Curacao!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
V_eraa

Berichten: 1102
Geregistreerd: 26-02-08
Woonplaats: Zeeland

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:24

Even het topic doorgelezen en wordt steeds enthousiaster :) Dinsdag vlieg ik naar Curacao en ga ik voor 5 maanden mijn minor volgen! Spannend :)

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 17:03

Spannend, Vera! Waar ga je dat doen?
Ik ga dus 11 februari voor 5 maanden :D misschien zie k je daar eens nog.

Valeriej

Berichten: 1121
Geregistreerd: 16-12-06
Woonplaats: België

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 17:40

1234 : Mijn ex heeft destijds ook een auto gekocht toen hij daar voor 3 maanden op stage was. Ik snap je keuze, maar eentje aankopen was echt wel goedkoper geweest. Je bent hem zo terug kwijt (genoeg studenten of stagiaires die hem graag van je overnemen)/ Althans, zo wist mijn ex te zeggen :)

V_eraa

Berichten: 1102
Geregistreerd: 26-02-08
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 17:43

1234 schreef:
Spannend, Vera! Waar ga je dat doen?
Ik ga dus 11 februari voor 5 maanden :D misschien zie k je daar eens nog.


Ik ga de minor internationaal management en ondernemen volgens samen met ongeveer 20 mensen. Ik ga dan 4 dagen meewerken in een bedrijf, welke dat is hoor ik pas als ik daar ben dat wordt voor mij geregeld. Ook ga ik nog 1 dag naar school.

Jij gaat stage lopen toch ?

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 20:25

Spannend!
Ja ik ga stage lopen :)

@valeriej: ja kan best, maar het gaat niet om het geld. :)

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 21:01

Omg ik vind het toch wel spannend _O- Ookal ken ik Curaçao al, toch is er weer die spanning, hahah.
Meer vooral denk ik omdat het zo lang is dit keer :+ En aangezien iedereen er telkens over begint.... 'En, ben je al klaar voor Curaçao? Wanneer vertrek je? Heb je alles al ingepakt voor je stage?' xD
Maaaar heb er wel super veel zin in.

Barbulet

Berichten: 2149
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 20:21

Ja je gaat bijna hè 1234! Je zit de dagen zeker af te tellen? Bij Rancho Harmonia ga je stage lopen toch?
Hier gaat het prima, lekker weertje niet te warm. Laatst was het om 7 uur 's ochtends 23 graden! Brrr! :=
Ik weet echt even niet wat ik moet doen met een pup die ik heb opgevangen. 4 weken geleden gevonden op een vuilnisbelt samen met haar 4 broertjes. Broertjes zijn alle vier overleden (lang verhaal, Parvo, ben er echt heel verdrietig over) en het meisje heeft 't als enige overleeft. Ze gaat super samen met mijn ene hond maar met de andere ging het in het begin niet zo lekker, dus heb ik alvast een baasje voor haar gezocht met succes die haar overneemt als ze haar eerste vaccin heeft gehad. Nu gaat het ineens wel erg goed tussen mijn andere hond en de pup. Ik vind het zó moeilijk... Misschien heel onnozel maar je gaat zo snel van zo'n klein hummeltje houden. Vooral als je er zoveel bloed zweet en tranen in hebt gestoken om haar überhaupt te laten overleven. Maar ik vind het dus zacht uitgedrukt poedersuiker om nu tegen die vrouw te zeggen dat ze haar toch maar niet kan krijgen... Zucht. Misschien heeft iemand een goed advies. Het dierenleed loopt wel de spuitgaten uit namelijk. Overheid doet er niets aan.

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 17:51

Ja ik zit indd dagen af te tellen xD
Zo bang wel dat k nog iets vergeet :') vooral qua administratieve dingen. Dingen die ik moest regelen oid.
Heb nu al wat spullen klaar liggen, deze week de laatste spulletjes kopen, zoals zonnebrand enzo, vooral in het begin heeel belangrijk haha. Factor 50 maar kopen. Weet nog wel vorige x in Curacao, ging k in het begin al paar uur op t strand liggen met een huisgenoot die er al 2 maanden was ofzo. Heb het lesje toen wel geleerd :') 2 keer insmeren is dan niet genoeg :P
Maar na een week of 6 smeerde ik al bijna niet meer in met zonnebrand. Ik verbrandde ook niet meer. Maar was ook al aardig gekleurd toen. Ben benieuwd hoe bruin k nu na 5 maanden ben haha.

Ahh ja die zwerfhonden zijn echt erg daar inderdaad -O- Sneu!! Goed dat je die hebt opgevangen. Moeilijke beslissing om em toch weg te doen, nu het toch goed gaat. Maar het ligt eraan of dat baasje hem echt heel graag wilde hebben, of dat ze het niet erg zou vinden als het niet door zou gaan, dat ze dan ook voor een andere hond kan kijken.

Barbulet

Berichten: 2149
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 18:19

Ja snap ik! Het is nogal wat om te regelen inderdaad. Gelukkig is het bijna zover, en dan moet je natuurlijk ook lekker gaan genieten! Oei, verbranden is zo vervelend. Inderdaad eerste tijd lekker veel insmeren, net als met deet/off, muggen zijn misschien nog wel vervelender dan verbranden. :P Ik verbrand trouwens nog steeds na 4 jaar :+ Als ik ga werken ben ik echt de hele tijd in de zon en smeer ik me dus ook wel in, wel met factor 30.
Spannend hoor! Wat gaan je werkzaamheden zoal zijn? Wat studeer je eigenlijk als ik vragen mag? Echt super leuk als er ook Bokkers naar Curaçao komen.

Ja ik vind het echt een moeilijke beslissing. Het is een hele lieve vrouw gelukkig, dus moet maar even doorzetten denk ik. Anders ga ik dat bij elke hond die ik opvang hebben.

Edit: Oeps even in je profiel gespiekt, Pedagogiek! Ja dat sluit wel heel mooi aan dan op zulk werk. :j

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 18:41

Ja ik zal ook veel in de zon buiten lopen bij m'n stage.
Ze zeiden dat je lange mouwen aan kan doen, maar dat vind ik echt te warm. 3 jaar geleden ook 3 maanden in Curacao stage gedaan waarbij k veeeeel buiten werkte in de zon, maar toen ging het ook prima met t-shirt, had toen in 3 maanden nooit iets met lange mouwen aan gehad. Gewoon goed insmeren.

K ga de kinderen begeleiden bij de therapieën denk ik, haha. Ik weet niet precies. Ik zal daar wel zien.
Studeer Pedagogiek inderdaad. Sluit er idd heel goed bij aan!

Ja lastig als je een band opbouwt met honden die weer weg moeten. Is moeilijk om je daar overheen te zetten. Vind dat bij asiels of honden- en kattenopvang ook altijd knap van degenen die daar werken. Je hecht je toch aan een dier...

Barbulet

Berichten: 2149
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 21:47

Ja dat lange mouwen verhaal snap ik ook nooit zo goed. Dat is gewoon veel te warm de meeste tijd.
Leuk hoor! Ben heel benieuwd hoe je het gaat vinden. Enige wat ik jammer vind is dat er nergens echt grote rijpaarden zijn. Er zijn wel een paar Friezen en sinds kort een Shire op het eiland, maar dat is dan ook de enige. Rest is bijna allemaal Paso Fino. Gelukkig lopen er heel wat "omgedoopte" rond. Die gewoon Engelse rijstijl kunnen. Wat deed je drie jaar geleden voor stage?

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 22:06

Ja inderdaad. Ik kreeg toen nog niet eens de shirts aan, hahah Veel te plakkerig.
Moet wel rijbroek aan bij mn stage.

Volgens mij hebben ze bij mijn stage verschillende soorten paarden, maar weet niet hoe groot.
Maar grootte maakt mij toch niet uit, ben zelf ook klein, hahah. Nja 1.62.
Ik deed toen bij de dolfijn therapie. Maar dat was vanuit dier-opleiding die k toen volgde, dus was niet actief met de kinderen bezig, al zat ik wel bij de therapieën erbij. Ik was er toen voor de dolfijnen.

manzano

Berichten: 23915
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:36

@Barbulet: werkt OFF goed?? En zo ja welke kleur raad je aan (zijn er 2 toch?). Ik word altijd helemaal lek gestoken door de muggen namelijk, dus misschien maar even een middeltje van het eiland proberen. Mijn opa zit er al (ik pas over ruim 3 weken).... dan kan ik hem vast naar de winkel sturen :P

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:34

Ik had vorige keer in curacao Buzzz gekocht, muggen spray die echt heel fijn was, vond ik. Is met aloë Vera. Werd meteen 100x minder gestoken dan met Autan muggenspray.
Denk dat ik die in curacao weer ga kopen
Laatst bijgewerkt door 1234 op 08-02-16 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Berichten: 23915
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:37

Autan vind ik sowieso niks.
Heb hier wel spul met 40% deet haha. Maar ik wil graag zo'n bus a la luchtverfrisser/deospray ipv zo'n pompje.

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:41

Laatst bijgewerkt door 1234 op 08-02-16 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Barbulet

Berichten: 2149
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:42

Ja OFF is erg goed. Wij hebben altijd de groene en dan idd die luchtverfrisser achtige spray. Je hebt ook die pomp achtige en die "stinkt" iets minder naar muggenspray, iets minder giftig geloof ik :P Ze heten allebei deep woods of zo.

manzano

Berichten: 23915
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:44

Hmm zal thuis eens ruiken. Kan me niet herinneren dat het sterk ruikt ofzo.

Tnx Barbulet!!

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:46

haha in Sri Lanka had ik laatst DEET gebruikt (50%), en we stonken een uur in de wind, hahah.
Al heb ik toen die DEET op was, muggenspul gekocht daar in de supermarkt, en dat rook naar bloemetjes _O- dat was haast weer het tegenovergestelde. Heb daar ook nog 2 flesjes van staan, maar kan niet zeggen of het werkt of niet. Werd minder gestoken, maar volgens mij waren er toen ook minder muggen. Maar ik neem ze voor de zekerheid maar mee naar Curacao :P

Die Deep Woods heeft ook maar 25% DEET erin. Maar als t goed werkt maakt dat volgens mij niet uit? :P Heb die idd ook zien staan toen in de winkels in Curacao.

manzano

Berichten: 23915
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 21:59

Die andere heeft helemaal geen deet toch?
Ben vorig jaar in feb/mrt en sept echt lek gestoken. Krijg ook vreselijke plekken ervan dus ik ga deze maar eens proberen.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 22:02

DEET werkt bij mij altijd erg goed. Heb die van de Etos meestal. En gewoon goed opletten dat je s avonds geen slippers en korte broek of jurk aan hebt, dat is zeker richting piscadera geen doen.

manzano

Berichten: 23915
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 22:05

Ach komt wel goed.... en anders is het gewoon een vakantie als alle anderen :D Vind dat soort dingen daar kopen ook wel handig. Scheelt weer in mn koffer haha.

Barbulet

Berichten: 2149
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 22:07

Overal waar kalm water is is dat geen doen := En toch heb ik eigenlijk altijd gewoon slippers aan.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 22:13

Barbulet schreef:
Overal waar kalm water is is dat geen doen := En toch heb ik eigenlijk altijd gewoon slippers aan.

Dat klopt, maar het is wel echt een heel groot verschil aan welke kant je op t eiland zit.

manzano

Berichten: 23915
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 22:20

Morgen even de "ambassade" bellen wat nou de paspoortregels zijn.... de info online is nogal tegenstrijdig.