Curacao!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
manzano
Berichten: 23898
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:36

Ik heb gister een snorkelset gekocht. Vond ze daar best aan de prijs.


texelse
Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 22:37

Barbulet schreef:
Scuba Store & More is echt heel goed! Op de Schottegatweg Oost 173.


wilde ik net zeggen. Prima geholpen daar, keurig passende set gekocht.
Prijs is idd best wel pittig, maar was het zeker waard.

ik heb liever spijt van iets dat ik gedaan heb, dan spijt omdat ik iets niet gedaan heb

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 23:00

Oha, daar heb ik eerst mijn onderwatercameraatje gehaald vorige keer. Werd daar idd goed geholpen toen. K kijk wel of ik eens tijd heb om daarheen te gaan. Anders wordt het bij Ocean Encounters. Ga toch bij Ocean Encounters duiken in de eerstvolgende weken.

Wat een lekker dagje was dat vandaag! Heerlijk, niets aan ons hoofd, gewoon lekker op strand. (zijn bij Mambo erop gegaan en bij Aloha Beach club oid gaan liggen. Tegen Lion's Dive aan. En bij nieuw restaurant (Limon Cello ofzo?) gaan lunchen tegenover hemingway xD Daar zat eerst (3 jaar geleden) een ander restaurant, ben ff de naam kwijt. Ben wel flink gekleurd. Wel maar op paar plekken verbrand, waar ik vergeten was in te smeren. Had met factor 50 2,5 x ingesmeerd. xD

manzano
Berichten: 23898
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 23:08

Scuba Store & More hadden ze idd goed advies! Mijn vriend heeft zijn masker en snorkel bij een duikschool gekocht uiteindelijk (Atlantis). Weet niet of je nog een duikcursus gaat doen, maar meestal krijg je dan korting op aankopen in de shop. Dan is dat een mooie combi. Zal Ocean Encouters vast ook doen.

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 23:11

Nee ik heb al mijn duikbrevet voor Open Water, vind k wel genoeg, haha. Dus geen extra duikcursus. Hoogstens nog een opfris-iets, hahah om er weer ff in te komen na 3 jaar niet duiken xD Heb na Curacao niet meer gedoken. Had er toen mijn brevet gehaald, bij Ocean Encounters.

manzano
Berichten: 23898
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 23:16

Ja dan moet je wel ff een referral doen volgens mij....

Barbulet
Berichten: 2149
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 23:32

Ja duur is het wel inderdaad! Maar echt super goede sets, vinnen en duikmes gekocht daar. Heb er nog steeds veel plezier van en na een jaar nog geen kras te bekennen.

"words are, in my not-so-humble opinion, the most inexhaustible source of magic"

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 00:16

Ja ik heb liever een goede set voor wat meer geld, dan prut, waarbij de glazen telkens beslaan en water erin komt. Je kan er toch lang mee doen. Ik ga er sowieso de komende 5 maanden veel gebruik van maken. Dan ook bij het duiken.

Kletskousz
Berichten: 381
Geregistreerd: 23-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 01:14

1234 schreef:
Oha, daar heb ik eerst mijn onderwatercameraatje gehaald vorige keer. Werd daar idd goed geholpen toen. K kijk wel of ik eens tijd heb om daarheen te gaan. Anders wordt het bij Ocean Encounters. Ga toch bij Ocean Encounters duiken in de eerstvolgende weken.

Wat een lekker dagje was dat vandaag! Heerlijk, niets aan ons hoofd, gewoon lekker op strand. (zijn bij Mambo erop gegaan en bij Aloha Beach club oid gaan liggen. Tegen Lion's Dive aan. En bij nieuw restaurant (Limon Cello ofzo?) gaan lunchen tegenover hemingway xD Daar zat eerst (3 jaar geleden) een ander restaurant, ben ff de naam kwijt. Ben wel flink gekleurd. Wel maar op paar plekken verbrand, waar ik vergeten was in te smeren. Had met factor 50 2,5 x ingesmeerd. xD



Leuk! Misschien krijg je dan les van mijn broertje. Die werkt als duik instructeur bij ocean encounters. Veel plezier daar!

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 01:34

Haha leuk! Kan best idd dat hij dan meegaat. Ik ga geen duikcursus meer doen, gewoon opfris duik en daarna gewoon bootduiken enzo :P

manzano
Berichten: 23898
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 08:46

Voor duiken zou ik idd ook wat meer geld uitgeven.

BertBaley
Berichten: 6824
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: 's-Gravenzande , Zuid-Holland.

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:30

Wij hebben ook lekker 2 weken toch maar geboekt :P
In april!

BERT bedankt voor alles... :+:
ROBBIE | mijn toppertje. :+:

manzano
Berichten: 23898
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 23:15

Heerlijk!


BertBaley
Berichten: 6824
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: 's-Gravenzande , Zuid-Holland.

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 23:36

Ben heel benieuwd! Ben er nog nooit geweest, mijn vriend wel :j

BERT bedankt voor alles... :+:
ROBBIE | mijn toppertje. :+:

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 01:25

Leuk!!
Ik ben al helemaal gewend hier 8-) Mijn stage is ook echt helemaal top! Vind echt leuk. Vandaag eerste dag gehad. Mocht ook paardrijden al, op één van de paso fino's, een rescue paardje. Reed zonder zadel omdat daarvoor een cliënt erop zat met dekje en zo'n singel, hahah. Ze zei van, nou nu het paard hier is, en jij hier bent, alsjeblieft, ga er maar op! xD hahah maar jeetje wat draven die Paso Fino's apart zeg xD Al helemaal zonder zadel. Zit echt lekker als ze eenmaal in de goede gang zitten. Nog nooit op zo'n paardje gereden.
Die 30 minuten rijden naar mn stage zijn ook wel te doen. Vanochtend was het echt niet zo heel druk op de weg ofzo, was er echt binnen 30 minuten.

xkimmx
Berichten: 3406
Geregistreerd: 07-05-08
Woonplaats: Westland

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 14:08

Leuk dit topic! Heb jullie verhalen op de laatste pagina's gelezen! Ik wil in september naar Curacao voor half jaar stage en krijg al helemaal de kriebels als ik dit lees! Hebben jullie alles zelf geregeld of via Wereldstage? Weet al 100% zeker dat ik op de Nieuwestraat wil verblijven maar veel van die huizen gaat via Wereldstage. Denk dat ik sowieso een pakket bij hun ga nemen aangezien ze heel veel korting kunnen regelen bij mijn ticket! Ben benieuwd naar hoe jullie alles geregeld hebben! Wil liefst ook zelf stage zoeken in de evenementenbranche. Heb al een evenementenbureau op het oog! :)

~ Rust zacht lieve Joytje, bedankt voor de 8 mooie jaren! Y;(
[IM] Rust zacht kanjer...

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 03:25

Ik heb alles zelf geregeld. Niet via organisatie, kost vaak meer geld.
Maar vanuit school kregen we wel begeleiding. Al moeten we nog stagevergunning aanvragen. Werd gezegd dat dat ook hier ter plekke kan in Curaçao, dus tja xD maar moeten daar nog langs. Moet ook nog mijn stagecontract getekend terugkrijgen van mn stage.

manzano
Berichten: 23898
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 12:18

Mag je nu dan al wel beginnen met je stage als je die nog niet hebt?

Wel handig dat het daar kan. Moet je alleen wel opletten dat je natuurlijk alle documenten bij je hebt (VOG en zo).

xkimmx
Berichten: 3406
Geregistreerd: 07-05-08
Woonplaats: Westland

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 13:52

Ja hoorde ook van een vriendin van mij die er afgelopen 1,5 jaar gewoond heeft dat vergunning ook niet aangevraagd kan worden aangezien ze er toch niet opletten. Maar vind dat best tricky haha, al scheelt het wel meer dan 200 euro..

Ik zag dat een enkelticket 680 euro is enkeltje naar Curacao op 15 augustus. Bij Wereldstage is een retourticket vanaf 660 euro. Dat scheelt natuurlijk wel een hoop als het echt 660 euro zou zijn. Moet ik natuurlijk nog wel 495 euro betalen voor de bemiddeling maar ben ik alsnog goedkoper uit en heb ik nog hulp van Wereldstage ook! :D

Weet een van jullie een leuk evenementenbureau waar ik zou kunnen solliciteren? :) Of iets in de marketing/communicatie?

Bedankt!

~ Rust zacht lieve Joytje, bedankt voor de 8 mooie jaren! Y;(
[IM] Rust zacht kanjer...

manzano
Berichten: 23898
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 14:06

Enkeltjes en retourtjes zijn bijna altijd even duur.
Waarom boek je niet zelf gewoon een retourticket?

Jitske94
Berichten: 77
Geregistreerd: 23-03-09
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 18:08

Hee wat leuk ik ga in september ook naar Curacao, en ook via Wereldstage. Ik heb mijn huisvesting etc. al doorgegeven. Ik ga bij Salinja View, vind het fijn dat dat wat kleinschaliger is en dat je je appartement max. met nog 2 personen deelt! Je kan trouwens ook de comfort klasse nemen met je ticket, dan mag je 40 kilo, dat heb ik gedaan, kan ik lekker veel meenemen. Als je geen stage kan vinden kan je dit via Wereldstage doen natuurlijk, dan is je pakket 795. Zij hebben voor mij ook een stage geregeld.

<3

Jitske94
Berichten: 77
Geregistreerd: 23-03-09
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 18:08

manzano schreef:
Over Curacao wordt sowieso weinig gezegd in de media (dus er wordt niks overdreven volgens mij). Op het eiland zal het wel meevallen, daar zijn ze wel wat gewend met de Dengue-mug en vorig jaar was er (meer) ophef over de Chikungunya. Die zijn er ook nog steeds en kan je ook flink ziek van worden. Volgens mij zijn de verschijnselen voor volwassenen bij Chikungunya vervelender dan Zika.


Nog bedankt voor je antwoord. Maar bedoel met overdrijven, meer in de media algemeen.

<3

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 03:26

jitszz schreef:
Hee wat leuk ik ga in september ook naar Curacao, en ook via Wereldstage. Ik heb mijn huisvesting etc. al doorgegeven. Ik ga bij Salinja View, vind het fijn dat dat wat kleinschaliger is en dat je je appartement max. met nog 2 personen deelt! Je kan trouwens ook de comfort klasse nemen met je ticket, dan mag je 40 kilo, dat heb ik gedaan, kan ik lekker veel meenemen. Als je geen stage kan vinden kan je dit via Wereldstage doen natuurlijk, dan is je pakket 795. Zij hebben voor mij ook een stage geregeld.


Mede-stagiaire bij mijn stage (totaal andere opleiding, met paarden) woont nu ook bij Saliña View, maar die kreeg echt een mega slecht matras, waardoor ze niet kon slapen en steeds wakker werd met rugpijn. Slechte boel! En de kamer is heel klein (4 m2) met een kast en een bed erin, meer niet. Zou niet mijn keus zijn, zeker niet voor zo'n lange periode :P Maar krijg jij een ander soort kamer daar?

En over die overeenkomst/vergunning, geen idee. Ik heb er niets van gehoord, maar nu ook nog geen tijd gehad daarvoor. En ik moet nog ff mailen naar diegene die em moest tekenen, heb dr op stage nog niet ontmoet, en geen idee of ze de mail goed had ontvangen/gelezen. Komt wel goed. VOG heb ik.

Jitske94
Berichten: 77
Geregistreerd: 23-03-09
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 20:51

Ohoh, dat klinkt niet goed! Hoe heeft ze dat opgelost? Nieuw matras gekocht oid?
Ik ben heel erg optijd, en de aanvragen worden genummerd zegmaar, en ik heb aangegeven dat ik een grote kamer wil dus neem aan dat ze daar rekening mee houden..

<3

1234
Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 03:18

Ah dat scheelt dan! Bij de stage hadden ze iemand die een matras had die hij kwijt wilde, was over.
Dus daar heeft ze geluk mee.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bengell, Miran, snorkel1986, Zeepsop en 57 bezoekers