Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:38

De dikte van je matje maakt inderdaad erg veel uit. Op die dunne kan ik ook niet liggen (ik ben heel dun dus mijn botten prikken dan naar de grond :') ) maar die dikke van 10 cm zijn gewoon matrasjes :)

Mooie tent hierboven. Hoe groot is hij nou? Hij ziet er kleiner uit dan hij is geloof ik.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!


Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:40

Wat fijn, zoveel ervaren kampeerders! Ik ga dit jaar voor het eerst kamperen, dus ik lees hier stilletjes mee. Kan ik me vast een beetje inleven :))

Laurahh
Berichten: 4200
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:41

Dit jaar ga ik samen met mijn zusje en onze paarden op vakantie naar de Veluwe.
Dan gaat de tunneltent weer mee en hebben we gewoon stroom op de camping :) Ik verkies dan toch echt mijn luchtbed boven mijn zelfopblaasbare matje, dat ligt gewoon echt niet fijn. Stoeltjes, tafeltje en koelbox mee en wij vermaken ons wel :D

Imre
Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:42

Iris82 schreef:
Imre schreef:
Self-inflatable matjes hebben wij ook, maar ik heb daar nooit lekker op kunnen slapen. Nu hebben we een luchtbed met pockets, toevallig ook van Outwell. Ligt echt heerlijk, maar vriendlief heeft er afgelopen zomer een flink gat in geprikt. -O- Ik moet nog even kijken of we die kunnen plakken. Ding kostte 85 euro, zonde als die nu in de vuilnisbak kan.


Maar hoe groot zijn ze dan? Echt van die hele dikke? Die van 10 cm lijken mij nog wel comfortabel.


Wij hebben 7cm geloof ik. Ik heb rugproblemen, voor mij is dit echt te dun.

Bedoel je mijn tent Sheran? Afmeting staan erbij. :j 485cm lang en 360 breed.

[ img ]

KimD
Berichten: 20359
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-16 10:53

karuna schreef:
Ik neem altijd voor de eerste paar dagen wat noodvoer mee. De rest koop ik wel in de winkel. Daar mag ik meer hebben dan hier kwa eten. Dus dat scheelt weer

Voor de hondcampeerders onder ons. Een aantal praktische tips. Neem een vastzetlijn en pin oid mee en eventueel een tuigje zodat de hond altijd handig even vast kan. Ook in de rustpauzes onderweg. Eventueel hondendekens en zo meenemen, die kunnen onder de honden liggen op de reisdagen. Scheelt weer ruimte. En neem kleine zakken voer mee ipv de grote in een te grote bewaarbak. Ik heb kleinere 5 kilo tonnen metdraaideksel mee (witte met rode deksel van welkoop). En afhankelijk hoe lang ik weg ga een aantal 5 kilo zakken voer, die zijn plat onder de stoelen te schuiven. En vergeet hun drink en eetbakken niet.

Een kant en klaar tent of huisje op een camping is voor mij ook niet camperen trouwens :') dat is een simpel hotel. Zelf je caravan meenemen wel weer camperen :+ .

Mijn bedje komt bij decathlon vandaan. Een makkelijk opzetbaar hoger bedje dat stevig ligt. Wordt opgevouwen in een langwerpig smaller pakket. Eventueel heb ik nog een echt leger veldbed waar je vier losse metalen pootjes in moet schroeven. Die is ietsje lager en smaller en past in meer tenten. Ik sliep vroeger op een luchtbed maar dat gaat niet meer. Ik kom er niet vanaf meer en het is te zacht en wiebelig.

Enige nadeel bij kou wat kouder omdat de lucht aan de onderkant vrij spel heeft. Al schuift er meestal een witte herder onder :')



Wij hebben tegenwoordig zo'n oranje net bij ons, die zetten we om onze tent heen, echt ideaal. Met vier honden is vastleggen geen doen, het hangt meer in de knoop dan iets anders. :')

Ik heb er volgens mij nergens een foto van...


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37152
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:53

Kim dat hadden we met oude hond ook. Die was echt slim maar vastgezet een drama, die zat echt binnen de minuut in de knoop. Nu werkt het vrij goed. Wat gladdere nylon touw en twee pinnen iets uit elkaar gezet. Dan kunnen ze wel lekker ravotten en spelen maar ze zitten iets minder snel in de knoop.

Ik heb deze tenten voor elke gelegenheid een zo ongeveer. Alle tenten zijn erg storm en slecht weer vast en in je eentje gemakkelijk op te zetten en op te ruimen.

De voorloper van deze is inmiddels een festivaltent geworden. Die was wel prakischer met de ingang aan de zijkant. Maar helaas hebbe ze dat verandert. Die heeft bijna 10 jaar dienst gedaan maar een strodouche erop gespoten heeft de boel gesloopt helaas twee jaar geleden. Voordeel van deze tent is de heel,grote slaapkabine. Mijn bed past er ruim in, tweede bed ook drie honden en bagage voor een aantal weken ook.

In de voortent kun je staan past een tafel, twee grotere stoelen, toiletje, eetspullen en de honden kunnen er nog ruim in liggen, de voorloper was wel praktischer kwa indeling.
http://www.decathlon.fr/arpenaz-family- ... 94502.html

Deze smijttent heb ik sinds vorig jaar erbij, net een slagje groter dan de vorige maar vooral handig het voortentje waar mijn chemisch toilet kan staan. *\o/*

http://www.decathlon.fr/2-seconds-xl-ai ... 47892.html

Deze zat ervoor maar die is helaas gesneuveld, uitgeleend en kapot terug gekregen. -O-

De twee persoons air (de allereerste smijttent die decathlon ooit gemaakt heeft) doet al al jaren heel goede diensten. Die is een slagje kleiner dan die met voortentje. Heeft deze dus niet maar hij past precies in de tuin hier, bij heet weer slaap ik erin. :))

En ik heb dit monster nog tenminste de voorloper ervan.. Lang nodig gehad ivm handicap en de spullen die mee moesten. Scootmobiel rolstoel, looprekje, nog groter bed. Enz. Ipv de officiele slaapkabines gebruikten we een andere met een grotere cabine. Deze moet je wel met zijn tweeen opzetten. Weet nog niet of ik deze in mijn eentje nog kan opzetten en of hij dan wegmoet of niet.deze is groot, heel erg groot. Met een normale tentplaats kom je er niet mee weg. Ding is 6 breed en 6 diep net een parachute om op te zetten. Maar als pakje is hij klein en hanteerbaar,


http://www.decathlon.fr/arpenaz-family- ... 30639.html

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

KimD
Berichten: 20359
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-16 10:56

Die tweede wat jij post is onze voorraadtent. :j


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:59

Ook slim, zo'n net!
Hier ook gewoon zo'n grondpin met een lange lijn.
En de brokken verdeel ik vantevoren meestal al, in kleine botenhamzakjes. Dan sleep ik nooit te veel mee.
En nog een tip voor mensen die kvv voeren: toen mijn hond nog op kvv stond haalde ik voor de vakantie NatureDiet. Dat lijkt veel op kvv, veel vlees en zonder conserveringsmiddelen of andere toevoegingen, maar licht gekookt waardoor het buiten de vriezer houdbaar is :) Rocco schijnt ook zoiets te zijn maar dan is dat echt 100% vlees. Handige vervanger dus!

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37152
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:00

Die is echt vorig jaar pas uitgebracht. Was aangenaam verrast omdat deze wel gemakkelijk is op te bergen weer. Simpel aan de touwtjes trekken en de boel gaat netjes klein.

De oudere varianten vergen meer handigheid en oefening. De eerste was ons geleverd zonder gebruiksaanwijzin, kansloos dan. Hebben ruim een uur staat worstelen ermee. Toen achter in de auto gekwakt en terug gegaan naar de winkel waar hij vandaan kwam. (Bij chamonix in de buurt) Daar moeten oefenen en een zak met aanwijzingen gekregen.

Tent die mee was (gloednieuw) had een drie daagse erg heftige storm niet overleefd, zoals vrij veel tenten caravans op de camping. Onze kleine buikschuivertje dat als nood mee was gelukkig wel. Hebben toen dus een nieuwe tent moeten kopen onderweg.

Nature diet heeft oude hond gehad. :j ik heb nu wolf of wild erbij naast de brok. Maar boterham zakjes met twee grote honden niet te doen. En die scheuren hier geheid in tween en ligggen de brokken overal.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:03

Die smijttentjes zijn superhandig, alleen ik vind het zo jammer dat ze eigenlijk alleen goed met de auto mee kunnen. En dan heb ik liever gewoon een grotere.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!


karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37152
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:07

Je kunt ze wel op de rug meenemen. En die grote smijttent met voortent is best groot ook. En ze zijn erg slecht weer bestendig. We hadden juist altijd zo een mee om bij een nacht overnachten of erg bar weer snel droog te kunnen zitten en slapen.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:09

Ze lijken me te groot voor in het vliegtuig (afwijkende maten) en te erg een 'windscherm' voor op de fiets. Liften zou wel kunnen :)

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Lielle
Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:09

hier ook een doorgewinterde kampeerder. Wel met stroom, maar verder gewoon tent(je) en alleen een auto (geen dakkoffer, aanhanger of wat dies meer zij). Heerlijk!

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:11

Vraagt dit topic trouwens niet om een nachtje kamperen met alle bokkers?

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37152
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:11

Voor in een vliegtuig zijn ze denk ik idd wat minder handig. Ook met mogelijk beschadigen als er een zware koffer op gekwakt wordt. Dan zijn er handigere te koop.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Lielle
Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:15

wij hebben een mega lichtgewicht tentje voor vliegtuigkamperen, ik meen deze. Groot genoeg voor twee personen en een beetje bagage, het meeste ligt altijd in de auto.

Voor dit jaar staat Zuid-Afrika op de planning, maar dat wordt geen kamperen.

finnens
Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:28

Ik meld me :D

Kampeer al van jongs af aan en nu nog steeds. Aankomende zomer ook weer mooi campereren in slovenie met vriend.

Denk dat het meeste al wel genoemd is qua wat voor spullen mee nemen.
Wat ik zelf altijd super handig vind als ik geen lampje heb is gewoon een fles op je mobiel zetten :D

We nemen nooit lampjes mee, werkt prima, en je kunt nog in kleur variëren ook :')

[ img ]

[ img ]

When was the last time you did something for the first time?

Sheran
Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:33

Leuk idee (als je stroom hebt) :) !

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

xXLiekeXx
Berichten: 3226
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:35

Wat een leuk topic!

Ik kampeer ook erg graag, het liefst ook dan op de meest rustige en achteraf gelegen plekjes.

[ img ]
Wij trekken zo rond!
Vorig jaar een ruime week naar Wales geweest, dit jaar een paar weekendjes en misschien nog iets extra's.

/

Nassie
Berichten: 4420
Geregistreerd: 11-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:37

Leuk topic! <3
Ik krijg gelijk zin om te gaan kamperen, over vier weken mag ik weer en van de zomer weer drie weken.

Mag ik mij hier ook melden :D ?

Wij trekken precies hetzelfde als Lieke rond, heerlijk die vrijheid.
[ img ]
Laatst bijgewerkt door Nassie op 11-04-16 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Selectief beschikbaar

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37152
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:38

Lieke <3 heerlijk.

Ik heb meestal geen stroom tenzij het er bij de plaats inzit. Vind het zonde van het geld ook. Vaak 2,5 euro per dag. Alleen scootmobiel als ie mee is laden en luisterboek en hooguit telefoon die lang meegaat. Vaak mag ik die wel gratis laden op een camping bij de toiletten. Of anders eens per week of zo. Met camper is dat niet nodig die is selfsupporting kwa stroom vanwege panelen.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

finnens
Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:42

Stroom is inderdaad wel duur als je het bij elkaar op telt. Laad meestal gewoon bij de douche, en in Slovenië is mn vriend vriendjes met de camping eigenaar dus gratis stroom :) is toch wel erg handig, kun je ook koelboxje op aansluiten bijv.

When was the last time you did something for the first time?

klien
Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:42

KimD schreef:
Mijn bedje komt bij decathlon vandaan. Een makkelijk opzetbaar hoger bedje dat stevig ligt. Wordt opgevouwen in een langwerpig smaller pakket. Eventueel heb ik nog een echt leger veldbed waar je vier losse metalen pootjes in moet schroeven. Die is ietsje lager en smaller en past in meer tenten. Ik sliep vroeger op een luchtbed maar dat gaat niet meer. Ik kom er niet vanaf meer en het is te zacht en wiebelig.

Wij hebben tegenwoordig zo'n oranje net bij ons, die zetten we om onze tent heen, echt ideaal. Met vier honden is vastleggen geen doen, het hangt meer in de knoop dan iets anders. :')

Ik heb er volgens mij nergens een foto van...


Ik heb er wel eens een foto van gezien, waar koop je die netten?
Wij hebben nu 2 Q-pennen van de Shetlanders mee met longeerlijnen eraan. 'S nachts hangt de was eraan te drogen _/-\o_

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:43

Hier alleen een autoaccu voor de stroom, 12 volt dus. Prima voor een camping-ijskastje, mobiel opladen, lichtje aan 's avonds en als het nodig is de laptop even aansluiten. Meer stroom hebben we hier eigenlijk niet nodig.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

xXLiekeXx
Berichten: 3226
Geregistreerd: 26-11-05

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:45

Wij hebben inderdaad ook alleen de autoaccu. Eigenlijk alleen om de mobiel op te laden en de koelkast op aan te sluiten. Alhoewel die laatste het in Wales ook niet deed. Veel meer heb ik ook niet nodig.

/


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ellen05, GrapeshotBot, Ies_, JoT, leenleen11, Suliko, tesseke, xxmichellexx en 63 bezoekers