Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Irene_S
Berichten: 225
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Emmen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 13:33

Klopt Szan, nat inpakken is niks, ik neem dan gewoon de handdoeken die we gebruikt hebben tijdens vakantie om het zeil af te drogen en dan in de zak te doen. Daarna laat ik hem thuis buiten drogen zodra het kan. Ik krijg de tent zelf toch nooit zo netjes weer in de zak op de vakantiebestemming.

Carlos, al 15 jaar mijn maatje ~B+12 L1+10 L2+10 M1+11 M2+12~


Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 13:35

Dat is inderdaad handig :j

Ik wissel vaak om de 3-4 dagen van camping, en dat zo'n 3 weken lang. Dus dat natte inpakken is dan nog een tandje vervelender omdat het zo vaak gebeurt.

miccamaaike
Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 15:21

karuna schreef:
Heeft die ingang aan de zijkant of de voorkant? En hoe groot is de maat binnen en buiten?


http://www.vrijbuiter.nl/tenten/tunnelt ... or-cherry/
Denk dat dit hem is.
Hij heeft 3 ingangen. Beide zijkanten kunnen open de de voorkant ook. Aan de voorkant kan dan ook nog een luifel.

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 15:45

Szan schreef:
Dat is inderdaad handig :j

Ik wissel vaak om de 3-4 dagen van camping, en dat zo'n 3 weken lang. Dus dat natte inpakken is dan nog een tandje vervelender omdat het zo vaak gebeurt.

Dan pak je 'm te vroeg in of je hebt je plek niet tactisch gekozen }:)

Zelden last van, eigenlijk alleen als het geregend heeft. Ochtenddauw is rond 10 - 11 uur wel opgedroogd, is mijn ervaring.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


Szan
Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 15:54

De fout van de verkeerde plek kiezen heb ik zeker een paar keer gemaakt, haha. Dat doe je ook maar een paar keer, en daarna nooit meer.

Ja we pakken de tent inderdaad altijd veel te vroeg in := Stelletje ongeduld met een strak reisschema zijn wij als we op reis zijn. Maar ik heb echt na een paar dagen op één plek geen geduld meer om nog tot de middag te wachten met op gaan vouwen en inpakken, waardoor je pas rond de lunch weg kan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:24

Kan me nog een vakantie in Ierland herinneren waarin we regelmatig storm en regen hadden (midden juli) na de zoveelste nacht keer op keer de tent uit om alles vast te zetten was ik zo kapot dat ik de hele nacht doorsliep. Ik de volgende morgen tegen reisgenoot: eindelijk eens een nacht zonder storm! Waarop hij heel geprikkeld reageerde dat hij er wel tig keer uit geweest was :=

De Waard tenten zijn super :j wij hadden vroeger thuis een de Waard look a like.

Foute plek maar 1 ervaring mee, campingeigenaar wilde tentkampeerders alleen op het meest laag gelegen stukje camping hebben. Was in het Harz gebergte, en het regende al meer dan 24 uur aan 1 stuk. Wij moesten wel op een camping staan, want we waren met een groep scouts en iedereen had veel natte spullen. Op de camping waren drogers die we konden gebruiken. We hebben wel heel veel greppeltjes moeten graven die avond. Zal de campingeigenaar wel niet zo leuk gevonden hebben dat we zijn hele grasveld omgeploegd hadden. Maar niemand heeft water in de tent gehad.

Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 22:07

Irene_S, heb je tips en tricks voor kamperen in Noorwegen? We willen daar volgend jaar gaan rondtrekken met het OV en dan ook gaan lopen in de bergen.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Irene_S
Berichten: 225
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 07:13

Dee_Es schreef:
Irene_S, heb je tips en tricks voor kamperen in Noorwegen? We willen daar volgend jaar gaan rondtrekken met het OV en dan ook gaan lopen in de bergen.


Zoals eerderen ook al aangeven, kijk goed naar de plek waar je gaat kamperen (open vlakte etc). Neem ook verschillende haringen mee voor verschillende ondergronden.
Ik las de tip van iemand om van die auto schermen onder je matje te leggen, dat lijkt me geen overbodige luxe + goede slaapzak is een must!
Zorg dat je in de dorpjes wat te eten haalt, meer afgelegen kun je daar soms wat moeite mee hebben.

Daarnaast is het aan te raden om bij bijvoorbeeld de Tuinen biologisch afbreekbare shampoo, douchegel en afwasmiddel te kopen. De natuur is daar zo prachtig, dat wil je niet verstoren.

Wij zijn in mei/juni geweest, dat is de beste periode om daar heen te gaan qua hoeveelheid (in positieve zin) neerslag. Ik weet niet precies waar je heen wilt, wij zijn met de auto via Zweden naar de Noordkaap gereden en vanaf daar via Noorwegen via de Fjorden naar beneden, maar dat lijkt me met OV wat minder haalbaar.
Ook zijn overal wel campings te vinden, elke km staat wel een camping met campingplaatstjes of stuga's (huisjes) mocht je tussendoor wat meer luxe willen en je een keer goed willen douchen ;).

Overige info over onze reis kan ik je altijd wel per PB geven ;)

Carlos, al 15 jaar mijn maatje ~B+12 L1+10 L2+10 M1+11 M2+12~

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:21

wauw Irene, dat klinkt als een geweldige ervaring. Staat hier ook nog op ons lijstje, maar niet zolang de kinderen nog zo jong (3 en 6) zijn. Voor nu zoeken we gewoon een vaste plek voor een week of 3, zonzeker en een leuk zwembad. Valt overigens niet mee, want we willen niet meer dan 60 plekken en geen 5 sterren...
Heb dit jaar heel wat campings gevonden en aangeschreven, maar in januari zat gewoon werkelijk alles al vol!

...

Irene_S
Berichten: 225
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Emmen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:42

Dat was zeker een fantastische ervaring, maar ik was ook kapot na die tijd hahah. Ruim 7000 km in ruim 3 weken. Gelukkig geen tijdverschil :D

Dit jaar willen we naar zuid frankrijk, in de buurt van Avignon, ook idd zoals jij zegt het liefst met weinig plekken en geen luxe. We kunnen toch niet op ons kont zitten, dus veel op de camping zullen we niet zijn. Maar kan me voorstellen dat dat met jonge kinderen anders is.

Nu na 3 jaar alleen maar rondreizen willen we even wat meer relaxen.
Afgelopen jaar Noorwegen, vorig jaar USA en jaar daarvoor Italie rondreis gedaan. Langs Cinque Terre en regio Toscane. Ook echt een aanrader met de tent trouwens! Langs Cinque Terre kun je een mooie tocht met de trein maken of prachtige wandelingen.

Carlos, al 15 jaar mijn maatje ~B+12 L1+10 L2+10 M1+11 M2+12~

HiFive5
Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:45

Zijn er hier die hards die ieder weekend met de tent op stap gaan?

Siep B+10 L1+11 L2+13 M1+12 M2+0 dressuur <3

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:48

Dan moet je wel echt die-hard en koubestendig zijn met niet teveel werk!

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:50

Irene, ik kom denk ik nog wel eens bij jou terug voor tips! klinkt goed allemaal!

...

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:52

benangelique schreef:
wauw Irene, dat klinkt als een geweldige ervaring. Staat hier ook nog op ons lijstje, maar niet zolang de kinderen nog zo jong (3 en 6) zijn. Voor nu zoeken we gewoon een vaste plek voor een week of 3, zonzeker en een leuk zwembad. Valt overigens niet mee, want we willen niet meer dan 60 plekken en geen 5 sterren...
Heb dit jaar heel wat campings gevonden en aangeschreven, maar in januari zat gewoon werkelijk alles al vol!


Le moulin in St Martin d'ardêche. Kleine camping, groooote staanplekken, prima sanitair en een zwembad. (Geen bijzonder zwembad, niet groot, een ondiep zwembad en een dieper zwembad) leuke speeltuin.
vind ik echt een aanrader, het is dat wij niet graag meerdere keren naar hetzelfde gaan maar deze vond ik echt prima.
Is nog wel plek denk ik, dit is zo'n camping waar mensen vaak maar een paar nachten blijven.

[o]

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:53

he, die ben ik inderdaad tegengekomen! We hebben voor nu wel wat gevonden (le plo) en al geboekt, maar zal nog eens naar le moulin kijken!

...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 12:22

HiFive5 schreef:
Zijn er hier die hards die ieder weekend met de tent op stap gaan?


Nee, we hebben wel een seizoensplek gehad afgelopen jaren, maar vorig jaar voor het eerst niet meer ivm werk en andere verplichtingen. Mijn man start vrij intensief SGW, en ik werk om het weekend. Dan heb je effectief vrij weinig tijd over om te gaan in het kampeerseizoen, want er zijn ook nog familieleden en vrienden die we af en toe willen zien en spreken. En het Nederlandse weer is ook niet altijd ideaal om te kamperen. Als het een heel weekend regent zit je ook niet voor je lol op de camping.

Idd leuke camping voor kinderen is lastig om te vinden als je niet op een mega camping terecht wil komen. Wij waren altijd van de kleine boerencampings, maar daar komen vaak alleen ouderen, en nu onze dochter wat groter is wil ze graag met anderen van haar leeftijd spelen. Nu dus wel een camping uit gekozen met veel vermaak, en een stuk groter dan we gewend zijn. Maar wel ruime plaatsen, veel groen en midden in de natuur. En niet geheel onbelangrijk voor ons paard kan ook mee want er zit een FNRS manege bij de camping.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:43

Boerencamping, vind ik echt saai. Grijze duiven die ook al zo vroeg op bed gaan dat om 21:00 uur de camping al compleet uitgestorven is :')

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37152
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:12

En bedankt. -O- maar die grijze duiven slapen wel veel later. Wel eens na 12 s nachts bij een caravan gevraagd of ze wat stiller konden doen. Maaris niet saai maar lekker rustig in de natuur.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:24

Ik vind het zelf heerlijk, lekker in de natuur en vaak op rustige plekjes. Maar heb niet de ervaring dat mensen vroeg op bed gaan hoor. Wij waren vaak 1 van de eersten :')

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:57

Ik stond dan echt op de verkeerde boerencamping. Ik houd van natuur en rust, maar kale wei en die 10 andere kampeerders die met de kippen op stok gingen, naaa nee. Compleet uitgestorven :+

(grijze duif is positief bedoeld hoor :D ik verf mijn haar ook al haha )

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37152
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 10:58

Ja ja nu je er uit praten weer. Ik kom op best veel svr campings maar ben net als susan normaal de eerste die plat gaat. Die oude lui kruipen dan allemaal bij elkaar om te gaan roddelen. :+ O nee praten over de dag en medekampeerders. :')

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:34

Wij liggen ook meestal heel vroeg in bed, en ik ben nog helemaal niet zo grijs :+
Maar voor mij geldt, hoe rustiger hoe beter, dus ik zou het sowieso niet erg vinden als anderen nog eerder in bed lagen :P
We hebben eens in de biesbosch gelegen, dat was zo gaaf, daar hadden we in het voorseizoen een eilandje helemaal voor ons alleen, en geen mens te bekennen waar je ook keek <3 Daar hou ik van!

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:36

O heerlijk een eigen eiland! Denk alleen dat mijn man en kind zich stierlijk zouden vervelen dan. Maar mij lijkt het ideaal.

Irene_S
Berichten: 225
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Emmen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:46

Ik vind een kleine rustige camping wel fijn, maar sta graag dicht bij een stadje (loopafstand) zodat we lekker uit eten kunnen of na het eten nog even daar kunnen rond neuzen.
Standaard is bij ons savonds Yahtzee verder :P

Carlos, al 15 jaar mijn maatje ~B+12 L1+10 L2+10 M1+11 M2+12~

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 12:02

Mijn Deryan peuter tentje is besteld! Baby heeft vanaf morgen zijn eigen tentje/bedje :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Amparo, Azmay, Babsiej, gaucho, Ineke2, Luna2013, MaanNaam, Yavanna en 74 bezoekers