaapt.

Ah laat maar dan. Ik zoek nog even verder :)


Wat ik fijn vind zijn tenten die hoog zijn en aan de bovenkant open kunnen, daardoor kan er veel warmte weg.


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 07:03

Sowieso is het fijn als je tent aan veel kanten open kan :j als het warm is ritsen wij de voortent ook aan alle kanten open. Maar omdat het dan alsnog best warm is vertoeven we op warme dagen vooral buiten in de schaduw. Ik vind een plek met schaduw overdag wel echt een must.

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 07:08

Ik hou van de broeierigheid van die hete tentjes, maar ik ben de enige geloof ik. Ik hou ze overdag lekker dicht, anders is het 's nachts ook weer zo koud. Ik vin het heerlijk om een heet tentje binnen te stappen! Maar ik zit dan ook wel vaak op plekken waar het 's nachts nog best fris is :)

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Minimus
Berichten: 1758
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 07:59

En als het onverhoopt toch koud wordt? Hoe doe je dat dan? Verwarm je de tent of neem je daarvoor extra dekens mee?

Ben niet nieuwsgierig hoor :+ Ik kampeer graag alleen doe ik het te weinig, geen tijd voor. Deze zomer wordt het festivalkamperen op Graspop. Of nouja, in de buurt van Graspop :))

Du blir løyst frå banda som bind deg
Du er løyst frå banda som batt deg

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-16 08:07

Wij hebben gelukkig tenten die je aan alle kanten half kunt open ritsen waardoor er frisse lucht doorheen kan, maar geen beest naar binnen kan!


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 09:54

Dankjewel Irene_S voor de tips! We waren van plan om aan het einde van het seizoen te gaan ivm de kosten maar als het voorseizoen beter is qua weer zullen we dat eens overwegen (dan wordt het alleen een jaartje later denk ik ivm afstuderen).

Wat betreft warme tentjes. Tegenwoordig zijn de luxere polyester-tenten ook prima. Er bestaat ook van de lichtgewicht katoene tentdoek. Maar vraag me af of dat tegenwoordig nog zoveel beter is. Katoen gaat toch sneller lek.
Onze tent is aan de bovenkant voor een groot deel open (wel met gaas) zodat de warmte weg kan. Het zeil zit er dan "zwevend" overheen gespannen. Maar we proberen altijd de tent zo neer te zetten dat hij iig 's ochtends in de schaduw staat.

Nu alleen nog op zoek naar een klein, lichtgewicht tentje die mee kan tijdens de hikes. :D

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Barramundi
Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 10:12

Leuk, een kampeer topic!! Ik ben ook fan! Vroeger altijd in een mini tent naast de caravan van pa&ma (tentje was onverwoestbaar, heb hem nog steeds) en inmiddels een paar keer met de super de luxe camper van mijn ouders op pad geweest.
Met manlief inmiddels een tent en toebehoren aangeschaft waarmee we in de zomermaanden wat festivals en cross evenementen afgegaan zijn. Leuk!!
En al een paar keer met een mini camper door Australie gereisd. Ook een aanrader!
Ultieme droom is nog met een 4WD, tent op het dak, boot erachter de echte bush in. Wie weet, one day...

Might as well share, might as well smile, life goes on for a little bitty while ~ Alan Jackson

Irene_S
Berichten: 225
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 10:29

Dee_Es schreef:
Dankjewel Irene_S voor de tips! We waren van plan om aan het einde van het seizoen te gaan ivm de kosten maar als het voorseizoen beter is qua weer zullen we dat eens overwegen (dan wordt het alleen een jaartje later denk ik ivm afstuderen).

Wat betreft warme tentjes. Tegenwoordig zijn de luxere polyester-tenten ook prima. Er bestaat ook van de lichtgewicht katoene tentdoek. Maar vraag me af of dat tegenwoordig nog zoveel beter is. Katoen gaat toch sneller lek.
Onze tent is aan de bovenkant voor een groot deel open (wel met gaas) zodat de warmte weg kan. Het zeil zit er dan "zwevend" overheen gespannen. Maar we proberen altijd de tent zo neer te zetten dat hij iig 's ochtends in de schaduw staat.

Nu alleen nog op zoek naar een klein, lichtgewicht tentje die mee kan tijdens de hikes. :D


Kijk hier maar eens op, dat is wel een geode indicatie. http://www.klimaatinfo.nl/noorwegen/
Vooral kijken naar de regenhoeveelheid en minder naar temperatuur. Als je in Mei/Juni gaat heb je ook veel minder last van muggen. Dat is echt een crime daar tijdens de zomer! Wij hadden in het Noorden nog vorst snachts, en daardoor een hutje gehuurd. Hoe verder je halverwege het land komt hoe beter de temperaturen. Op de Lofoten hadden we 15 graden met zon. Dat was fantastisch, sowieso met de midzomerzon goed te doen! Rond de Geiranger was het ook lekker weer net als Jostedal gletsjer.

Nouja, je leest het tips genoeg. Dus mocht je zo ver zijn, aarzel dan niet om contact op te nemen. Ik zou zo weer gaan. Een van de prachtigste landen, meest vriendelijke die ik tot nu toe heb aangedaan! Kon voor mij goed concureren met Amerika en Zuid Afrika :P

Carlos, al 15 jaar mijn maatje ~B+12 L1+10 L2+10 M1+11 M2+12~

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:15

Katoenen tenten zijn over het algemeen zwaarder dan polyester tenten, minder snel op te zetten en ze drogen tergend langzaam. Niet handig dus als je aan het trekken of backpacken bent, maar als je langer op 1 plek blijft zijn ze prima. Ik vind het handig om een tent te hebben die je in je eentje op kan zetten zonder al te veel gedoe. De meeste koepeltentjes voldoen daar prima aan.

Als het koud wordt heb ik een goede mat, een goede slaapzak en ik hou dus de tent overdag dicht zodat de hete lucht erin blijft tot ik slaap :P. Vaak zijn de washokken ook wel verwarmd. Een kacheltje in mijn tent doe ik niet, ik ben veel te bang dat de tent in brand vliegt. Een kruik zou wel kunnen of, als je elektriciteit hebt en veel ruimte in je rugzak, een elektrisch kussentje of dekentje. Dat helpt ook tegen opkomend vocht.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:57

Ik heb ook wel eens flink kou geleden :=
Sindsdien hebben we altijd een extra vaccuumzak bij ons met een extra dekbed. Neemt nauwelijks plek in. Maar meestal is een dikke slaapzak wel genoeg.
Een te warm bed vind ik veel erger. Zeker als het windstil is, en je niet meer raampjes hebt om open te doen.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:01

Ik denk altijd: binnen deze grenzen is kou gevaarlijker dan warmte. En bij kou ben je zo verkrampt dat je niet kan slapen.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34478
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:15

Ik kan bij kou vooral niet slapen omdat ik er zo vaak uit moest om te plassen :+ wat ik wel prettig vind is een extra fleece slaapzak voor in je slaapzak.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fleur_Laura, Gaby, xPabloBokt en 77 bezoekers