Curacao!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
manzano
Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 17:21

Zahlina schreef:
Haha laat ons ook een keer genieten. Tis zo saai om altijd mooi weer te hebben. Goed nieuws, thermometer geeft nu 25,3 aan.


Dan kan je ook gewoon naar NL vliegen..... :P


Zahlina
Berichten: 2640
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bandabou Curacao

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 17:39

Nah dat wil ik niemand aandoen, vliegen met een 2 jarige peuterpuber en een net 1 jarige tweeling. Ik blijft gewoon lekker mijn regendansje doen..... Let it rain, let it rain, let it rain!

Quest Arabians performance breeding based on the crabbet bloodlines.

manzano
Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:15

Nah... ik zit lekker in de zon bij de gouverneur.... die 7 dagen vakantie wil ik geen regen. Volgende week gun ik je alle regen van de wereld.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 01:58

Hahah. Bij Piscadera bay in de buurt (daar is mijn stage heel vlakbij), was het vanochtend eerst regen rond 9:30 (en daarvoor 's ochtends ook), daarna droog gebleven :D En zonnetje kwam later ook door in de ochtend. Heerlijke buitenrit gedaan toen, bij Piscadera Bay :D Was even onzeker of het door kon gaan, vanwege de verwachte regen en eventueel blubberige paden/veel plassen, maar viel reuze mee, blij dat we door hebben gezet! :D Was heerlijk weer om te rijden. Weer leuke foto's/filmpjes gemaakt.

manzano
Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 03:09

Lekker!!!

Zit op Hato te wachten....
Nog heerlijke dag gehad in de stad. Strand hebben we overgeslagen vanwege de harde wind, maar dit was ook heel relaxt.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 03:23

Ja echt heerlijk!

Goede vlucht terug!!

briitje
Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 19:27

Hoi bokkers,

Curacao staat echt hoog op ons vakantie lijstje. Echter moet het financieel wel haalbaar zijn.

Vandaar paar vraagjes aan de mensen welke hier al zijn geweest.
Gemiddeld is het hotel met vlucht €1000,- p.p.

Hoeveel kosten aan eten zou je hier nog bij moeten berekenen?
Ik wil ongeveer 7-9 dagen gaan. Heb nogal snel heimwee :P. Is dit te kort? Of het is wel mogelijk?

Lijkt jou het lekker om HELLO FRESH voor 15 euro uit te proberen zonder verplichtingen ? Klik op deze link voor de korting : https://www.hellofresh.nl/?utm_source=r ... d-whatsapp

verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 20:02

briitje schreef:
Hoi bokkers,

Curacao staat echt hoog op ons vakantie lijstje. Echter moet het financieel wel haalbaar zijn.

Vandaar paar vraagjes aan de mensen welke hier al zijn geweest.
Gemiddeld is het hotel met vlucht €1000,- p.p.

Hoeveel kosten aan eten zou je hier nog bij moeten berekenen?
Ik wil ongeveer 7-9 dagen gaan. Heb nogal snel heimwee :P. Is dit te kort? Of het is wel mogelijk?

Waar je rekening mee moeten houden is dat je al twee dagen kwijt bent aan reizen :)
Ik zou persoonlijk nooit kiezen voor 7 of 9 dagen.

briitje
Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 20:14

Dit klopt inderdaad.. Theoretisch heb ik dan 7 dagen om het land te zien.

Ik heb heel snel heimwee en ben echt bang dat langer, te lang voor mij word..

Aan 7 dagen zou je wel genoeg hebben toch?

Lijkt jou het lekker om HELLO FRESH voor 15 euro uit te proberen zonder verplichtingen ? Klik op deze link voor de korting : https://www.hellofresh.nl/?utm_source=r ... d-whatsapp

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 20:23

Zeker in combinatie met het tijdsverschil vind ik 7 dagen echt te kort. Ik ben ooit wel eens 9 dagen geweest maar ik vind het geen aanrader. Of je moet gek op vliegtuigen zijn

manzano
Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 20:29

Ik heb nu 1x een 9daagse reis en 1x een 10daagse reis gedaan en is me prima bevallen (al haat ik vliegen). Tuurlijk is de vakantie altijd te kort haha, maar langer kon niet. Overigens zijn er genoeg deals voor rond de 600 euro voor die reisduur.

briitje
Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 20:41

Nee ik HAAT vliegen.. 5 uur vind ik al verschrikkelijk lang... :') :') :')

Lijkt jou het lekker om HELLO FRESH voor 15 euro uit te proberen zonder verplichtingen ? Klik op deze link voor de korting : https://www.hellofresh.nl/?utm_source=r ... d-whatsapp

briitje
Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 20:42

manzano schreef:
Ik heb nu 1x een 9daagse reis en 1x een 10daagse reis gedaan en is me prima bevallen (al haat ik vliegen). Tuurlijk is de vakantie altijd te kort haha, maar langer kon niet. Overigens zijn er genoeg deals voor rond de 600 euro voor die reisduur.


Ik heb nu eigenlijk alleen bij Arke ect gekeken. Heb je dan misschien andere tips?

Lijkt jou het lekker om HELLO FRESH voor 15 euro uit te proberen zonder verplichtingen ? Klik op deze link voor de korting : https://www.hellofresh.nl/?utm_source=r ... d-whatsapp

manzano
Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 20:45

briitje schreef:
manzano schreef:
Ik heb nu 1x een 9daagse reis en 1x een 10daagse reis gedaan en is me prima bevallen (al haat ik vliegen). Tuurlijk is de vakantie altijd te kort haha, maar langer kon niet. Overigens zijn er genoeg deals voor rond de 600 euro voor die reisduur.


Ik heb nu eigenlijk alleen bij Arke ect gekeken. Heb je dan misschien andere tips?


Tui (oude arke) heeft vaak aanbiedingen. Als je op FB paperflies of vakantiediscounter volgt komen de aanbiedingen echt veel voorbij.

briitje
Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 20:52

Arke is tegen september gemiddeld dus 1000 euro. Zal eens op de sites kijken welke jij aangeeft. Hopelijk vind ik t daar goedkoper :D.

Lijkt jou het lekker om HELLO FRESH voor 15 euro uit te proberen zonder verplichtingen ? Klik op deze link voor de korting : https://www.hellofresh.nl/?utm_source=r ... d-whatsapp

manzano
Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 21:11

briitje schreef:
Arke is tegen september gemiddeld dus 1000 euro. Zal eens op de sites kijken welke jij aangeeft. Hopelijk vind ik t daar goedkoper :D.

Nu wel ja.... wachten met boeken. Als je kort te voren boekt zijn de aanbiedingen. Ik zat er afgelopen september voor 615 euro.

briitje
Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 22:44

manzano schreef:
briitje schreef:
Arke is tegen september gemiddeld dus 1000 euro. Zal eens op de sites kijken welke jij aangeeft. Hopelijk vind ik t daar goedkoper :D.

Nu wel ja.... wachten met boeken. Als je kort te voren boekt zijn de aanbiedingen. Ik zat er afgelopen september voor 615 euro.


Zo das een koopje! Hoelang van te voren boekte je dan? En was het wel een mooi hotel?

Wat zou je gemiddeld per dag daar kwijt zijn aan eten?

Lijkt jou het lekker om HELLO FRESH voor 15 euro uit te proberen zonder verplichtingen ? Klik op deze link voor de korting : https://www.hellofresh.nl/?utm_source=r ... d-whatsapp

manzano
Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 22:53

Kort van te voren... paar weken. Dit soort lastminutes zijn er continu.
Tja dat ligt er aan wat je doet... alles buiten de deur.... veel drankjes etc. Prijsniveau vind ik redelijk vergelijkbaar met NL

briitje
Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 10:21

Daar heb ik wat aan. Thanks :D!

Tips voor een mooi, luxe hotel? Welke omgeving kan je t beste zitten?

Lijkt jou het lekker om HELLO FRESH voor 15 euro uit te proberen zonder verplichtingen ? Klik op deze link voor de korting : https://www.hellofresh.nl/?utm_source=r ... d-whatsapp

verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 13:59

briitje schreef:
Daar heb ik wat aan. Thanks :D!

Tips voor een mooi, luxe hotel? Welke omgeving kan je t beste zitten?

De ligging van het hotel/appartement hangt ook af wat jullie wensen zijn tijdens de vakantie.
Wat wil je gaan doen? Wil je hele dagen op 't strand liggen en een middagje naar Willemstad?

Of wil je ook het eiland gaan ontdekken? Dan zou ik, afgaande op je budget, eerder een plek zoeken die minder luxe is, maar gewoon goed is zodat je daar nog wat kan gaan doen.. Want om naar Curacao te gaan en daar alleen op het strand te gaan liggen is echt dood zonde..

Djilna
Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 14:06

Ik ga dit jaar eindelijk ook *\o/* Verrassing voor mijn vader (die woont daar) dus die weet het nog niet :D
Ergens eind aug/begin sept weg. Iig 2 weken, heel misschien iets langer.

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)


1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 15:01

De hotels / appartementen hangen inderdaad af van de wensen en het budget.
Heb zelf niet in een hotel of appartement gezeten, dus geen idee.
Zit nu in The Pearl of the Caribbean voor deze 5 maanden, hier zijn wel vaak stelletjes die hier in de bungalows verblijven. Is heel relaxt maar wat verder van de stranden en centrum enzo. Tis maar net wat je fijn vindt.

manzano
Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 15:09

Ik heb nu 2x op Morena Resort bij Jan Thiel gezeten, 1x bij Jan Kok Lodges (bij Jan Kok) en 1x in Pietermaai Appartments in Willemstad zelf.

Jan Kok vond ik fantastisch qua locatie. Ik vind die kant van het eiland echt heel erg leuk en vanaf daar is het ook heel goed te doen naar Centrum Willemstad.
Pietermaai is me ook heel goed bevallen. Je bent vanaf daar redelijk snel Willemstad uit en dan richting de leuke stranden aan de westkant. 's Avonds lekker op loopafstand allerlei leuke restaurants in Willemstad. Kan je lekker slenteren (en je hoeft geen auto meer te rijden *proost*).

Jan Thiel heb ik niet zo veel mee. Vind het qua ligging op het eiland ook niet zo fijn.
Maar goed, daar huurt mijn opa zijn huisje en als gast mag ik niet klagen :D

xkimmx
Berichten: 3406
Geregistreerd: 07-05-08
Woonplaats: Westland

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 18:47

Yes ik heb een stage gevonden! :D bij een club de marketing doen! Nu wordt het toch wel steeds realistischer.. Maar nu alleen nog huisvesting en ticket dan kan ik niet meer terug! :D (en vergunning etc regelen nog) Zin in!!

~ Rust zacht lieve Joytje, bedankt voor de 8 mooie jaren! Y;(
[IM] Rust zacht kanjer...

Suzan_v_h
Berichten: 784
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 16:55

Weet iemand hoe het zit met auto huren op het eiland? is het handig? En hoe zit het met bussen? Rijden die een beetje?

Sinds 26-4-2015 officieel lid van http://www.showteamepona.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _AB_, Josien_, Karmandi en 148 bezoekers