Turkije

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:23

Dat was ook mijn gedachte idd.


Hommage
Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:24

Booooo schreef:
Ja en ze gaan het nu echt niet nog een keer doen 2x achter elkaar..

Mijn vriend woont er 10 minuten vandaan en die is ook gewoon weer de straat op, kan moeilijk jezelf opsluiten.


Nee maar goed, je weet het nooit. Kan best over een poos weer net zoals in Parijs gebeurde. Je kunt het natuurlijk ook niet eeuwig blijven ontwijken, maar kan me voorstellen dat sommige mensen hun reizen even cancelen. :) ik ben er overigens over 3 weken ook gewoon weer :=

Aroha
Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 21:59

Bizar dit he! Ik ben gisteravond terug gekomen, liep zelf gister dus nog gewoon daar rond. Ben er wel een beetje stil van.. Ik voelde mij daar juist veilig vanwege de vele beveiliging. In de metro juist het tegenovergestelde en dat vond ik toch wel vreemd aangezien recentelijk een ontploffing is geweest in de metro: http://www.elsevier.nl/Buitenland/achte ... -2726996W/

Ik heb een week in Istanboel op de uni gezeten. Heb dus weinig tijd gehad om echt toerist te zijn, maar werkte als reporter voor school dus ben wel op een paar bijzondere locaties gekomen! :) Het is wel anders als je daar als journalist aan het werk moet, veel dingen waar je rekening mee moet houden.. :=

Was mijn eerste keer in Turkije en vond het echt heel tof, toffe stad ook! Wel extreem veel beveiliging bij Taksim, maar niet zo gek.. En bijna elke dag kleine protesten met een heus leger aan agenten eromheen.. Wel bizar om te zien, maar het publiek eromheen trekt zich er bijna niets van aan.

Meestal zie je inderdaad dat het na een aanslag vaak veilig(er) is. Maar ik zou toch voorzichtig zijn, het is niet de eerste aanslag in Turkije en ik vermoed ook niet dat dit de laatste gaat zijn. (Vooral omdat de laatste in Istanboel heel recent is, namelijk December).

Iedereen die binnenkort gaat; Heel veel plezier! Het is echt een heel toffe maar intense stad! Gewoon voorzichtig zijn, en kijken waar de uitgangen zitten gewoon just in case. En genieten! :D

ilayda
Berichten: 991
Geregistreerd: 18-12-10

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 08:40

Mijn vriend woont nu ook in Istanbul, half/half dan. En gaat morgen weer terug, hij zelf heeft er totaal geen moeite mee. Ik vind het best wel spannend, maar ben zwanger dus ben een emotioneel wrak.

Schoentje

Mies
Berichten: 3988
Geregistreerd: 24-03-08
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:23

ilayda schreef:
Ik ga in de zomer volgend jaar verhuizen naar Istanbul, zoveel zin in.
Zijn er hier nog meer die in Turkije wonen ?

Leuk, ik ga in Januari volgend jaar 5 maanden studeren in Istanbul. Het is een uitwisseling met mijn school voor mijn minor.

Ik doe trouwens sinds september een turkse taalcursus in Utrecht. Het is heel handig voor mijn studie en na mijn stage in Turkije wilde ik heel graag de taal verder leren. Het is goed te doen. :j

Hommage
Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 23:20

Mies schreef:
ilayda schreef:
Ik ga in de zomer volgend jaar verhuizen naar Istanbul, zoveel zin in.
Zijn er hier nog meer die in Turkije wonen ?

Leuk, ik ga in Januari volgend jaar 5 maanden studeren in Istanbul. Het is een uitwisseling met mijn school voor mijn minor.

Ik doe trouwens sinds september een turkse taalcursus in Utrecht. Het is heel handig voor mijn studie en na mijn stage in Turkije wilde ik heel graag de taal verder leren. Het is goed te doen. :j

Wat leuk!
Ik wil ook graag mijn minor in Turkije doen... welke studie/minor doe je?

Mies
Berichten: 3988
Geregistreerd: 24-03-08
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:05

Ilja_1997 schreef:
Wat leuk!
Ik wil ook graag mijn minor in Turkije doen... welke studie/minor doe je?

Ik doe internationaal toeristisch management. Als minor kan ik kiezen een semester studeren bij een universiteit in een ander land.. :D

Hommage
Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:21

Mies schreef:
Ilja_1997 schreef:
Wat leuk!
Ik wil ook graag mijn minor in Turkije doen... welke studie/minor doe je?

Ik doe internationaal toeristisch management. Als minor kan ik kiezen een semester studeren bij een universiteit in een ander land.. :D

Leuk! Maar volg je dan een zelf samengesteld vakkenpakket? Neem aan dat ze daar niet exact dezelfde studie geven.. Volg je de vakken in het Engels?

Patty91
Berichten: 184
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:32

Is er toevallig iemand die naar Limak Atlantis in Belek is geweest?

Espoir_
Berichten: 1650
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 20:32

Nope, wel limak Arcadia in Belek. Top hotel! Heel gezellig en dichter bij het centrum dan Atlantis.

Wij gaan in juni naar Saturn Palace in Lara, iemand ervaringen mee?

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:04

Wel langs gereden, niet binnen geweest, maar in Lara zit je sowieso goed hoor! Al die nieuwe complexen zijn zo luxe!

Wij hebben vandaag ook geboekt! We gaan naar een klein plaatsje naar een resort op loopafstand van waar mijn ouders in hun huisje zitten. De kindjes zullen het geweldig vinden dat opa en oma ze af en toe komen ophalen en daarnaast kijken wij er nu al naar uit eens ongestoord een boek te kunnen lezen. Twee vliegen in 1 klap dus :) ;)

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Patty91
Berichten: 184
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 23:51

Espoir_ schreef:
Nope, wel limak Arcadia in Belek. Top hotel! Heel gezellig en dichter bij het centrum dan Atlantis.

Wij gaan in juni naar Saturn Palace in Lara, iemand ervaringen mee?


Ik ben in 2014 in Saturn Palace geweest, super gemoedelijk hotel. Leuke kermis voor kinderen, lekkere pier aan het strand en smiddags kun je doner eten, in het restaurant, wafels, ijs, pannenkoeken noem het maar op. We hadden de jacuzzi kamer dus dat was erg leuk. Savonds kun je ook lekker je eten laten wokken. Leuke shows, pierparty enz. Zou er weer een 2e x heengaan.

Lara heeft inderdaad goede hotels. Daarom ben ik benieuwd of Limak Atlantis ook goed is.

Espoir_
Berichten: 1650
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 21:14

Wij hebben ook de jacuzzi kamer straks! :D
Jullie zijn toch vorig jaar naar Liberty Lara geweest? Althans, toen vroeg je naar ervaringen meen ik.

Dat wokken vond ik daar zo top, dus super fijn dat dat bij Saturn ook kan!


Patty91
Berichten: 184
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 23:35

Oh echt nou dan heb je een super grote kamer, echt relaxed! :D

Ja we zijn inderdaad naar Liberty Lara geweest, dit is ook een top hotel. Vooral smiddags kon je lekker eten in het restaurant, pasta in italiaans restaurant, broodje zalm ed bij de bar en patatjes en verse echte pizza's laten maken. Vooral de themafeesten waren goed georganiseerd. :)

Waarschijnlijk wordt het dit jaar Limak Atlantis als ik van Lara kan afstappen.. hier zitten vrienden van ons. Maar nog verder in de bus zou ik niet meer doen..

xxelviraxx
Berichten: 3397
Geregistreerd: 06-12-07
Woonplaats: Hilvarenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 08:05

Wij gaan in de meivakantie weer naar Turkije. Alleen ik lees dat er nu weer een aanslag is geweest. Wat echt verschrikkelijk is. Voor degene die dan ook gaan, maken jullie je daar dan zorgen om? Zijn er die hun vakantie daardoor gaan annuleren?


Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 09:20

Het was in Ankara, neem aan dat je daar niet naar toe gaat? Ik snap die angst niet zo goed. Ik heb nog niemand horen zeggen dat ie niet naar de camping in Zuid-Frankrijk gaat door de aanslag in Parijs. Waarom is dat anders?

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 10:28

Ik zit nu in Istanbul..

Je hoeft echt niet bang te zijn hoor. Aanslag zullen ze waarschijnlijk niet doen in toeristische gebieden. Dese was ook op militairen gepland.

xxelviraxx
Berichten: 3397
Geregistreerd: 06-12-07
Woonplaats: Hilvarenbeek

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 19:19

Wie zegt dat er angst is? Het was gewoon een vraag. Hoe andere mensen er over denken. :)


Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 11:58

Denk dat de meningen heel erg verschillend zijn..

Ik ben er zelf persoonlijk heel nuchter in, wanneer je tijd is ga je toch wel :D

xxelviraxx
Berichten: 3397
Geregistreerd: 06-12-07
Woonplaats: Hilvarenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:44

Wij gaan sowieso. Alleen als het reisbureau ons belt dat het niet door kan gaan. Dan gaan we niet anders wel hoor :D


Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:15

Naar welke plek ga je? :D

xxelviraxx
Berichten: 3397
Geregistreerd: 06-12-07
Woonplaats: Hilvarenbeek

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 07:54

We gaan naar Belek. Crystal family resort.


Patty91
Berichten: 184
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 10:41

Iemand in Limak Lara in Lara geweest?

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 12:30

Mijn ouders gaan daar in augustus heen, tot nu toe nog geen ervaringen dus :D

Patty91
Berichten: 184
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 12:32

Booooo schreef:
Mijn ouders gaan daar in augustus heen, tot nu toe nog geen ervaringen dus :D


Oh toevallig haha!

Wij twijfelen tussen Limak Atlantis(Belek) en Limak Lara.. :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Amparo, Azmay, Babsiej, gaucho, Ineke2, Luna2013, MaanNaam, Yavanna en 74 bezoekers