London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Moon_light94
Berichten: 3425
Geregistreerd: 10-03-10

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 19:26

Ik was er zelf in Augustus, en voor 500 a 600 euro (en dan heb ik echt alles meegerekend), kan je dan ook wel klaar zijn hoor! Zelfs met eigen badkemer! :) Maar goed, je kunt alles zo duur maken als je zelf wil natuurlijk


Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 23:31

Samy schreef:
Ik ben in augustus 2012 geweest, midden in de drukste periode van het jaar, met de Olympische Spelen. Had ook 2 tickets dus ging er met een reden heen, maar toen was ik ook rond de 1500/2000 euro kwijt inclusief alles. Ik zat er een week.
Hotels moet je erg mee uit kijken, want een badkamer en wifi wil je en de rest hoeft niet.
Ik had een hotel (vaak worden deze gerund door Hindoestaanse mensen) waar de wifi het niet deed, de badkamer was nog redelijk, maar zelfs de tv deed niks, dus ik kon 'savonds ook niet even tv kijken. Daarbij zijn deze hotels erg gehorig, maar ik wou zo low-budget mogelijk een hotel hebben (voor 1 persoon) en wel rondom het centrum van Londen, niet er buiten.
Heb het even opgezocht, ik was voor mijn hotel 8 dagen, £ 560.00 kwijt.

Dat is grappig, want ik was in juli 2012 ook in die periode in Londen en ik was €120 kwijt voor overnachting van 4 nachten. Zat in een Travelodge bij King's Cross (prima en net hotel, ruime kamers, mooie badkamer). Centrale locatie, mooi hotel, lag op een kamer met een vriendin en we hadden ieder een eigen dubbel bed.
Mijn vervoer (Eurostar vanuit Brussel) was €100. Per dag gaf ik ongeveer £5 aan ontbijt uit (gewoon wat gebak halen bij een Marks & Spencer), lunch £10-15 bij Pret A Manger bijvoorbeeld (sla/soep/broodje oid) en dan avondeten max. £25. Eén keer een musical gedaan aan £15 (tickets de dag zelf gekocht aan Leicester Square) en dan zo'n £7-9 per dag aan de underground.

Maar zo kan het dus ook. Ik was toen 22, student, was met vriendinnen en het is echt niet dat we op een budget waren. Het was meer dat we het gewoon niet nodig vonden om veel geld uit te geven aan eten enz. Nu werk ik en heb ik een mooi inkomen maar zelfs dan nog zou ik echt niet zoveel besteden aan een paar dagen Londen als hierboven beschreven staat := Meestal blijf ik in een hostel (€30 per nacht), ga ik met de Eurostar (€70 à 100) en geef ik bovenstaande bedragen uit aan eten en drinken. Ik kom nooit uit boven £50 aan eten per dag, maar ik houd liever dat geld voor een fancy diner om een dag langer te kunnen blijven bijvoorbeeld.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Taartje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 10:43

Ik heb ook al grotendeels het topic doorgespit want ga in Juni met mn zus 4 dagen naar london!
Enorm veel zin in, ben al flink aan het uitstippelen en uitzoeken wat we in ieder geval gezien willen hebben.
We gaan uiteraard ook naar de harry potter tour, maar dan wel met de trein. Enige wat ik me nog afvroeg is moet je dan een los treinkaartje kopen of kan je daar ook heen met de oyster card?

a red sun rises, blood has been spilled tonight...

_Nadia_
Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 10:48

Je kan met de Oyster card naar Watford Junction, daar vandaan vertrekt de shuttle bus. Treinen vertrekken vanaf Euston.

Taartje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Boskoop

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 10:57

Dankje _Nadia_! heb de reis inderdaad verder al uitgestippeld! Enige wat ik me ineens bedacht was dat moet toch ook met de oystercard kunnen?

a red sun rises, blood has been spilled tonight...

_Nadia_
Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 11:32

Haha, gelukkig wel (mijn man werkt regelmatig in Watford, en wij wonen in Noord Oost London dus dat zou zeer kostbaar zijn anders)

Taartje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 12:03

_Nadia_ schreef:
Haha, gelukkig wel (mijn man werkt regelmatig in Watford, en wij wonen in Noord Oost London dus dat zou zeer kostbaar zijn anders)


Nou inderdaad, de prijs van de treinrit via een gewoon kaartje was flink duur!
(Al betaal ik hier voor leiden-amsterdam ook al 18 euro retour...)
Binnenkort dus maar de oyster card gaan kopen!

a red sun rises, blood has been spilled tonight...

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 15:57

Hallo allemaal,

ik zeg van te voren alvast dat ik niet het topic heb doorgelezen dus sorry dat ik even kom binnenvallen met zomaar opeens een vraag en dus sorry als het al heel vaak benoemd is hier.

Ik zou graag met mijn nicht in de meivakantie (of de week daarna) graag voor 3 dagen ongeveer naar Londen, maar graag low budget. Ik ben namelijk aan het sparen voor een nog grotere reis maar wil er wel graag even tussenuit.

Nu is dus mijn vraag hoe je dit het beste low budget kan doen. Hoe kan je het beste erheen reizen, waar kan je het beste overnachten? Qua dingen te doen daar en het eten komen we wel uit, dat wordt het probleem denk ik niet.

Graag hoor ik jullie tips!

Good things come to those who wait. Be patient

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 20:24

Hostels zijn ideaal voor low budget. Mijn absolute aanrader is het hostel Safestay Hostel aan Elephant & Castle (op 5 minuten lopen van de metrohalte). Een prachtig hostel, ontzettend nette kamers, individuele badkamers, heel stil: https://www.safestay.com/

Ik blijf er altijd als ik naar Londen ga :)

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”


_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 21:30

Yasmine schreef:
Hostels zijn ideaal voor low budget. Mijn absolute aanrader is het hostel Safestay Hostel aan Elephant & Castle (op 5 minuten lopen van de metrohalte). Een prachtig hostel, ontzettend nette kamers, individuele badkamers, heel stil: https://www.safestay.com/

Ik blijf er altijd als ik naar Londen ga :)


Dankje! Zie dat dit ook wel al iets in de kosten zit.
Heeft iemand ook ervaring met Airbnb?

Good things come to those who wait. Be patient

Jorinda
Berichten: 13455
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 21:51

Geen ervaring met Airbnb. Maar ik ben heel erg tevreden over Palmers Lodge Hillspring. :) Zat met mijn broertje een week lang voor niet veel geld in een 8pers kamer. Geen last van medereizigers gehad. Iedereen hield rekening met elkaar en was ontzettend zachtjes. Gordijnen voor de bedden, dus geen last van licht en privacy daardoor prima.

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 22:49

Jorinda schreef:
Geen ervaring met Airbnb. Maar ik ben heel erg tevreden over Palmers Lodge Hillspring. :) Zat met mijn broertje een week lang voor niet veel geld in een 8pers kamer. Geen last van medereizigers gehad. Iedereen hield rekening met elkaar en was ontzettend zachtjes. Gordijnen voor de bedden, dus geen last van licht en privacy daardoor prima.


Dankje! Die ziet er inderdaad ook wel prima uit en wel prima prijzen!

Good things come to those who wait. Be patient

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 23:17

Via welke site kan je het beste een hostel boeken? Ik denk dat dat voor ons toch wel de beste uitkomst zou zijn.

Good things come to those who wait. Be patient

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 09:15

Ik vind www.hostelworld.com de beste en meest betrouwbare. Ze hebben ook altijd heel accurate reviews en scores.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Jorinda
Berichten: 13455
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 16:12

Wij hebben op de website van Palmers Lodge zelf geboekt, maar zij maken in het hostel ook reclame voor Hostelworld, dus dat zal wel goed komen!

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 17:21

Hoe zit het met de veiligheid van je spullen zegmaar in zo'n hostel? Aangezien je toch met meerdere op een kamer ligt....ik zag bij er vaak ook wel kluisjes zijn maar past daar ook een handbagage koffertje in bijvoorbeeld?

Good things come to those who wait. Be patient

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 18:22

Ik heb al heel vaak in hostels verbleven en er is bij mij nog nooit iets gestolen. Gewoonlijk heb je kluisjes die met een slot op slot kunnen (slot moet je wel zelf meenemen). Ik slaap altijd met mijn telefoon onder mijn kussen, handtas, laptop etc. in dat kluisje en op slot. De rest (kledij, koffer etc zonder dure spullen) laat ik gewoon in de kamer zelf. Meestal heb je onder de bedden grote lades waarin je je koffer kan achterlaten.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Jorinda
Berichten: 13455
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:37

Ik weet niet hoe het in andere hostels is, maar bij Hillspring heb je kisten onder de bedden. Koffer past er niet in, maar we hadden zeeën van ruimte voor onze kostbare spullen. Wij hebben zelf sloten meegenomen, maar je kan daar ook sloten kopen ter plekke. Maar dat is uiteraard duurder :j Sliep inderdaad met mijn mobiel onder mijn kussen.

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:35

Hallo,

ten eerste bedankt voor al jullie hulp al tot dusver! Ik kom nog even met wat meer vragen aan als dat mag. Vriendin en ik willen nu dus van zaterdag 7 mei t/m dinsdag 10 mei naar Londen toe.

We hebben goedkope vluchten via Ryanair, we landen dan op Stansted. We moeten dan vanaf Stansted met de trein naar Liverpool Street, daarvan heb ik ook al gevonden dat we het beste een retour kaartje kunnen kopen en met de Stansted Express kunnen gaan, die gaat naar Liverpool Street.

Alleen dan weet ik het niet meer. Om bij het hotel te komen moeten we vanaf Liverpool Street lopen naar Farringdon Station lopen en dan daar met de trein naar East Croydon.
Ik heb al wat gezocht en zag dat je de Oyster Card heb voor het reizen in Londen maar ik weet echt niet zo goed wat voor ons handig is om aan te schaffen. Ze werken daar met zones maar ik heb dus geen flauw idee welke zone e.d. wij zitten en heen gaan.

Wij moeten dus met de trein kunnen vanaf Farringdon Station naar ons hotel en dan vervolgens vanaf ons hotel naar bezienswaardigheden e.d. (geen idee nog wat we daar gaan doen). Wat raden jullie ons aan?

Good things come to those who wait. Be patient

Jorinda
Berichten: 13455
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 18:06

Dat laat ik aan een wat meer ervaren Londen-bezoekster over haha. Wij kwamen met de internationale trein aan op Kings Cross St Pancras en daar was een soort VVV kantoor zeg maar, waar ze ons dat precies konden uitleggen en waar we ook de Oyster kaart hebben gekocht (geleend eigenlijk, want op de terugweg weer ingeleverd en geld terug gekregen). Ik weet niet hoe dat zit op Liverpool Street..

Nagini
Berichten: 11277
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 18:16

Je moet dan de trein nemen naar Brighton.. Zo'n 45 minuten vanuit Farringdon.

Ben je er van bewust dat Croydon echt wel een eind uit London is? Als je dat hotel nog kunt annuleren zou ik dat zeker doen.

In Croydon is echt niets.. Ben benieuwd hoe je er bij bent gekomen om daar te gaan zitten.
Vergeet niet dat de kosten die je erbij krijgt voor t reizen waarschijnlijk ook aardig optellen.
Als ik me niet vergis is Croydon in zone 4 of als je pech hebt zelfs zone 5. (East Croydon staat niet op de tube map.. West Croydon is zone 5).

Alle bezienswaardigheden zijn in zone 1.
Als ik jou Was zou ik even een kaart bekijken, het Is niet zo heel moeilijk uit te vogelen.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

_Linn_
Berichten: 3741
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 10:56

We hebben dit hotel nog niet geboekt, maar we willen hier omdat we het echt low budget willen doen en dat kan hier en dat terwijl het in mijn ogen ook nog wel een prima hotel is.
Of weten jullie dan een beter alternatief? Hierbij kunnen we namelijk voor 88 euro voor 3 nachten met zijn tweeën.

Ik zag dat East Croydon inderdaad in zone 5 is. Echter staat op de site van het hotel dat je met de trein in 15 minuten bij Victoria Station ben, dat is dan toch niet ver weg?

Good things come to those who wait. Be patient

Nagini
Berichten: 11277
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 11:41

Ja dat Is onzin.
20 minuten als.je geluk hebt... 38-45 min Is more likely.

£3.80 per enkeltje overigens.

Ik denk dat als je Londen goed wilt doen je niet zo ver weg moet gaan zitten.
Betaal 30 euro meer per persoon en je zit in elk geval iets centraler.

Ik betwijfel echt de kwaliteit van het hotel voor die prijs.

Maar goed, het Is jouw reis.
Ik vind het al te veel gedoe van waar ik woon.. En ik woon de helft minder ver weg dan waar jouw hotel Is.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

Berdien
Berichten: 64482
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 12:00

Ik denk dat het reizen ook wel in de papieren gaat lopen. Dat geld kun je dan beter in een centraal gelegen hostel steken. Londen low budget doen is leuk, maar Londen kost áltijd geld. Kun je beknibbelen op je hostel, maar zo lang moeten reizen als je 's avonds laat de stad uit komt... Ik zou het echt niet doen :n

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

xMercury
Berichten: 3408
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Somewhere in time and space

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 12:03

Is airbnb of een hostel niet sowieso goedkoper dan een hotel? :)

Aren't ordinary people adorable? ♥


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 bezoekers