Curacao!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 01:11

Ik verbaasde mij vanochtend over de prijs voor benzine in curacao xD 3 jaar terug was ongeveer 60 NAF een volle tank. Nu gooide ik er 30 NAF aan benzine in (eerste keer tanken in een week, met 5x half uur heen en terug rijden en een hele middag rondtoeren met de auto) en toen was de tank vol :oo

Barbulet

Berichten: 2149
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 13:43

Geweldig hè? :D

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 17:53

Ja echt chill! :D scheelt een hoop kosten.

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:09

Wij gaan zo naar Playa Lagun, ben heeel benieuwd :D hoop dat we ook schildpadden zien.

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:15

Leuk! Ik heb er twee keer gesnorkeld, maar beide keren geen schildpadden gezien. Hopelijk heb jij meer succes :D

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:33

Wij hebben meerdere malen schildpadden gezien bij porto Mari, als je met de stroming mee naar rechts gaat. Ook bij playa lagun inderdaad, daar zat er een bijna op het strand en ook 2 gezien bij blue bay, de rotsen uit en dan links.

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:35

Ja bij Porto Mari zag ik er een bij het duiken, 3 jaar geleden :P
Ben benieuwd naar Playa Lagun :D K ga daar wel bij die duikshop een snorkel huren ofzo, heb er nog geen gekocht. Weet niet of daar de kwaliteit goed genoeg is om een goede te kopen.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:39

Er zitten bij playa lagun ook erg veel parkieten in de bomen, moet je maar eens kijken. Ik word er altijd heel vrolijk van. Het eten is boven ook best lekker, je kunt er een goed broodje eten. En het uitzicht is ook heerlijk.

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 16:07

Goed om te weten :D Thnx!

xkimmx

Berichten: 3406
Geregistreerd: 07-05-08
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 17:10

jitszz schreef:
Hee wat leuk ik ga in september ook naar Curacao, en ook via Wereldstage. Ik heb mijn huisvesting etc. al doorgegeven. Ik ga bij Salinja View, vind het fijn dat dat wat kleinschaliger is en dat je je appartement max. met nog 2 personen deelt! Je kan trouwens ook de comfort klasse nemen met je ticket, dan mag je 40 kilo, dat heb ik gedaan, kan ik lekker veel meenemen. Als je geen stage kan vinden kan je dit via Wereldstage doen natuurlijk, dan is je pakket 795. Zij hebben voor mij ook een stage geregeld.

Oh wat leuk! Je woont ook in de buurt zie ik haha! (Ik Westland) Waar ga je stage lopen? Mijn voorkeur gaat uit voor Nieuwestraat aangezien ze daar wel een hek hebben en beveiliging en bij Salinja niet.. Ik hou juist wel van grootschalig, des te meer mensen om te ontmoeten! Maar snap je keuze wel! Ik twijfel heéél erg of ik nou via Wereldstage zal regelen of niet. Ik heb voor 500 a 600 euro ook retourtickets gevonden. Evenveel als via Wereldstage dus alleen betaal ik dan niet de 500 of 800 euro bemiddelingskosten. Wel hoorde ik dat veel huizen van Nieuwestraat beheerd worden door Wereldstage, dat is dus beetje lastig als ik daar wil.. Stage ben ik nu ook proberen zelf te regelen dus als dat lukt scheelt het mij heel veel geld. Al is het wel fijn als ze mij kunnen ophalen van het vliegveld en er altijd iemand is waar je contact mee op kan nemen als er iets is.. Twijfels twijfels...

Als ik jullie verhalen zie kan ik niet meer wachten! <3

@1234: Kan het kloppen dat jij ooit een trektocht hebt gereden in Raalte? Je naam i.c.m. je woonplaats komt mij bekend voor haha!

texelse

Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 18:23

Playa Lagun is een super mooi plekje. Het barst er van de leguanen. Bij het foto maken vanaf het terras stond ik er een op z'n staart....

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 18:59

@xxKimxx: ja dat klopt haha. Toevallig!

Nou wij zijn bij playa lagun, het is wel mooi maar ik zag helemaal niets in zee. Alleen maar zand. Waarschijnlijk verkeerde stroming. En de stenen zijn ook irritant. Al had ik nu waterschoenen, daar was ik erg blij mee nu xD

NewYork

Berichten: 962
Geregistreerd: 23-04-09
Woonplaats: Gouda

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:15

Ik ben alweer meer dan een jaar terug maar lees nog mee.
Nu zag ik wat dingen voorbij komen over de huizen in de nieuwstraat en Saliña view.

Saliña view is een ontzettend gave locatie. Goed afgesloten door een hek en op een plek waar niet veel andere mensen iets te zoeken hebben.
Mijn ervaring met de kamers is, is dat het prima te doen is. Elk appartement heeft 3 kamers. 2 kleine en 1 grote. Hier staat inderdaad een bed en een kast in. Maar er is verder genoeg ruimte om te zitten in het appartement en vooral eromheen. Ik zou me dus niet blind staren op een grote kamer.
Naar mijn ervaring zijn de beheerders van salina view best meewerkend en zullen ze je echt wel willen helpen als je zoals hierboven gelezen een slecht matras hebt. (Dat dit bij jaar niet goed is gegaan is natuurlijk ontzettend balen.. je slaap is erg belangrijk naast alle feestjes en zon)

Nieuwstraat is druk, maar niet veel drukker/minder druk dan salina view. Ligt natuurlijk wel aan in welk deel je zit. Appartement, studio, huis.
Nieuw straat zijn niet alle huizen beveiligd met een hek en ligt echt in het 'centrum'.

Probeer voor een goeie keus ook eens wat blogs te zoeken en lezen van stagiairs die jullie voor zijn gegaan. Je huisvesting is erg belangrijk voor de feeling van je stage.

Succes met jullie keus! :)

xkimmx

Berichten: 3406
Geregistreerd: 07-05-08
Woonplaats: Westland

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:57

NewYork: Thanks voor de info! Heb inderdaad ook naar blogs gezocht maar de posts die ik vind zijn vaak van 2012 of ouder helaas.. Op waarbenjij.nu dan..

manzano

Berichten: 23930
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 23:30

Playa Lagun heb ik vorig jaar maart super veel vis gezien.... eind september viel het super tegen. Heel jammer. Wel mooi plekje!!

Paar stranden richting Westpunt (playa grandi, vlak voor westpunt) zitten enorm veel schildpadden. Heb er 2x gesnorkeld en wist van gekheid niet welke ik moest volgen met zwemmen.

xkimmx

Berichten: 3406
Geregistreerd: 07-05-08
Woonplaats: Westland

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 19:42

NewYork: Heb jij ook ervaring met Telamonstraat? Of andere bokkers hier in dit topic? Ik zit er nu aan te denken om op de Telamonstraat te slapen tijdens mijn stageperiode. Ben even meningen aan het verzamelen en aan het vergelijken! :D

NewYork

Berichten: 962
Geregistreerd: 23-04-09
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 00:09

xkimmx schreef:
NewYork: Heb jij ook ervaring met Telamonstraat? Of andere bokkers hier in dit topic? Ik zit er nu aan te denken om op de Telamonstraat te slapen tijdens mijn stageperiode. Ben even meningen aan het verzamelen en aan het vergelijken! :D



Zelf nooit geweest maar wel leuke verhalen over gehoord.
Wij waren vooral heel jaloers op de bewoners van Villa ananas :) zoek die anders eens op.

Een tip voor iedereen hier: ga niet naar stagedesk Berg Altena.

Vragen staat altijd vrij :)

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 01:26

K hoor wel over veel studentenhuizen dat er veel drugsgebruik is. Hoorde dat o.a. over Villa Ananas. Maar heb er zelf geen persoonlijke ervaring mee, vorige x zat ik in een heel kleinschalig studentenhuisje (tegenover Villa Ananas) en nu in een resort dus daar hebben we dat al helemaal niet.

Wat betreft Playa Lagun, ja echt balen dat het nu zo slecht was om te snorkelen. Ik had een snorkel gehuurd, en die man zei toen ik em inleverde dat het inderdaad echt aan de wind ligt, dat er dan weinig zicht is. Nou dat had ie ook wel van tevoren mogen vertellen....
Maar we gaan iig niet meer naar Playa Lagun :P

manzano

Berichten: 23930
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 09:48

Jammer!! Maar zou zeker nog wel eens teruggaan. Volgende keer beter toch?! Je kan ook zo leuk daar boven op de rots eten/drinken en de zonsondergang is fantastisch.

Wij hadden overigens geen slecht zicht, maar alle vis was foetsie haha. Geen idee waar ze zaten. Vond die week ook dat er bij Port Marie minder vis zat dan toen we er half jaar eerder waren, dus misschien is het ook wat verbonden aan tijd van het jaar ofzo? Geen idee.

NewYork

Berichten: 962
Geregistreerd: 23-04-09
Woonplaats: Gouda

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 09:57

1234: drugsgebruik zal je in elk studentenhuis hebben. Dat is nou eenmaal een issue op het eiland.
In mijn studentenhuis was het er en eigenlijk alle huizen waar ik van gehoord heb en geweest ben zijn er wel mensen die in curaçao drugs gebruiken. Ik denk niet dat je je daar op moet laten afschrikken. Het is hoe je er zelf mee om gaat. En het ligt natuurlijk ook heel erg aan de mensen.

xkimmx

Berichten: 3406
Geregistreerd: 07-05-08
Woonplaats: Westland

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:14

Ja hoorde wel dat het bij Telamon heel erg was met het cokegebruik.. Ik gebruik zelf niet dus hoop niet dat het echt van die junkies zijn die nergens anders over kunnen praten dan coke maarja dat zal je in ieder huis hebben denk ik zo!

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:56

@Manzano: ja daar hebben we gegeten, was inderdaad goed eten! Maar huisgenoten vonden het ook geen fijn strand. En aangezien er nog heel veel andere mooie stranden zijn... XD

manzano

Berichten: 23930
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:16

Oh ja, je hoeft niets hahahaha.......... maar op zo'n klein eiland zou ik niet meteen iets uitsluiten als het een keertje tegenvalt, maar je er nog maanden zit haha. Dat is meer wat ik bedoelde.

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:21

Ja haha ik snap het. Maarja zij willen niet meer daarheen en ik wil daar niet in mijn eentje heen xD
Maar genoeg andere keuzes gelukkig.

manzano

Berichten: 23930
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:25

Vond zo gaaf dat je vanaf het terras op die rots de schildpadden goed kan zien zwemmen. Super grappig, want mensen in het water kunnen ze soms niet vinden of zwemmen er gewoon langs met hun snorkels en van bovenaf zie je ze super goed zwemmen.