London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
xMercury
Berichten: 3408
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Somewhere in time and space

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 07:47

Dankjulliewel!! Dan gaan we voor de full package heeeeuhj haha

Aren't ordinary people adorable? ♥


eilleen333
Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 09:41

Ik ga in Januari naar Londen en zit in een hotel in Notting Hill. We komen donderdag avond aan, en gaan zondag weer weg. Zaterdag moeten we naar de O2 arena, verder hebben we nog geen plan.

Wat is dan de beste optie mbt OV? Ik kwam de Oyster Card tegen, is dat iets voor toeristen? Zag dat je die namelijk ook voor studenten hebt, maar kan dat ook als je als toerist student bent? Moet je dat van te voren aanvragen oid?

Edit: even verder gekeken dan het neusje lang was en voor de studenten kaart moet je in Londen wonen, helaas :P .

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 09:56

Oyster Card is gewoon voor iedereen. Je betaalt £5 voor de kaart (die je terug kan krijgen als je de kaart weer inlevert) en dan laad je er geld op. Hij rekent geld af per reis, maar gaat nooit over het max. bedrag van een dagkaart. Dus sowieso is een Oyster Card een aanrader, want als je bv. maar 2 ritten van £3 doet schrijft 'ie maar £6 af, terwijl een dagkaart een vast bedrag is (inmiddels £10 denk ik?) ongeacht hoeveel je reist. En een Oyster Card rekent ook max. het bedrag van een dagkaart af, dus in alle gevallen zit je goed.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

eilleen333
Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 22:14

Oké, bedankt!!

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

xMercury
Berichten: 3408
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Somewhere in time and space

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:10

Ik ben gisteren terug gekomen uit Londen en we hebben 4 fantastische dagen gehad! Veel gelopen, zo'n 25 kilometer per dag, maar hadden het onwijs getroffen met het weer. Zaterdagochtend zelfs nog gratis gereisd omdat er een technische storing was haha. We hebben de vuurwerkshow gekeken op de Westminster bridge en wat was dat kicken zeg. Echt een aanrader!

Aren't ordinary people adorable? ♥

Seventeen
Berichten: 1199
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:30

Ik kom even binnen vallen.
Hoewel ik het lange tijd gevolgd heb zijn ik en een vriendin ook van plan er op uit te gaan.
Wij zijn beiden net 18, en willen een weekje naar Londen gaan aan het eind van de zomervakantie.
Waar kunnen wij een goedkoop hotel oid vinden? Enige wat ik graag wil is een badkamertje voor onszelf en een mogelijkheid tot wifi.
Hoeven er geen eten of wat dan ook bij, is echt voornamelijk voor de overnachting.
Het is prima op met zijn tweeën op 1 kamer te slapen, echter hebben we een vrij klein budget. :)

Ben benieuwd! :)

risje
Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 22:26

Een klein budget en week naar London, good luck;-)
Je kunt er wel hotels vinden voor een leuke prijs hoor, maar echt heel goedkoop is London gewoon niet.
Kijk eens naar hostels online, of anders een bed and breakfast, of wellicht is couhsurfing wat voor jullie?

Zelf net paar dagen terug, afgelopen zaterdag weer naar London geweest. Zijn oa bij David Bowie's geboortehuis, de muur in Brixton en Heddon Street geweest waar de Ziggy Stardust cover is gemaakt. Uiteraard weer naar "mijn pub" in Kensington geweest, wat kun je daar lekker eten zeg!
Pubfood is een absolute aanrader, vaak heerlijke eten voor leuke bedragen!

In een pub in Brixton "The beehive", vlakbij de Bowie-wall hadden ze Strongbow dark fruit, kent iemand dat? Was nog redelijk nieuw daar en errug lekker!

Is this the real life,

is this just Fantasy?

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 22:29

Wat leuk dat je er een beetje een Bowie reisje van hebt gemaakt.
Dat ken ik niet Strongbow dark fruit. Klinkt lekker!

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 22:33

Seventeen schreef:
Ik kom even binnen vallen.
Hoewel ik het lange tijd gevolgd heb zijn ik en een vriendin ook van plan er op uit te gaan.
Wij zijn beiden net 18, en willen een weekje naar Londen gaan aan het eind van de zomervakantie.
Waar kunnen wij een goedkoop hotel oid vinden? Enige wat ik graag wil is een badkamertje voor onszelf en een mogelijkheid tot wifi.
Hoeven er geen eten of wat dan ook bij, is echt voornamelijk voor de overnachting.
Het is prima op met zijn tweeën op 1 kamer te slapen, echter hebben we een vrij klein budget. :)

Ben benieuwd! :)

Kan prima, hoor. Je moet gewoon goed zoeken. Kijk even naar de Travelodge hotels, daar heb je er verschillende van in Londen en daar heb je (als je goed zoekt) wel eens een kamer voor €75 per nacht. Komt dan neer op €32,50 per persoon en daar heb je vaak zelfs geen kamer in een hostel voor. :)

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

risje
Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 22:57

Klopt kan ook best hoor, alleen als je al zo'n 400 / 500 euro kwijt bent, zónder reiskosten en zonder eten / drinken en eventuele dingen die je daar doet of koopt dan zit je alsnog op een aardig bedrag.

@seventeen:
wat is jullie budget precies? Misschien kunnen we hier dan een nóg passender advies geven. Hoe willen jullie reizen, welke periode precies en wat willen jullie daar doen.
Genoeg tips hier in het topic

Is this the real life,

is this just Fantasy?

Seventeen
Berichten: 1199
Geregistreerd: 20-01-12

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:07

Ik weet het nog niet allemaal precies, zit met mijn wedstrijden hier dus is nog even aanpassen.
Begin februari ga ik naar haar toe om dingen door te spreken, en ons kennende gaan we dan direct een heleboel dingen afstrepen en opzoeken.

Het plan is; low budget en cultuur opsnuiven.
Ik ben nog nooit op vakantie geweest en wil vooral lekker rondwandelen, musea bezoeken en naar de Harry Potter studio's, haar voorkeuren weet ik nog niet.

Alvast bedankt voor alle tips! De tips die ik nu al heb gekregen kan ik heel wat mee! :)

xxxmh
Berichten: 3458
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 23:20

Seventeen schreef:
Ik kom even binnen vallen.
Hoewel ik het lange tijd gevolgd heb zijn ik en een vriendin ook van plan er op uit te gaan.
Wij zijn beiden net 18, en willen een weekje naar Londen gaan aan het eind van de zomervakantie.
Waar kunnen wij een goedkoop hotel oid vinden? Enige wat ik graag wil is een badkamertje voor onszelf en een mogelijkheid tot wifi.
Hoeven er geen eten of wat dan ook bij, is echt voornamelijk voor de overnachting.
Het is prima op met zijn tweeën op 1 kamer te slapen, echter hebben we een vrij klein budget. :)

Ben benieuwd! :)


Al twee keer in hotel Lancaster court geweest, prima simpel hotel! Voor meer info je kan het altijd vragen!

♡ Summer ♡
B+11 L1+3

Nagini
Berichten: 11277
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 08:11

Strongbow dark fruit is in UK niet nieuw zeker in de zomer was het een populaire goedkope cider.
Ik heb liever rekorderlig of kopparberg cider.

Als je hp studio's wilt, zorg dat je op tijd boekt.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

Samy
Berichten: 11074
Geregistreerd: 16-07-02

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 13:04

Ik ga binnen kort weer een dagje!
Iemand ervaring met fietsen huren??

● /3 Happy B+13 ' L1+10 ' L2+1

http://www.creatieffoto.nl

xMercury
Berichten: 3408
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Somewhere in time and space

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 13:53

Airbnb vind ik een stuk goedkoper en erg fijn werken :)

Strongbow dark fruit ken ik, maar vind er niks aan! Rekorderlig is het beste <3

Fietsen in London? Durf jij dat? :oo

Aren't ordinary people adorable? ♥

Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:08

Fietsen in Londen is leuk! Je hebt overal van die punten waar je een fiets kan pakken en ook weer kan terugzetten :j Weet dat je daarbij sowieso met creditcard kunt betalen maar het kan geloof ik ook anders.

Moon_light94
Berichten: 3425
Geregistreerd: 10-03-10

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:17

Ikzelf zat in Travelodge Stratford! Ligt wat verder uit het centrum, maar je zit er zo met de metro.

Maar met alle bijkomende kosten aan eten etc, was ik ook echt wel 600 euro ofzo kwijt voor een week

Samy
Berichten: 11074
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 10:01

xMercury schreef:
Fietsen in London? Durf jij dat? :oo


Dat dacht ik eerst ook, maar toen ik verder ging lezen en zag dat er speciale fietspaden zijn ... Oké we moeten aan de andere kant van de weg.

Waarom ik voor het fietsen keek is, omdat wij maar 1 dagje op en neer gaan. Heb gekeken voor de Hop on Off bus, maar voor 40 euro pp vind ik het best wel een duur geintje, tel daarbij op dat we met zijn 4e gaan en er 3 al veel hebben gelopen door Londen dus ook al veel gezien hebben.
Daarom kwam ik bij de fiets uit en zeker die blauwe kunnen goedkoop zijn, als je ze binnen 30 minuten weer ergens terug plaatst ... We gaan pas in April, dus ik heb nog veel om uit te zoeken.

Terug te komen over weekje Londen en zo low-budget mogelijk. Trek voor je weekje gemiddeld maar 1000 pp uit inclusief transfer van huis naar hotel en wat eten erbij (maar dan moet je niet elke avond in een restaurant gaan zitten).
Ik ben in augustus 2012 geweest, midden in de drukste periode van het jaar, met de Olympische Spelen. Had ook 2 tickets dus ging er met een reden heen, maar toen was ik ook rond de 1500/2000 euro kwijt inclusief alles. Ik zat er een week.
Hotels moet je erg mee uit kijken, want een badkamer en wifi wil je en de rest hoeft niet.
Ik had een hotel (vaak worden deze gerund door Hindoestaanse mensen) waar de wifi het niet deed, de badkamer was nog redelijk, maar zelfs de tv deed niks, dus ik kon 'savonds ook niet even tv kijken. Daarbij zijn deze hotels erg gehorig, maar ik wou zo low-budget mogelijk een hotel hebben (voor 1 persoon) en wel rondom het centrum van Londen, niet er buiten.
Heb het even opgezocht, ik was voor mijn hotel 8 dagen, £ 560.00 kwijt.

● /3 Happy B+13 ' L1+10 ' L2+1

http://www.creatieffoto.nl

BrankaZ
Berichten: 3844
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 10:37

Ik val dit topic even binnen als meelezer zijnde. Qua kosten moet je denk ik goed en handig zoeken. Ben van 14 tot en met 18 december met 3 vrienden naar Londen geweest voor 160 euro per persoon. Dat was hotel, vlucht en vervoer vanaf vliegveld. Hadden een vierpersoons kamer in een hotel vlakbij Victoria station.
Degene die had geboekt weet waar hij graag wil zitten en zoekt dan tot hij een leuke aanbieding vindt in het juiste gebied en niet ver vanaf de metro.

Ik denk altijd eerst goed na voordat ik iets stoms zeg (Loesje)

Nagini
Berichten: 11277
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 11:05

Goeiemorgen zeg, wat dóen jullie in vredesnaam dat het zo duur is.

Als ik jullie moet geloven moet ik zo'n 5000 pond per maand verdienen om hier te leven...


Ga in een hostel zitten: Ik heb er vaak genoeg, toen ik nog heen en weer reisde, eentje voor misschien 20 euro per nacht geboekt. Tja, dan moet je een badkamertje delen maar dat valt ook wel weer mee.
Voor twee meiden raad ik St Christophers Inn aan in Borough/Southwark.
Ben je 215 euro kwijt voor 7 nachten incl wifi en ontbijt.
http://www.booking.com/searchresults.nl ... 87523-back

Nou dan heb je het onbijt al gehad. Als je een beetje flink onbijt heb je geen lunch nodig en hoef je alleen nog een diner.. ongeveer 10-15 pond per person (20 euro?) x 7 = 140
OF, aangezien je in een hostel verblijft je gaat naar een supermarkt en koopt een pak pasta en een kilo gehakt en je maakt jezelf eten voor 3 pond. (Dus zeg je gaat 4x uit eten = 80 euro) + 3x hostel eten = 15 euro.

Nou dan kom ik uit op zo'n 400 euro wellicht nu? Tuurlijk zijn er nog dingen die je dan aanvullend nodig hebt. Maar heel veel bezichtigings dingen in Londen zijn gratis.. museums, parken, monumenten.
Je kan elke dag 12 pond voor vervoer betalen, maar je kan ook héél veel lopen.

Het feit dat sommige mensen 1000-1500 uitgeven in London in een week is denk ik niet echt de norm en een beetje ontmoedigend voor 2 meiden die nog nooit echt op vakantie geweest.
Dat geld heb ik nog niet eens uitgegeven in 2 weken Nieuw Zeeland.

Overigens raad ik je aan om 5 dagen naar London te gaan en niet een volle week.
Na 5 dagen lopen zul je kapot zijn en ook voldaan en klaar zijn met sightseeing.

Oh en dan vervoer: Retourtje naar london vanaf Eindhoven is 40 euro en als je je stansted tickets op tijd komt is dat 15 euro retour.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

risje
Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 12:10

Klopt hoor nagini, helemaal mee eens dat het goedkoper kan. Ben vorige week voor 40 euro een dag naar London geweest. Had graag langer gebleven maar is voor werk. Je kunt best voor een leuk bedrag overnachten in London, maar eigen badkamer maakt het direct al stukje duurder. Persoonlijk zou ik schone badkamer belangrijker vinden dan eigen badkamer, zeker als je low budget reist.

Vervoer in London, gewoon een oyster kaart kopen, makkelijk om te kunnen reizen én niet duur.

Als je 25 pond voor een dag rekent kom je een heel eind en kun je behoorlijk vele doen. Zeker aangezien veel dingen als musea idd gratis zijn;-). Ik loop ook altijd veel als ik in London ben, of dus met mijn oyster. Loop zowiezo veel, krijg je veel meer van de stad mee;-)

Is this the real life,

is this just Fantasy?

Eefske
Berichten: 4747
Geregistreerd: 26-02-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 12:47

Ik zat me ook al te verbazen over de bedragen.
Voor dat bedrag heb ik 6 weken door Thailand en Cambodja gereisd, inclusief vlucht.

Ga inderdaad op zoek naar gratis activiteiten, loop veel (is echt goed te doen, ik heb in een eerdere post hier een wandelroute genoemd, waarbij je een heel groot deel van de hotspots hebt gezien) en koop je eten af en toe in supermarkten ipv dure winkeltjes.

She believed
She could
So she did


Samy
Berichten: 11074
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 14:01

Moet zeggen dat ik ook echt in de duurste periode kwam en natuurlijk behalve de OS ook nog andere dingen wou zien. Bedrag wat ik door gaf was ook echt wel het totaal plaatje, van de tickets voor de OS, het HHH, de trein, vliegtickets, hotel en alle bezienswaardigheden die ik heb gezien en aller OS souvenirs die ik heb gekocht! ;)

Heb net even gerekend, maar mijn hotel was omgerekend al rond de 750 euro, had ook in een hostel kunnen zitten, maar was alleen en wou mijn eigen plekje hebben, dus dan betaal je meer ;) En als je zo denkt/kijkt ja dan zijn de kosten snel al 1000/1500 euro ... Alleen betaal je altijd meer voor dan met zijn 2e.
Paar jaar ervoor voor nog geen 150 pond 2 nachten ergens gelogeerd met zijn 2e en het jaar daarna met zijn 3e voor 210 pond. Was dan 2 nachten ...

Zelf zou ik ook niet een volle week gaan, ik was er toen een volle week, omdat ik 2 hele dagen weg was bij de OS, maar aan 3 dagen heb ik genoeg gehad de voorgaande keren.

● /3 Happy B+13 ' L1+10 ' L2+1

http://www.creatieffoto.nl

Nagini
Berichten: 11277
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 15:01

Maar dat is dan toch geen realistische weergave van wat London daadwerkelijk kost en waar naar gevraagd wordt?

OS tickets zelf zullen wellicht al wel 100 pond gekost hebben.. en dan zijn hotels ook nog eens allemaal volgeboekt en het allerduurst.
De persoon die het vroegt gaat misschien in een random week in mei of juni ofzo.. dat is toch geen vergelijk? Ik zou dat behoorlijk ontmoedigend vinden als ik de eerste keer op vakantie ga.

Mijn hemel wat heb je een geld betaald..

Overigens; als de persoon die het vroeg echt een week gaat, zorg dat je een week kaart koopt voor zone 1-2 die is 32 pond.
Dan ben je stukken goedkoper uit.
Bus is gratis dan in alle zones (1 - 6 ofzo) en je kan de trein/metro nemen in zone 1 en 2 onbeperkt.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

Samy
Berichten: 11074
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 17:22

Nagini schreef:
Maar dat is dan toch geen realistische weergave van wat London daadwerkelijk kost en waar naar gevraagd wordt?

OS tickets zelf zullen wellicht al wel 100 pond gekost hebben.. en dan zijn hotels ook nog eens allemaal volgeboekt en het allerduurst.
De persoon die het vroegt gaat misschien in een random week in mei of juni ofzo.. dat is toch geen vergelijk? Ik zou dat behoorlijk ontmoedigend vinden als ik de eerste keer op vakantie ga.

Mijn hemel wat heb je een geld betaald..

Overigens; als de persoon die het vroeg echt een week gaat, zorg dat je een week kaart koopt voor zone 1-2 die is 32 pond.
Dan ben je stukken goedkoper uit.
Bus is gratis dan in alle zones (1 - 6 ofzo) en je kan de trein/metro nemen in zone 1 en 2 onbeperkt.


Daarom had ik in mijn eerste berichtje ook gezegd dat mijn week-periode met de os was. Maar dat als je in augustus en vakantie periode gaat het alsnog duur kan zijn, zeker als je een eigen badkamer wilt hebben.
OS was duur ... Maar daardoor heb ik wel een geweldige ervaring mee gemaakt die ik niet zo snel weer mee zou maken en daar heb ik ook voor gekozen :)

● /3 Happy B+13 ' L1+10 ' L2+1

http://www.creatieffoto.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Babsiej, C_estmoi, Century, ChristaMoor, ComscoreBot, darkangel23, Earth, K_nolan, Lestria, Mariett, Miran, mvdende, Pardoesje, purny, reina, StonedRomy, Thats_Me en 81 bezoekers