Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 09:50

Mooie tent! :j
Ik vind camping spullen kopen altijd super leuk. Kijk nu al uit naar mijn jaarlijkse trip naar de Vrijbuiter.
We moeten een nieuw luchtbed, omdat eentje lek is gegaan afgelopen jaar, dus ik mag weer iets kopen.

Goede tip wellicht voor iedereen: bij de lidl hebben ze deze week veel kampeerartikelen te koop! :D


klien
Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 10:03

Oh, 2 pagina's verder dan waar ik gestopt ben met lezen en van simpel kampeertentje is het topic uitgegroeid naar show off je meest luxe en uitgebreide kampeerplek hahaha.
Onze auto kan veel, maar een caravan van 1500 kg trekken en ook nog een trailer met paard is iets te veel gevraagd.

Wij zouden dit jaar ook op pad gaan met paard en pony, trailer achter een kamper. Het is helaas bij plannen gebleven, maar dat willen we zeker ook nog eens doen.
Voor deze zomer toch echt alleen op pad met het gezin en honden.

klien
Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 10:04

SdaphneS schreef:
Mooie tent! :j
Ik vind camping spullen kopen altijd super leuk. Kijk nu al uit naar mijn jaarlijkse trip naar de Vrijbuiter.
We moeten een nieuw luchtbed, omdat eentje lek is gegaan afgelopen jaar, dus ik mag weer iets kopen.

Goede tip wellicht voor iedereen: bij de lidl hebben ze deze week veel kampeerartikelen te koop! :D


Vrijbuiter is inderdaad een feestje om een dagje heen te gaan. Vorig jaar in Roden geweest, dit jaar gaan we in Zaandam neuzen.

En bedankt voor de tip, altijd leuk om te kijken. :j

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 10:10

Bij de Vrijbuiter kom ik ook graag :D Ik ga graag in het najaar, dan zijn er leuke kortingen :D

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 10:14

Heerlijke winkel inderdaad! :D Roden is voor mij dichtbij, dus ik kom er regelmatig.

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 10:22

hebben jullie je al ingeschreven voor hun nieuwsbrief? dan krijg je 2x per jaar een uitnodiging voor een VIP-avond, waarbij je op werkelijk alles 20% korting krijgt.
zeker als je duurdere dingen of veel in 1x koopt, loont dat de moeite.

...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 10:51

Vrijbuiter ken ik niet, wij gaan nog wel eens naar Obelink maar dat is echt een eind rijden. Wel een leuk dagje winkelen :j

Laurahh
Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 11:03

Hier is Obelink ook de winkel, voor ons gelukkig maar een half uurtje rijden.
Binnenkort eens inventariseren of ik alle spullen voor komende vakantie nog heb of dat ik nog moet shoppen :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 11:35

Wij zijn vorig jaar geweest toen we in de Achterhoek op vakantie waren. Toen was het niet zo ver. Maar zie nu dat Vrijbuiter ook in Gouda zit. Dat is nog wel te doen vanuit hier. Zo'n grote winkel kan spullen toch vaak een stuk goedkoper aanbieden als de plaatselijke kampeerwinkel.

Siers83
Berichten: 7260
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 11:49

Vrijbuiter is echt een winkel voor tentkampeerders?

Wij gaan graag naar pauw en muiters(?). Beide in Heerhugowaard.

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

kiomiamigo
Berichten: 496
Geregistreerd: 15-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 11:56

Hier ook een kampeer liefhebber, welliswaar met de nodige luxe van een caravan. Als kind zijnde ooit 1 keer gekampeerd, wat uitliep op een drama (lees tent verkeerd opgezet dus water in de tent, broer en zus allebei oorontsteking) en dus vervroegd naar huis. Met de komst van de kinderen wilden we het toch eens proberen. Dus eerst eens een rent a tent geprobeerd en wat hebben de kinderen zich vermaakt. Het jaar daarop een oude vouwwagen gekocht en 5 jaar lang plezier van gehad. De luxe en het gemak van een caravan trok toch ook heel erg, dus 2 jaar terug vouwwagen verkocht en een caravan gekocht HEERLIJK!!

http://Www.boerderijcoaching.nl ik help jou de rust en ontspanning in jezelf terug te vinden, zodat je weer in verbinding komt met jezelf.

Dungen
Berichten: 1283
Geregistreerd: 15-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 11:57

Ja hier ook een kampeerder! Wat leuk dat zoveel bokkers kamperen!

Vorig jaar geprobeerd en had geen idee dat ik het zo leuk zo vinden! Wij gaan met een tent wel met groot luchtbed (En die slaapt heerlijk, alleen hebben we wel stroom nodig).
En ook een tafel en stoel nemen we mee en een gaspit. En inderdaad waterdichte boxen voor eten!

Ik vind het vooral fijn om ergens te zitten waar het eigenlijk te duur is om wat te huren. Maar een standplaats is dan nog goed te betalen :)

Wel grappig om hier ook te lezen wat de verschillende standaarden van kamperen zijn := vorig jaar iemand meegemaakt die fietste op een 30 jaar oude fiets 1000den km per jaar met een grondzeil als tent. Wat touwtjes, een pannetje, en een pitje en een schoon setje kleding := Dat vind ik toch echt te..

Nog iemand tips voor een leuke zonzekere kampeer regio? Niet zo druk a la gardameer maar ook niet zo rustig als binnenland van toscane..

rien10
Berichten: 14398
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 12:00

Ik heb met alles gekampeerd: kleine tent, mega tent, vouwwagen, lerp van n caravan, klein T@B je. Mijn tip: neem uitsluitend oude handdoeken mee. Aan t einde van de reis droog je er van alles mee af, maak je de slijtingen schoon en gaan ze op de camping zo de container in.

elenaMM77
Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 12:03

dit jaar voor het eerst naar een camping zonder te kamperen.
kriebelde al heel lang om toch weer eens naar het gardameer te gaan.
Twee jaar geleden is mijn laatste ouder overleden en sindsdien is het gevoel van 'ik moet daar echt naar toe terug' alleen maar blijven groeien.

Helaas heeft mijn vriend wat problemen met z'n rug, waardoor een tentvakantie niet zo heel geschikt is. Wij gaan dus voor het eerst echt 10 dagen zonvakantie houden in een stacaravan.. Zoiets waar ik vroeger altijd kwijlend langsliep, want dat leek mij toch het ultieme genot, een huisje op een camping. We zullen zien, voor het zelfde geld ren ik, als ik weer thuiskom mijn opslag in om mijn arme achtergelaten tent een dikke knuffel te geven


rien10 schreef:
Ik heb met alles gekampeerd: kleine tent, mega tent, vouwwagen, lerp van n caravan, klein T@B je. Mijn tip: neem uitsluitend oude handdoeken mee. Aan t einde van de reis droog je er van alles mee af, maak je de slijtingen schoon en gaan ze op de camping zo de container in.


doe dit ook met ondergoed, sokken en t-shirts en je hebt heel wat ruimte over om leuke dingen van daar weer mee terug te sjouwen :j :j.. Boeken moet je gewoon ook alleen meenemen als je het niet erg vind om ze achter te laten.. in plaats van vakantie houden in een mobiele bieb, kun je het ook gewoon op een ruilen zetten daar.

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 12:13

Siersma schreef:
Vrijbuiter is echt een winkel voor tentkampeerders?

Ze hebben er echt vanalles.. Heel veel kleding, veel tenten uiteraard, maar ook veel caravan-onderdelen, en verder vooral ook heel veel leuke en handige accessoires en hebbedingetjes.. Elektra, bestek, kookspul, gastanks, tafels en stoelen, matrassen, slaapzakken, zakmessen.. Eigenlijk haast alles wat je nodig zal hebben!

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 12:37

En dat gebruik je ook in/bij de caravan :j die grote stoelen bijvoorbeeld die ik op de website zag staan ga je echt niet meenemen als je met een klein tentje op pad gaat.

Oude handdoeken hebben wij ook mee, maar die gaan alweer een paar seizoenen mee. Is gewoon handig om standaard in de caravan te hebben liggen. Wij hebben nog oudere doeken om alles af te nemen. Weet wel dat onze volgende voortent er eentje wordt met minder flappen. Wij zijn als we afbreken de meeste tijd kwijt met al die flappen afnemen en laten drogen.

Toen ik nog met rugzak kampeerde nam ik oude onderbroeken/spijkerbroeken etc mee. Aan het eind van de week woog mijn rugzak bijna niks meer, omdat het meeste in de vuilnisbak beland was.

Cabelona
Berichten: 1695
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 12:40

Wij gaan ook voornamelijk naar Obelink. Als we bij mijn ouders in de buurt zijn, gaan we ook wel eens naar de wit in Schijndel of naar de Vrijbuiter als we bij mijn schoonouders in de omgeving zijn.

Wij zijn eigenlijk wel compleet, maar we zijn nog steeds op zoek naar een fijne lamp voor in de tent. Het liefst op batterij ivm. dat we nooit stroom nemen op de plek. De lamp die we nu hebben is niet fijn om bij te lezen. We hebben nu zo'n idee alleen dan helder glas ipv. matglas: https://www.obelink.nl/coleman-pack-awa ... _id%3D1219


Geld verdienen met het schrijven van artikelen: Klik hier

Babeth
Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 12:46

Hier een wildkampeerder.
Ik vind het heerlijk om dagen te hiken en de tent op te zetten op mooie plekken.
Van de week hier wakker geworden:

[ img ]

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com


SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 13:03

Mooi plekje, waar is dat?

Wij deden met scouting ook aan wild kamperen, maar meestal vroegen we een boer toestemming om op zijn terrein te mogen staan. Een keer in Noord Engeland lukte dat niet en werd het al donker. Toen toch maar de tent in een bebost stukje land vlak bij een drukke weg op gezet (andere plek was er niet) Komt er een boswachter die vraagt of we jagers zijn. Zegt 1 van onze groepsgenoten yes :+ die beste man heeft dus de tenten min of meer uitgekamd en ons onderworpen aan een heel vraag gesprek. Gelukkig zag hij ook wel in dat we eerlijke scouts waren. Als we beloofden om rond 5.30 te vertrekken mochten we blijven staan. Maar we hebben ook verschillende malen wild gekampeerd in de Ardennen, het Zwarte Woud ed maar ook gewoon in NL. Blijft toch altijd een beetje spannend om te doen.

Nizzie
Berichten: 399
Geregistreerd: 01-08-09
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 13:11

Nog een kampeerder hier!
Al van jongs af aan met mijn ouders kamperen.
Ouders hebben niet zo veel met hotels dus heb ieder jaar gekampeerd.
Ben al op heel wat plekken in binnen en buitenland geweest (frankrijk, spanje, italië, kroatië, duitsland, oostenrijk, tsjechië), maar favoriet is toch nog steeds Oostenrijk. Daar heerlijke natuurcamping ontdekt met super sanitair (masagedouche <<) ), kampvuurplaats, beestenboel (pony's, ezels, hangbuikzwijntjes, konijnen en kippen), hooizolder en genoeg speelgelegenheid voor de kids. Een echte aanrader, staan vaak ook veel NL'ers dus fijn voor de kinderen!

Hoop dit jaar met aantal vriendinnen naar Ameland te gaan en daar een weekje te kamperen. Ben wel van het basic kamperen, zonder stroom en gewoon met klein gastankje. Heerlijk :o

Heros <3 mijn liefje :) L2 +5 M1+3(onofficieel)!! Y;(

Adele <3 L2 +11 M1 +2 (onofficieel)

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 13:14

Gaaf uitzicht Babeth! :j

Vrijbuiter heeft ook een grote kledingafdeling met veel verschillende outdoormerken en (wandel)schoenen.

Babeth
Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 13:16

SusanH, dit is in Georgie, in Birtvisi. Wildkamperen is hier toegestaan in het land.

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com

mvdende
Berichten: 5613
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 13:57

[ img ]

[ img ]

[ img ]

ja een rasechte kampeerder! Al van kleins af aan met zusje en ouder gekampeerd. Eerst in Nederland, daarna in België, Frankrijk, Luxemburg en Noorwegen. Komende zomer vertrekt het circus naar Zwitserland. Circus... tentenkamp.... wij gaan altijd met een camper met voortent, een tent voor mn zusje en vriendin en een tent voor mij. 2e foto is mijn "kampje" in Frankrijk afgelopen jaar. En zo ziet een woonkamer eruit na een weekendje kamperen op het Bivak in Freyr.

benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 14:21

Siersma schreef:
Vrijbuiter is echt een winkel voor tentkampeerders?

Wij gaan graag naar pauw en muiters(?). Beide in Heerhugowaard.


Ik zie dat het antwoord al gegeven is, maar wat voor kampeerder je ook bent, bij Vrijbuiter slaag je altijd (goh, kan wel aandelen regelen zo :+). Ik vind het een heerlijke winkel om lekker te snuffelen, te kijken naar de onzin-gadgets etc. Ik vermaak me er wel een middag!

Dungen, ben je bekend in Frankrijk? Kijk eens naar de Provence (en dan het binnenland, niet aan de kust) of anders de Luangedoc? Kroatië is ook zonzeker maar daar hebben ze alleen hele grote massale campings en dat moet maar net je stijl zijn.

Nizzie schreef:
maar favoriet is toch nog steeds Oostenrijk. Daar heerlijke natuurcamping ontdekt met super sanitair (masagedouche <<) ), kampvuurplaats, beestenboel (pony's, ezels, hangbuikzwijntjes, konijnen en kippen), hooizolder en genoeg speelgelegenheid voor de kids. Een echte aanrader, staan vaak ook veel NL'ers dus fijn voor de kinderen!


heb je een linkje of site? hoe is het weer daar?

...

Dee_Es
Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 14:30

Wow heerlijk Babeth! Ik heb nog nooit wild gekampeerd maar het staat wel heel hoog op mijn lijstje! Wel al op natuurcampings gestaan.

Onze tent is vrij luxe. Het is een driepersoons gooitent van d.ecathlon maar ik kan er gewoon in staan en met regen passen we er ook met stoelen en tafel in. We hebben altijd 1 krat met bestek, borden, kookgerei, 1 krat met voedsel en dan nog een afsluitbare pannenset en simpel koelboxje met koelelementen.

Vorig jaar had een mol een heel gangenstelsel gegraven onder onze tent. Zakte mijn voet ineens weg in een gat. Was ook een erg grappig gezicht toen we de tent hadden ingepakt, je zag alle gangetjes zo lopen. Paar jaar terug hadden we al telkens een kat in de tent zitten (veel regen gehad) en een lading schorpioentjes (Kroatië)... Ook altijd leuk, van die sprinkhanen die in je nek springen als je uit je binnentent kruipt.

Wie ging hier trouwen kamperen in Kroatië? Ze zijn daar niet zo van de privacy. Wij willen altijd op kleine, rustige campings staan maar het leek wel alsof alle mooie campings voor naturisten waren. Verder landinwaarts konden we alleen nog maar hotels of b&b's vinden. Vond het geen ideaal land voor kamperen (tenzij je van die grote massa-campings leuk vindt).

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BETUWE, Majestic-12 en 54 bezoekers